12.11.2003 | 20:17
Natrag na temu:
iTunes Music Store je poslovna ideja koja je dokazala ono što je glazbena industrija tvrdila da je nemoguće
• prodavati online u ambijentu u kojemu se glazba razmjenjuje (tzv. besplatno s nevidljivim troškovima koji su skoro isti)
• da korisnici žele glazbu IMATI a ne je samo slušati online
• da se glazbene industrije ne tiče na čemu će se glazba slušati, kojem uređaju i s kakvog medija
• da je fizičkoj distribuciji glazbenih sadržaja odzvonilo: zašto štancati medije, pakirati ih, razvoziti, cariniti...
• da sve to s porastom bandwidtha čeka i video sadržaje: samo na prijenose uživo pristajat ćemo na streaming, ali na stvarno vrijedne stvari gledat ćemo offline s nekoga medija koji želimo posjedovati u vlastitoj zbirci
• da nije problem u plaćanju, nego u kvaliteti usluge: kad si usmjeren na mačka u vreći ne želiš platiti; kada dobiješ civiliziranu ponudu, jedan dolar nije cijena na koju se osvrćeš
• da će tek online biti uspostavljena ravnopravnost između prvog, drugog i trećeg svijeta; svi dobijaju mogućnost da objavljenu stvar konzumiraju istovremeno. Ako neki imaju, a neki nemaju, onda oni koji nemaju već nađu načina da imaju... kužite? I, k svemu, potrošači i kritika su u istom položaju... Neka prežive samo oni koji imaju što reći javnosti o onome što se čuje (ubrzo i vidi), a neka krepaju oni koji se stvari domognu prije drugih (na bilo koji od načina) i sve što mogu reći sebi u prilog jest ekskluzivnost, stavljanje šape na materijale koji će izaći - prije drugih.
Neovisno o činjenici što servis (pa ni Napster) još nije dostupan izvan SAD (a prema Gartner G istraživanjima MS-ova evropska akvizicija je pred propašću, budućnost glazbenih sadžaja je u distribuciji online. Samo će diskofili (kao i bibliofili) htjeti kupiti distribuirani predmet, ploču u dobro dizajniranoj ambalaži. U tome je CJELOVITOST "izuma" iTunesa i music storea kao servisa koji se, koristeći se internetom (ali NE i webom, kojega su se svi držali kao pijan plota!) i jako je malo onih koji su shvatili sve aspekte izuma. Uključujući MS i sve one koji će to još izučavati. Naravno, i glazbena industrija koja je uravo iz nerazumijevanja promjene izgubila 4-5 godina. I pripadajuću količinu zarade. Naravno, na glupane niže razine i njihovo nerazumijevanje uopće se neću osvrtati: treba ih doživljavati kao ono što i jesu - zagađenje.