Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.02.2023 | 20:30
Djuro, na temu vodika kao pogonskog goriva za automobile, o ovom sam pričao:
www.hydrogeninsight.com/transport/explos...-in-ohio/2-1-1400104
08.02.2023 | 21:00
Nije to uopće sporno. Ali, ako gledamo statistički, kod nas su nemjerljivo opasniji BMW-i od vodika, kaj ne?
08.02.2023 | 21:03
Zamisli tek BMW sa vodikom!
09.02.2023 | 07:49
Postojalo. Pače, vozio ga. 760iL hydrogen...!
11.02.2023 | 08:49
www.index.hr/vijesti/clanak/izbio-pozar-...omobila/2437210.aspx

Skrećem pozornost na komentare ispod u kojima, bojim se, ima puno istine
11.02.2023 | 09:02
Ima popriličan broj komentara, na što si konkretno mislio?
11.02.2023 | 09:12
Pa na sve generalno: svi se vrte oko teze da je ovo podmetnut požar da se ne bi postavljalo previše pitanja o utrošenim novcima i probijanjima rokova tj. postavlja se generalno pitanje: što Rimac uopće proizvodi i gdje su ti proizvodi?
12.02.2023 | 13:36
ScreenShot2023-02-12at13.17.51.png


Kad platiš pravog vozača, svaki je auto dobar. Tänak je na guzove dovukel pumu do pobjede u Švedskoj. Vožnja dostojna Finske lani kad je Estonac odlučio pobijediti i nije dopustio da ga auto spriječi u tome, nego je cijedio iz njega vremena koja su drugima bila nedostižna. Ovaj reli je trebao dobiti Hyundai, jer je i20 bio najbrži auto ovaj vikend, ali Tänak se nije s tim složio.
Naklon do poda!
12.02.2023 | 19:23
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg
12.02.2023 | 19:56
Iskreno, nisam ni znal da to postoji. Motorno ulje ima neki vijek trajanja. Točno se čuje kad ulje više nije u naponu snage (kolokvijalno, razbije se), jer motor dobije lagani metalni prizvuk na startu. Ja bih radije ulje mijenjao češće (prepolovi interval; ako je 20 tkm, onda svakih 10) nego petljao s tim aditivima. Vidio nedavno probleme na jednom motoru kao posljedicu neke masti za uhodavanje razvodnog lanca koja je onda, ironično, malo zacvikala baš jedan podizač. Bilo sranja dok to nismo otkrili (nakon generalke) pa skidanje glave, itd dok nismo otkrili da na jednom cilindru zajebava podizač. Ulje je bilo novo, ali muljevito od te masti. Sve ispustili van, očistili, novo ulje unutra i motor veselo radi bez problema...
12.02.2023 | 20:02
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg

Nije sastavni jer nema potrebe. Ja sam u 318i sipao Castrol RS, ventili klapali dok je bio hladan, i stvarala se bijela emulzija na čepu.
Na ovoj boci ti piše da spriječava zvukove klapanja ventila. Ja bi to ulio
12.02.2023 | 21:08
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg


To je ništa. Isto kao antivirusni za mac-a.
14.02.2023 | 17:32
Fantastičan show. Ako je po ovom, oni su prvaci zauvijek. Sempre

03.03.2023 | 16:37
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).
03.03.2023 | 19:38
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.
03.03.2023 | 19:58
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?
03.03.2023 | 20:00
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.


Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.
03.03.2023 | 20:20
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.
03.03.2023 | 20:43
Riba kaže:
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.


Ok, onda Torpedo?
04.03.2023 | 08:26
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?


Pa napisao sam da su barem načelno CO2 neutralna. A sjetit ćeš se (a ako nećeš, skrolaj unatrag u ovom threadu) da sam postavio pitanje efikasnosti cijelog koncepta i da on ima smisla ako se radi o struji iz obnovljivih izvora ili nuklearki.

No ono gdje JE NEPORECIVA prednost je da se uz to mogu nastaviti koristiti postojeći auti i postojeća infrastruktura. Još jedna od prednosti je da u tim sintetskim gorivima neće biti sumpora (osim ako ih netko tamo ciljano ne stavi) pa je i tretman ispuha bitno jednostavniji.
Potom imamo energetsku gustoću spremnika koju baterije još uvijek nisu dostigle. Ali, da ne mlatimo mrtvog konja dalje; kako si baš ti spomenuo odumiranje parnih strojeva, da je cijela elektropriča bila tako čista win-win situacija, ICE motori bi umrli prirodnom smrću.
Ako baš želiš znati moje mišljenje o svemu, ovo je odgovor na globalne promjene i svitanje Europe da (polu)nasilnim prelaskom na struju stvara svoju ovisnost o Kini. Vidjeli smo kako je završilo buđenje oko ruskog plina. Prelaskom na struju EU odbacuje (DOBROVOLJNO!) svoju stoljetnu ekspertizu u gradnji ICE motora (po čemu je bez premca na svijetu, da se ne lažemo) i stavlja se u vazalni odnos prema Kini. Vjerujem da bar tebi ne trebam objašnjavati tko ima najveće rudnike litija i tko je po svijetu pokupovao ostale...
05.03.2023 | 15:43
Dok još ima benzina za natočiti...


