06.06.2019 | 17:00
"Pojednostavljeno rečeno, nijedan user orijentirani program nije pisan otpočetka na nivou jedinica i nula, tj. svaki program poziva sistemske rutine za određene procedure, npr. učitaj nešto s diska, povuci nešto prek mreže, interneta, isprintaj neki vrag."
Ova rečenica nema puno smisla, jer su svi programi (i korisnički i sistemski) u biti napisani na nivou 'nula i jedinica'.
"Uglavnom, kad bilo kakav bezvezni program pozove OS u pomoć za neki task, sistemske rutine u tom trenutku mogu koristiti više jezgri i to u konačnici može biti prikazano kao da korisnički program (ni kriv ni dužan) koristi više jezgri."
Danas su operativni sustavi i napravljeni tako da koriste više jezgri, i da se npr. korisnički program vrti na jednoj jezgri, a servisi operativnog sustava, koji opslužuju taj program, na drugoj jezgri (ili više njih), ali to ne znači puno korisničkom programu koji nije predvidio mult-threading (više-nitno) izvođenje, jer će korisnički program, nakon što zatraži 'uslugu' operativnog sustava, i dalje čekati dok od njega ne dobije traženi rezultat.
Izvođenje procesa operativnog sustava se ne računa kao potrošeno vrijeme korisničkog programa, kada program nešto radi, troši procesorsko vrijeme, kada ne radi ili čeka da OS nešto napravi za njega, tada taj proces ne troši procesorsko vrijeme.