Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


15.03.2023 | 19:55
aptera.us

Pozivam sve, posebno Emila, da bace oko na ovo. Jasno mi je da je ovo zasad više lista želja, nego gotov proizvod (traže se investitori), ali mene zanima dio solarnog punjenja. Radi se, defacto, o Isetti uz bolju aerodinamiku i veće dimenzije. Isetta je imala 10 KS, i slijedom vučne karaktersitike elektromotora i svega ostalog, ne vjerujem da ovo pokreće jači motor od 7-8 kW. Uz ovu aerodinamiku (kapljica, dakle idealno) i malu masu, tih 7-8 kW bi trebalo biti dovoljno da auto dosegne 100-ak km/h. Potrošnja po meni ne bi trebala biti veća od 3-4 kWh na 100 km. Ako je to sve tako, onda bi, slijedom ove objave o 40 milja solarne vožnje dnevno značilo da solarne ćelije moraju prozivesti cca 2 kWh struje dnevno.
Moje pitanje za Emila: ti si u tome; kolika bi trebala biti površina solarnih panela, tj. je li to realno ili je to tek pusta želja. Pretpostavljam da se radi o nekoj Kaliforniji ili Floridi u smislu insolacije koja bi trebala omogućiti tih do 40 solarnih milja dnevno?
15.03.2023 | 20:16
Na videu ispod imaš lika koji se igra s električnim Kineskim mini kamionetom pa je dao neke izračune koliko struje dobije iz jednog 50W panela:


Istu stvar u svrhu testiranja je napravio nešto ranije na e-biciklu sa dva 50W panela:
15.03.2023 | 23:57
Ova Aptera je zanimljiv koncept! Razmislio bih o vozilu koje ne traži nikakvo ciljano punjenje!
16.03.2023 | 01:22
Djuro genijalac kaže:
Moje pitanje za Emila: ti si u tome; kolika bi trebala biti površina solarnih panela, tj. je li to realno ili je to tek pusta želja. Pretpostavljam da se radi o nekoj Kaliforniji ili Floridi u smislu insolacije koja bi trebala omogućiti tih do 40 solarnih milja dnevno?


Mainstream fotonaponski paneli kakvi se trenutno montiraju na krovove su monokristalni wafer, cca snage 250 W/m2, pri solarnoj iradijaciji od 1000 W/m2 (dakle, trenutna je efikasnost oko 25% te se i dalje povećava).

Na ovakvim objektima se obično ne koristi monokristalni, nego thin film wafer, koji je trenutno na cca 19% efikasnosti, znači oko 190W/m pri 1000 W/m2 solarne iradijacije. Navedenih 1000W, pa i koji % više tu u našim krajevima imamo u zenitu ljeta (kraj lipnja/početak srpnja), u glavnini dana (od cca 8 do 17h), ako je potpuno vedro, ali je i tada stvarna snaga nešto (par %) manja jer je temperatura wafera veća od laboratorijske.

Recimo da smo na 180W pa u takvom danu imamo 180·9=1620 Wh=1,6 kWh proizvedene energije po metru kvadratnom. U autu bi cijeli sustav bio istosmjerni pa nema gubitaka pretvorbe, ali ima suboptimalne orijentacije FN površine pa skini 10%.

EDIT
Po vedrom zimskom danu tu kod nas, to ti spadne na cca 0,9 kWh/m2. A u tom ljetnom danu je proizvodnja još nešto veća jer se nešto uhvati i rano ujutro i kasno predvečer, ali to je možda taman toliko da kompenzira onih 10% smanjenja radi suboptimalne orijentacije.
16.03.2023 | 08:02
Bertone kaže:
Na videu ispod imaš lika koji se igra s električnim Kineskim mini kamionetom pa je dao neke izračune koliko struje dobije iz jednog 50W panela:


Istu stvar u svrhu testiranja je napravio nešto ranije na e-biciklu sa dva 50W panela:


Ne znam znaš li, ali od 1987. postoji World Solar Challenge koji je unatrag 10-ak godina Bridgestone Solar Challenge. U najkraćim crtama, vozi se poprijeko po Australiji od sjevera prema jugu (Adelaide je cilj, ako se ne varam). To sam pratio godinama i tu je bilo svakakvih konstrukcija, na tragu ovog što si postao.

