Kupovina elektricnog auta...
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Kupovina elektricnog auta...


19.01.2025 | 16:45
Trošak rukovanja gotovinom je niži od kartične provizije banke toliko dugo dok poslodavci prisiljavaju zaposlenike da nose dnevni utržak i predaju ga u trezor, ili dok svu gotovinu drže u blagajni. Kad se dogodi da zaposlenik pretrpi tjelesne ozljede prilikom razbojstva, dok nosi novac od firme u noćni trezor, ili da u firmu provale i odnesu gotovinu, stvari se mijenjaju.
19.01.2025 | 18:30
Tok novca je takav da 50€ ako promijeni 10 ruku i dalje vrijedi 50€, dok kroz kartice taj iznos pada. Taj novac oporezuje drzava i banke.
Zasto bi banke ubirale porez na novac od gradjana.
19.01.2025 | 18:52
smayoo kaže:
Trošak rukovanja gotovinom je niži od kartične provizije banke toliko dugo dok poslodavci prisiljavaju zaposlenike da nose dnevni utržak i predaju ga u trezor, ili dok svu gotovinu drže u blagajni. Kad se dogodi da zaposlenik pretrpi tjelesne ozljede prilikom razbojstva, dok nosi novac od firme u noćni trezor, ili da u firmu provale i odnesu gotovinu, stvari se mijenjaju.


Dakle svodi se na izbor hoces li da te privatna osoba mozda opljacka ili da te banka sigurno opljacka.
19.01.2025 | 19:34
Svodi se na izbor hoćeš li, kao trgovac, svog zaposlenika izložiti riziku ozljede ili smrti (i preuzeti pravnu odgovornost za to) ili ćeš to prepustiti ljudima koji su plaćeni da snose taj rizik (pa onda vidjeti je li ti to zaista jeftinije od plaćanja banci provizije za bezgotovinsko plaćanje).
19.01.2025 | 19:54
Itekako banke imaju veze s EV pričom, itekako!

Guranje EV priče je guranje CJELOKUPNOG plaćanja cestovnog prometa jedne države putem banaka i POTPUNE ovisnosti građana o tome da koriste njihove usluge! Iako je to već i sada dijelom tako (jer plaću moraš dobiti putem njih), sada bi zauzeli još jednu ključnu kontrolnu (i naplatnu!) točku u tom sustavu koji je posložen njima u korist.

Banke funkcioniraju kao zločinački kartel jer nema ispravnog društvenog mehanizma kojim se priječe njihovi ekstraprofiti i tako postajemo 100% taoci bankarskog kartela ili kako je jedan poznati fizičar rekao - "bankaroida".

Kod banaka nema stvarne tržišne konkurencije, pa "ako ti je ova banka skupa, odi u jeftiniju" - jer su kartelski udružene, a uz sve to velike banke cijelo vrijeme proždiru male. Ako se ijedna mala banka pokaže kao uspješna i jeftinija, samo je pitanje trena kada će velike stisnuti i otkupiti. Taj proces zorno gledamo zadnje desetljeće u našoj Hrvatskoj.

Kao što je Jura slikovito napisao "novčanica od 50 € je 50 € i nakon deset ruku", a elektronskih 50 € u šapama banke stalno gubi vrijednost za trenutnog vlasnika kroz plaćanje mjesečne provizije banci - ili provizije po transakciji. Kada ste zadnji put plaćali neki velik iznos putem e-bankinga? Provizije uopće nisu smiješne, mogu biti i stotine eura. Toga s gotovinom nema.

EV priča ima i dalje duboke implikacije na društvo i životni standard građana jer sada se prometnice financiraju iz cijene tekućih goriva. Kada sam zadnji put gledao trošak samog goriva je ispod 50% cijene onoga što plaćamo. Znači OGROMAN novac ide državi i Hrvatskim cestama. I ok, barem možemo reći da imamo dosta solidne prometnice zadnjih godina.

Sada zamislimo da taj izvor počne kopniti, a ovim putem - hoće! Odakle će država to nadoknaditi? Naravno, uvest će tih 50% iz cijene goriva kao povišenje cijene struje, a to je nepravedno i "uravnilovka" na štetu golemog broja siromašnijih građana.

