17.08.2010 | 00:01
I Urban Jungle je napisan u Delphiju. Ali zažalili smo po putu.
A zašto?
Odabrali smo ga jer je većina programera u to vrijeme u Delphiju bila "doma", a zažalili smo između ostalog zato što je exe bio sporiji od kompajliranog C koda za neke bitne dijelove.
Totalno ne kužiš, ili ne želiš kužiti. Lijepo sam ti napisao gore - LOGO nije programski jezik, nego didaktički alat namijenjen tome da mlađoj školskoj djeci približi koncept strukturiranog razmišljanja. Ne programiranja, nego strukturiranog razmišljanja. I, da, upravo kornjača i crtanje jest temelj tog približavanja - koristi se nešto što je djeci blisko i drago (crtanje) da bi im se približilo nešto strano i apstraktno (strukturirano razmišljanje).
Fakat ne kužim, slobodno mi pojasni u kontekstu 2010. godine. K vragu, može i u kontekstu 2000. godine!
Padaju mi na pamet razni pristupi, koji spadaju u ovo stoljeće, s kojima se djeci može približiti apstraktno razmišljanje, a da im se pritom ne ispire mozak LOGO sintaksom. Da, podržavam IDEJU kornjače, pogotovo u vrijeme kad je to bio fantastičan output device u odnosu na alternative koje su postojale.
Što ti izgleda zanimljivije 2010. godine: LOGO (takav kakav je danas) ili, primjerice, LEGO Mindstorms sa svojim alatima za programiranje? Zgodno je spomenuti da je LEGO krenuo s idejom korištenja LOGOa za kontrolu robotića pa su putem odustali. I dobro da jesu jer nije poanta da se 10-godišnjaci "bore" sa sintaksom i prilično složenom apstrakcijom. I da, LOGO je vjerojatno kompliciraniji meni "opterećenom" BASIC/C historyem nego 10-godišnjaku koji bi jednako brzo naučio i kineski (ja danas više ne bih tako lako
). OK, postoji vrlo praktična razlika troška (a time i dostupnosti znanja) između besplatnog LOGOa (za kojeg ipak treba računalo, dakle u sklopu edukacijskog sustava nije baš "besplatan") i relativno skupog Mindstormsa. Ali za cijenu jednog ili pet balističkih projektila, svakako glasam za to da svim klincima kupimo Mindstormse. Pa čak i uz rizik da 10-godišnjaci od njih naprave balističke projektile.
A i sama kornjača nije baš "optimizirana" za 10-godišnjake, ako smijem primjetiti.
Jel' "normalno" da 10-godišnjak jednakostranični trokut pojmi kao CRTAJ 100 SKRENI 60 CRTAJ 100 SKRENI 60 CRTAJ 100? Euklid? Bez obzira što ga (osnovno)školska matematika uči Kartezijevom koordinatnom sustavu?
Možemo mi klince štošta učiti, možda ne bi bilo loše uvesti kineski u hrvatske osnovne škole, ali da li je to NAJBOLJE što možemo učiniti za njih? Moje mišljenje je da LOGO nije najbolje što možemo učiniti za njih. A volio bih da dobiju najbolje, ma što god to bilo u danom trenutku.
A što je tebi pak BASIC skrivio?
BASIC je šala od jezika koji bi lijepo izumro s 8-bitnim kućnim računalima da #$&$"%/ Micro$oft nije izmislio Visual Basic i sve ono što se kasnije iz toga izrodilo, a što je onda opet rezultiralo time da svaka šuša koja je jednom u životu, s prstom u nosu, naklikala "hello world" u Excel macro editoru - sebe naziva programerom.
Ne razumijem ni ovo.
Što BASIC čini šalom od jezika? Pogotovo u odnosu na gore spomenuti LOGO i 10-godišnjake? I kakve to veze ima s hellom worldom koji bilo tko može natipkati u bilo čemu i, ako ga zabavlja, zvati se programerom? <pjevano> I me-ne će mo-ja ma-ti pro-gra-me-rom zvaaaa-ti.