Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.10.2024 | 15:20
Da se sad ne pogubim u citatima, ne slažem se da su čak i najnoviji motori baš tako dobri da iz auspuha izlazi samo topli zrak i CO2. Prvo, na Euro 6 motoru se u STP ne da izmjeriti emisije jer je auto u leru. U nepovoljnim stvarnim uvjetima rada (kretanje na semaforu) te emisije mogu biti i do 100x veće. Osim toga, na ulicama su TISUĆE auta koji ispuštaju plinove SATIMA i danima. U nepovoljnim vremenskim prilikama (nizak atmosferski tlak, bez strujanja zraka) ti se otrovni plinovi skupljaju i njihova koncentracija kumulativno raste.

S kupusovom tezom "ako želiš čisti zrak, idi onda pješice" se slažem, na način da onda kažemo - OK. Od sutra zabranjen promet svim ICE vozilima po širem centru Zagreba, osim autobusa i taxija. Svi lijepo pješke, biciklom, romobilom, ZETom. Ali SVI. Jer reći "ako ne želiš zagađivati, idi pješke (a meni se fućka pa ja neću)" - hm...? Stvarno?
24.10.2024 | 15:55
smayoo kaže:

S kupusovom tezom "ako želiš čisti zrak, idi onda pješice" se slažem, na način da onda kažemo - OK. Od sutra zabranjen promet svim ICE vozilima po širem centru Zagreba, osim autobusa i taxija. Svi lijepo pješke, biciklom, romobilom, ZETom. Ali SVI. Jer reći "ako ne želiš zagađivati, idi pješke (a meni se fućka pa ja neću)" - hm...? Stvarno?


Prvi potpisujem, to je zapravo i budućnost po meni, nevezano za ekologiju. Općenito smatram da je budućnost unutar gradskog prometa razvoj javnog prijevoza, a ne proširivanje prometnica.
24.10.2024 | 16:13
smayoo kaže:
... Od sutra zabranjen promet svim ICE vozilima po širem centru Zagreba, osim autobusa i taxija...


@smayoo, jutros idem na posao i stanem na križanju Selske i Zagorske na crveno, ispred mene dva auta, desno od mene tri auta i još dva iza mene,.. i znaš što, ja jedini nisam bio taxist
24.10.2024 | 16:49
kupus kaže:
smayoo kaže:

S kupusovom tezom "ako želiš čisti zrak, idi onda pješice" se slažem, na način da onda kažemo - OK. Od sutra zabranjen promet svim ICE vozilima po širem centru Zagreba, osim autobusa i taxija. Svi lijepo pješke, biciklom, romobilom, ZETom. Ali SVI. Jer reći "ako ne želiš zagađivati, idi pješke (a meni se fućka pa ja neću)" - hm...? Stvarno?


Prvi potpisujem, to je zapravo i budućnost po meni, nevezano za ekologiju. Općenito smatram da je budućnost unutar gradskog prometa razvoj javnog prijevoza, a ne proširivanje prometnica.


Upravo tako. I ja potpisujem. Jbt te promet i prometno rješenje kad mi od Knežije do Borongaja treba min 40min autom. Stanem na romobil ili sjednem na motor i za 15-25 min pređem tu relaciju, ovisno što vozim. Vozači su danas postali teški degenerici, fakat ne kužim što je u glavama. Polovici bi oduzeo vozačke samo zbog kriminalne vožnje, a ostaloj polovici bi pola njima oduzeo vozila jer im je dosadno u životu pa se eto đirakaju
Nekad se pitam koji k… ti ljudi rade u životu kad se po cijele dane vozakaju!? Kakva su to radna mjesta? Fakat bi netko od novinara trebao napraviti neku detaljnu višetjednu anketu na semaforima, od 8 do 16h, koja bi sadržavala pitanja vezano na svrhu trenutne vožnje.
24.10.2024 | 17:06
JOHN kaže:
Fakat bi netko od novinara trebao napraviti neku detaljnu višetjednu anketu na semaforima, od 8 do 16h, koja bi sadržavala pitanja vezano na svrhu trenutne vožnje.


