Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.02.2023 | 20:30
Djuro, na temu vodika kao pogonskog goriva za automobile, o ovom sam pričao:
www.hydrogeninsight.com/transport/explos...-in-ohio/2-1-1400104
08.02.2023 | 21:00
Nije to uopće sporno. Ali, ako gledamo statistički, kod nas su nemjerljivo opasniji BMW-i od vodika, kaj ne?
08.02.2023 | 21:03
Zamisli tek BMW sa vodikom!
09.02.2023 | 07:49
Postojalo. Pače, vozio ga. 760iL hydrogen...!
11.02.2023 | 08:49
www.index.hr/vijesti/clanak/izbio-pozar-...omobila/2437210.aspx

Skrećem pozornost na komentare ispod u kojima, bojim se, ima puno istine
11.02.2023 | 09:02
Ima popriličan broj komentara, na što si konkretno mislio?
11.02.2023 | 09:12
Pa na sve generalno: svi se vrte oko teze da je ovo podmetnut požar da se ne bi postavljalo previše pitanja o utrošenim novcima i probijanjima rokova tj. postavlja se generalno pitanje: što Rimac uopće proizvodi i gdje su ti proizvodi?
12.02.2023 | 13:36
ScreenShot2023-02-12at13.17.51.png


Kad platiš pravog vozača, svaki je auto dobar. Tänak je na guzove dovukel pumu do pobjede u Švedskoj. Vožnja dostojna Finske lani kad je Estonac odlučio pobijediti i nije dopustio da ga auto spriječi u tome, nego je cijedio iz njega vremena koja su drugima bila nedostižna. Ovaj reli je trebao dobiti Hyundai, jer je i20 bio najbrži auto ovaj vikend, ali Tänak se nije s tim složio.
Naklon do poda!
12.02.2023 | 19:23
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg
12.02.2023 | 19:56
Iskreno, nisam ni znal da to postoji. Motorno ulje ima neki vijek trajanja. Točno se čuje kad ulje više nije u naponu snage (kolokvijalno, razbije se), jer motor dobije lagani metalni prizvuk na startu. Ja bih radije ulje mijenjao češće (prepolovi interval; ako je 20 tkm, onda svakih 10) nego petljao s tim aditivima. Vidio nedavno probleme na jednom motoru kao posljedicu neke masti za uhodavanje razvodnog lanca koja je onda, ironično, malo zacvikala baš jedan podizač. Bilo sranja dok to nismo otkrili (nakon generalke) pa skidanje glave, itd dok nismo otkrili da na jednom cilindru zajebava podizač. Ulje je bilo novo, ali muljevito od te masti. Sve ispustili van, očistili, novo ulje unutra i motor veselo radi bez problema...
12.02.2023 | 20:02
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg

Nije sastavni jer nema potrebe. Ja sam u 318i sipao Castrol RS, ventili klapali dok je bio hladan, i stvarala se bijela emulzija na čepu.
Na ovoj boci ti piše da spriječava zvukove klapanja ventila. Ja bi to ulio
12.02.2023 | 21:08
Riba kaže:
Koristi li tko ove pomade za njegu hidraulicnih podizaca ventila? Malo su kliketavi, na starom vozilu mi je mehanicar rekao "zivi s tim, nije fatalno a sredjivanje trazi puno sati rada". Na drugom forumu netko je preporucio da koristim aditiv koji pomaze. Googlanjem nisam nasao nikakve probleme s tim, neki to redovno stavljaju u ulje i kao nema problema... no ono sto mene muci, ako je to vec tako super, zasto nije sastavni dio svakog motornog ulja?

Liqui-Moly-Hydraulic-Tappet-Additive-Aditiv-Tacheti-Hidraulici-1000x1000h_jpg_2048x2048.jpg


To je ništa. Isto kao antivirusni za mac-a.
14.02.2023 | 17:32
Fantastičan show. Ako je po ovom, oni su prvaci zauvijek. Sempre

03.03.2023 | 16:37
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).
03.03.2023 | 19:38
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.
03.03.2023 | 19:58
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?
03.03.2023 | 20:00
Riba kaže:
Djuro genijalac kaže:
EU odustala od zabrane IC motora od 2035. Prvo je Njemačka zatražila izuzeće na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna, onda je i Italija zatražila istu stvar i čuh danas da je Švedska odgodila tu mjeru do daljnjeg (Švedska valjda presjeda EU trenutno).


