31.08.2007 | 01:36
Nije vrijeme za paniku, ali je vrijeme za ozbiljnu provjeru svih G5 strojeva s tekućim hlađenjem. Eto, čak niti ovi zaista vrhunski i inače vrlo pouzdani strojevi nisu pošteđeni zuba vremena.
Naime, prošlo je dvije, skoro tri godine od pojave prvih modela i bilo je izvjesno da će se u jednom trenu pojaviti neki kojima će procuriti sustav hlađenja. Sudeći po prijavama problema na Apple forumima pogođeno je više desetaka strojeva - iako je to sveukupno zanemariva brojka obzirom na broj proizvedenih.
Problem se pojavljuje kao kapi zelene tekućine ispod/pokraj procesora. Radi se o tekućini sličnoj automobilskom antifrizu. Ako se problem primjeti na vrijeme, postoje šanse za spas.
Ponekad se tekućina ne primjeti odmah, ali prvi simptomi su pojačan rad ventilatora, neobično velike temperature procesora ili prevelik broj okretaja pumpi tekućine. Instalirajte utility poput Hardware Monitora ili još bolje iStat Pro widget kako biste uvijek lako provjerili da li je sve OK. Hardware Monitor se može i isprogramirati da alarmira ako neka temperatura pređe uobičajnu granicu.
Najgore prolaze oni koji mjesecima ne otvore kućište i ne primjete što se zbiva - to tada uglavnom znači zamijenu procesora, napajanja i matične ploče zbog neminove korozije. Trošak toga u službenom servisu bi bio u svakom slučaju peteroznamenkast.
Službeno, Apple nije izdao \"extended warranty\" za ove slučajeve, ali je u gotovo svim slučajevima ljudima koji su se žalili besplatno popravio stroj bez obzira što je garancija odavno istekla. Govorim za USA i zapadnu Europu. Kako bi to prošlo kod nas - teško je reći, ali vjerujem da ne bi bilo jednostavno. Apple je vani na svako spominjanje medija i suda bez pogovora popravljao skupe strojeve.
Svi popravci su bili dugotrajni - obično barem 25-30 dana, a često nije bilo dijelova i nakon tog perioda, pa su korisnici dobivali u zamjenu quad G5(!) ili nove MacPro strojeve.
Da se radi o ozbilljnom problemu svjedoči i jedan slučaj požara - naime, tekućina je dospjela u napajanje po noći dok je stroj bio u sleepu i izazvala kratki spoj i manji požar. Srećom, bez većih posljedica, a Apple je zamijenio stroj novim MacPro.
Ukratko - shvatite ovo ozbiljno, provjerite stroj, pratite temperature i radi pumpi, a kao ritual si odredite da barem jednom mjesečno (npr. kod svakog updatea sistema) skinete poklopac i provjerite da li vaš dragocjeni G5 i dalje u najboljoj formi. To i inače nije loša ideja zbog čišćenja prašine s hladnjaka koja se u prašnjavoj okolini jako brzo nakupi.
Nasreću, barem je G5 tower lako otvoriv, a neki smatraju da je interno toliko lijep i uredan da ga drže bez alumijskog poklopca, samo s prozirnom plastikom koja brine o zračnom toku.
Javit ću ako Apple i službeno objavi uvjete produžene garancije za ove strojeve.