27.05.2023 | 00:06
Važno upozorenje za HomeKit korisnike koji su na macOS Montereyu i ne mogu ili ne žele skočiti na Venturu!
Apple je izdao upgrade HomeKit sustava koji hubove diže na novu verziju. Kada vam se ponudi ta opcija na vašem iPhoneu dobijete i vrlo generic upozorenje da onda vaš Mac neće biti kompatibilan i da će ga trebati ažurirati. Međutim, NE KAŽU da update za Monterey uopće ne nude i da je jedini put preći na kompletno novi macOS!
Većina korisnika to krivo shvati i pomisli "Aha, ok, moj sadašnji Monterey nije kompatibilan, ali nakon što napravim ažuriranje sistema, opet će sve biti u redu..." - nažalost neće, potpuno su otkačili Monterey za zadnju verziju HomeKita! Jedini način da HomeKit i dalje radi je da *ne napravite ažuriranje* HomeKit mreže. I ok, to ima smisla, ali to nije dovoljno jasno rečeno i onda korisnike odvede u slijepu ulicu.
To je ružan presedan koji se još nije dogodio u Appleovoj povijesti - da isključe jednu tehnologiju, cijeli ekosustav unutar operativnog sustava koji je do jučer taj posao savršeno radio. Netko bi mogao reći da je to skoro pa "planirana neupotrebljivost". Siguran sam da to nisu namjerno napravili, nego je vjerojatno u pitanju neki sistemski komadić koji Ventura ima, a Monterey ne, pa im se nije dalo s time zezati.
No, ostaje da je to negativan presedan i nisam mogao preći preko toga, pa sam, u skladu s mojom tradicijom, napisao tužibabu Tim Cooku osobno. Znam da vikendima čita mailove korisnika, pa sam se nadao da će to vidjeti i barem nekome reći da se upozorenje za update jasnije napiše i da ljudi ne odu u slijepu ulicu.
I sada slijedi zabavni, ali i fascinantni dio priče o tome kakva je Apple kompanija, a Tim Cook radoholičar i CEO koji je nastavio dobru Jobsovu praksu!
Odmah u ponedjeljak dolazi mi mail od menadžera koji mi piše da mu je Tim Cook rekao da mi se javi i da razjasnimo situaciju, ali da nisam ostavio broj telefona i da ga nazovem ili javim broj, pa će mi se javiti. Poslao sam mu broj mobitela i isti dan popodne me čovjek zove i moli me da detaljnije objasnim situaciju i u čemu je problem. Shvaća gdje je zapelo i dogovaramo da postoje dvije solucije za "damage control", prva da jednostavno napišu taj dio koda za Monterey - ili da omoguće kasnije downgrade HomeKit networka. Zamolio me još da mu pošaljem serijske brojeve računala gdje sam zapazio problem i screenshot sporne poruke nekomapatibilnosti.
Sve sam mu poslao i zahvalio na ljubaznosti i agilnosti. Prošla su dva dana i javio mi se ujutro da je imao razgovor s inženjerima i da im je jako komplicirano to implementirati na Monterey iz x razloga i da nisu to isključili tek tako, nego je došlo do neke dublje promjene u HomeKit arhitekturi. No, da spase situaciju, kaže da mi mogu napisati posebne skripte koje mi mogu poslati za slučaj da želim napraviti downgrade cijelog networka da opet radi s Montereyem.
I sada razmišljam koliko moraš biti jak igrač, kakav štreber i mikromenadžer da vodeći jednu mega-korporaciju kao što je Apple, nađeš vremena pročitati mailove korisnika i delegirati one suvisle svojim ljudima koji to dalje vode i sređuju probleme kako bi korisnici bili zadovoljni. A nije ovo prvi put da mu pišem, jednom mi je i kratko odgovorio, a drugi put je samo sporna stvar bila tiho ispravljena.
Kada je preuzeo dužnost od Jobsa, Cook je rekao da će dati sve od sebe da nastavi taj dobar običaj koji je Jobs imao - i evo, zaista se drži obećanja. Kapa dolje za Tima!