11.07.2009 | 12:49
Ako je u ono vrijeme imao 48 MB, to je bila ljuta mašina. Ali to nije čudno. A nije ni bitno.
Ja mislim da je problem u kombinaciji svega.
1. današnji kompjuteri ipak mogu puno više nego nekadašnji (sjeti se da prije 15 godina nije bilo računala normalne cijene koje je u realnom vremenu moglo dekodirati komprimirani video-materijal, a današnji mogu istovremeno dekodirati nekoliko, pa čak i enkodirati nekoliko), ali
2. potražnja tržišta je takva da jednostavno nema dovoljno kvalitetnih programera, tako da se (neka se uvrijedi tko hoće, odnosno tko se u ovom prepozna) svaki šmokljan koji je u VisualNešto ++ # .net alatu naklikao tri forme i u njih copy-paste-ao parsto linija koda pokupljenih s neta - naziva programerom. I, što je najgore - to mu prolazi.
3. Nezajažljivi vlasnici kapitala gladni uvijek još profita, još, još, još, još 20% ROE ove godine, još 35% iduće ne žele znati kako se rast postiže. Žele samo postići rast. Kapitala, cijene dionica...
4. Tzv. marketinški stručnjaci izvrnuli su vlastitu struku naglavce da bi isfabricirali cijeli jedan svijet naopakih vrijednosti i uvjerili što više tržišta kako im treba nešto što im ne treba. A kad više ni to ne pomaže, pribjegava se ucjeni. Kad ti se računalo pokvari, više ga ne možeš popraviti, već moraš kupiti novo. A novo računalo, bez ikakvog jasnog razloga, ne radi sa starim softverom.
5. za slučaju da korisnik prozre ovu perfidnu igru i odluči kupiti tuđi proizvod, od toga će se vješto osigurati prokušanom taktikom "ako ga ne možeš pobijediti - kupi ga". Sve dok ne ostanu jedini.
Iako je ovo kod Applea puno manje vidljivo, nego kod drugih, nažalost nije da i oni ne pribjegavaju tome.