Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


22.10.2024 | 13:15
korisnik kaže:
(BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis).


IOLMS (Intelligent Oil Life Monitoring System) sustavi su sve češći. Odmah da vas razočaram, auto nema ugrađeno postrojenje za plinsku kromatografiju koje parti sve elemente u ulju pa kaže sad je ulje loše, nego radi prediktivno temeljem podataka koji su uprogramirani u sustav od strane tvornice tijekom razvoja.
Osnovni je kriterij količina utrošenog goriva. Recimo da je tvornica tijekom ispitivanja (kad je imala na raspolaganju sve laboratorije) ustanovila da je ulje izgubilo potrebne kvalitete nakon 20.000 km (to uvelike ovisi i o veličin kartera tj. količini ulja koju motor vozi sa sobom). Da bi to ostvarila u svojem testnom protokolu, prosječna je potrošnja bila 6,5 l/100 km. Dakle, za 20.000 km je potrebno 1300 litara goriva i to je naša bazna vrijednost tj. okidač upozorenja da je potrebna zamjena ulja. Netko će se voziti kao divljak i njemu će auto trošiti 8 l/100. Njemu će iskočiti notifikacija na 16250 km. Netko tko se vozi samo otvorenom cestom i pridržava se propisa će spustiti potrošnju na 5 l/100 km. On će napraviti 26000 km sa tom količinom goriva.
Kad imamo baznu vrijednost, sad ju možemo modificirati u plus ili minus. Broj regeneracija DPF-a (jako se podiže temperatura ispušnih plinova pa i temp ulja koja podmazuje turbinu), broj gašenja motora (start-stop), broj hladnih startova itd... Prvi auti (BMW E30!) su koristili samo kriterij količine utrošenog goriva, a otad se ti modeli dorađuju i sve više faktora utječe na ovu brojku.
I onda, na kraju svega dođe marketing, tj, promise department, koji kaže: moramo ponuditi dulji servisni interval od ostalih, jer nam je to dobar selling point i onda se to rasteže.
Zato i dalje savjetujem, mijenjajte ulje na pola propisanog servisnog intervala. Zahvalit ćete mi kasnije
22.10.2024 | 14:02
Na svim autima sam do sada mijenjao ulje svakih 10-12tis km. Nikada ništa nije zaribalo, nikada ni na jednom nije trošile više ulja, nije dimilo, nije trokiralo itd..
Moj stav je da kad auto izađe van jamstva vrlo vjerojatno krenu problemi zbog takvih suludih servisnih intervala odnosno lošeg održavanja. Ako se ne varam, neki sada ograničavaju na suludih 30000km ili standardno godinu dana odnosno što prije nastupi. Tako da bi ja uz selling point dodao i taking point kada auto izađe iz jamstva

Najčešći problemi, odnosno skupi popravci, nastupe kod vozila od 100000-200000km. A to su kilometri kada u pravilu isteknu uobičajena jamstva. Oni preko te kilometraže ili su naočigled teško groblje ili su vlasnici mudro održavali kroz razumne servisne intervale.
22.10.2024 | 14:32
U pravilu su najgori floteri iz nekog lizinga. Ugovor je na 3-4 godine, održavanje je minimalno po svim mjerilima (kvaliteta i kvantiteta, uz poneku časnu iznimku), auto nije vlasništvo korisnika pa ga za njega boli qura_, i po isteku ugovora je nečiji tuđi problem. Ako je korisnik MUP ili Šume, vjeruj mi, oni bi i kamen pokvarili...