Mene da tvoj novinar to pita, ja bih mu odgovorio:

Ustanem oko 9, pola 10. Odem autom na kavu, pa negdje na dorucak. Onda do nekog ducana pokupujem sto treba. Pa zujim po gradu (autom) ako imam nekih obveza/sastanaka i onda oko 1 popodne natrag doma. I moj radni dan, u biti, tek tada pocinje.

Ne radimo jbg svi od 8-4

I na pamet mi ne pada glavu izgubiti na onom elektro prdavcu na dva kotaca. Sve te ratove sam uspjesno prezivio i poginuo radi ekologije. Budi realan
24.10.2024 | 17:38
kupus kaže:
smayoo kaže:

S kupusovom tezom "ako želiš čisti zrak, idi onda pješice" se slažem, na način da onda kažemo - OK. Od sutra zabranjen promet svim ICE vozilima po širem centru Zagreba, osim autobusa i taxija. Svi lijepo pješke, biciklom, romobilom, ZETom. Ali SVI. Jer reći "ako ne želiš zagađivati, idi pješke (a meni se fućka pa ja neću)" - hm...? Stvarno?


Prvi potpisujem, to je zapravo i budućnost po meni, nevezano za ekologiju. Općenito smatram da je budućnost unutar gradskog prometa razvoj javnog prijevoza, a ne proširivanje prometnica.


Drago mi je da se onda ipak slažemo. Već sam više puta ovdje pisao o tome kako je budućnost gradskog prometa u autonomnim električnim vozilima (robo-taxijima, kako reče Rimac ).
24.10.2024 | 18:54
Da u pravu ste obojica, onda još negdje i stigneš, pa tražiš parking 10 minuta kružeći okolo. Trebalo bi veći dio centra grada zatvoriti za sav promet, osim javnog.
24.10.2024 | 19:08
Da u ZG smanjiš broj Taxi vozila za 90%, znači na razinu od prije što ja znam 5-6 godina, gužve bi bile manje (a i zagađenje),... danas je valjda svako treće ako ne i drugo vozilo u vrijeme kad ja najčešće vozim - Taxi (napisao sam u prethodnom postu, šest komada na semaforu i ja, bilo je 5:25 ujutro), a ti stanu gdje i kad hoće (zaustave i uspore ionako zagušen promet), vole i biciklističke staze i nogostupe/pješačke prijelaze za zaustavljanje/parkiranje na par minuta, voze po tračnicama kao i tramvaji iako sav drugi promet osim tramvaja ide u suprotnom smjeru, vrh idiotarije i bezobrazluka kojeg sam nekidan vidio je kad je lik sa taksijem ušao u okretište tramvaja na Črnomercu, stao ispred kioska Tiska, iz vozila izašao putnik, otišao po cigarete i vratio se u taxi koji je onda napravio krug po tračnicama terminala, izašao iz terminala i odvezao barabu dalje,... tako da se slažem s vama da se ukine privatni prijevoz ako će to uključiti i micanje taxi vozila,... do tada, dok me svaka šuša za volanom taxia hebe u zdrav mozak svaki dan, žalim samo što nisam umjesto Kuge kupio Raptora sa brdom bull barova

Sad kad sam iznio svoju frustraciju na taxi vozila koje neki zazivaju, prekjučer dedo&medo objavio članak na temu auta pa koga zanima, evo
24.10.2024 | 19:32
drlovric kaže:
JOHN kaže:
Fakat bi netko od novinara trebao napraviti neku detaljnu višetjednu anketu na semaforima, od 8 do 16h, koja bi sadržavala pitanja vezano na svrhu trenutne vožnje.


Mene da tvoj novinar to pita, ja bih mu odgovorio:

Ustanem oko 9, pola 10. Odem autom na kavu, pa negdje na dorucak. Onda do nekog ducana pokupujem sto treba. Pa zujim po gradu (autom) ako imam nekih obveza/sastanaka i onda oko 1 popodne natrag doma. I moj radni dan, u biti, tek tada pocinje.