10.03.2023 | 17:40
Djuro genijalac kaže:
Uz gatanje i pogled u kristalnu kuglu, te godište i kilometre, moja prva pretpostavka bi bila da ti je djelomično blokiran mehanizam promjene geometrije turbine od gareži i čađe. Aktuator ga pokušava pomaknuti, ali uz otpore to ne uspije uvijek onako kako bi trebalo i onda imaš ovaj problem tj. problem regulacije tlaka turbine. Ja bih krenuo otud, dakle skidanje turbine i čišćenje svega.
Samo čišćenje, bez ikakvih zamjena dijelova, za početak.


Bio si na dobrom tragu Djuro, dužan sam barem ćevape . Mehaničar je na kraju slao turbinu u neki servis u Treviso jer on sa njima surađuje a ja se nisam htio nametat da ne budem na kraju između dvije vatre. Dijagnoza je bila da turbina ima neki aksijalni luft ili pomak pa umjesto popravka stare odlučio sam se za novu za oko 200€ više od popravka. Sad jesu li me oženili ne znam, turbina je stigla u original Garrett pakovanju i meni je izgledala nova pa se nadam da nisu. Uglavnom auto sada ide kao nov.

Usput sam promijenio i kvačilo sa dvomasenim i još po neku sitnicu kad je sve bilo raskopano tako da sam sada miran do nekih 400.000 km kad moram opet mijenjati remen distribucije. Puno sam potrošio ali nakon 317.000 km ovo je prvo takvo ulaganje i nadam se da će, sada kao drugi auto, izdržati barem do 500.000 km
10.03.2023 | 20:16
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).
11.03.2023 | 22:30
Djuro genijalac kaže:

Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja
(85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja.

Nisam za tu pumpu znao btw. na zadnju promjenu ulio sam njihovo W5 5-40 i skroz je OK.
12.03.2023 | 11:43
Evo, to je to. Ima svoj prekidač, spajaš izravno na akumulatorske kleme, odlična stvar. Zadnje je koštala 15-ak eura, prije cca mjesec dana. Možda je još ostala u kojem dućanu na onoj zadnjoj polici gdje sve stoji što se nije prodalo.


IMG_7028.jpg
12.03.2023 | 15:44
Djuro genijalac kaže:
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).