Izuzetno je bitna specifikacija ulja. Evo, konkretan primjer:ford ecoboost 1.0 prve generacije s razvodnim zupčastim remenom u ulju. Propisana specifikacija ulja je WSS-M2C948-B. Gradacija ulja (ono za što se svi love) je 5W-20. Ali, specifikacija je bitna. Naime, ulje gumu razgrađuje. A zupčasti remen se kupa u ulju. Zato je Castrol prema narudžbi Forda razvio ulje sa specifikacijom WSS-M2C948-B s posebnim aditivima koji trebaju to spriječiti. Takvih ulja ima na tržištu nekoliko, a ulja gradacije 5W-20 koliko hoćeš.I onda se dogodi da se remen oguli jer je ulje bilo neodgovarajuće, zapuni se sito uljne pumpe, motor zariba i ecoboost je sranje od motora...
Kod dizela je izuzetno bitna pravilna specifikacija ulja, jer o njoj ovisi rad DPF-a koji može krepati prije reda zbog krivog ulja. Nepravilno ulje može pojačano čađiti čime se opterećuje DPF itd itd... Danas su motori, poglavito sustav tretmana ispuha izuzetno efikasni, ali i izuzetno osjetljivi.
22.10.2024 | 16:13
Neke učinke zbog pogrešne specifikacije, koje opisuješ, nisam ni pojmio da bi mogle biti od tolikog značaja. Generalno sam također stava da se treba držati tvorničkih specifikacija ulja.
22.10.2024 | 16:17
Djuro genijalac kaže:
Treći stupanj su full hibridi kod kojih je moguće da auto vozi i s ugašenim ICE motorom. Oni se pokreću svakako, ovisno o samoj izvedbi pogona (paralelni, serijski).


Hvala ti još jednom na detaljnom objašnjenju. Nisam ni bio svjestan da se toliko svašta nešto naziva hibridnim pogonom. Ja sam imao iskustva samo s ovim posljednjim (full hibridom).

Kako god bilo, takav se hibrid u stani-kreni gradskoj gužvi koristi samo električnim pogonom pa niti nema tog učestalog pokretanja benzinskog motora koje mu škodi.

Volio bih ipak od tebe čuti komentar na ovo:

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?
22.10.2024 | 16:20
drlovric kaže:
korisnik kaže:


Inače, koliko sam kroz godine pratio neke serijske pogreške na motorima ili probleme u održavanju, većinu se moglo izbjeći na način da se prepolovilo servis izmjene ulja. Meni je (okvirno) interval na 24.000km (BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis), ali između "redovnih" napravim još jedan gdje samo zamijenim ulje i filter.


Moj prijatelj vozi BMW 5, kupio ga novog. Sada je star mozda 3 godine. Ide redovito na servise u ovlasteni, auto je pod jamstvom.

Medjutim u garazi mijenja ulje sam, izmedju dva servisna intervala. Servis, kaze neka radi za servisnu knjigu i jamstvo, a ja ovo mijenjam za sebe.

Ulje, filter ulja i kabine. To eto mijenja sam izmedju dva servisa. Kaze da ga ne izadje uopce skupo, jer ne placa samu uslugu zamjene.

Dizel je auto, ne znam jel to pretjerivanje, ali na tragu je ovoga sto Djuro zagovara


U potpunosti se slažem s tvojim frendom.
Uljni servis + filteri kabine i zraka, su red veličine 100-250 eura u materijalu, kako za koji auto, a promjena do oko sat-dva vremena.
22.10.2024 | 20:21
Nisam očekivao da cu ovoliko naučiti nakon nevinog pitanja / komentara o servisnim intervalima, bas hvala ekipa!
22.10.2024 | 20:36
smayoo kaže:
Kako god bilo, takav se hibrid u stani-kreni gradskoj gužvi koristi samo električnim pogonom pa niti nema tog učestalog pokretanja benzinskog motora koje mu škodi.

Volio bih ipak od tebe čuti komentar na ovo:

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?


Hibrid (ne plug-in, dakle FHEV, ne PHEV) u pravilu može na struju preći 2-3 km maks. Tako da je kod njega udio rada ICE motora još uvijek vrlo značajan.
PHEV u pravilu može na struju prevaliti 50-60 km, a sad po najnovijem se ide na range od 100 km, jer ga onda EU legislativa smatra električnim, tj. zero emision vehicleom u nekoj administrativnoj kategoriji.

