26.08.2012 | 00:04
dpasaric kaže:
Osim toga, vi koji držite stranu Samsungu, kako komentirate dokumente u kojima Samsungovi inženjeri komentiraju što sve treba ličiti na iPhone?
To je sigurno njihov način da izraze svoju ogromnu kreativnost i dodaju zrno inventivnosti?
Ja ne držim stranu nikom. Ni Apple, ni Samsung ne zaslužuju da se ja emotivno angažiram za njih. Kako reče Scarface, nisam ništa od njih dobio na poklon (od Toyote, na primjer - jesam, od Gorenja isto jesam, čak i od TDR-a dok sam još bio pušač), a i da jesam, to ne znači nužno da bi ih bezrezervno podržavao.
Samsung je megakorporacija. Proizvode brodove, avione, aute, zgrade, željeznice, profesionalne strojeve i profesionalnu elektroniku. Samsung Electronics je jedna od najmanjih firmi u njihovom portfelju. Vlasnici su preko polovice Južne Koreje. Apple je manji od Samsunga jedno 1000 puta. Ta milijardica je njima kao meni 100 kuna. Slap on the wrist, što bi rekli Amerikanci.
Ali, to što je Samsung odlučio najdosljednije moguće kopirati iPhone
jest legitimna tržišna strategija. Davore, ti se baviš marketingom, te si struke, pa toliko bi ipak trebao znati (naime, vjerujem da i znaš, ali si toliki Mac desničar da jednostavno imaš blind spot na sve što se tiče Applea). Na svakom tržištu, postoje firme koje se strateški orijentiraju da budu market leader i one koje se orijentiraju da budu follower. Market leader uvijek izlazi prvi s inovacijama, a ostali ga kopiraju. Prednost leadera je da ima vodeći tržišni udio i može držati najveću cijenu, a prednost followera je da imaju znatno niži R&D trošak jer samo kopiraju prokušane uspješne rezultate leadera. Ponavljam -
to je legitimna tržišna strategija i svaka kompanija je slobodna birati svoju. Apple je isto mogao odabrati biti follower pa nije (jasno je zašto nije, jer nije dobar u kopiranju, nego u inoviranju). Samsung, s druge strane, cijeli svoj dosadašnji rast i razvoj temelji upravo na kopiranju.
U krajnjoj liniji, cijela (najprije) japanska (pa onda) i općenito orijentalna elektronička industrija temelji se na kopiranju. Izrasla je na tome. Razvila se na tome. Cijeli svijet danas radi toga uživa blagodati široko dostupne tehnologije.
Na primjer, da tajvanci nisu počeli proizovditi jeftine kopije IBM PC-a, IBM bi svoje usr... kante prodavao po $3000 još 10 godina, umjesto da razvija dalje.
Zato što su ih Tajvanci počeli kopirati, oni su morali gurati dalje i razvijati dalje. To je jedna od temeljnih zakonitosti ekonomije.
Ako želiš biti market leader, ne možeš spavati na lovorikama, jer će te followeri sustići i prestići. Eh, ali Apple bi baš to htio pa se tužaka po sudu umjesto da i dalje radi na tome da ostane follower.