Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 21:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 23:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 07:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 11:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 10:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 13:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 10:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 13:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 15:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 17:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 19:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 20:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 20:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 20:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 21:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 12:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 17:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 13:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 20:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 17:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 8 sati
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.40 Seconds

Provided by iJoomla SEO