Smatram da je fer što sada plaćam taj porez za ceste prema km koje napravim jer kod tekućeg goriva je sve jasno. No, ja rijetko idem na poslovne putove i moji troškovi goriva su niski. U toj situaciji u kojoj se značajno diže cijene struje - jer odjednom nedostaju milijuni iz poreza na gorivo - znači da ćemo svi mi kroz ekstra visoku cijenu struje početati plaćati km za one bogatije koji se mnogo voze. To bi se moglo izbjeći samo nekakvim zasebnim propisima u kojima bi punionice (koje su sada već toliko skupe da ponekad nema razlike između ICE i EV kilometra) bile još daleko skuplje, a onda sva ta navodna "EV ušteda" dodatno gubi smisao.

Ovdje sam prvotno napisao predugački rant o bankama, ali sam se "samomoderirao" i pobrisao nebitno za temu, da opet ne širimo previše. Nemogućnost da se EV napuni gotovinskim plaćanjem je ogroman minus, a gubitak prava na gotovinu je i konačan gubitak ljudskih sloboda - jer u tom trenu postajemo robovi sustava koji je već sada korumpiran, a s novom razinom moći postao bi još gori, opasniji - i vjerojatno nesavladiv bez prolijevanja krvi.

Riba, to mi je backup plan ako ovi debili kod nas dozvole tako nešto. Gotovina mora biti zapisana kao ustavno pravo. Mislim da je kod nas Most imao takvu inicijativu, da se to jasno definira u Ustavu. Srećom dobar dio države nam je kriminalan, pa će gotovina kod nas valjda opstati, ali ne iz plementih razloga...
19.01.2025 | 22:38
Kada ste zadnji put plaćali neki velik iznos putem e-bankinga? Provizije uopće nisu smiješne, mogu biti i stotine eura.


Ja sam plaćao. Provizija za plaćanje u HR mi je fiksna, trenutno 50 centi za plaćanje na IBAN u drugoj banci, a besplatno je za plaćanje na IBAN u mojoj banci. Za plaćanje npr. u Austriju je također fiksna, 1,30 € sveukupno.

S većinom toga što si napisao se slažem, ali i dalje se ne slažem da to ima neke posebne veze s EV. Sve će se to isto dogoditi i za kupovinu klasičnog fosilnog goriva i kupovinu općenito. Sve ide ukidanju gotovine. Sve banke u Hrvatskoj već neko vrijeme naplaćuju naknadu ako želiš podići svoj novac na šalteru, pa čak i ako želiš samo da ti usitne ili ukrupne tvoju gotovinu. Na bankomatu možeš podići novac sa svog računa besplatno, ali broj bankomata se sustavno smanjuje.

Uostalom, ako ne možeš do gotovine drugačije, nego da je dižeš sa svog bankovnog računa, kako ti je to drugačije od toga da gotovinom više ne možeš plaćati? U svakom slučaju si pod kontrolom banaka.
19.01.2025 | 22:53
U Irskoj najmanje jedna banka naplacuje proviziju ZA SVAKO BESKONTAKTNO PLACANJE i to tebi kao platitelju.
20.01.2025 | 08:14
IMG_1155.jpeg


Malo da oči odmorite.
20.01.2025 | 09:36
Evo informacija iz Sabora da su banke u Hrvatskoj imale čiste dobiti preko 2 milijarde eura! Izgleda mi to nevjerojatno. Jer toliko nije stečeno stvarnim radom i stvaranjem nove vrijednosti nego zlorabom kartelske pozicije i monopolom nad transakcijama cijele države.
20.01.2025 | 09:52
jura22 kaže:
Malo da oči odmorite.


A i na njih sam jako ljut zadnjih godina, mislim da je novi šef konačno dao otkaz. Da, nova Alfa 33 Stradale s fotke je čista umjetnost, skulptura u pokretu, ali ono što je bitno da je to automobil napravljen samo za 33 milijardera, znači čak i "obični milijunaši" otpadaju, a kamo li neki srednji sloj. Od ta 33 kupca svaki može odabrati želi li 3.0 V6 biturbo ili EV verziju. Baš me zanima konačni rezultat - koliko je kupljeno kojih. Inače cijena auta je preko 3 milijuna €, a to znači da će polovan, kao kolekcionarski primjerak, ići na taj iznos x2 ili x3. To je neki drugi svemir Pebble Beacha.

