12.01.2025 | 11:35
Samo lupetate ko maksim po diviziji, i jedan drugom podilazite.
Suluda pojedinačna videa koji "svjedoče" o kakvim god "događajima" neću ni komentirati. Tako je prije godinu-dvije bilo popularno posvuda objavljivati videa "zapalio se električni auto, užas, vidi što se dogodilo". I onda ispadne da je auto zapravo bio benzinski ili plinski, ispadne da je snimak star 10+ godina, ispadne da je požar bio podmetnut...
Brzi punjač ti ne treba u stambenom kvartu. Treba ti na putu. Na otvorenoj cesti, na autocesti ili odmah uz nju. Zašto ti na parkingu gdje ti auto stoji preko noći treba brzi punjač? Zar mislite da ću ja sebi kod kuće ugraditi BRZI punjač? Neću. Ugradit ću obični izmjenični od 11 kW, jer imam cijelu noć vremena (često i više) da se baterija napuni.
Tesla brzi punjači, rekoh, ograničavaju trajanje punjenja na PETNAEST minuta, a ne na PET. Osim toga, na BRZOM punjaču nijedna baterija se ne puni preko 80% zato što preko 80% punjenje mora biti usporeno zbog kemije baterije.
Scenario u kojem se SVI auti ISTOVREMENO pune na BRZOM punjaču je besmislen čak i u teoriji. Nisu svi istovremeno krenuli na put, nisu svi istovremeno stigli do brzog punjača, nisu svi istovremeno ispraznili bateriju.
Davore, u stambenoj zgradi u kojoj živiš je ukupna instalirana snaga instalacija u svakom stanu nešto kao 7-8 kW, tipično. Stanova ima stotinjak pa to ne znači da je snaga električnog priključka zgrade 800 kW, nego je vjerojatno nešto kao 120-140 kW. Kako to? Kako to, kako to, kako to?
Dunning-Krugerov efekt - što manje o nečem znaš, to si tvrđe uvjeren u svoje stavove.
Za suporedbu benzin i dizel imaju sličnu energetsku vrijednost po litri koja je nešto ispod 10kWh. Znaći, puni tank od 60 lit ima oko 600kWh, 7,5x više od Tesle.
ICE motor od navedene količine energije nešto preko pola potroši na otpadnu toplinu smrdiš-prdiš ispuha i onu koja se iz samog motora mora odvoditi rashladnim sustavom. Dakle, efektivno za kretanje, energija na raspolaganju nije niti 300, nego nešto kao 270 kWh. ICE automobil, svaki put kad treba usporiti, akumulirana kinetička energija se doslovno baca u vjetar, a dobro izvedeno EV ima rekuperaciju energije koja, ovisno o uvjetima na cesti, može ići i preko 70%. Tako da EVu nikad neće niti trebati toliki energetski rezervoar kakav treba ICE vozilu.
K tome, tehnološki razvoj baterija je tek na početku. Gustoća pohrane energije će još značajno rasti, litijske baterije neće ostati jedina raspoloživa tehnologija. Već sad se u stacionarnim sustavima koriste i natrijeve, i aluminijske i cinkove...
I sve ste to već znali, ali svejedno lupate jer bi radije ostali u 19. stoljeću, tu ste navikli, udobno vam je.
ali kada se pojavi i takva vlast (npr. forsiranje bickla u Zagrebu po svaku cijenu, pa čak i da prva pomoć ne može proći) koja krene zagorčavati život onima koji se oslanjaju na svoj auto, e to je signal za uzbunu.
Ajde, stvarno, daj uključi mozak umjesto da tako slijepo pušiš politikantska podmetanja. Da nije tamo bilo tih stupića, bilo bi parkiranih auta i hitna opet ne bi mogla proći, i opet bi bila kriva aktualna vlast. Ne postoji veliki grad koji nema problem s osiguranjem funkcionalnih koridora za hitne službe i to nema veze ni s biciklima, ni sa zelenim politikama.
Zato si i ti toliko volio slobodu putovanja s obitelji u kamperu.
Jesam, točno. Ali nisam nikad tvrdio da je moja temeljna sloboda
posjedovati kamper, niti da mi je općina Viškovo dužna osigurati parking za njega na javnoj površini. Iznajmio sam ga na ta dva tjedna koliko sam ga koristio.