Ne radimo jbg svi od 8-4

I na pamet mi ne pada glavu izgubiti na onom elektro prdavcu na dva kotaca. Sve te ratove sam uspjesno prezivio i poginuo radi ekologije. Budi realan


Nije prdavac za nesposobne s dvije lijeve, a taj isti mene odveze na vrijeme kad ja hoću i u koliko hoću, pa eto ne ovisim o zujatorima od 8 do 16 kojih u zadnjih par godina ima ko dreka. Tako da se ti okani tih prdavaca jer ima ona opće poznata…..nije žvaka za seljaka. Neki nisu rođeni za 4 kotača, a dva su takvima uglavnom misterij ili trenutak odluke za suicid…..ako me razumiješ. Nemoj ovaj komentar osobno shvatit, to je moje opće promišljanje na one s dvije lijeve ili suicidalne osobe.
24.10.2024 | 19:41
@Bertone uz zvijeri s bull barom bi dodao i ophodnje s palicama. Ko shebe, odmah po tamburi, bez razgovora. Odmah si zamišljama scenu kako se iz kaosa stvaraju ravne linije…..ta disciplina. No ipak, probudim se, sjednem na motor ili na tog užasnog električnog prdavca i jednostavno idem dalje
24.10.2024 | 19:54
Romobil mi ima premale kotače za naše pokrpane nogostupe, s druge strane vozio sam custom složen Oset 20R i to je brutalno, da imam trenutno par tisuća eurića viška udomio bi jednoga
24.10.2024 | 20:16
@John:

Neka meni moje dvije lijeve a ti budi ultra ekoloski osvijesten, ako te to raduje Ja ne osudjujem ljude koji to rade. Svako ima svoje razloge, i nema veze koliko god meni retardirano bilo vidjeti ljude od 100kg na ta dva tockica.

Ja osobno se ne bojim se da cu poginuti sto ne znam voziti to nakaradno prijevozno sredstvo vec sto ne znam kud bi ga vozio. I sta bih s njim kad stignem na odrediste? Sve oko tih romobila mi je tlaka.

Nit mi s vozi prometnicom da me neko opali i ubije, nit mi se vozi biciklistickom stazom kojih nemam previse, niti trotoarima da ugrozavam pjesake koji setaju i ne zele mene besumnog iza svojih ledja.

Ne vozi mi se romobil ni po kisi, ni po suncu, ni po snijegu, ni po hladnom vremenu, ni po magli, ni po nikad...
24.10.2024 | 20:39
Al ja nisam ništa od toga o čemu pričaš. Niti imam 100kg, imam 83kg, niti mi je ekologija na prvom mjestu(na prvom mi je moje dragocijeno vrijeme, a ekologija se lijepo uklopila), ne vozim ga po kiši, a snijega ionako nema godinama.
Vozim ga kada mi uvjeti odgovaraju, uglavnom sam na nogostupu uz Zagrebačku av. gdje skoro pa nema ni psa, uglavnom piče biciklisti i prdavci, a na biciklističkim stazama su biciklisti uglavnom brži od mene jer voze i preko 30km/h. Toliko o tome tko je koliko opasan. Biciklisti ili ti električni prdavci?!
Peace
Da se ne zavaravamo, nije ništa za dvolijeve i kamikaze, a sve je za normalne…..počevši od žlice za juhu pa eto i do prdavca kako ih ti zoveš
  • Air
  • Korisnik
  • 72
24.10.2024 | 20:42
Kada dođu robotaksiji barem od njih neće biti kaubojskog zaustavljanja na zebrama, prije raskrižja, i sličnim nedozvoljenim mjestima za potrebe izlaza i ulaza putnika.
24.10.2024 | 20:48
Bertone kaže:
Romobil mi ima premale kotače za naše pokrpane nogostupe, s druge strane vozio sam custom složen Oset 20R i to je brutalno, da imam trenutno par tisuća eurića viška udomio bi jednoga


Slažem se oko kotača, ali za moje potrebe i rutu dovoljan je ovaj koji imam i taj klizi po relativno dobrom asfaltu.
Mada i ja ponekad maštam o nekom s duplom suspenzijom i 2x1kWh+ , čisto da si malo guštam u kontroliranim uvjetima.
25.10.2024 | 08:19
smayoo kaže:
Da se sad ne pogubim u citatima, ne slažem se da su čak i najnoviji motori baš tako dobri da iz auspuha izlazi samo topli zrak i CO2. Prvo, na Euro 6 motoru se u STP ne da izmjeriti emisije jer je auto u leru. U nepovoljnim stvarnim uvjetima rada (kretanje na semaforu) te emisije mogu biti i do 100x veće. Osim toga, na ulicama su TISUĆE auta koji ispuštaju plinove SATIMA i danima. U nepovoljnim vremenskim prilikama (nizak atmosferski tlak, bez strujanja zraka) ti se otrovni plinovi skupljaju i njihova koncentracija kumulativno raste.