Prekjucer taman s kolegama pricao kako mi se ta zabrana nikako ne cini realna. Jedini problem je sto moj trenutni poslodavac namjerava sve karte staviti na elektricna vozila u Evropi, pa cu morati traziti novi posao.


Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.
03.03.2023 | 20:20
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.
03.03.2023 | 20:43
Riba kaže:
tino1 kaže:
Ja bi volio da tražiš novi posao u Torpedu npr. Ali nećeš morati jer Hybrid je super koncept. Moj novi troši 2,1 litru na 100.


Kakav Hybrid, to kao Rosetta na Macu.

Uostalom, nikad ne kupujem vozilo mladje od 10 godina, taman sam kupio jedan 20 godina star tako da sam na miru sto se hibrida i struje tice.


Ok, onda Torpedo?
04.03.2023 | 08:26
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
na ime sintetskih goriva koja su (barem načelno) CO2 neutralna


Kako to da sad ne lamentiraš o kumulativnom energetskom trošku i CO2 teretu proizvodnje sintetskih goriva, kako si prije o litijskim baterijama i fotonaponskim waferima?


Pa napisao sam da su barem načelno CO2 neutralna. A sjetit ćeš se (a ako nećeš, skrolaj unatrag u ovom threadu) da sam postavio pitanje efikasnosti cijelog koncepta i da on ima smisla ako se radi o struji iz obnovljivih izvora ili nuklearki.

No ono gdje JE NEPORECIVA prednost je da se uz to mogu nastaviti koristiti postojeći auti i postojeća infrastruktura. Još jedna od prednosti je da u tim sintetskim gorivima neće biti sumpora (osim ako ih netko tamo ciljano ne stavi) pa je i tretman ispuha bitno jednostavniji.
Potom imamo energetsku gustoću spremnika koju baterije još uvijek nisu dostigle. Ali, da ne mlatimo mrtvog konja dalje; kako si baš ti spomenuo odumiranje parnih strojeva, da je cijela elektropriča bila tako čista win-win situacija, ICE motori bi umrli prirodnom smrću.
Ako baš želiš znati moje mišljenje o svemu, ovo je odgovor na globalne promjene i svitanje Europe da (polu)nasilnim prelaskom na struju stvara svoju ovisnost o Kini. Vidjeli smo kako je završilo buđenje oko ruskog plina. Prelaskom na struju EU odbacuje (DOBROVOLJNO!) svoju stoljetnu ekspertizu u gradnji ICE motora (po čemu je bez premca na svijetu, da se ne lažemo) i stavlja se u vazalni odnos prema Kini. Vjerujem da bar tebi ne trebam objašnjavati tko ima najveće rudnike litija i tko je po svijetu pokupovao ostale...
05.03.2023 | 15:43
Dok još ima benzina za natočiti...


10.03.2023 | 17:40
Djuro genijalac kaže:
Uz gatanje i pogled u kristalnu kuglu, te godište i kilometre, moja prva pretpostavka bi bila da ti je djelomično blokiran mehanizam promjene geometrije turbine od gareži i čađe. Aktuator ga pokušava pomaknuti, ali uz otpore to ne uspije uvijek onako kako bi trebalo i onda imaš ovaj problem tj. problem regulacije tlaka turbine. Ja bih krenuo otud, dakle skidanje turbine i čišćenje svega.
Samo čišćenje, bez ikakvih zamjena dijelova, za početak.


Bio si na dobrom tragu Djuro, dužan sam barem ćevape . Mehaničar je na kraju slao turbinu u neki servis u Treviso jer on sa njima surađuje a ja se nisam htio nametat da ne budem na kraju između dvije vatre. Dijagnoza je bila da turbina ima neki aksijalni luft ili pomak pa umjesto popravka stare odlučio sam se za novu za oko 200€ više od popravka. Sad jesu li me oženili ne znam, turbina je stigla u original Garrett pakovanju i meni je izgledala nova pa se nadam da nisu. Uglavnom auto sada ide kao nov.