Što se tiče start-stopa: ja ga ne isključujem, a životni vijek motoru produljujem češćom zamjenom ulja.
Što se tiče drugih, pokušavam ne suditi; dok god je opće prihvatljivo da se proizvode i prodaju SUV čudovišta teža od dvije tone prazne mase i opremaju motorima od preko 600 KS, svaka dalja rasprava o bilo čemu gubi svaki smisao. Da sam ja na vlasti, ograničio bi snagu motora na 300-350 KS. Želite da auto bude brz? Onda ga napravite lakšeg od 1200 kg i sa 350 KS će letjeti. Dok god se ne ograniči snaga motora, masa će bujati.
22.10.2024 | 21:08
Slažem se s tobom, samo što ja ne bih ograničavao snagu motora (znaš i sam da je to samo stvar hakeraja danas), nego bih uveo geometrijski progresivne trošarine na temelju mase i snage motora, do stope od 200% za sve one koji se vole voziti okolo u tamićima. Ako netko ima obitelj od 5+ članova (kao mi), ima pravo tražiti olakšicu na trošarinu ili čak subvenciju za veliki auto, a oni koji si kupe takav auto da bi u njemu 90% vremena bili sami, a ostatak vremena s jednom osobom - neka plate.

Hibrid (ne plug-in, dakle FHEV, ne PHEV) u pravilu može na struju preći 2-3 km maks. Tako da je kod njega udio rada ICE motora još uvijek vrlo značajan.


S ovim se ne slažem. U stani-kreni prometu u gradskoj gužvi, tih 2-3 km je vrlo često više nego dovoljno. Čak i da nije dovoljno, i dalje je to puno manje korištenja benzinskog motora, nego kod klasičnog ICE automobila u start-stop režimu, a o onima koji to isključuju (iako nemaju pravi razlog, nego samo izgovore) - da i ne govorim.
  • Air
  • Korisnik
  • 72
22.10.2024 | 21:57
Naišao sam na zanimljiv članak o Juan Manuel Fangio. link

Najbolji dio mi je:
"Hawthorn nije želio poniziti velikog šampiona
Za vodećim Mikeom Hawthornom zaostajao je čitav krug. Kad je došao blizu cilja, Hawthorn je usporio kako bi Fangio smanjio zaostatak i ušao u cilj unutar kruga zaostatka. Britanac je to učinio iz poštovanja prema velikom šampionu jer je smatrao da bi ga inače ponizio. Kad je završio utrku, Fangio je objavio da završava i karijeru."

Nekada su sportaši imali sportskog duha, kojeg su stavljali ispred svoga JA. Mrak.

Prema onom što sam pročitao o njemu se ne može snimiti film, o njemu se može snimiti minimalno trilogija jer ne stane sve najvažnije u jedan film.
23.10.2024 | 06:49
Tu pričamo o prvenstvu 1958. u kojem je Hawtorn postao prvak (prvi Britanac). Zanimljivo da je sam postao prvak jer mu je najveći rival te sezone, Stirling Moss, svjedočio u njegovu korist kod rasprave oko diskvalifikacije na utrci u Portu. Moss pak nikad nije postao prvak, bio je viceprvak četiri puta. Hawtorn je poginuo par mjeseci nakon osvajanja naslova dok se utrkivao lokalnim cestama.