Emile, pa nije to baš tako, za Boga miloga. Emisije i potrošnja su homologacijske vrijednosti koje se mjere točno utvrđenim procedurama. Nekad je to bio NEDC (New European Driving Cycle) ciklus.
On izgleda ovako.

ScreenShot2024-10-25at09.01.58.png



Provodi se na vozilu koje je na valjcima čiji je otpor vrtnje i inercije točno takav da optereti motor i prijenos kao da vozilo ide po cesti i ubrzava kako prikazuje graf. To, NEDC s vremenom nije bio dovoljno reprezentativan (premalo gradske vožnje) pa je onda uveden WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle) standard koji se dijeli u tri klase.

ScreenShot2024-10-25at09.03.43.png


ScreenShot2024-10-25at09.03.54.png


ScreenShot2024-10-25at09.04.27.png


ScreenShot2024-10-25at09.04.17.png


ScreenShot2024-10-25at09.04.42.png


ScreenShot2024-10-25at09.04.56.png


Sve što auto ispusti tijekom tih testova (SVI uključuju hladan start da se simulira najgora moguća situacija za sustave tretiranja ispušnih plinova) se hvata u spremnik i onda se kasnije analizira da bi se utvrdilo udovoljava li auto graničnim vrijednostima ili ne. Sustav u autu sam sebe nadzire (precat lambda, postcat lambda, PM (particel matter) senzori, NOx sonde) i prati efikasnost svega.
Vjeruj mi da su ovo vrlo ozbiljni sistemi i da su ove norme stvarna stvar. VW je pokušao to savinuti pa smo vidjeli kako je to završilo (iako o tome svemu imam svoje mišljenje). Auto tome udovoljava i u praznom hodu i u vožnji. BTW, STP može i nekad i jest mjerila emisije i u praznom hodu i na povišenom broju okretaja (oko 3000/min).
Danas se samo spoji na auto, očita greške i povuče podatke iz auta o prevaljenim kilometrima i utrošenom gorivu što se onda šalje na server u EU jer se tako prate stvarne vrijednosti utrošenog goriva (i emisije CO2) u stvarnim uvjetima.
25.10.2024 | 09:48
Svi grafovi koje pokazuješ su samo brzina kroz vrijeme. Gdje su prikazane stvarne emisije NOx, SOx i HxCy? Ne kažem da nije puno bolje, nego što je bilo prije 20 godina, ali nije OK tako rezolutno tvrditi da svi ti auti (osobito s isključenim S/S na raskrižjima u špici gradske gužve) ispuštaju samo topli zrak i vodenu paru (i CO2). Što, dakle? Više zagađuju vozači svojim prdežom? Ma hajde...
25.10.2024 | 11:03
Da bi postigli neku brzinu, potrebno nam je ubrzanje. Masa puta ubrzanje je sila. Silu dobivamo od okretnog momenta koji dolazi na kotače. Taj okretni moment je posljedica sile klipa/klipnjače na radilicu. Sila na klip nastaje izgaranjem goriva i zraka u cilindru. Dakle, trošimo gorivo, motor razvija neku snagu da bi mogao naš auto ubrzati do ovih brzina koje prikazuju grafovi. Dakle, sigurno nisu motori u praznom hodu.
Kako rekoh, SVE što izađe na ispušnu cijev vozila se hvata u spremnik i onda se analizira (mislim da koriste plinske kromatografe) i u omjeru prema količini svega se gleda postotna vrijednost pojedinih stavaka koje se prate sukladno normi za koju je auto homologiran.
Ne tvrdim da iz auta izlazi topli zrak, samo kažem da su količine svega što on ispušta, a da je pouzdano otrovno, na granici mjernih vrijednosti. CO je već od uvođenja katalizatora krajem 80-ih ispod 0,5% i o njemu se više uopće ne raspravlja. NOx kao kancerogena grupa spojeva je s AdBlue sustavima defacto nula na izlazu iz auta...
Jasno da sva količina CO2 koji ispušta nakupina auta u koloni ne čini boravak na tom mjestu ugodnim (u velikim gradovima O2 zna imati smanjeni udio i do samo 14% umjesto 21% koliko bi trebao biti u zraku), ali to nije otrovna situacija. Samo sam htio pojasniti da moderni auti i kamioni (više defacto) ne ispuštaju otrove u zrak.
BTW, zanimljivo je da se norme na čistoću ispuha kojima mora udovoljiti auto i cestovna komponenta teretnog programa ne primjenjuju na željeznički i brodski transport, a ni na avionski prijevoz...