O tome sam (kao i o Shell eco marathonu) bio pisao dok sam radio u Auto blicu...

en.wikipedia.org/wiki/World_Solar_Challenge
16.03.2023 | 08:07
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Moje pitanje za Emila: ti si u tome; kolika bi trebala biti površina solarnih panela, tj. je li to realno ili je to tek pusta želja. Pretpostavljam da se radi o nekoj Kaliforniji ili Floridi u smislu insolacije koja bi trebala omogućiti tih do 40 solarnih milja dnevno?


Mainstream fotonaponski paneli kakvi se trenutno montiraju na krovove su monokristalni wafer, cca snage 250 W/m2, pri solarnoj iradijaciji od 1000 W/m2 (dakle, trenutna je efikasnost oko 25% te se i dalje povećava).

Na ovakvim objektima se obično ne koristi monokristalni, nego thin film wafer, koji je trenutno na cca 19% efikasnosti, znači oko 190W/m pri 1000 W/m2 solarne iradijacije. Navedenih 1000W, pa i koji % više tu u našim krajevima imamo u zenitu ljeta (kraj lipnja/početak srpnja), u glavnini dana (od cca 8 do 17h), ako je potpuno vedro, ali je i tada stvarna snaga nešto (par %) manja jer je temperatura wafera veća od laboratorijske.

Recimo da smo na 180W pa u takvom danu imamo 180·9=1620 Wh=1,6 kWh proizvedene energije po metru kvadratnom. U autu bi cijeli sustav bio istosmjerni pa nema gubitaka pretvorbe, ali ima suboptimalne orijentacije FN površine pa skini 10%.

EDIT
Po vedrom zimskom danu tu kod nas, to ti spadne na cca 0,9 kWh/m2. A u tom ljetnom danu je proizvodnja još nešto veća jer se nešto uhvati i rano ujutro i kasno predvečer, ali to je možda taman toliko da kompenzira onih 10% smanjenja radi suboptimalne orijentacije.


Hvala na konkretnim podacima. Imaš li neku ideju koliki bi gubitak insolacije donijelo prometovanje gradom uslijed sjena koje bacaju zgrade i drvoredi? Jer ovo mi se čini kao idealna gradska zujalica, ali onda ovaj efekt samopunjenja dodatno opada kad si među zgradama i u sjenama defacto non-stop?
Ono, po Zagrebu se možeš voziti po Donjem gradu da defacto ne vidiš izravno sunce cijeli dan...
16.03.2023 | 10:45
U pravu si u takvim uvjetima gubitak proizvodnosti može biti i 85%. To je za široke avenije
16.03.2023 | 14:28
Djuro genijalac kaže:

Ne znam znaš li, ali od 1987. postoji World Solar Challenge koji je ...


Sjećam se toga u tragovima, znam da sam nešto čitao o tome ali nisam posebno pratio pa da znam više (sad bum bacio oko na wiki link koji si priložio).
20.03.2023 | 12:36
Djuro genijalac kaže:
Evo, to je to. Ima svoj prekidač, spajaš izravno na akumulatorske kleme, odlična stvar. Zadnje je koštala 15-ak eura, prije cca mjesec dana. Možda je još ostala u kojem dućanu na onoj zadnjoj polici gdje sve stoji što se nije prodalo.