www.espn.co.uk/f1/story/_/id/24471861/si...s-world-championship
23.10.2024 | 06:50
Što se tiče start/stopa,... gasim ga jer je moje osobno mišljenje (možda bez temelja) da više šteti nego koristi, ako ne motoru onda ću za xy godina korištenja SS-a ubiti više akumulatora čija proizvodnja i recikliranje također zagađuju okoliš,... nek me Greta mrzi ali i dalje gasim SS
Drugo, nemam neka mjerenja ili statistike, ali imam oči, start/stop usporava promet jer kad se upali žuto/zeleno auti sa uključenim SS-om imaju lag od 1-2 sekunde prije nego što krenu (dodamo li tome još koju sekundu koja je otišla na mobitel ili tapkanje po ekranu auta za neke osnovne funkcije) pa po intervalu umjesto 10 danas prođe 5 auta i onda sporiji promet i duže ostajanje vozila u prometu = više zagađenja nego bez SS-a.
23.10.2024 | 08:25
S/S je zlo. I mjerenja u praksi su pokazala da radi potpuno zanemarivu razliku u potrošnji goriva.
23.10.2024 | 08:42
A koliko vam se puta dogodila situacija da se auto gasi u momentu kad baš trebaš izaći iz križanja i sl. ? Upravo ovo što Bertone spominje po pitanju usporavanja prometa.
Moje iskustvo mi govori da su na Mercedesu tu elektroniku složili pametniji inženjeri, dok kod VAG koncerna nisu bili baš najbistriji.
Na mom se recimo da iskodirati odnosno isključiti S/S, no ipak nisam to htio jer ima neku svrhu kod vožnje u koloni na itvorenim cestama ili autoputu. U gradu mi u pravilu radi kada ga zaboravim isključit na gumb.
23.10.2024 | 08:43
dpasaric kaže:
S/S je zlo. I mjerenja u praksi su pokazala da radi potpuno zanemarivu razliku u potrošnji goriva.


Mogu ti reći da to jest i nije istina. Mi smo mjerili na autima. 0,4 l/100 km gradske vožnje je razlika s uključenim ili isključenim S/S sustavom. Sad ti procijeni jel to puno ili malo...
I to je bilo baš na tvojem 1.9 dizelu (ok, u Opelu).
23.10.2024 | 10:22
Komentar na Start Stop

www.facebook.com/share/v/UmtCWQJgssLiMSXZ/
23.10.2024 | 14:28
Prvo, nije najbitnije koliki je ugljični otisak skraćenog životnog vijeka motora, akumulatora ili smanjene potrošnje automobila. Najbitnije je smanjiti koncentraciju otrovnih plinova u zraku upravo tamo gdje je najgušća naseljenost ljudi koji trpe to trovanje.

Bertone kaže:
Drugo, nemam neka mjerenja ili statistike, ali imam oči, start/stop usporava promet jer kad se upali žuto/zeleno auti sa uključenim SS-om imaju lag od 1-2 sekunde prije nego što krenu


Tvoj je subjektivan osjećaj vrlo pogrešan. Moj Subaru ima uključen AVH. Na semaforu stanem, prigazim kočnicu jače, aktivira se AVH i ugasi se motor. Kad vidim da je auto ispred mene pustio kočnicu ja taknem papučicu gasa i moj je motor upaljen u pravilu djelić sekunde prije nego je onaj ispred mene krenuo iz mjesta. Za spor start na zelenom svjetlu su zaslužni najprije vozači koji čitaju i tipkaju poruke ili svajpaju tik tok videa i slična sranja, a onda oni koji su prelijeni da prate što se događa pa da na žuto na semaforu pritisnu kvačilo i ubace u brzinu (i spuste ručnu ako su u Rijeci ), umjesto da čekaju da se auto ispred njih pomakne da bi to učinili.

