24.07.2022 | 08:28
Miro Spiro kaže:
Pozz
Već neko vrijeme na kosilici Bosch Rotak 37 čujem škripanje prilikom puštanja ručice.
Na internetu je troubleshout većinom ili ležaj noža ili remen.
Odnio na servis i kazu proklizao ventilator na motoru.
Kazu ne mogu popraviti, jedino cijeli motor nov.
Navodno problem je sto se remenica ne moze skinuti.
Sada istrazivao sam po internetu, radapciger i presa vecinom pomaze u ovakvim slucajevima, a ako je zalijepljena za osovinu onda grijanje.
Imate li kakav prijedlog za pomoć ili stvarno nema nacina za skidanje?
Ovo je remenica od zupčastog remena ili ventilator za hlađenje?
Od kojeg je to materijala? Remenica bi trebala biti od metala, iako me nebi začudilo da je i plastična.
Ako je metalna, onda imamo neki prelazni/stezni dosjed na vratilo EM. Izvlakač (aka radapciger) bi to riješio da možeš dohvatiti remenicu od iza. Alternativni pokušaj je da probaš cijelo vratilo EM izbiti na ovu stranu prema van s tom remenicom gore, samo je pitanje kako je uležištenje izvedeno u ovom kućištu (stezni dosjed u plastici - sumnjam, ali kakvih smeća sam se nagleda, ne bi me čudilo, pa pretpostavljam da je tamo neki seger u pitanju, a to je loša vijest, jer ti do njega blokira pristup oa remenica/ventilator).
U svakom slučaju, svaka stvar koja je sastavljena se da rastaviti, pitanje je samo jel se poslije može opet sastaviti ili ne
Ajd, daj još malo slika i dodatne informacije koje sam tražio pa idemo onda dalje. SVE SE MOŽE popraviti, samo je pitanje koliko to košta. Na žalost, ove moderne naprave se rade programirano tako da se popravak onemogući koliko je to moguće.
PS. Nastavno na temu kvalitete ručnog električnog alata: odgovorno tvrdim da je električni alat iz Lidla (zeleni, a imaju sad i tzv. profi sivu liniju) kvalitetniji od zelenog Boscha. Ovo iz Lidla je VRLO SOLIDAN alat.
EDIT: sad kad je objavljen post s citatom i tvojom fotkom, vidim u čemo je problem. Ova metalna remenica (za kanalni remen) je nabijena na vratilo EM. To je stezni dosjed. Remenica mi se čini aluminijska (loša vijest do određene mjere). Naime, aluminij se NE SMIJE grijati otvorenim plamenom, jer će početi pucati i raspasti se. Idealno bi bilo da ga probaš zagrijati nekom induktivnom metodom uz ISTOVREMENO hlađenje vratila EM s druge strane. Toplinska dilatacija aluminija bi trebala biti dovoljna da on samo sklizne dolje. Čisto da znaš o kojem temperaturnom rasponu je riječ: ako mijenjaš ležaj na alternatoru, njegovo kućište metno u pećnicu na 80-90 stupnjeva na 20-ak min, a ležaj u duboko smrzavanje na pola sata i ležaj onda rukom možeš gurnuti u kućište. Dakle, treba ti temperaturna razlika od 100-njak stupnjeva da bi funkcioniralo.
Opcija B. Radapciger. Tu je problem što je remenica nabijena do ventilatora za hlađenje koji je plastični. Treba ti neki solidan radapciger, ali s tankim prihvatom od iza ILI, ako ti netko može nadrejati (istokariti) negativ ovih kanala (tj. reproducirati profil remena) u dva dijela s dodatnim izbočinama da ga klasični radpaciger može uhvatiti (to je sad onaj dio da se sve može popraviti ako cijena nije bitna). Onda te dvije polovice ugradiš na remenicu, stegneš ih zajedno, uloviš radapcigerom i upreš u vratilo i skinut ćeš to bez problema. Ne kaže se slučajno da bez alata nema zanata...