15.05.2023 | 22:34
Bertone kaže:
Jučer mi je auto dva puta htio pobjeći iz zavoja pa postojeće gume neće izdržati trću sezonu iako sam mislio da hoće. Uglavnom, pitanje je da sebi kupujete, što bi uzeli od ova tri modela;
- Hankook Ventus Prime 4 K135
- Continental PremiumContact 6 FR
- Bridgestone Turanza T005 XL
Od ta tri proizvođača sam samo Conti TS koristio kao zimske pa su mi iskustva nula za ljetne.
Hankook nisam imao nikada, nemam iskustva, Continental sam vozio Sport Contact i bile su jako dobre, tihe, ali i nekako "bez duše". Nisam ih mogao skužiti gdje im je limit. Nije dobro niti kada je guma toliko tiha da ne znaš kada je "na rubu". Bridgestone sam imao neki sportski model i bile su strava po suhom, ali kada su se malo potrošile opasne po kiši.
Ja ti gume kupujem matematički!
Znači, tražim konkretne testove zaustavnog puta na suhom i mokrom, to mi je prvi i najvažniji parametar, ADAC obično ima takve testove. Onda gledam ponašanje u zavojima, otpornost na akvaplaning i glasnoću (što mi nije posebno važno, ali imao sam jedne nepodnošljivo glasne Yokohame, istina street race model).
Prije nisam gledao trajnost, ali kada sam vidio da mi neke (npr. Toyo) traju svega 8.000 km, počeo sam i to gledati.
Zadnjih godina na sva tri auta koristim korejski Nexen jer je u testovima rame uz rame s japanskim Toyo, a oni su odmah ispod premium segmenta. Znači cijena im je odlična, a zaostaju za Michelinom, Pirellijem i Good Yearom svega 5 do 10%. Prije Nexena sam godinama bio na Pirelliju P Zero Nero, odličnaaa guma. Onda su joj dosta digli cijenu, pa sam tražio dalje.
Na autima za svaki dan koristim "touring" tip gume, one izdrže oko 20.000 km, to je model Nexen N'Fera SU4. Koristio sam i treću generaciju, isto su bile odlične. Na jurilici koristim mekše Nexen N8000, to je ultra-high performance guma, ali takva joj je i trajnost, teško izdrži preko 15.000 km.
Nemoj previše lomiti glavu ako voziš normalno, sve u srednjem segmentu je već dovoljno dobro, jedino izbjegni bilo što kinesko. Dobio sam kineski set uz jedne felge, znači potpuno nove, i to kao super high-performance sporske gume, dakle to je bilo nešto strašno... doslovno opasne, nepouzdane, vrlo brzo dobile mjehure, čak i na gaznoj površini, a po kiši doslovno smrtonosne.
E da, važna stvar koju nikako ne treba zanemariti: obavezno u testovima obrati pozornost na težinu vozila koje je testiralo konkretne gume. To radi strašnu razliku! Znači nije isto imaš li recimo Dunlop SP 8000 na autu od 1.000 kg ili na nekom od 1.600 kg. Totalno drugačije ponašanje gume. Orijentiraj se prema testu koji je koristio auto otprilike težine tvojega. Ovo s Dunlopom je npr. bilo toliko očito da je bilo smiješno, ponašao se super na teškim autima, ali užasno na laganim.