IMG_7028.jpg

Uspio danas posljednju kupiti + uzeo njihovo ulje 5-40, pa javim rezultat
20.03.2023 | 14:14
Ulje je vrlo korektno. Općenito, niti jedno ulje u velikim lancima NIJE LOŠE. Pitanje je samo odgovara li specifikacijama proizvođača. Pri tome je gradacija ulja (5W-40, 5W-30, 0W-30, 5W-20, 0W-20 itd...) u pravilu NAJMANJE bitna. Obratiti pozornost na specifikacije po API ili drugim standardima. A5/B5, A3/B4, C3 itd...
A pumpa je izvrsna. S njom sam već vadio i ulje iz getribe i iz motora bez ikakvih problema. Odradi posao bez problema i muke, a to što ju spojiš izravno na kleme akumulatora je bonus.
21.03.2023 | 23:44
Haha, dobar je on, vidim da pokriva sve bitne teme!

22.03.2023 | 18:30
Glas razuma iz Hyundaija.

www.carsguide.com.au/car-news/hallelujah...abins-and-keep-using
22.03.2023 | 22:51
Ajde da je i jednom masovnom proizvođaču došlo iz dupeta u glavu, a ne samo "premium" brendovima koji to sada guraju kao nešto ekskluzivno.
22.03.2023 | 23:48
Nisam bio svjestan da je to dotle došlo. Subaru ima sve "klasika" - mehaničke tipke i okretni gumbi.
23.03.2023 | 07:53
Je. Pogledaj ovaj drek od MG-a. Veliki uspravni televizor u sredini (Tesla šalje pozdrave) i sve je na touch. Dodatni bonus: ekran je najjeftiniji mogući, kao i ostatak elektronike pa onda primi tek iz trećeg- četvrtog pokušaja. Dok narihtaš klimu, ubio si sebe i još nekolicinu u prometu nekoliko puta. Epic fail.

Zato moja honda ima i mehanički brojač kilometraže
23.03.2023 | 08:28
To je super. Taj se lakše da lažirati.
Uspravni televizor je pušiona u smislu ergonomije, ali je nevažan ako voice piloting funkcionira kako treba. A to je zapravo problem. Pogurali su televizore da im bude jeftinije, a voice piloting nisu ispeglali (skupo im je jbg... )
23.03.2023 | 09:51
smayoo kaže:
To je super. Taj se lakše da lažirati.


Ne nužno. Poslije ne radi kako treba, ako se ide s njim petljati. Ali, big like za naš način razmišljanja; taj se da lakše lažirati

smayoo kaže:

Uspravni televizor je pušiona u smislu ergonomije, ali je nevažan ako voice piloting funkcionira kako treba. A to je zapravo problem. Pogurali su televizore da im bude jeftinije, a voice piloting nisu ispeglali (skupo im je jbg... )


I hrvatski ne raspoznaje. Da samo znaš koliki je broj razočaranih upita na tu temu (ne poznavanje hrvatskih glasovnih zapovjedi)...
23.03.2023 | 10:39
Ne čudi me. To je u stvari izmotavanje oko aktualne regulative. Proizvod koji se u Hrvatskoj prodaje treba biti prilagođen za hrvatski jezik.
23.03.2023 | 17:59
Pa sad, mislim da nitko još nema glasovno prepoznavanje hrvatskog. Nijedan auto, Android auto također (google), Siri također ne govori hrvatski još uvijek, ne?
23.03.2023 | 19:09
smayoo kaže:
To je super. Taj se lakše da lažirati.
Uspravni televizor je pušiona u smislu ergonomije, ali je nevažan ako voice piloting funkcionira kako treba. A to je zapravo problem. Pogurali su televizore da im bude jeftinije, a voice piloting nisu ispeglali (skupo im je jbg... )


Digitalizacija u autu još je nedorasla zahtjevima - frend se vratio do auta usred ljeta, vruče za po....., display odbija suradnju radi vrućine, a klimu štelaš samo na displayu... ono, kao akcijska cijena CD-roma krajem 90-ih u LJ, gdje si mogao kupit taj CD rom za doslovno dvije kutije cigareta. Zašto? Driveri su bili na priloženom CD-u. A internet - od moje ekipe je samo jedan frend imao dial-up na poslu...
27.03.2023 | 17:49
BigMac kaže:
Djuro genijalac kaže:
Evo, to je to. Ima svoj prekidač, spajaš izravno na akumulatorske kleme, odlična stvar. Zadnje je koštala 15-ak eura, prije cca mjesec dana. Možda je još ostala u kojem dućanu na onoj zadnjoj polici gdje sve stoji što se nije prodalo.