Prestanite mudrovati i izmišljati bezvezne izgovore. Budite iskreni prema sebi i drugima, stanite pred ogledalo, pogledajte se u oči i recite "Ja namjerno isključujem S/S jer nemam volje i želje da promijenim svoju lošu naviku, iako za to ne moram uložiti nikakav napor, pa zato radije trujem svoju i tuđu djecu više nego što apsolutno ne mogu izbjeći.". Ponovite to po deset puta svaki put prije nego sjedate u auto i obavezno još deset puta navečer prije spavanja.
23.10.2024 | 18:11
Kad sam imao mogucnost iskljucivanja S/S to sam radio jer me je nerviralo to gasenje/paljenje na semaforima i u guzvi, a i takve sam savjete dobio od nekoliko mehanicara (moguci confirmation bias ). Najcesce se ne bih sjetio ugasiti S/S nego, na prvom semaforu, kad se prvi put aktivira bih to iskljucio. Nikada se nisam dovoljno zainteresirao da idem proučavati čemu i zasto su to počeli ugrađivati. Nije mi se ni dalo traziti servise da mi to trajno deaktiviraju.... S druge strane kad bi ostao upaljen doslovno dok stiskas kvacilo da ubacis u prvu bi se agregat vec pokrenuo, ili u slucaju automatika (i40 DCT/CRDi) u trenutku dizanja noge s kocnice agregat bi vec radio, tako da nije bilo nikakvih delayeva od sekunde i slicno.

Zadnjih 30ak kkm vozim Nissan ePower agregat i on sam cijelo vrijeme pali i gasi bez da mogu ista po tom pitanju napraviti - covjek se navikne i zaboravi na to totalno, pogotovo sto je tih i miran (iako je 3cylinda turbo benzinac u pitanju). Obzirom da sam odusevljen ePowerom, kako radi i kako se auto vozi, na kraju sam odlucio za drugo auto uzeti nesto najslicnije tome i nasao da je tzv full hybrid u novoj Dacia Dusteru dovoljno slican, tako da za par mjeseci mi isporuče to vozilo, pa javim prve dojmove (oni su probne voznje se ne racunaju ).
23.10.2024 | 18:29
smayoo,... i ti i ja jednako trujemo djecu, razlika je što se ti zavaravaš da korištenjem S/S-a truješ manje

Što se tiče kašnjenja, lag postoji kod svakog auta s DSG-om jer sam ih se navozao zadnjih par godina u različitim modelima auta pa ne pišem po sistemu čuo sam od ujakove kume kojoj je to rekao njen bratić + kaj se auto voli ugasiti baš kad si mislio krenuti (pogotovo izraženo kod parkiranja naprijed nazad kad moraš malo zastati radi drugog vozila, kak je to kod Subarua s CVT-om ne znam pa ću ti vjerovati na riječ da nema kašnjenja (iako sam CVT sam po sebi kasni, al dobro, kad se navikneš ne kasni ),
23.10.2024 | 22:25
smayoo, pretjero si ga. Ako hoćeš svjež zrak, onda nećeš koristiti automobil. Ovo ostalo je zamagljivanje, u rangu onih koji vjeruju da je plavi lucky strike bez aditiva "zdraviji" od onog s aditivima.

Ovaj ostatak tvog posta, sa ogledalom...što reći osim da ta razina komunikacije takvom gospodinu, i to još s nečim u glavi, ne stoji.
24.10.2024 | 07:01
smayoo kaže:
Slažem se s tobom, samo što ja ne bih ograničavao snagu motora (znaš i sam da je to samo stvar hakeraja danas), nego bih uveo geometrijski progresivne trošarine na temelju mase i snage motora, do stope od 200% za sve one koji se vole voziti okolo u tamićima. Ako netko ima obitelj od 5+ članova (kao mi), ima pravo tražiti olakšicu na trošarinu ili čak subvenciju za veliki auto, a oni koji si kupe takav auto da bi u njemu 90% vremena bili sami, a ostatak vremena s jednom osobom - neka plate.


