26.10.2024 | 08:16
smayoo kaže:
Evo si opet to napisao. Odluči se. Ispuštaju samo topli zrak (defacto) ili ipak ispuštaju nešto otrovno?
Emile, sad ću tebe citirati od prije nekog vremena. Što se s tobom događa?
Je li ugljični dioksid (CO2) otrovan? Nije, svi ga proizvodimo. Ali, možeš li samo na njemu živjeti? Ne.
Stari su grci imali samo jednu riječ i za lijek i za otrov. Farmakon. Razlika je samo u koncentraciji. O tome se radi i ovdje.
Dakle, kad sam pisao, napisao sam da iz ispuha izlazi defacto čisti 'zrak' pojačan s povećanim udjelom CO2 što je produkt izgaranja, u njemu nema kiska, jer smo ga potrošili. Ali OSTALI plinovi koji su u toj mješavini su i dalje tu u GOTOVO nepromijenjenim omjerima. NOx smo reducirali pa na izlazu imamo dušik, a sa twin dosing urea sustavima NOx koji ide van ulazi u ppm kategoriju (parts per million) i nula je do granica mjerenja.
Dakle, zanemari sve postove i prihvati da kod modernih i ispravnih vozila količina
otrova koja izlazi na ispuh je zanemariva. K vragu, opasniji ti je kamin u kući koji zbog neoptimiranog protoka zraka u ložištu proizvodi i CO, nego auto.
Euro7 norma ide korak dalje utoliko što osim ICE motora (koji su sad osim CO2 u smislu emisija svršena priča) uzima u obzir i emisije čestica kočnica i guma koje ostaju u okolišu (i jedno i drugo se troši) i jednako ih proizvode i ICE i EV. Da, da, regenerativno kočenje smanjuje trošenje kočnica pa se emisije ICE vozila gledaju u relaciji prema EV. Istovremeno, EV vozila su teža i brže i više troše gume (tu su gadni PAU, poliaromatski ugljikovodici kojih ima u gumama i koji su u dovoljno velikim koncentracijama kancerogeni).
Da se to sve spriječi, opcija A je pvratak konjskim zapregama, ali onda ćemo imati hrpu govana po cestama i drugo, znaš li kako konj prdne od muke kad vuče kola i kako to smrdi!??