20.04.2011 | 16:53
Prvo da unaprijed kazem da mi nije drago sto moj prvi post ide s ovom problematikom ali msilim da je potrebno i svrsihodno da se iste informacije objave radi dobrobiti svih korsinika...
O cemu se radi.. Visegodisnji sam clan mackorisnik foruma, s nekoliko napisanih tutorijala vezanim uz iOS i nazalost duboko razocaran ponasanjem moderatora na istom forumu. Kako isti forum dopusta spominjanje samo jednog servisera, vjerovao sam da je upravo on rjesenje za moj problem. Kako sam se doticnom serviseru obratio iskljucivo zbog prisutnosti na mackorisniku smatrao sam da svoje neugodno iskustvo s njim imam pravo podijeliti s otalim korisnicima istog foruma. Ah koja zabluda.. Moj post bio je obrisan u roku nekoliko minuta sa smijesnim obrazlozenjima..
A post glasi ovako:
Evo da se javim ponukan iznimno neugodnim iskustvom od strane "servisera" tomma. Opisati ću svoju situaciju što je objektivnije moguće te odgovorno tvrdim: bez ikakvog lažnog prikazivanja ili neistinitog blaćenja..
Unaprijed se ispričavam zbog dužine posta, no želio sam što bolje opisati kako sam prošao pa prosudite sami..
Dakle 25.og 2011. sam poslao telefon poštom Tommu prethodno mu opisavši situaciju koja se desila sa mojim uređajem. Nakon što mi se nije javio u dogovoreno vrijeme nazvao sam ga da bi mi rekao da će se javiti kad ga rastavi no opet dakako nije. Sutradan ujutro ga zovem; ništa, pa opet za par sati da bi mi hladno rekao kako se telefon ne isplati popravljati i da mi je najpametnije njemu ga prodati za dijelove bez ikakvog daljnjeg objašnjenja. Kako on uopće na temelju odokativne provjere može zaključiti takvo što??? Pa mislim, nije li u redu reći što ne valja, koliko košta pa da sam procijenim a ne mi se kao nekom balavcu s visoka obraćati i reći što je "najbolje"?!?! Nisam mogao vjerovati u to što čujem pa sam ga pitao kako on zna da li se meni telefon isplati popravljati ili ne?!? Rekao mi je da je to skupo na šta sam ja dao komentar da on ne zna koliko je meni skupo te da mi je trebao lijepo reći cifru jer se meni MOŽDA (!!!! da naglasim MOŽDA) isplati dati i 2000kn. Razgovor smo završili dogovorivši se da će mi poslati slike na mail i dati procjenu vrijednosti telefona. Naravno, opet se nije javljao sve dok ga ja nisam nazvao i pitao koliko nudi za telefon na što je lupio cifru od 600kn!!!! Pobogu, radi se o skoro novom telefonu na kojemu nije bilo niti najmanjeg traga korištenja a svi dobro znamo koliko koštaju kućišta, ekrani i baterija za Iphone 4. Tu moram napomenuti da je rekao kako to nije istina i da je moj Iphone izgreban no kako sam reagirao burnije procijenio je da mu nije pametno tako očigledno lagati pa je rekao: Aaa, da da, tvoj je onaj sa folijom. Ili je jednostavno pred sobom imao totalano drugi uređaj i opisivao što ne valja na njemu da bi se sekundu poslije toliko "izgrbavio" i nastavio kao da takvo što uopće nije niti spomenuo. Rekao sam mu da na tu cijenu ne pristajem iskreno mu saopćivši da ga za 600 kn sam bacim u smeće..
