19.09.2016 | 11:38
Prva rečenica drlovric-a je točna.
Za drugu rečenicu / tvrdnju se ne slažem. Tu ima više elemenata u igri koji određuju smisao.
Cilj povećanja je izbjegavanje pikselizacije.
Danas (i već neko vrijeme prije) postoje aplikacije koje povećanje odrade više nego zadovoljavajuće, a pri tom izbjegnu neželjenu pikselizaciju.
- Smisao određuju uvjeti primjene (ako je u pitanju časopis ili neka tiskovina koja ima veću dokumentarnu vrijednost od estetske) tada se koristi slika koja se ima - a tada, ako je slika premalena, povećanje u kojem bi se izbjegla pikselizacija je dobrodošlo - znači ima smisla.
- Smisao određuje sadržaj slike (vrsta detalja). Neki sadržaji se mogu povećavati više nego neki drugi a da se upoće ne naruši njihova kvaliteta.
Navest ću jedan primjer od prije 7-8 godina. Radio sam Jumbo plakat širine cca 5m (čovjek je bio na slici), koji je izložen na Trgu Bana Jelačića (na krovovima). Pri tom sam povećao sliku 300 posto a rezultat je bio apsolutno optimalan za priliku za koju je trebao.