Alfina publlika je uvijek bio neki srednji sloj, a ovime potpuno gube osjećaj gdje pripadaju i od čega žive. A onda normalnim smrtnicima ponude SUV kante! Zadnja tri auta koja su napravili su SUV-ovi i onda se čude da nema prodaje! Normalno kada SUV publika ne kupuje Alfe, oni će kupiti njemački, japanski ili francuski SUV, a ne Alfu. I još ovaj zadnji model iz Poljske, Junior, je promašen skroz jer se radi o Peugeotu 2008 maskiranom u Alfu, a to teško da će uvaliti ijednom Alfisti. I još ne nude ICE model, nego samo EV ili neko hibridno smeće.

Joj Jura, samo si me iznervirao jer me ovo jako frustrira - da ne mogu složiti jedan normalni auto za obične ljude kao što su ih imali nekada.
20.01.2025 | 11:02
IMG_1157.jpeg


Mene fascinira sto su nekada radili. Kad vidim ove danas tacke koje se rade stvarno mi dojde zaplakati.
20.01.2025 | 11:31
Elektronika, nekavalitetne / jeftinije komponente i dizajnerska hiperprodukcija su, na žalost, uništili kako auto-, tako i moto- industriju.

Imam motor Yamahu XJ 900 S Diversion iz 1998.g sa 92.000 km.
Toliko sam siguran da me neće ostaviti negdje da bih se usudio na Nord Cap s njime. Jednostavno, kvalitetno, i čista mehanika!
Što je tada industriji dalo slobodu da rade kvalitetno, a danas ne - ja uistinu ne znam. Danas svaki hebeni auto ima milijardu raznih senzora, koji samo jedva čekaju sranje...
20.01.2025 | 13:13
Zdravac kaže:
Elektronika, nekavalitetne / jeftinije komponente i dizajnerska hiperprodukcija su, na žalost, uništili kako auto-, tako i moto- industriju.


Ne slažem se. Nesposobni top management (a ne elektronika kao takva) je uništio europsku auto i moto industirju. Taj nesposobni management je usmjerio middle management da ugrađuje jeftine i nekvalitetne komponente, i to ne samo elektronike, nego i mehanike. Sve što nije direktno vlasniku na oku i pod prstima - gura se smeće. I, eto...
20.01.2025 | 13:52
Djelomično se slažem; Taj "nesposobni" menadžment ima samo jedan zadatak: Postavljen je od vlasnika / investitora da im donese profit. Odatle sve kreće, pa onda tek ide na niže strukture.
Nema tu neke teorije zavjere, nego jednostavno - profit prije svega!
btw. Pod nekvalitetne / jeftine komponente sam i mislio mehaničke komponente. Ušteda...
20.01.2025 | 19:13
Dok je ovolike korupcije u nasim krajevima, mislim da gotovina nece jos nigdje

Najmanje dok kripto skroz ne zazivi i olaksa egzoticne transakcije.

Ali slazem se da je sve teze i teze zivjeti kesom.

Potrudili su se da placanje svim drugim metodama bude lakse i brze, pa se ljudi lako naviknu.

Ja osobno se opirem koliko mogu i 90% stvari placam gotovinom. Nekako najvise vjerujem u kes. Jako rijetko iznevjeri ali desilo mi se par puta u zadnje vrijeme da je gotovina problem i da je ljudi ne zele jer ne smiju da uzmu :/

Jel vi vise volite placati karticama ili papirnim novcem?
20.01.2025 | 19:30
Samo i isključivo šuška!!!!
20.01.2025 | 20:05
Samo i isključivo kartice.
20.01.2025 | 20:18
Iskljucivo kartice
20.01.2025 | 20:49
Kartice. Gotovine imam koliko mi treba za piće u kafiću (ako u tom kafiću ne primaju kartice) i da imam za manču konobaru/ici. Ništa drugo ne plaćam gotovinom.