Da, još jedna napomena. Nekad su auti kod punog gasa (gas do daske, 100%) prelazili u open loop gdje se zanemarivala vrijednost lambde, jer motor daje sve od sebe i radi s bogatom smjesom. Unatrag cca 10-ak godina se već i ta situacija nadzire lambdom i zapravo ne odlazi u bogatu smjesu između ostalog, zato su i motori tromiji na odziv gasa; ja se zafrkavam kad se neko žali da motori sad idu slabije da je to zato, jer više ne otvaraš leptir gasa, nego šalješ fax u Bruxelles sadržaja: ja bih da motor razvija više snage..)
25.10.2024 | 22:59
Djuro genijalac kaže:
Ne tvrdim da iz auta izlazi topli zrak,


Ali upravo to si napisao dva posta ranije.

samo kažem da su količine svega što on ispušta, a da je pouzdano otrovno, na granici mjernih vrijednosti.


A ja kažem da to ne znači da nas auti ne truju. Mjeriš JEDAN auto u LABORATORIJSKIM UVJETIMA, kroz NEKOLIKO SATI. A na ulicama imaš TISUĆE AUTA kroz CIJELI DAN i, u dane kad ne puše vjetar, to se sve skuplja i akumulira. Ovo je sad drugi put da pišem istu stvar. Što nisi shvatio prvi put?

Samo sam htio pojasniti da moderni auti i kamioni (više defacto) ne ispuštaju otrove u zrak.


Evo si opet to napisao. Odluči se. Ispuštaju samo topli zrak (defacto) ili ipak ispuštaju nešto otrovno?

BTW, zanimljivo je da se norme na čistoću ispuha kojima mora udovoljiti auto i cestovna komponenta teretnog programa ne primjenjuju na željeznički i brodski transport, a ni na avionski prijevoz...


A trebale bi, po tvom mišljenju? Savskom ili Selskom cestom u Zagrebu svaki dan prolazi na tisuće brodova, vlakova i aviona?

* K O N C E N T R A C I J A * je suštinski pojam kod svakog otrova.
26.10.2024 | 08:16
smayoo kaže:
Evo si opet to napisao. Odluči se. Ispuštaju samo topli zrak (defacto) ili ipak ispuštaju nešto otrovno?


Emile, sad ću tebe citirati od prije nekog vremena. Što se s tobom događa?
Je li ugljični dioksid (CO2) otrovan? Nije, svi ga proizvodimo. Ali, možeš li samo na njemu živjeti? Ne.
Stari su grci imali samo jednu riječ i za lijek i za otrov. Farmakon. Razlika je samo u koncentraciji. O tome se radi i ovdje.
Dakle, kad sam pisao, napisao sam da iz ispuha izlazi defacto čisti 'zrak' pojačan s povećanim udjelom CO2 što je produkt izgaranja, u njemu nema kiska, jer smo ga potrošili. Ali OSTALI plinovi koji su u toj mješavini su i dalje tu u GOTOVO nepromijenjenim omjerima. NOx smo reducirali pa na izlazu imamo dušik, a sa twin dosing urea sustavima NOx koji ide van ulazi u ppm kategoriju (parts per million) i nula je do granica mjerenja.
Dakle, zanemari sve postove i prihvati da kod modernih i ispravnih vozila količina otrova koja izlazi na ispuh je zanemariva. K vragu, opasniji ti je kamin u kući koji zbog neoptimiranog protoka zraka u ložištu proizvodi i CO, nego auto.
Euro7 norma ide korak dalje utoliko što osim ICE motora (koji su sad osim CO2 u smislu emisija svršena priča) uzima u obzir i emisije čestica kočnica i guma koje ostaju u okolišu (i jedno i drugo se troši) i jednako ih proizvode i ICE i EV. Da, da, regenerativno kočenje smanjuje trošenje kočnica pa se emisije ICE vozila gledaju u relaciji prema EV. Istovremeno, EV vozila su teža i brže i više troše gume (tu su gadni PAU, poliaromatski ugljikovodici kojih ima u gumama i koji su u dovoljno velikim koncentracijama kancerogeni).
Da se to sve spriječi, opcija A je pvratak konjskim zapregama, ali onda ćemo imati hrpu govana po cestama i drugo, znaš li kako konj prdne od muke kad vuče kola i kako to smrdi!??
26.10.2024 | 10:06
Fućka mi se za CO2. Pričam o otrovnim i kancerogenim plinovima. Pričam o tome da se te gotovo neprimjetne ppm količine kumulativno sakupljaju jer je broj automobila velik, i trajanje gužve je dugo. Kad nema vjetra, koncentracija se iz dana u dan povećava jer količina koju auti donesu u jednom danu ne stigne se razići do idućeg dana. Hajde, daj, inženjer si, nisi advokat.
Zato i postoji razlika između pojma EMISIJE štetnih tvari i IMISIJE štetnih tvari.