Nisam mislio još 400000 (makar bi i to bilo super ) nego na 400000 planiram opet promijeniti remen distribucije (piše da se mijenja svakih 240000 ali prvog sam mijenjao na 220000 pa ću i drugog nešto ranije). Ovo za ulje nisam znao, definitivno ću nabaviti tu pumpu za ulje. Hvala na savjetu!
13.03.2023 | 10:05
Samo budi oprezan kod vađenja ulja. Naime ovo što je Djuro fotkao imao dolje nastavak(pretpostavljam zašto postoji) na crijevu koji može lako otpasti kod izvlačenja, naročito ako budeš vadio ulje koje se nije ohladilo. Ako ti otpadne, ne gine ti skidanje kartera i sl., pa vodi računa o tome
13.03.2023 | 11:11
Ne, to je izlaz. Tanko crijevo je usisna strana. Utaknuto je u ovo drugo da ulje ne curi po radioni. Tanko crijevo ide kroz onu šipku za mjerenje ulja i na njemu nema ničeg. Nema straha, ništa ne može upasti u karter.
13.03.2023 | 12:46
Aha, a onda nema brige. Kad sam vidio to crijevo, odmah mi je upao u oko taj pimpek.
13.03.2023 | 21:02
Moram si i ja kupiti ovo djidju, hvala na podsjetniku.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 4 sati, 56 minuta
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, ima li tko viska HDD sledova za MacPro 2009-2012 (4,1-5,1)? :)
  • Zdravac: MB Air M1
  • Zdravac: to je zadnja verzija koja je u App Storeu
  • Zdravac: Meni na Sequoia 15.3.1 radi normalno WhatsApp v. 25.3.80 (instaliran putem App Store-a
  • ^SuperUnknown^: Da, nema druge. Sudeci po nekim threadovima novija verzija trazi AVX2 instrukcije koje cMP nema :/
  • kupus: whatsapp web? za prvu ruku
  • ^SuperUnknown^: Zadnji update WhatsApp desktop appa se vise ne pokrece, ikona zabounca na sekundu i nista se ne dogodi. Starija verzija koja mi je radila je upravo "expired". Monterey OS. Ima tko slicnih problema ili rjesenje?
  • dpasaric: Sretan 70-ti rođendan Jobsu u nekom digitalnom raju! ;)
  • kupus: neka se javi porukom
  • kupus: tražim preporuku za iptv, ako ima tko...
  • Zdravac: ...ali je najpraktičniji u kombinaciji sa Password managerom. Sve se učita i sve mi je tu postavljeno i dok tako radi, nemam jednostavno potrebe za prelaskom na nešto drugo. Isto otprilike kao i sa stock Mail.app
  • smayoo: Safari je dreq bloatware. Najgora Mac stock aplikacija.
  • kupus: nikad mi se nije svidio :(
  • Zdravac: zašto jednostavno ne koristite safari?
  • smayoo: ništa što se temelji na chrome kodu meni ne dolazi u obzir
  • kupus: mislim da ću, nakon korištenja firefoxa od samih početaka, umiroviti ga na neko vrijeme
  • kupus: nerado to kažem, ali brave je toliko "lakši" od firefoxa da mi se čini da koristim drugo računalo.
  • Matija klc: Hvala Zdravac, pokusam sa njime
  • Zdravac: Ili si mislio na besplatnu "verziju" Microsoft Office paketa? :)
  • Zdravac: Imaš u App storeu besplatni Collabora Office. On je zasnovan na Libre Office-u kojega svi hvale kao free zamjena za Microsoft
  • Matija klc: Ekipa, trebam office paket za Ipad 10. Ima li kakva besplatna mogucnost ili mi preostaje platiti paket? Hvala
  • zvone: plaćali istu nominalnu sumu u eurima za apple priouzvode a sad kad su euro i dolar isti opet digli.
  • zvone: A i primjetih da prije dok je dolar bio slab smo
  • zvone: Dobra ideja o bojkotu američke robe.
  • rusty: Ja je koristim sa svoje Studio ekrane
  • Yonkis: Koristi li netko (Appleovu) polishing cloth [link]
  • jura22: na Opera for iOS ne radi Vikalica. Sto god se upise ne prikazuje.
  • jura22: Abc
  • petros: Ne bih bojkotirao ni Temu niti AliExpress! :)
  • Zdravac: Samo ubaciš Samsung u ponudu, i svi smo mi opet kod tebe trgujemo!
  • Zdravac: Davore, a Temu bi odmah bojkotirao, jel? :)
  • Zdravac: EU, GB i Canada i još ako bi nekako mogli pridobiti Tursku, mislim da bi mogli jako učinkovito pokazati zube. Kad bih tu vidio zajedništvo, ja bih određeno vrijeme bojkotirao.
  • JOHN: ovakve reakcije tog nasnifanog čobana samo potvrđuju moje sumnje da bolesnici vladaju svijetim a još veći imbecili daju glas takvima što je onaj smrad na zapadu i onaj još smrdljiviji na istoku
  • dpasaric: Nismo spremni! :)
  • JOHN: Ako će se bojkotirati kao ovo s dućanima……nebumo daleko stigli.
  • Zdravac: Jeste li spremni, kao Europljanin, bojkotirati američke proizvode dok je Trump predsjednik i ako EU zaključi da na taj način možemo izboriti / vratiti poštovanje europskog ugleda u novom globalnom poretku ?
  • Borisone: Tresla se brda, umro je iPhone SE. R.I.P.
  • Borisone: Da ima "live" event, bilo bi tjedan dana ranije objava na Apple stranicama.
  • Zdravac: e jbg
  • Zdravac: Jel ima live prijenos?
  • Borisone: Ne. Najvjerojatnije samo ažuriran Apple site i objave za medije o novim uređajima.
  • Zdravac: Jel Apple event danas u 19:00h?
  • Yonkis: Hoćemo li sljedeći iParty organizirati putem Invites app-a? ;)
  • Yonkis: Apple will bring its next-generation M5 chip to the MacBook Pro in the fall, followed by the iPad Pro in the first half of 2026, according to Bloomberg’s Mark Gurman. - Wow, M5 na iPadu. M4 je već overkill ali ok. :D
  • miomika: @Zdravac...vjeruj mi, nebi ga prepoznao razliku, ni da te za guzicu ugrize. Nije to google translate.
  • miomika: Naravno Zdravac, pišeš na pamet i provjerio si, jelda?
  • Zdravac: Možda malo "old fashion", ali eto! :)
  • Zdravac: Vjeruj mi, skuži se odmah AI, ali kod ovih mlađih to prolazi jer je to, kao "kul"
  • Zdravac: Poslovna komunikacija zahtijeva poslovno znanje. Dakle, ili znaš što trebaš pisati, ili ne znaš. Ako ne znaš, zaposliti ću onoga tko zna - sigurno ne AI!
  • Zdravac: Ma kakav crni AI za poslovne mailove!! Kod mene ti to sigurno nebi prošlo!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.47 Seconds

Provided by iJoomla SEO