Usput sam promijenio i kvačilo sa dvomasenim i još po neku sitnicu kad je sve bilo raskopano tako da sam sada miran do nekih 400.000 km kad moram opet mijenjati remen distribucije. Puno sam potrošio ali nakon 317.000 km ovo je prvo takvo ulaganje i nadam se da će, sada kao drugi auto, izdržati barem do 500.000 km
10.03.2023 | 20:16
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).
11.03.2023 | 22:30
Djuro genijalac kaže:

Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja
(85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja.

Nisam za tu pumpu znao btw. na zadnju promjenu ulio sam njihovo W5 5-40 i skroz je OK.
12.03.2023 | 11:43
Evo, to je to. Ima svoj prekidač, spajaš izravno na akumulatorske kleme, odlična stvar. Zadnje je koštala 15-ak eura, prije cca mjesec dana. Možda je još ostala u kojem dućanu na onoj zadnjoj polici gdje sve stoji što se nije prodalo.


IMG_7028.jpg
12.03.2023 | 15:44
Djuro genijalac kaže:
Ok, iskrcao si se, malčice. Ako želiš s ovom turbinom i motorom napraviti još 400.000 km, smanji servisni interval zamjene ulja. Ne znam što je propisano, vjerojatno 20.000 km, ali to prepolovi (samo ulje, da ne bude zabune!, filter mijenjaj kako je propisano, dakle uz svaku drugu izmjenu ulja) i motor neće umrijeti nikad.
Bilo je u u Lidlu onih pumpa za ulje koje rade na 12V s tankim crijevom koje prolazi kroz cijev za šipku za mjerenje ulja pa možeš sam izvući većinu ulja (85%, cca) iz motora na taj način i onda samo doliješ potrebnu količinu svježeg ulja i na konju si. To ti je trošak samo tih par litara ulja, a možeš to obaviti i na parkingu ispred zgrade ili u dvorištu (samo izvučeno ulje nemoj bacati, nego to odnesi na zbrinjavanje). To je najbolje što možeš učiniti za svoj motor (i novi turbo).


Nisam mislio još 400000 (makar bi i to bilo super ) nego na 400000 planiram opet promijeniti remen distribucije (piše da se mijenja svakih 240000 ali prvog sam mijenjao na 220000 pa ću i drugog nešto ranije). Ovo za ulje nisam znao, definitivno ću nabaviti tu pumpu za ulje. Hvala na savjetu!
13.03.2023 | 10:05
Samo budi oprezan kod vađenja ulja. Naime ovo što je Djuro fotkao imao dolje nastavak(pretpostavljam zašto postoji) na crijevu koji može lako otpasti kod izvlačenja, naročito ako budeš vadio ulje koje se nije ohladilo. Ako ti otpadne, ne gine ti skidanje kartera i sl., pa vodi računa o tome
13.03.2023 | 11:11
Ne, to je izlaz. Tanko crijevo je usisna strana. Utaknuto je u ovo drugo da ulje ne curi po radioni. Tanko crijevo ide kroz onu šipku za mjerenje ulja i na njemu nema ničeg. Nema straha, ništa ne može upasti u karter.
13.03.2023 | 12:46
Aha, a onda nema brige. Kad sam vidio to crijevo, odmah mi je upao u oko taj pimpek.
13.03.2023 | 21:02
Moram si i ja kupiti ovo djidju, hvala na podsjetniku.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 23 sati, 13 minuta
  • smayoo: Ali zašto je to takav stress? Ako su potpuno ukinuli stari layout, posložiš si kako ti paše pomoću Ukelele
  • smayoo: QWERTZ je uvijek i oduvijek hrvatski standard tipkovnice, a ovaj apple QWERTY hibrid je izmišljotina iz nekadašnjeg "zastupnika" PEL Velebit.
  • IgorD: Prvo su prebacili @ pa sad stalno stišćem ™ a od zadnjeg sistema ni € nije gdje je bio
  • IgorD: Ja na iOSu ionako uvijek imam EN tipkovnicu, samo kad mi treba đ prebacim na hr. Frka je što su i s Macovima krenule qwertz tipkovnice
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Bertone, dpasaric, jura22, Riba, robee, tino1, Anonimci (738)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.52 Seconds

Provided by iJoomla SEO