Da se to sve spriječi, opcija A je pvratak konjskim zapregama


A opcija B su autonomna vozila za najam (robo taxi) i općenito forsiranje javnog prijevoza u odnosu na privatni. Ako imaš 100% autonomnih vozila u prometu u širem centru grada, i ta vozila komuniciraju međusobno 1000 puta brže nego što bi ljudi najefikasnije mogli i znali, više ti ne trebaju ni semafori, a količina vozila u prometu je bitno manja pa se vrijeme potrebno za doći od točke A do točke B može skratiti i na manje od pola. Onda to znači da ta vozila imaju puno manje ubrzavanja i usporavanja, i trošenja guma, itd.

Think different.
26.10.2024 | 10:14
A na temu električnih vozila koja ekšli koriste mehaničke kočnice ZA USPORAVANJE I ZAUSTAVLJANJE (a ne da ih imaju samo zato što propis to traži) mogu reći jedino da su loš poluproizvod. Naučit će. U dobro složenom električnom autu, mehanička kočnica treba biti jedino parkirna, kao dodatna sigurnost.
27.10.2024 | 14:52
Rugao sam se Davoru i ekipi koja glanca auta satima i mazu gume, a gledaj ovog ludila mozga kod mene

Ne mogu da vjerujem u sta se ovo pretvara. Kutiju od 40l imam stvari za ciscenje auta. Neko kopa vrt, neko sadi cvijece, a mene u zadnje vrijeme relaksira cistiti i glancati.

Generalno mi je svaki auto prilicno cist ali moram priznati da mi enterijer nikada nije bolje izgledao. Sjedista vratila tamniju boju. Plastike ne sjaje, vec su mat kao na novom autu. Tapacirunzi lijepi cisti. Nebo isto tako.

Cak sam skupio hrabrosti pa jucer oprao i motor. Idiot od majstora mi davno rasuo ulja po njemu dok je mijenjao filter valjda. Nisam to nikada radio ali nista mu se nije dogodilo.

Cak sam i kotace prskao nekim sredstvom koje pocrveni dok ih cisti

Odo u detailere jos malo...


IMG_2341.jpg



IMG_2342.jpg
27.10.2024 | 17:36
Ovo ti je samo početak. Sad slijede šamponi, paste, padovi, polirke…..
27.10.2024 | 18:56
Dajte, molim vas... moj auto apsorbira vise CO2 nego sto ga proizvede.

P_20241026_140409.jpg
27.10.2024 | 19:00
27.10.2024 | 21:01
Island je stvarno zeleni otok
27.10.2024 | 21:11
Island?
27.10.2024 | 21:48
smayoo kaže:
Island?