Naravno da sam odmah nazvao par servisa i pitao ih za otkup telefona koji je oštećen vodom i u oba su mi ponudili 1000kn. Na to je on počeo nabrajati još neke stvari koje su navodno otišle a u prijašnjim razgovorima ih nije spomenuo. Rekao sam mu da mi sastavi telefon jer ga nosim u t-mobile da vidim što će mi oni reći. E tu se on počeo vrlo čudno ponašati, kao da nije očekivao da neću pristati na njegov "otkup". Naglašavam da sam po načinu njegove komunikacije vrlo brzo primjetio da bi to što mi priča, kao i informacije koje spominje, mogle biti neistinite.
Ovdje on inzistira da se strpim, da pozna nekoga u Mobisu i da će nazvati te provjeriti koliko bi me popravak koštao u slučaju kad bih ga nosio u T-mobile (uopće mi nije jasan njegov motiv ovdje ali dobro, kao da mi time pravi neku uslugu???). Kako sam već debelo imao osjećaj da gadno mulja nisam se želio svađati s njim strahujući da bi mi mogao napakostiti i ubaciti dijelove s drugog pokvarenog uređaja pa sam pristao da sačekam "informaciju" o cijeni popravka. Naravno opet sam ja njega morao zvati.
E da, napomenuti ću još jednu simpatičnu anegdotu; nakon što dotičnog zovete pa odustanete jer se ne javlja, pošaljete mu poruku da vam se javi kad bude mogao, gospodin vam kad njemu odgovara vrati SMS sadržaja: "nazovi me". Tko je tu lud? Radi li se o ozbiljnom serviseru ili ciganu koji žali potrošiti 2kn na poziv?? No krenimo dalje..
Kad sam ga napokon dobio rekao mi je da se čuo s Mobisom te se počeo razbacivati ciframa od nekoliko tisuća kn (4,5,6..) na što sam mu rekao da mi lijepo sastavi mobitel i da ga sam nosim u t-mobile. I sad opet počinje odugovlačenje; da neka sačekam malo, da mu za koji dan MOŽDA(!!!) dolazi neki Iphone za dijelove pa bi mi (MOŽDA!!!) mogao popraviti telefon. Kako nisam iz Zagreba i taj dan nisam mogao naći nikoga da telefon preuzme, pristao sam neka bude kod njega još dan-2 dok se ne snađem za preuzimanje.
I tako ja gospodina nazovem u srijedu 3.2.2011. da mu kažem da mi telefon sastavi i da dolazim po njega. Na to će on: OK, servis ti je 120kn. Rekoh: za šta? Pa kaže: znaš, mi ti slikamo telefon i slike šaljemo na mail! Napominjem da drugi servisi diagnostiku vrše besplatno što je provjerena informacija. Jedva se suzdržavši od komentara rekoh: dobro, 120kn. Navečer on mene zove da mu je stigao telefon za dijelove i da mi još večeras ili sutra ujutro može sve složiti uz cijenu od 2000kn. Kako to da mu treba 4 sata za rastavljanje mog telefona kao što je rekao kad je cura došla po njega a za sastavljenje istog (i rastavljanje ovog s kojeg je rekao da će skinuti dijelove) duplo manje.. Zanimljiva je i cifra; 2000 kn je identičan iznos s početka naše komunikacije iako popravak nakon tog prvog razgovora uopće nije spominjan!
Kako mi treba telefon za tele2 mrežu, mijenjanjem matične bih izgubio JB i unlock pa nisam pristao na to, no ionako sam mu rekao da se ajfon može naći već od 2500kn i da ću radije prodati svog za minimalno 1000kn u dijelove i doplatiti 1500 nego plaćati toliko za popravak. Tek sad (!!!) mi počne pričati nebuloze tipa: pa znaš, baterija isto nije u nekom stanju, vidi se na slikama koje sam ti poslao.. Gospodine Tomm, kojim slikama!! Čuvam ja vaš mail, nikakvu sliku baterije ja nisam dobio.. Tu me je opet počeo nagovarati da idem na popravak jer da je nemoguće naći Iphone po toj cijeni. Kažem: Ne, tko zna što mu se nakon toga može desiti, opet može otići neki dio, a on mi odgovori da daje garanciju na svaki ugradeni dio, očigledno sve s ciljem da se ja predomsilim. Kako sam već odlučio da s njim ne želim imati nikakvog posla zahtjevao sam da mi ga konačno složi i da sutra netko dolazi po njega.