Čak i ovo Davorovo teoretiziranje "ne može se punjenje EV platiti karticom kad nema internetske veze" sam iskusio kad sam tankao kamper dosta visoko na sjeveru Norveške i Švedske prije 13 godina. Nema tamo već desetljećima nijedne benzinske pumpe na kojoj netko živ radi. Sve je automatizirano. Gurneš karticu, utipkaš koliko teoretski maksimalno novca misliš potrošiti na gorivo. Odradi predautorizaciju. Ako prođe, ubodeš pištolj i pustiš da toči. Stat će kad dođe do vrha ili kad dosegne iznos predautorizacije. Ako je stao prije tog iznosa, naplatit će koliko je utočeno (naravno). Ako ti predautorizacija ne prođe (dogodilo se i to), napiše ti koliko tvoj kartičar odobrava bez provedene autorizacije (to je bilo cca dovoljno za 15-ak litara po tamošnjim tadašnjim cijenama, u svakom slučaju i više nego dovoljno do iduće pumpe). Ako imaš više od jedne kartice, čak i da je pala internetska veza, možeš natankati.

Prvi put kad mi se dogodilo da trgovac ne želi uzeti gotovinu, nego karticu, bilo je u Australiji, 1999. godine. U jednom od gradića na rijeci Murray smo u poštanskom uredu došli poslati razglednice. Kupio sam poštanskih maraka za 0,99 AUD i tražio sitniš po novčaniku, a službenik na šalteru meni zaviruje preko pulta i kaže "But you have plastic.". Ja njemu "You'd take plastic for 0,99?". "Oh, yes!" kaže on "Plastic fantastic!". Jer, naime, ako nema gotovine u blagajni, neće ga nitko doći opljačkati i prijetiti mu nožem ili pištoljem. Ako i dođe, okrenut će se i otići kad mu pokaže da u blagajni nema skoro ništa. Prvi put kad mi se ista stvar dogodila u EU, bilo je 2005. godine na Vaclavske Namesty u Pragu, i to iz istog razloga, u trgovini igračaka.

Inzistiranje na gotovini od strane trgovca je uvijek povezano s utajom poreza i sličnim razlozima.
20.01.2025 | 22:00
smayoo kaže:
Čak i ovo Davorovo teoretiziranje "ne može se punjenje EV platiti karticom kad nema internetske veze" sam iskusio kad sam tankao kamper dosta visoko na sjeveru Norveške i Švedske prije 13 godina...


To su izuzeci, a ne nešto što bi funkcioniralo svuda, a pogotovo ne kod nas na Balkanu. Ovdje je realnost aplikacija koja se ruši, aplikacija koja naplati punjenje koje se nije dogodilo (pogledaj samo sva ta svjedočanstva EV korisnika), razbijen punjač, pun auto kojeg nitko ne miče satima, zaglavljena STOP tipka ili iščupan kabel. A da punjač omogućava punjenje, a bez da je s kartice zaista odbijen iznos jer nema neta - sigurno vodi u zlorabe, naš narod je vrlo snalažljiv kada su takve stvari u pitanju.

Uostalom, dovoljno je pogledati situaciju s Bolt romobilima u gradu, a oni prometuju samo u centru grada, znači gusta urbana sredina, a nema tjedna da ne vidim barem jednog s potpuno iščupanim kontrolnim sklopom, a napravljen je super-robusno. Sada zamišljam te pametne punionice pod kamerama i kako dolazi ekipa u hoodicama, pokrivenih tablica i radi kaos - bez obzira rade li to iz koristi ili čisto iz vandalističke zabave - jer ne postoji živa osoba koja pazi na punionicu.
20.01.2025 | 23:50
dpasaric kaže:
A da punjač omogućava punjenje, a bez da je s kartice zaista odbijen iznos jer nema neta - sigurno vodi u zlorabe, naš narod je vrlo snalažljiv kada su takve stvari u pitanju.


