10.11.2018 | 17:29
FER-ovci,
Mali uvod. U mjenjaču postoji diferencijal. On omogućuje različite brzine vrtnje pogonskih kotača u zavoju.
Auto ima brzinomjer. Signal brzine se skida s kućišta diferencijala (tj. tako se radilo prije) koje se vrti izlaznom brzinom kotača i u fiksnom je odnosu s brzinom kretanja (ovisi samo o polumjeru rotacije, tj. dimenzijama pogonskih kotača).
Danas se to više ne radi tako, nego se uzme signal brzine od ABS senzora (tj. senzora brzine vrtnje svakog pojedinačnog kotača). Posljedica: moderni mjenjači više nemaju senzore brzine ugrađenje u diferencijale.
Projekt koji sam započeo koristi novi motor i mjenjač iz auta koji nije imao senzor brzine u diferencijalu, nego ABS-u. Taj motor i mjenjač ugrađujem u auto i sad moram riješiti problem detekcije brzine kretanja.
Moj auto ima ABS, ali radi se o starom analgonom ABS sustavu koji ima induktivne senzore koju šalju van napon (slobodno me ispravite, ako griješim u detaljima) i mislim da ne smijem taj signal dijeliti, jer će ABS poblesaviti.
No, to i nije neki preveliki problem, jer namjeravam na stražnji kotač ugraditi Hallov senzor koji šalje van pravokutni napon od 5V dok kraj njega prolazi neka magnetska prepreka. To su vijci kotača s onom širokom glavom na glavčini. Na taj način dobivam 4 skoka za jedan okret kotača. E sad, u zavoju unutarnji kotač ima manju brzinu vrtnje, a vanjski veću i onda brzina kretanja nije točna (sad bismo mogli u raspravu što je brzina kretanja i kolika je greška, ali ostavimo to po strani).
Moje pitanje: je li problematično proizvesti neki sklop koji bi uzimao tj. brojao ove skokove na 5V s lijevog i desnog stražnjeg kotača i mjerio vrijeme te onda računao prosječnu vrijednost?
Dakle, svakih 4 skoka znače jedan okret kotača. To je neka prevaljena udaljenost (2r puta 3.14). U istom vremenskom intervalu je drugi kotač prevalio neku drugu udaljenost. Ovaj sklop potom izračuna prosječnu vrijednost i to šalje dalje prema PCM (Powertrain Control Module - računalo motora), brzinomjeru i elektrohidrauličnoj pumpi serva (ona im svoj upravljački modul koji snagu potpore prilagođava prema brzini okretanja upravljača i brzini kretanja vozila te ju pri nekoj brzini i potpuno gasi).
Ako je ovo sve skupa prevelika komplikacija, onda ću samo uzeti signal s jednog kotača i ostaviti tako.
Hvala unaprijed,
PS. Da unaprijed odgovorim i na logično pitanje: radi se o engine swap projektu. U pumu ubacujem motor od fieste ST180. 1.6 ecoboost sa cca 220 KS i mjenjačem sa šest brzina.