IMG_7028.jpg

Uspio danas posljednju kupiti + uzeo njihovo ulje 5-40, pa javim rezultat

Išao danas promjeniti ulje, spoji na akumulator, ništa. Nema života od pumpe. Baterija na autu je ok. Ništa vraćam natrag u dućan.
27.03.2023 | 19:11
Na A2 forumu se pokrenula tema o BMW i3 i kako dijele slicnu sudbinu vozila koja su bili prije svega 'proof of concept' i na kojima proizvodjac nije zaradjivao iz izravne prodaje.

Taj je auto izasao pred 10tak godina, znaci 10 godina prije nego sam uopce poceo razmisljati o konceptu elektricnog vozila, i zaustavili su proizvodnju prosle godine da bi na istom mjestu proizvodili Mini Clubman.

Sto sam vise citao o i3 to me vise intrigirao. Konstrukcija od kompozitnih materijala, straznje vrata na juris, odvazan dizajn iterijera...no ono sto me najvise iznenadilo je da uglavnom nitko od sadasnjih i bivsih vlasnika nema nista lose za reci o njemu jer s obzirom da se radi op BMWu i ranom EV modelu ocekivao sam hrpe negaitvnih komentara ljudi koji su se suocili sa brojnim problemima nakon par godina vlasnistva. Medjutm - nista.

Jos je ispalo da poznajem dva vlasnika i3. Jedan ga prodaje nakon 7 godina, nema niti jednu primjedbu. Drugog sam posjetio preko vikenda pa sam mogao i osobno sjesti i provozati auto, i mislim da je to smjer u kojima su elektricna vozila trebala ici. nazalost, trziste trazi bezlicna elektricna vozila SUV formata i i3 je bio razvojni dead end.

S obzirom da me u skojoj buducnosti ceka 3x tjedno commute od 80 km i da ne poslu imam besplatno koristenje punjaca, trenutno ne vidim razloga ubosti jedan lijepi i3 kada se ukaze prilika - cak mi je range extender opcija ne treba. Stay tuned.
27.03.2023 | 19:26
Range ekstender je drek. Ako isprazniš bateriju, onda si vriti, jer to nema snage.
Karbonski auto je dobar dok nemaš sudar (jači), jer se onda sve baca....
27.03.2023 | 19:28
Nego....

IMG_7070.jpg


IMG_7069.jpg
27.03.2023 | 19:39
Djuro genijalac kaže:
Range ekstender je drek. Ako isprazniš bateriju, onda si vriti, jer to nema snage.
Karbonski auto je dobar dok nemaš sudar (jači), jer se onda sve baca....


Range extender mi ne treba, to je samo dodatna komplikacija + dodatni problemi. A sto se sudara tice, najbolje ga je nemati neovisno o vozilu.

Doduse, nije mi jasan komentar o range extenderu i snazi (?) Pa ne pogoni REX vozilo izravno.
27.03.2023 | 19:54
Upravo o tome se i radi, pogoni ga neizravno i onda još imaš dodatne gubitke. Ne znam kolika je snaga tog motora, ali neka je 50 kW (a i to je, vjerojatno, previše). S tim bi auto mogao voziti štajaznam, 120 km/h. Ali ti s tim radiš struju, onda ju uinverteru pretvaraš, pa puniš bateriju i onda iz baterije pogoniš EM. Dakle, izgubio si sigurno 20-25% u tom procesui tvojih 50 kW je postalo 37 kW. Sve je u redu dok se voziš tako da ti je 37 kW dosta, ali ako odeš na autocestu, onda je to upitno i na duljim usponima si siroče koje smeta kamionima.
27.03.2023 | 20:11
Taj REX je tu uglavnom kao psiholoska pomoc ljudima koje muci range anxiety. Problemi vezani uz isti se i tako svode na probleme prouzrocene time sto se REX rijetko ili gotovo nikada ne pokrece. Kako rekoh, u mom scenariju je nepotreban kao i vecini ljudi jer danas ima puno vise punjaca nego prije 10 godina + sto ovdje nema uzbrdice, ogranicenje na auto cesti je 120 km/h a nema bas ni kamiona.