A dobro, glava je mislila Irska, prsti napisali Island,... kaj se tebi to nikad nije dogodilo?
28.10.2024 | 07:14
A. Ja sam mislio da je to neka duplo učahurena fora koju nisam skužio.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 5 sati, 15 minuta
  • dpasaric: Više ne vrijedi, njegovo vrijeme je davno prošlo, to je muzejska stvar, a i muzeju ih imamo hrpu...
  • Lihto: Jel vrijedi šta orginal Apple dock sa 30pin kablom za iPhone 4/4s? Ako netko želi kupiti može na pm..
  • dpasaric: Konačno neki hardver test, dugo mi nitko nije želio ustupiti računalo za test, ali sada se našao dobrovoljac! :)
  • dpasaric: Stigao mi je novi MacBook Pro M4 Pro na Jabučnjak test! :)
  • smayoo: RIP David Lynch
  • ^SuperUnknown^: Treba tko Time Capsule 1st gen? 500 i 2000 GB modeli, restauriranih napajanja (40/50E cijene). Javite u PM ako tko treba :)
  • accom: Windy. Meni odličan.
  • smayoo: Nije nijedna 100% i uvijek točna, ali za Hrvatsku je HRT Meteo meni najtočnija
  • smayoo: Za Hrvatsku HRT Meteo
  • Matija klc: Teski ocaj. Trenutno mecava u mom gradu a u njoj pise kisa da pada. Sta koristite vi ekipa?
  • Matija klc: Koju aplikaciju za vrijeme koristite? Ova standardna od Apple-a je postala
  • smayoo: Piši u forum
  • Air: Kod instalcije mi se oštetio jedan user na način da jedinio kod njega ne mogu otvoriti System preferece.
  • Air: @Bertone hvala. Odradio sam direktno preko instalera Apple. Spremim ovaj link za kasnije.
  • Bertone: [link]
  • Bertone: @Air, [link]
  • Yonkis: Settings , General, Dictionary. Bilo mi je uključeno. Nisam to upalio 100%
  • Air: netko je stavio na Jabucnjaku link sa operativnim sistemima koji nisu više podržani od Apple-a. Ja ne mogu naći taj post. Trebam Big Sur. Ako netko zna sa koje stranice je siguno sikuniti?
  • smayoo: Nemam pojma. Gdje si to našao? :)
  • Yonkis: Kakav je ovo hrvatsko engleski rječnik? [link]
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, trazim tipkovnicu tj. top case za prvi Intel Macbook (Macbook1,1-4,1 A1181), po mogucnosti bijelu, ali moze i crna :) Ako tko ima od nekog krepanog javite :) Thx!
  • kupus: tražim 30 pin na lighting adapter, ako ima tko viška - PM
  • stefanjos: sretna nova!
  • Yonkis: Sretna vam ova nova 2025!
  • dpasaric: Kreativna vam 2025. godina! Kanpai! [link]
  • JOHN: Sve najbolje u novoj godini. Puno zdravlja, sreće i uspjeha.
  • zoranowsky: Sretna Nova!
  • Miro Spiro: Sretna Nova godina
  • Matija klc: Sretna Nova svima
  • Gjuroo: Sretna nova!
  • Bertone: Sretna Nova
  • Zdravac: Sretna Nova, i svako dobro vam želim!
  • dpasaric: Svako dobro i da vam 2025. bude još bolja! :)
  • smayoo: SRETNANOVAGODINAAAAAAAA!!!! :D
  • Yonkis: dpasaric, I think you're gonna love it :)
  • dpasaric: Kako imamo Lisu u Pikiju, to mi je na listi za gledanje!
  • Yonkis: [link] netko već gledao?
  • Zdravac: :)
  • JOHN: Jel prolazi integralni? :)
  • Zdravac: @JOHN, lagano sa ugljikohidratima (kruh), rakija je, s druge strane, preporučljiva :)
  • ping: Sretan Božić
  • JOHN: Sretan i blagoslovljen Božić. Pazite na slatko i slano. Samo kruh i voda i ajde može i pijača!:)
  • zoranowsky: Sretan Božić!
  • dpasaric: Sretan Božić i se najboljshe judi! :)
  • smayoo: Sretan Božić, svima svima neka bude veseo, miran, topao, sit i napit! :)
  • Gjuroo: Sretan Božić!
  • Zdravac: Sretan Božić!
  • drpongrac23: Sretan i blagoslovljen Božić!
  • Damirst: Sretan Božić svima!
  • Bertone: Sretan Božić

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, jmirakul, JOHN, Riba, smayoo, Anonimci (501)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO