07.05.2023 | 21:31
Taman sam i ja danas uspio složiti gotovo sve, sada mi rade i komande na volanu!
Ostaje mi još zadnja kamera koja ima drugi tip konekcije od prošlog uređaja, tako da nije plug&play nego moram vidjeti kako što prespojiti "po novome". Ostalo sam sve uspio spojiti i radi!
Cijeli auto se "podmladio" kada ima ovako velik ekran na centralnoj konzoli:
Telefoniranje, slanje poruka, ugrađena navigacija (mape su na uređaju, pa radi i bez neta) + Appleova navigacija i sve ostalo što nudi CarPlay, ali to traži data vezu putem iPhonea.
Najbolji dio je što samo sjednete u auto s iPhoneom u džepu, ne morate napraviti baš ništa, i on će sam otići u mod za spajanje, ući u CarPlay mod i otvoriti zadnju stvar koja je svirala. Nikakvo spajanje kablova i sve radi razumno brzo.
Zvuk je izuzetno dobar, najbolji od svega što sam ikada imao u ovom autu, a imao sam svega. I da, bolji je čak i od originalnog Bose setupa koji je koristio Blaupunktov headunit. Bose pojačalo sam zadržao i uz malo varanja ga natjerao da radi s Androidom.
Od loših strana... uh, zaista ima ih gomila, ali ne možeš dobiti sve to za samo 120 € + shipping, pa da još bude sve i easy... znači ovako:
- ne kupujte ako nemate iskustva i ako ne poznajte svoj auto i imate svu tehničku dokumentaciju
- ne kupujte ako niste skloni improvizacijama u fizičkom i elektroničkom smislu
- ne kupujte niti ako imate električara koji bi vam ga ugradio, ako on nije siguran da poznaje vaš model auta.
Znači ništa, ali ništa nije bilo tek plug&play!
I ne bi to bilo toliko strašno da dokumentacija nije blagi užas. Pisana je na "kineskom engleskom" i to okvirno za model xyz123, a vi možda dobijete model zxy321 koji je uglavnom sličan, ali ne baš u svemu. Niti jedna slika iz uputa ne odgovara stvarnoj situaciji. Boje žica nekada imaju smisla, a ponekad baš i ne.
Portovi koje imate uopće ne znače da u njih nešto ide i da se koriste. Ima tu i bizarnosti, pa tako port na kojem je ulaz za stražnju kameru ima i dvije žice koje idu van, ali se nigdje ne spominje čemu služe i što na njih treba spojiti. Nakon razgovora s "Dear Friend" Kinezom, saznajem da to i nisu žice za napajanje kamere ili nešto slično, nego im je tu bilo prazno, pa su to zapravo Bluetooth i wi-fi antene!
Poveselio sam se da je barem jedan port ostao isti kao na prošlom uređaju - onaj kojim se spaja pozadinski USB kabel koji većina nas obično provede u ladicu kod suvozača i tamo odložimo USB memoriju. I lijepo utaknem USB i stvar ne radi. Nisam na prvu išao za tim i nakon desetak minuta sam vidio da nešto smrdi - rastopio mi je USB stick, doslovno rastopio! Naravno, stick je krepao, a onda sam u manualu pročitao da "modeli koji imaju prednji USB ne koriste stražnji jer matična ploča to ne podržava." Glavno da podržava kratki spoj USB-a ako ga slučajno spojite.
Okvir za konzolu treba modificirati da bi legao, i to ne malo. Unutarnje pregrade treba piliti i micati (a teoretski nije neophodno, prošli model koji sam imao je to elegantno izbjegao). Ne daju konektore koji bi bili plug&play na postojeće i sve trebate sami prebrikati - ako znate što i kako.
Dio žica koje su na konektoru je ok za neke serije, ali za neke nije - pa tako npr. na mom modelu se traži da ima "switched 12V", a noviji su imali upravljanje jedinicom putem CanBusa, a to onda pak otvara drugi niz problema. Uglavnom, zezao sam se dobrih 4-5 dana dok sam sve ovo složio, a morao sam ići i toliko daleko da petljam po razvodnoj s osiguračima da bih uzeo "switched 12V" sa zadnjeg desnog podizača stakla (što Alfa GT ne koristi jer ima samo troja vrata). Uglavnom, instalacija je grozota, čak i za vrlo iskusne.