Nije to vozilo sa svakoga i za svugdje, ali meni bi mogao biti idealan.
27.03.2023 | 22:44
Riba kaže:
Jos je ispalo da poznajem dva vlasnika i3. Jedan ga prodaje nakon 7 godina, nema niti jednu primjedbu. Drugog sam posjetio preko vikenda pa sam mogao i osobno sjesti i provozati auto, i mislim da je to smjer u kojima su elektricna vozila trebala ici. nazalost, trziste trazi bezlicna elektricna vozila SUV formata i i3 je bio razvojni dead end.


Ček, nije ti ZS rekao kako mora paziti kada ide u Ljubljanu na servis da krene po dovoljno toplom danu da bi došao do tamo?
27.03.2023 | 23:23
dpasaric kaže:
Riba kaže:
Jos je ispalo da poznajem dva vlasnika i3. Jedan ga prodaje nakon 7 godina, nema niti jednu primjedbu. Drugog sam posjetio preko vikenda pa sam mogao i osobno sjesti i provozati auto, i mislim da je to smjer u kojima su elektricna vozila trebala ici. nazalost, trziste trazi bezlicna elektricna vozila SUV formata i i3 je bio razvojni dead end.


Ček, nije ti ZS rekao kako mora paziti kada ide u Ljubljanu na servis da krene po dovoljno toplom danu da bi došao do tamo?