Isto kao kad plaćaš cestarinu karticom, na primjer. Ne radi se autorizacija jer bi u dane velikog prometa to stvaralo još veće gužve. Pipsneš karticu, iznos je ispod granice koju kartični operater dozvoljava za naplatu bez autorizacije i to se smatra plaćenim. Obrada transakcije je offline ili naknadno kad se net uspostavi. U situacijama kad kartica nema pokriće za takav (mali) iznos, korisniku se piše nedozvoljeni minus. U situacijama kad je korisnik prije takve transakcije prijavio krađu kartice, transakcija ide na štetu kartičnog operatera. Dakle da, mogućnost manipulacije postoji, ali da je tako dramatično popularna, ukinuli bi je.
21.01.2025 | 09:44
[quote="smayoo" post=228550]dpasaric kaže:
... Obrada transakcije je offline ili naknadno kad se net uspostavi. U situacijama kad kartica nema pokriće za takav (mali) iznos, korisniku se piše nedozvoljeni minus. U situacijama kad je korisnik prije takve transakcije prijavio krađu kartice, transakcija ide na štetu kartičnog operatera. Dakle da, mogućnost manipulacije postoji, ali da je tako dramatično popularna, ukinuli bi je.


S ovim se slažem, očigledno su takve štete minimalne i to ima smisla. Vjerujem da bi u konačnici takvi nasilni pojedinici i zlorabitelji bili malobrojni. Samo treba doći do razine da sustav zaista tako i radi.
21.01.2025 | 11:34
U Skandinaviji to tako radi već 20 godina najmanje, a razina plaćanja bez autorizacije je podignuta da se izbjegne problem online komunikacije u udaljenim područjima. Ljudi su svi naučeni da paze na svoje kartice i to je to. Šteta je očito dovoljno mala da je trošak zaštite od zloporabe veći.
25.01.2025 | 00:16
Ne mogu staviti fotku jer bi ispalo ružno prema prijatelju koji radi u poznatoj autokući, ali mogu opisati stvar: šlep kamion i na njemu luksuzni auto star 6 mjeseci, plaćen 120.000 €, dovezao se iz Zagreba na vikend u Crikvenicu. Iz mjesta za punjenje na zadnjem lijevom boku viri cijela ručka električnog punjača zajedno s kabelom za punjenje koji je odspojen od punjača i smotan u Lidl vrećicu.

Hint: auto je hibrid i po dolasku je iz nepoznatog razloga "umro", a vozač je očekivao (rekao bih ispravno) da će ga oživjeti punjačem, ali tek onda je upao u nevolju jer je automatika zaključala ručicu punjača i nema načina da se to lako odvoji, pa se moralo odspojiti sve na strani punjača.

Znači ti novi auti otvaraju jedan potpuno novi set problema i kvarova, sve što prije nismo imali, a premisa je optimistično bila: "EV su neusporedivo jednostavniji, nema se što pokvariti, održavanje će biti daleko jeftinije".

Teoretski da, ali s jedne strane imamo uhodanu tehnologiju koja funkcionira preko stoljeće - i sada razne overengineered ludorije, koje očigledno ne rade kako je planirano. BTW, red na servis se čeka oko tri tjedna.
25.01.2025 | 00:29
Formiraš i forsiraš taj stav (a) na temelju iskustva s jednim brandom za kojeg već znaš i pisao si ovdje koliko problema imaju i s običnim ICE autima (također vrlo skupim) i (b) hibrid guraš pod EV. Hibrid nije EV. Niti plug-in hibrid nije EV. Vrlo očito taj proizvođač, uz svu svoju minulu reputaciju, ima puno problema s bugovima u softveru jer su taj dio posla shvatili jako neozbiljno, jer su smatrali kako su to bezvezne digitalne điđe, a za kvalitetu je važna samo mehanika.
25.01.2025 | 09:13
Po meni je Hybrid Plug-In jednak EV. To što prvi ima još i benzinski motor, kakve to veze ima.