Ovo mi je promaklo, da podijelim svoje mišljenje oko toga. Tvoja je ideja načelno u redu, ali zaboravljaš da tako otvaramo vrata povlaštenoj kasti da se i dalje ističe (evo, recimo, po meni NITKO na ovom svijetu, bez obzira na financijsko stanje ne bi SMIO posjedovati Boeing 747 i da ga onda pošalje po Ronalda ili kojeg već nogometaša ili imati jahtu od 100 metara (Zuckerberg))... Uvijek će biti onih koji smiju i ostala raja koja ne smije.
Zašto bih ograničio snagu motora? Jer onda tvornica u STARTU neće raditi auto koji ima dvije i pol tone i kubikažu omanje vikendice. Što se tiče tvojeg konkternog problema, pa galaxy nije imao dvije i pol tone, niti 600 KS i uredno ste ga koristili godinama. Jeste li u bilo kojem trenutku bilo udobnosno ili sigurnosno bilo kako zakinuti? Ja tu govorim o X7, Q7, GL-ovima i sličnim preseravanjima koja više uopće ne stanu parkirno mjesto...

smayoo kaže:
Hibrid (ne plug-in, dakle FHEV, ne PHEV) u pravilu može na struju preći 2-3 km maks. Tako da je kod njega udio rada ICE motora još uvijek vrlo značajan.

S ovim se ne slažem. U stani-kreni prometu u gradskoj gužvi, tih 2-3 km je vrlo često više nego dovoljno. Čak i da nije dovoljno, i dalje je to puno manje korištenja benzinskog motora, nego kod klasičnog ICE automobila u start-stop režimu, a o onima koji to isključuju (iako nemaju pravi razlog, nego samo izgovore) - da i ne govorim.


2-3 km je APSOLUTNI doseg električne baterije u HEV. Zaboravljaš logiku njenog SOC koja se uvijek drži oko 50%. Zašto 50%? Ako bi ju napunio do kraja, onda ona više ne može primiti struju, dakle PROPUSTIO si priliku za regeneraciju dok si se kotrljao. Zato se ona drži oko 50% (koji postotak gore dolje). Uvijek imaš struje ako zatreba i uvijek imaš struju kud pograniti, ako ju proizvedeš. Tako da tvoj efektivni doseg na struju pada na kilometar, kilometar i pol. Jasno da je to bolje, nego da nemaš ničega, ali još uvijek ti ICE (nasušno) treba. Realnost je da u stani-kreni gradskom prometu odradiš 4-5 startova (u smislu kretanja vozila s mjesta) i cca 50-100 metara puta (kako u pravilu izgleda gradska vožnja) i onda se motor pali da dopuni bateriju da bi opet imao struje. Jer cijelo vrijeme ti rade svi sustavi u vozilu (infotainment, klima, svjetla itd..).
Kod PHEV pak imaš dijametralno suprotan problem: uz prikladan scenarij svakodnevnog korištenja možeš se voziti samo na struju da ti ICE uopće nije potreban. Zato se onda barem jednom mjesečno pokrene ICE da proradi i pokrene se, ulje procirkulira, postigne radnu temperaturu itd. Ovo je uprogramirano u ECU i na to ti ne možeš nikako utjecati.

