19.01.2025 | 19:54
Itekako banke imaju veze s EV pričom, itekako!
Guranje EV priče je guranje CJELOKUPNOG plaćanja cestovnog prometa jedne države putem banaka i POTPUNE ovisnosti građana o tome da koriste njihove usluge! Iako je to već i sada dijelom tako (jer plaću moraš dobiti putem njih), sada bi zauzeli još jednu ključnu kontrolnu (i naplatnu!) točku u tom sustavu koji je posložen njima u korist.
Banke funkcioniraju kao zločinački kartel jer nema ispravnog društvenog mehanizma kojim se priječe njihovi ekstraprofiti i tako postajemo 100% taoci bankarskog kartela ili kako je jedan poznati fizičar rekao - "bankaroida".
Kod banaka nema stvarne tržišne konkurencije, pa "ako ti je ova banka skupa, odi u jeftiniju" - jer su kartelski udružene, a uz sve to velike banke cijelo vrijeme proždiru male. Ako se ijedna mala banka pokaže kao uspješna i jeftinija, samo je pitanje trena kada će velike stisnuti i otkupiti. Taj proces zorno gledamo zadnje desetljeće u našoj Hrvatskoj.
Kao što je Jura slikovito napisao "novčanica od 50 € je 50 € i nakon deset ruku", a elektronskih 50 € u šapama banke stalno gubi vrijednost za trenutnog vlasnika kroz plaćanje mjesečne provizije banci - ili provizije po transakciji. Kada ste zadnji put plaćali neki velik iznos putem e-bankinga? Provizije uopće nisu smiješne, mogu biti i stotine eura. Toga s gotovinom nema.
EV priča ima i dalje duboke implikacije na društvo i životni standard građana jer sada se prometnice financiraju iz cijene tekućih goriva. Kada sam zadnji put gledao trošak samog goriva je ispod 50% cijene onoga što plaćamo. Znači OGROMAN novac ide državi i Hrvatskim cestama. I ok, barem možemo reći da imamo dosta solidne prometnice zadnjih godina.
Sada zamislimo da taj izvor počne kopniti, a ovim putem - hoće! Odakle će država to nadoknaditi? Naravno, uvest će tih 50% iz cijene goriva kao povišenje cijene struje, a to je nepravedno i "uravnilovka" na štetu golemog broja siromašnijih građana.
Smatram da je fer što sada plaćam taj porez za ceste prema km koje napravim jer kod tekućeg goriva je sve jasno. No, ja rijetko idem na poslovne putove i moji troškovi goriva su niski. U toj situaciji u kojoj se značajno diže cijene struje - jer odjednom nedostaju milijuni iz poreza na gorivo - znači da ćemo svi mi kroz ekstra visoku cijenu struje početati plaćati km za one bogatije koji se mnogo voze. To bi se moglo izbjeći samo nekakvim zasebnim propisima u kojima bi punionice (koje su sada već toliko skupe da ponekad nema razlike između ICE i EV kilometra) bile još daleko skuplje, a onda sva ta navodna "EV ušteda" dodatno gubi smisao.
Ovdje sam prvotno napisao predugački rant o bankama, ali sam se "samomoderirao"

i pobrisao nebitno za temu, da opet ne širimo previše. Nemogućnost da se EV napuni gotovinskim plaćanjem je ogroman minus, a gubitak prava na gotovinu je i konačan gubitak ljudskih sloboda - jer u tom trenu postajemo robovi sustava koji je već sada korumpiran, a s novom razinom moći postao bi još gori, opasniji - i vjerojatno nesavladiv bez prolijevanja krvi.
Riba, to mi je backup plan ako ovi debili kod nas dozvole tako nešto. Gotovina mora biti zapisana kao ustavno pravo. Mislim da je kod nas Most imao takvu inicijativu, da se to jasno definira u Ustavu. Srećom dobar dio države nam je kriminalan, pa će gotovina kod nas valjda opstati, ali ne iz plementih razloga...