Znaći, hočeš reći da je ovo ispod Tesla Hybrid Plug-In?


teslahybrid.png
25.01.2025 | 10:18
smayoo kaže:
Formiraš i forsiraš taj stav (a) na temelju iskustva s jednim brandom za kojeg već znaš i pisao si ovdje koliko problema imaju i s običnim ICE autima (također vrlo skupim) i (b) hibrid guraš pod EV. Hibrid nije EV. Niti plug-in hibrid nije EV. Vrlo očito taj proizvođač, uz svu svoju minulu reputaciju, ima puno problema s bugovima u softveru jer su taj dio posla shvatili jako neozbiljno, jer su smatrali kako su to bezvezne digitalne điđe, a za kvalitetu je važna samo mehanika.


Kako imam insidera u brandu, a to je, barem zadnje stoljeće, kao neki "vrh" autoindustrije, mislim da mi argumenti nisu loši. Sve su to stvarni životni primjeri i to kod marke kod koje ne bi smijelo biti ikakvih kompromisa jer cijena kupcu nije bitna. Kao da na svakom desetom prodanom Macu rikne SSD ili se dogodi nešto drugo unutar prve godine. Meni su to situacije za ozbiljnu zabrinutost. A ovo je drugi auto od 120.000 € u dva tjedna koji je stao. Prvi je bio čisti EV, super velki SUV, star svega 12 dana, nije bio naš čovjek, već stranac na poslovnom putu ovdje. Taj je na šlepu vraćen u Njemačku jer nije mogao ovdje čekati servis tjednima.

Opet, složit ću se s tobom da su goli EV sigurno pouzdaniji, imam nekoliko prijatelja i poznanika s Teslama i za sada su imali nula problema. No, auti su im još sasvim novi, vidjet ćemo kakvi će se pokazati na dug rok.
25.01.2025 | 10:35
Kako to misliš - "sasvim novi"? Ja znam ljude koji voze Teslu već 8 godina i napravili su više od 200.000 km. U međuvremenu su kupili noviji, ali stari nisu prodali, nego zadržali. Isto nula problema s vitalnim sustavima (samo gluposti tipa puknute plastične kuke za objesiti torbe s place u bunkeru i sl.).

I opet - to što jedan brand (ma koliko skup) ima takve frustrirajuće probleme - to govori samo o njima, a ne o EV općenito.

I treće - edukacija. Da se tom korisniku dogodilo da mu je ICE auto krepao na mrtvo, bi li ga pokušao oživjeti utakanjem goriva? Zašto je pomislio da će isto uspjeti utakanjem struje? Zašto nije nazvao podršku proizvođača? Taj brand ima (i hvali se time) terensku podršku za svoje kupce.
25.01.2025 | 18:33
Koja je komparativna prednost EV pred diesel/benzinskim automa?
Ja sam probao računati kako se EV ne isplati i kako nije toliko “zelen” kako ga se prezentira.
25.01.2025 | 19:16
smayoo kaže:
Kako to misliš - "sasvim novi"? Ja znam ljude koji voze Teslu već 8 godina i napravili su više od 200.000 km. U međuvremenu su kupili noviji, ali stari nisu prodali, nego zadržali. Isto nula problema s vitalnim sustavima (samo gluposti tipa puknute plastične kuke za objesiti torbe s place u bunkeru i sl.).

I opet - to što jedan brand (ma koliko skup) ima takve frustrirajuće probleme - to govori samo o njima, a ne o EV općenito.

I treće - edukacija. Da se tom korisniku dogodilo da mu je ICE auto krepao na mrtvo, bi li ga pokušao oživjeti utakanjem goriva? Zašto je pomislio da će isto uspjeti utakanjem struje? Zašto nije nazvao podršku proizvođača? Taj brand ima (i hvali se time) terensku podršku za svoje kupce.


Haha ok, priznajem, ja imam malo pomaknute kriterije što je novo jer moj auto se bliži 30 (juhuuu jeftine PV tablice!), pa su mi auti ispod 10 godina "novi". Da, za Teslu moram priznati da od ljudi koje znam i koji imaju first-hand iskustvo, nisam čuo za nikakve ozbiljne mehaničke probleme. No, zato im vrijednost pada kao cigla nakon 5-6 godina kada baterija više nije u idealnom stanju.

