19.03.2021 | 09:20
m@xym kaže:
Ako je sudac propisao kaznu manju od zakonom predviđene, onda to nije zato što "zakon nije dobar" (što bi bio slučaj da je to zakonom bilo propisano ili dozvoljeno).
A sudci nisu ljudi? Oni su naši Bogom dani bezgrešni anđeli i za njih ne treba zakon?
Primjer: Ako sudac propiše kaznu manju od predviđene tada jednostavno postoji drugi zakon koji "automatikom" (lako se pozovemo na njega) kažnjava tog sudca jer radi mimo zakona. Tako što ne postoji. To meni znači: zakon nije dobar.
Pravna država je ona u kojoj vladaju zakoni a ne volja pojedinaca (čitaj: zakoni koji se mogu tumačiti i ovako i onako)
"Oni" (političari) nisu dali ovlasti sucima da ih mogu izvući kad zaglibe, jer to niti ne mogu.
Naime, kod nas je Ustavom određena trodioba vlasti, na zakonodavnu (Sabor), izvršnu (Vlada, predsjednik, lokalna uprava i samouprava) i sudsku (Ustavni sud, Državno odvjetništvo, sudovi), pa ne postoji zakoniti način kojim bi političari nešto dozvolili sucima, niti ima neke potrebe za tim.
Očigledno da mogu i kako praksa to dokazuje to i čine.
Tako da ta lijepa priča o trodiobi vlasti pada u vodu.
Da se razumijemo, nije mi ni na kraj pameti tvrditi da ne postoji čitav niz slučajeva, u kojima, ne samo političari, nego i "uvaženi članovi društva", poduzetnici, njihova djeca pa i šira rodbina, dakle, čitva jedna povlaštena kasta, efikasno izbjegavaju bilo kakvu sudsku odgovornost za svoja nedjela, ali to nije problem zakona kao takvih, nego njihovog sprovođenja, što je posao sudaca i sudova.
S ovim potvrđuješ moju prethodnu tvrdnju, jer da je zakona, ljudi bi se lako izborili za svoja prava pred međunarodnim sudem - međunarodni sud bi prisilio državu da provede svoje zakone (bez obzira kakvi oni bili) jer to je jedan od uvijeta priznavanja pravne države. Ali to nije tako. Dakle oni provode zakone i tu se ništa ne može.
Što se tiče problema sa NK Dinamom, tu doista nisam upoznat o čemu se točno radi, jer i inače ne pratim sport, ali, da li ti barem ponekad pročitaš ono što napišeš?!
Da, pročitam nekoliko puta to što napišem. Ti ne kužiš problematiku a uzimaš pravo mene prozivati što sam to napisao?
Tvoje riječi:
"Prema temljnom zakonu o udrugama Mamići i bilo tko drugi ne bi mogao vladati kao što je vladao ako većina članova udruge to ne želi.
Ali on pomoću pedesetka članova to čini mimo tog zakona. Izigrava zakon a ostatak pravne države ne može tu ništa."
I ti na temlju ovoga zaključiš:
"Ne valja zakon jer se može opstruirati."
Prema članku 6. koji sam naveo, udruga je javna. Može se u udrugu upisati tko hoće. Nakon isteka mandata (prema ustavu udruge) bira se novo upravljačko tijelo. Ako većina članova odluči smjeniti predstavnika / vodstvo to im taj temeljni zakon omogućuje. Ali ostali HR zakoni / amandamani / ili kako se već zovu omogućuju da Mamići članak 6. opstriraju i ne provode više od 20 godina. Iako po "nekoj" logici glavne zakone ne bi trebalo nikakvim amadmanima ili bilo čim moći opstruirati u provedbi.
Kužiš sada?
Jesi li ti malo posvađan sa logikom?!
Većinom mislim da nisam.
A ti? Ti uvjereno nisi?
Kada prestaneš slijepo, odvojeno gledati političari- zakon - sudci tada ćeš moći vidjeti cijelu sliku i "neku" drugu logiku.
Ovdje pripada i ona priča iz nekih prethodnih postova o tome tko donosi zakone. Gledaš slijepo neke tehnikalije i ne vidiš realnu sliku. Pravnici danas tehnički pišu zakone (iako su to prije 70 godina radile daktilografkinje), ali oni pišu kako im kažu političari - dakle nije zakon takav kakav je jer je volja pravnika nego jer je volja političara.
Ako "ne valja zakon" zašto ga treba opstruirati?!
Da zakon ne valja, i da je napisan tako da pogoduje nekome, onda ga taj netko ne bi morao opstruirati, nego, štoviše, doslovno provoditi, jer mu ide u prilog.
Uputi se u problematiku pa se onda uključi u diskusiju.
Da se ponovim:
Ne postoji taj zakon koji suce i sudstvo može natjerati da rade upravo onako kako se od njih očekuje da rade.
Da, ne postoji u HR, ali se može smisliti.
Kužiš sada poantu ovog posta?