Dolazimo do šećera na kraju; cura i frend oko 16.30 odu po mobitel; cura mi javlja da ju traži 180kn (!!!) iako je dan ranije spomenuo 120. Pa za koga on mene smatra?!?!? Nevjerovatno koji bezobrazluk.. Naravno da nakon toga tražim Tomma na telefon te ulazimo u raspravu nakon čega dotični gospodin govori da je potrošio 4 sata na rastavljanje te s visoka govori da nije on pekar, njegov radni sat košta 250kn bla bla ovo, bla bla ono. Uz to kaže da mi je na tih 120kn zaračunao i 40kn čišćenje. Halo!! 120+40 = 180 !!!! Očigledno mu matematika nije jača strana jer ako je tako, onda bi njegova "dijagnoza" trebala koštati 1500kn!!
Zamislite situacije: on se pred njima pravi uvrijeđen i oštećen jer je kao naručio (!! iako je prije rekao da mu MOZDA dolazi neki ip4 s kojim, kao niti njegovom nabavkom ja nemam apsolutne veze) dijelove za 5 000 kn (!!!) a sve kako bi, jadan, meni iste, skupa sa cijenom rada ugradio za 2 000 kn. Kladim se da bi nažicao još koju stoticu da sam pristao na popravak po toj cijeni izmislivši još koji neispravni dio.. Još jednom se pitam; tko je tu lud?? "Sveti" Tomm koji radi za 3x manji iznos od uloženog ili ja koji sam odbio tako "povoljnu" priliku da popravim telefon. Žešći pokušaj spina..
I najgore, što je prelilo svaku čašu; telefon mi uopće nije sastavio kako smo se dogovorili već ga je dao rasipanog u hrpi dijelova !!! (sastavljao bi ga on ispred mene majke mi, samo da sam ja išao po njega no nisam želio djevojku dovoditi u neugodnu situaciju).
Toliko napuhanog sugovornika davno nisam sreo.. Izabrao sam tomma upravo iz razloga jer sam vjerovao u njegovu stručnost te bio spreman platiti i više samo da mi se telefon popravi u što kraćem roku. Ono što sam doživio od njega upravo sam želio izbjeći pa nisam slao telefon nekom "neprovjerenom" serviseru..
Nakon ovog iskustva, posavjetovao sam se s nekoliko PRAVIH servisera i par prijatelja koji se time bave (usput su me s pravom izribali što njima nisam povjerio servis no kao što sam rekao; sve s ciljem da dobijem najkvalitetniju uslugu) te su isti potvrdili moje sumnje nakon što sam im prenio iskustvo s navedenim lumenom.. I sami su rekli da oštećenja koja dotični nabraja nisu mogla nastati u tolikoj mjeri s obzirom na blagi kontakt s vodom i korake koje sam promtno poduzeo netom nakon nemilog događaja (istresao vodu - svega par kapi, stavio u rižu i držao u toploj prostoriji). Očigledno s Tommom dobijete samo najveću cijenu usluge uz gratis uobraženog pristupa..
Uglavnom, stekao sam dojam da je dotični dijelove iz mog telefona iskoristio za popravak drugog još prvih dana kad mi je ponudio otkup a sve nakon toga je vrrrrllo čudno ponašanje i izbjegavanje vraćanja telefona natrag meni, sa dijelovima i u stanju u kojem mu je dostavljen.. Svakim razgovorom pričao je za nijansu drugačiju priču.. Naravno, ne mogu biti 100% siguran da je to učinio ali po ponašanju i razgovorima koje smo vodili, ne mogu donijeti drugačiji zaključak.