Da, mogu se složiti i da je velik dio problema u samom proizvođaču, ali mnogo toga je inducirano kompliciranim EU zakonima koji reguliraju sulude stvari i inzistiraju na sigurnosti gdje je to zapravo više šete nego li koristi. Sjetimo se kada su u EU zabranili Mac Pro towere jer nisu interno imali mrežu koja štiti korisnika da gurne prst u ventilator.

Edukacija - čovjek je napravio, iz moje perspektive, a držim da sam solidno tehnički potkovana osoba, ispravan potez. Auto je ostao mrtav, kao da je akumulator potpuno prazan, nije reagirao na ništa, srećom je vlasnik ostavio vrata otvorena (jer je bio u kućnoj garaži). Prvo što pomisliš - ok, akumulator se ispraznio, idem ga napuniti, pa pokušati "kresnuti" i otići do servisa da vide što je. No, sve što je auto napravio je da je zaključao ručku punjača u priključku i nastavio biti mrtav!
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 29 minuta
  • Matija klc: Hvala Zdravac, pokusam sa njime
  • Zdravac: Ili si mislio na besplatnu "verziju" Microsoft Office paketa? :)
  • Zdravac: Imaš u App storeu besplatni Collabora Office. On je zasnovan na Libre Office-u kojega svi hvale kao free zamjena za Microsoft
  • Matija klc: Ekipa, trebam office paket za Ipad 10. Ima li kakva besplatna mogucnost ili mi preostaje platiti paket? Hvala
  • zvone: plaćali istu nominalnu sumu u eurima za apple priouzvode a sad kad su euro i dolar isti opet digli.
  • zvone: A i primjetih da prije dok je dolar bio slab smo
  • zvone: Dobra ideja o bojkotu američke robe.
  • rusty: Ja je koristim sa svoje Studio ekrane
  • Yonkis: Koristi li netko (Appleovu) polishing cloth [link]
  • jura22: na Opera for iOS ne radi Vikalica. Sto god se upise ne prikazuje.
  • jura22: Abc
  • petros: Ne bih bojkotirao ni Temu niti AliExpress! :)
  • Zdravac: Samo ubaciš Samsung u ponudu, i svi smo mi opet kod tebe trgujemo!
  • Zdravac: Davore, a Temu bi odmah bojkotirao, jel? :)
  • Zdravac: EU, GB i Canada i još ako bi nekako mogli pridobiti Tursku, mislim da bi mogli jako učinkovito pokazati zube. Kad bih tu vidio zajedništvo, ja bih određeno vrijeme bojkotirao.
  • JOHN: ovakve reakcije tog nasnifanog čobana samo potvrđuju moje sumnje da bolesnici vladaju svijetim a još veći imbecili daju glas takvima što je onaj smrad na zapadu i onaj još smrdljiviji na istoku
  • dpasaric: Nismo spremni! :)
  • JOHN: Ako će se bojkotirati kao ovo s dućanima……nebumo daleko stigli.
  • Zdravac: Jeste li spremni, kao Europljanin, bojkotirati američke proizvode dok je Trump predsjednik i ako EU zaključi da na taj način možemo izboriti / vratiti poštovanje europskog ugleda u novom globalnom poretku ?
  • Borisone: Tresla se brda, umro je iPhone SE. R.I.P.
  • Borisone: Da ima "live" event, bilo bi tjedan dana ranije objava na Apple stranicama.
  • Zdravac: e jbg
  • Zdravac: Jel ima live prijenos?
  • Borisone: Ne. Najvjerojatnije samo ažuriran Apple site i objave za medije o novim uređajima.
  • Zdravac: Jel Apple event danas u 19:00h?
  • Yonkis: Hoćemo li sljedeći iParty organizirati putem Invites app-a? ;)
  • Yonkis: Apple will bring its next-generation M5 chip to the MacBook Pro in the fall, followed by the iPad Pro in the first half of 2026, according to Bloomberg’s Mark Gurman. - Wow, M5 na iPadu. M4 je već overkill ali ok. :D
  • miomika: @Zdravac...vjeruj mi, nebi ga prepoznao razliku, ni da te za guzicu ugrize. Nije to google translate.
  • miomika: Naravno Zdravac, pišeš na pamet i provjerio si, jelda?
  • Zdravac: Možda malo "old fashion", ali eto! :)
  • Zdravac: Vjeruj mi, skuži se odmah AI, ali kod ovih mlađih to prolazi jer je to, kao "kul"
  • Zdravac: Poslovna komunikacija zahtijeva poslovno znanje. Dakle, ili znaš što trebaš pisati, ili ne znaš. Ako ne znaš, zaposliti ću onoga tko zna - sigurno ne AI!
  • Zdravac: Ma kakav crni AI za poslovne mailove!! Kod mene ti to sigurno nebi prošlo!
  • drlovric: Mi saljemo stotine mailova na engleskom i da to ista valja, vec bi bilo u nasem workflow :) Ali eto, uzivaj ako te veseli. Ja it tvrdim da je beskorisno, sporo, trapavo, nedovrseno...
  • miomika: pa dok vidim full feature, nemogu sve reč. Upravo gledam na vijestima, završila je konferencija koja nama brani korištenje AI-a na uređajima. Što je zaključak, naravno, 10 mb texta ničega. Kako vidim u OS:_u, izgleda da će potiho ući na mala vrata. @dlovric možda je do ljudi koji je neznaju koristiti. Ipak je u pozadini chatGPT. Meni se ova opcija u mailu jako sviđa, da napravi poslovni
  • Soffoklo: @drlovric ne dozivljava nas Apple kao neko africko pleme vec mi sami sebe tako dozivljavamo i predstavljamo, a onda tvrtke poput Apple sukladno tome djeluju. Zato i Slovenija ima titlove, kao sto je imala i Apple Music davno prije nas i to uz potpunu uslugu, a ne djelomicnu, pa se premijer javno hvali kako eto imamo Apple Music. Do nas je.
  • drlovric: Apple AI je potpuno beskoristan. Dugo nisu vecu blamazu napravili. Svaki dan radim sa Amerima i niti jedan covjek mi nije rekao da ima jedan koristan feature. Svi cekaju bolju Siri koje nema pa nema. A ljudi kupovali iPhone 16 Pro radi "inteligencije" :D
  • miomika: ...i proofreading i onaj AI radi u mailu. Doduše, samo na engleskom, ali radi. Točno se kuži da lagano ovo preregulirano govno iz EU nema proslka i da AI lagano kuca na vrata.
  • miomika: ajde neke dobre vijesti. AKo je laptop/comp settiran na eng. radit će vam image playground s najnovijim update-om 15.3.1
  • drlovric: Apple nas dozivljava kao neko africko pleme i nema tu razumnog objasnjenja ni opravdanja.
  • drlovric: Da jadni, kako bi to mogli priustiti. Bitno bi im utjecalo na poslovanje a pokrili bi desetke miluja ljudi (HR, BIH, SRB, CG). Sve isti jezik :) Iz istog razloga nemamo titlove na Apple TV. A Slovenija ima. Valjda su veci od ostatka ex. YU :)
  • dpasaric: Nema Hrvatske jer bi to značilo da moraju zaposliti osobu koja čita komentare na našem jeziku, a za to smo premaleno tržište. Ostavi komentar na ENG na US/UK zemlji i ciao.
  • dpasaric: MacBook Pro M4 16" prikaz je na naslovnici! :)
  • Yonkis: Zašto nema Hrvatske kada se želi dati feedback na nešto Appleovo? [link]
  • Yonkis: iCloud (plus). Ne prikazuje znak “plus”. Hellou, 21st ovdje :))))
  • Yonkis: Ako imate iCloud onda možete koristiti [link] čak i sa Android korisnicima.
  • m@xym: @Zdravac, naravno da hoće.
  • Zdravac: Hoće li nam to Apple proizvodi drastično poskupiti?
  • jura22: Na danasnji da Steve Jobs je predstavio prvi komercijalni Macintosh.
  • Riba: Ja sam davno narucio sa UK Amazona ali vidim da tamo vise nije available.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, BigMac, EJc, Ender, robee, VanjusOS, zoranowsky, Anonimci (1217)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.27 Seconds

Provided by iJoomla SEO