01.04.2012 | 15:58
Već ti je netko to tu napisao, ali evo, ja ponavljam. Tvoji potencijalni klijenti nisu ljudi od tvoje struke, a ovdje si tražio mišljenje ljudi od struke. Ono sigurno nije zanemarivo, ali nije jedino relevantno. I ne samo to - ako se budeš držao jedino mišljenja ljudi od struke, može ti se desiti da imaš negativan efekt kod potencijalnih klijenata.
Ja ne mislim da je nužno loše to što si koristio neki template. Svaka roba ima svog kupca. Najviše ovisi o tome na kakve klijente pucaš - one koji su više educirani i traže više i
spremni su to platiti ili one koji uopće ne kuže razliku između standardnog i ekstraspecijalnog rješenja.
Kao i u svemu. Kupcu koji misli da je Milka najbolja čokolada na svijetu teško ćeš prodati neku ekstraspecijalnu, ručno rađenu, kraljevsku, štojaznam, 10x skuplju, npr. Neuhaus. Jer on za to nikad nije čuo i ne percipira njenu vrijednost. I glupo je da pokušavaš. Ako ciljaš na "Milka" (Marlboro, Ballantines, VW, Sony, Benneton... - sve su to primjeri uspješnog konfekcijskog megabranda) kupce - template je upravo ono što oni traže. I niska cijena, naravno. Ne najniža, ali gotovo najniža.
Primjer iz mog posla. Ja sam elektroprojektant, specijaliziran za telemetrijske, nadzorne i automatizacijske sustave. Kad vidim neki projekt nekog svog kolege, vidim u njemu 300 detalja koje bi se moglo i trebalo napraviti bolje, detaljnije, preciznije, pažljivije, drugačije, specifičnije... Ali - za tog mog kolegu to bi bila pogreška. Jer njegov klijent ne bi nikad mene angažirao, zato što sam mu ja skup. On ne kuži razliku između top notch projekta i onog konfekcijskog, 3x (ako ne i više) jeftinijeg. Dakle, on i nije klijent na kojeg ja ciljam (zato i nije moj klijent) pa njemu i ne treba usluga kakvu ja pružam.
Imam kolega koji cijene moje mišljenje i savjet pa me i upitaju. Ako me upitaju (kao što si ti ovdje upitao), dobiju obično set konstruktivnih kritika (kakve si i ti ovdje dobio). Ali, sasvim ispravno, na neke od njih odgovore: "U pravu si, ali kamo bi ja stigao da sve to radim za 5.000-10.000 Kn?". Točno. Za taj novac, klijent dobiva konfekcijski copy & paste.
A oni klijenti koji to ne žele, ti angažiraju one koji ne rade tako, nego rade svaki projekt "from scratch", kao ja. I nije im žao platiti 3 ili 5 puta više.
I, ako je tržište zdravo i dovoljno veliko, svatko u svom segmentu živi OK. Moj kolega ima 3x više klijenata za 3 do 5x manju cijenu, a ja ih imam 5-10 godišnje, i svakom se posvetim kao da mi je jedini.
Ono što sam htio reći - ne uzimaj sve savjete kao 100% dobre za tebe. Najprije se zapitaj - kakva je tvoja klijentela?