Postavlja se pitanje; zašto mi je prvih 5 dana uporno govorio da se popravak ne isplati i nudio otkup a nakon inzistiranja da ga želim natrag i da ga šaljem u t-mobile odjedanput mjenja priču i zdušno nagovara i inzistira da ga on popravi?
E sad, gospodine Tomislave, ako VI niste pekar (mada ne vidim potrebu podcjenjivanja ove profesije), nisam niti ja naivac kakvim me očigledno smatrate pa ću vas, sukladno MOM školovanju, znanju i struci upozoriti na par zakona koje ste, onako usput, prekršili (iako bi ih se dalo navesti još nekoliko):
Kao serviser, dobro ste postupili pitajući mene kao stranku pristajem li na iznos popravka no kako sam ja taj trošak odbio platiti vi ste bili DUŽNI uređaj, koji se nalazio kod vas na popravku, dovesti u prvobitno stanje tj. sastaviti ga!
Za svaku uslugu koju ste pružili, DUŽNI ste izdati račun a isto niste učinili! Dakle time ste postupili protivno Zakonu o porezu na dodanu vrijednost, prekršivši članak 15.st.1:
Članak 15. (1) Porezni obveznik mora ispostaviti račun za isporučena dobra ili obavljene usluge te na računu posebno iskazati porez na dodanu vrijednost. Ako se isporučuju dobra ili obavljaju usluge koje su oslobođene od plaćanja poreza na dodanu vrijednost na računu treba navesti da porez na dodanu vrijednost nije zaračunan.
...čime se izlažete sankcijama navedenim u čl. 29, st. 1 istog zakona..
Više puta ste ponovili da imate "ozbiljnu" firmu, no takva si ne bi dopustila svjesno kršenje tako očiglednih zakonskih regula. Nadam se da ćete svoj "ozbiljni" image podići potpomognuti mojim novcem te kupiti bon kako bi bili u stanju komunicirati sa svojim strankama na dostojanstven način bez slanja poruka, po vas sramotnog sadržaja..
Sigurno će se naći korisnika koji su bili zadovoljni s tommovom uslugom no tu se vjerovatno radilo o manjim popravcima ili o vidljivim, fizičkim oštećenjima gdje gospodin nije imao prostora zavaljati.. Nakon komunikacije s još nekoliko ljudi koji su imali posla sa dotičnim, došao sam do informacija da je u jedan telefon ugradio servisiranu matičnu ploču iako je rekao da je ugrađena nova (kao što će vjerovatno učinio i s mojom jer ne vjerujem da se u onoj hrpi dijelova nalazi ploča izvađena iz mog ip4). Drugi slučaj za koji sam saznao je ugradnja neoriginalnog ekrana (iako je tvrdio suprotno) no siguran sam da bi se više njih moglo javiti i potvrditi tommovu "stručnost" i "profesionalnost" u pristupu kako radu kojeg obavlja, tako i komunikaciji sa strankama..
I jos nesto da kazem, kad sam otisao u normalan servis ciji se broj (za razliku od tommovog) moze naci bez aktiviranja SOA-e, POA-e i slicnih organizacija, prva reakcija bila je: "tko vam je ovo rastavljao??".
Kad sam im rekao o kome se radi svi su se okupili i s podsmjehom potvrdili da znaju tog napuhanog sarlatancica koji, zamislite; njima donosi ajfone na kojima se treba iole ozbiljnije poraditi. Pritom naravno, vlasniku naplati duplo ili makar 50% vise od cijene koje plati ljudima koji, za razliku od njega, znaju raditi svoj posao.
Doticni Tomm je potrgao dijelove u vrijednosti parsto kuna prilikom svog "strucnog" rastavljanja (vjerovatno me zato silom i odgovarao od slanja u ovlasteni servis) i time jos jednom dokazao svoju (ne)sposobnost a nesretnicima koje zadesi nuzda da traze adekvatni servis savjetujem izbjegavanje tomma u sirokom luku..