To je sasvim jasno i ocekivano, ja ga ne namjeravam voziti na servise u Ljubljanu.
28.03.2023 | 01:10
S obzirom da si u Irskoj, to bi stvarno bio skup servis.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 15 minuta
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, ima li tko viska HDD sledova za MacPro 2009-2012 (4,1-5,1)? :)
  • Zdravac: MB Air M1
  • Zdravac: to je zadnja verzija koja je u App Storeu
  • Zdravac: Meni na Sequoia 15.3.1 radi normalno WhatsApp v. 25.3.80 (instaliran putem App Store-a
  • ^SuperUnknown^: Da, nema druge. Sudeci po nekim threadovima novija verzija trazi AVX2 instrukcije koje cMP nema :/
  • kupus: whatsapp web? za prvu ruku
  • ^SuperUnknown^: Zadnji update WhatsApp desktop appa se vise ne pokrece, ikona zabounca na sekundu i nista se ne dogodi. Starija verzija koja mi je radila je upravo "expired". Monterey OS. Ima tko slicnih problema ili rjesenje?
  • dpasaric: Sretan 70-ti rođendan Jobsu u nekom digitalnom raju! ;)
  • kupus: neka se javi porukom
  • kupus: tražim preporuku za iptv, ako ima tko...
  • Zdravac: ...ali je najpraktičniji u kombinaciji sa Password managerom. Sve se učita i sve mi je tu postavljeno i dok tako radi, nemam jednostavno potrebe za prelaskom na nešto drugo. Isto otprilike kao i sa stock Mail.app
  • smayoo: Safari je dreq bloatware. Najgora Mac stock aplikacija.
  • kupus: nikad mi se nije svidio :(
  • Zdravac: zašto jednostavno ne koristite safari?
  • smayoo: ništa što se temelji na chrome kodu meni ne dolazi u obzir
  • kupus: mislim da ću, nakon korištenja firefoxa od samih početaka, umiroviti ga na neko vrijeme
  • kupus: nerado to kažem, ali brave je toliko "lakši" od firefoxa da mi se čini da koristim drugo računalo.
  • Matija klc: Hvala Zdravac, pokusam sa njime
  • Zdravac: Ili si mislio na besplatnu "verziju" Microsoft Office paketa? :)
  • Zdravac: Imaš u App storeu besplatni Collabora Office. On je zasnovan na Libre Office-u kojega svi hvale kao free zamjena za Microsoft
  • Matija klc: Ekipa, trebam office paket za Ipad 10. Ima li kakva besplatna mogucnost ili mi preostaje platiti paket? Hvala
  • zvone: plaćali istu nominalnu sumu u eurima za apple priouzvode a sad kad su euro i dolar isti opet digli.
  • zvone: A i primjetih da prije dok je dolar bio slab smo
  • zvone: Dobra ideja o bojkotu američke robe.
  • rusty: Ja je koristim sa svoje Studio ekrane
  • Yonkis: Koristi li netko (Appleovu) polishing cloth [link]
  • jura22: na Opera for iOS ne radi Vikalica. Sto god se upise ne prikazuje.
  • jura22: Abc
  • petros: Ne bih bojkotirao ni Temu niti AliExpress! :)
  • Zdravac: Samo ubaciš Samsung u ponudu, i svi smo mi opet kod tebe trgujemo!
  • Zdravac: Davore, a Temu bi odmah bojkotirao, jel? :)
  • Zdravac: EU, GB i Canada i još ako bi nekako mogli pridobiti Tursku, mislim da bi mogli jako učinkovito pokazati zube. Kad bih tu vidio zajedništvo, ja bih određeno vrijeme bojkotirao.
  • JOHN: ovakve reakcije tog nasnifanog čobana samo potvrđuju moje sumnje da bolesnici vladaju svijetim a još veći imbecili daju glas takvima što je onaj smrad na zapadu i onaj još smrdljiviji na istoku
  • dpasaric: Nismo spremni! :)
  • JOHN: Ako će se bojkotirati kao ovo s dućanima……nebumo daleko stigli.
  • Zdravac: Jeste li spremni, kao Europljanin, bojkotirati američke proizvode dok je Trump predsjednik i ako EU zaključi da na taj način možemo izboriti / vratiti poštovanje europskog ugleda u novom globalnom poretku ?
  • Borisone: Tresla se brda, umro je iPhone SE. R.I.P.
  • Borisone: Da ima "live" event, bilo bi tjedan dana ranije objava na Apple stranicama.
  • Zdravac: e jbg
  • Zdravac: Jel ima live prijenos?
  • Borisone: Ne. Najvjerojatnije samo ažuriran Apple site i objave za medije o novim uređajima.
  • Zdravac: Jel Apple event danas u 19:00h?
  • Yonkis: Hoćemo li sljedeći iParty organizirati putem Invites app-a? ;)
  • Yonkis: Apple will bring its next-generation M5 chip to the MacBook Pro in the fall, followed by the iPad Pro in the first half of 2026, according to Bloomberg’s Mark Gurman. - Wow, M5 na iPadu. M4 je već overkill ali ok. :D
  • miomika: @Zdravac...vjeruj mi, nebi ga prepoznao razliku, ni da te za guzicu ugrize. Nije to google translate.
  • miomika: Naravno Zdravac, pišeš na pamet i provjerio si, jelda?
  • Zdravac: Možda malo "old fashion", ali eto! :)
  • Zdravac: Vjeruj mi, skuži se odmah AI, ali kod ovih mlađih to prolazi jer je to, kao "kul"
  • Zdravac: Poslovna komunikacija zahtijeva poslovno znanje. Dakle, ili znaš što trebaš pisati, ili ne znaš. Ako ne znaš, zaposliti ću onoga tko zna - sigurno ne AI!
  • Zdravac: Ma kakav crni AI za poslovne mailove!! Kod mene ti to sigurno nebi prošlo!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO