03.02.2013 | 05:16
Baš me zanima što mislite:
Šteta što na ovim područjima ne postoji isplativi return-and-pay-less prinicp za Apple uređaje (nešto kao sa autima) pa da možda bude lakše prebroditi visoku cijenu uređaja. Znam, nekad su akcije 700kn za vaš stari mbp i toliki popust za kupnju novog no to je smiješno niska cijena - trebalo bi to biti u postocima npr. ovisno o starosti uređaja, očuvanosti i sl. primjerice
godina proizvodnje iznos priznatih sredstava
2012 60%
2011 50%
2010 40%
2009 30%
Nešto slično, pa onda oni koji uzmu takve uređaje (npr mbp 2009 vrate 30% plaćene cijene po priloženom računu ili po npr službenoj cijeni Apple-a te 2009. za taj uređaj). I onda umjesto 750kn bilo bi to znatno više. I možda nekome i sasvim dostatno za razmišljanje vratit ću stari mbp i doplatiti još 70% za novi (mislim razliku u cijeni, ne 70% cijene za koju je 2009. kupljen taj mbp).
Evo i u konkretnim brojkama - mbp mid-2009 13" cijene 2009. godine 9k kn - 30% te cijene je 2,7k kn. Novi mbp 13" osnovni model cijene 2013. god je 11k kn - dakle ta osoba platit će 11k - 2,7k = 8.3k kn. Opet dosta no manje nego 11k, zar ne?
Naravno ako je "netom" kupljeni mbp iz kraja 2011, onda bi dobio natrag 50% cijene i nadoplatio "samo" 50% za sasvim novi. Ne bi li to bilo ok?
Možda bi se doista mogla napraviti i računica kad bi naši Apple distributeri uveli u svoje poslovanje Refurbishment programe pa npr otkupili od vlasnika mbp-2012 za 60% a prodavali krajnjem kupcu za 75%. Možda bi netko tko prvi put kupuje platio tih 75% jer ipak je jeftinije od 100% cijene i to znatno (četvrtinu) a nekima, vjerujem da bi se ih našlo dovoljno, bi Apple računalo staro niti 12 mjeseci bilo sasvim dobra investicija za te novce. 15% margina bila bi valjda dovoljna za pokrivanje prodaje ovakvih uređaja?
Koji je razlog da globalno ne postoje Apple Refurbishment programi ili ih možda ima samo kod nas u HR ne postoje? Apple=profit no ipak pitam.
Možda bi trebali ukalkulirati nekakvu "lojalnost" pa što si više godina njihov klijent to ti je popust veći. Pa ono, a vama je to već 3. mbp (primjerice dostaviti originalne račune kupnje), ok onda ćemo vama ne dati 700kn već 3x700kn za vaš stari mbp.
Nagađam modele no nešto, bilo što, samo da onima koji doista "žive" i koriste razne Apple proizvode isti budu još pristupačniji. Takve benefite imaju mnoge kompanije koje nagrađuju lojalnost kupaca. Nekako sam dojma da je u slučaju Applea ta lojalnost vrlo visoka pa bi trebali npr 80% svojih kupaca tako nagrađivati odnosno puno bi izgubili profita.
Svejedno, možda je netko ozbiljno i razmišljao (ekonomski modeli, konkretno poslovanje) o ovome?