Jedina mogućnost koju ti kao vozač imaš nad radmo ICE (u HEV i PHEV izvedbi) je prisilna aktivacija ICE u dijagnostičke svrhe (za servis i tehnički pregled).
24.10.2024 | 07:29
Vidim da je počelo iskriti oko S/S pa da malo pokušam smirti situaciju. Ako nekog zanima, mogu tu postati progresiju Euro normi i redukciju dopuštenog sranja u ispuhu sa svakom iteracijom. Ono što je bitno je da je već Euro4 norma (na snazi od 2005.) bila toliko restriktivna da je iz ispuha auta išao (uvjetno rečeno, jasno) čišći zrak nego je bio u većini velikih gradova (jasno uz iznimku CO2 koji je produkt izgaranja, ali koji sam po sebi nije otrovan). Dakle, više je sranja već bilo u zraku, nego u onom što je izašlo iz motora (i opet, nedostatak kisika ostavljamo po strani, ali radi preciznosti ga navodim). Jasno da ovo treba promatrati relativno, jer dotadašnja vozila su imala lošiji ispuh. Nakon Euro4 nije nitko više pokušao ponoviti ova mjerenja pa da se vidi gdje smo sad s kvalitetom zraka u relaciji s nekom Euro normom.
Neizgoreni ugljikohidrati (HxCy) i NOx koji se smatraju kancerogenima su već u Euro5 normi bili izuzetno niski. Tad je za dizelaše uvedena obaveza filtera čestica (tj. da budem precizan toliko su pooštreni zahtjevi da ih drugačije nije bilo moguće ispuniti) pa oni više ni ne čađe (ako je sve ispravno, jasno). Euro5 je stupio na snagu 2008. To je bila i zadnja norma koju se provjerava na tehničkom pregledu. Sve kasnije iteracije Euro6 norme (mislim da smo sad na e poditeraciji, dakle Euro6e) su dodatno postroživale dopuštene razine stvari u ispuhu pa sad i kod benzinaca imamo filtere čađe (GPF), a dizelaši su već dotjerali do 4. generacije SCR (Selective Catalist Reduction) sustava pročišćavanja ispuha koji se sastoji od DPF filtera i AdBlue sustava koji u svojoj 4. generaciji (twin dosing, dva injektora za ureu i dva katalizatora) u POTPUNOSTI uklanja NOx iz ispuha za dizelaše (tu je on problematičan, jer dizelaš radi s velikim pretičkom zraka pa ima slobodnog kisika da se poveže s dušikom tijekom izgaranja).
Za 2030. je propisana Euro7 norma koju ovi gore sustavi udovoljavaju već sad.
Ovi su sustavi toliko precizni i imaju toliko dobru samodijagnostiku da na tehničkom pregledu nema provjere ispuha sa sondom, već se očitava dijagnostika vozila u kojoj su pohranjeni radni parametri i eventualne greške. Sama postaja za Teh. pregled ne može izmjeriti ciljane komponente ispušnih plinova, jer su premale količine u pitanju (defacto nule).
Tako da nam na ispuhu zapravo ostaje samo CO2 i vodena para koji su produkt izgaranja ugljikovodika (iz goriva smo u rafineriji uklonili sumpor pa njega nema ni u tragovima). Olovo je iz benzina uklonjeno još sredinom 80-ih.
Tako da, realno gledajući, ekipa koja isključuje S/S sustave (ako je sve ispravno) u pravilu samo klincima smanjuje vjerojatnost uživanja u zimskim radostima na ime emitiranog CO2. Izraz trovanje je puno pretežak. Jasno da to ne znači da sad možemo izravno udisati plinove iz ispušne cijevi...
Iskreno, puno veći problem po javno zdravlje u gradovima je grijanje na ugljen kojeg u Zagrebu, posebno u najstrožem centru grada još uvijek ima jako puno...
24.10.2024 | 07:48
U duhu uzavrele diskusije o ekološkoj (ne)podobnosti, da stavim video moje nove vozilice

Nema start-stop, nema DPF, nema PPF, nema EGR, nema Euro6.

Ima preko dvije tone, V12 motor, 5400 kubika i super zvuk

24.10.2024 | 08:36
korisnik kaže:
U duhu uzavrele diskusije o ekološkoj (ne)podobnosti, da stavim video moje nove vozilice


Ti si zapravo najekološkiji član jabučnjaka, nemaš para za to točiti pa ni ne zagađuješ
24.10.2024 | 09:02
kupus kaže:
smayoo, pretjero si ga. Ako hoćeš svjež zrak, onda nećeš koristiti automobil. Ovo ostalo je zamagljivanje, u rangu onih koji vjeruju da je plavi lucky strike bez aditiva "zdraviji" od onog s aditivima.

Ovaj ostatak tvog posta, sa ogledalom...što reći osim da ta razina komunikacije takvom gospodinu, i to još s nečim u glavi, ne stoji.


