Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 21:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 23:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 07:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 11:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 10:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 13:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 10:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 13:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 15:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 17:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 19:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 20:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 20:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 20:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 21:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 12:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 17:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 13:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 20:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 17:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 19 sati, 14 minuta
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.27 Seconds

Provided by iJoomla SEO