Ako ćemo tjerat mak na konac, potrošnja(zagađenje) raste i s količinom tereta koji se prevozi, pa bi recimo bilo mudro opaliti namet svima onima koji su pretjerali s količinom materijala koji se transportira. Uz to bi podržao i smayin prijedlog oko gledanja u ogledalo. Možda će se nešto vidjeti.
Ja recimo redovito izbacujem iz auta sve ono što mi nije potrebno i pazim na potrošnju(zagađenje), a osobno se smatram pravim primjerom jer sam proteklih dvije godine poprilično srezao korištenje auta do posla jer sam shvatio da to nema smisla što zbog troškova, gužvi koje stvaraju stres i u konačnici brige za okolišem. Do posla gotovo svakodnevno koristim romobil. Evo u dvije godine oko 1500km na satu. 15-20min vožnje bez smrada i stresiranja u prometu.
Naravno neki su poslom osuđeni na svakodnevno korištenje vozila jer su takve okolnosti, ali uvijek se može pripaziti.
Heblo vas uključenje/isključenje S/S. Gas i vozi!
24.10.2024 | 09:05
Iz zlatnog doba BMW-a dok su još aute dizajnirali lijepo i elegantno, a ne kao bijesne pitbulle. Izuzetno lijep auto, iz tog BMW doba mi je draži samo 850 Alpina.
24.10.2024 | 09:07
To su gotovo remek djela. Dan danas se takvim i sličnim divim(slinim) što dizajnom što kvalitetom
24.10.2024 | 09:51
Svaka čast korisnik, to je prava pila! Sad si kao Tupac, znači moraš paziti gdje se i s kime družiš
24.10.2024 | 12:17
Bertone kaže:
korisnik kaže:
U duhu uzavrele diskusije o ekološkoj (ne)podobnosti, da stavim video moje nove vozilice


Ti si zapravo najekološkiji član jabučnjaka, nemaš para za to točiti pa ni ne zagađuješ


Ovo je zapravao vrhunac rasprave oko ekologije. Imaš, a ustvari nemaš.
24.10.2024 | 12:27
JOHN kaže:
Bertone kaže:

Ti si zapravo najekološkiji član jabučnjaka, nemaš para za to točiti pa ni ne zagađuješ


Ovo je zapravao vrhunac rasprave oko ekologije. Imaš, a ustvari nemaš.


Vjeruj mi, trošak benzina je najmanji trošak na takvom autu

Ali dizajn, udobnost, performanse, dalo bi se to i danas voziti kao daily
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 5 sati, 18 minuta
  • dpasaric: Više ne vrijedi, njegovo vrijeme je davno prošlo, to je muzejska stvar, a i muzeju ih imamo hrpu...
  • Lihto: Jel vrijedi šta orginal Apple dock sa 30pin kablom za iPhone 4/4s? Ako netko želi kupiti može na pm..
  • dpasaric: Konačno neki hardver test, dugo mi nitko nije želio ustupiti računalo za test, ali sada se našao dobrovoljac! :)
  • dpasaric: Stigao mi je novi MacBook Pro M4 Pro na Jabučnjak test! :)
  • smayoo: RIP David Lynch
  • ^SuperUnknown^: Treba tko Time Capsule 1st gen? 500 i 2000 GB modeli, restauriranih napajanja (40/50E cijene). Javite u PM ako tko treba :)
  • accom: Windy. Meni odličan.
  • smayoo: Nije nijedna 100% i uvijek točna, ali za Hrvatsku je HRT Meteo meni najtočnija
  • smayoo: Za Hrvatsku HRT Meteo
  • Matija klc: Teski ocaj. Trenutno mecava u mom gradu a u njoj pise kisa da pada. Sta koristite vi ekipa?
  • Matija klc: Koju aplikaciju za vrijeme koristite? Ova standardna od Apple-a je postala
  • smayoo: Piši u forum
  • Air: Kod instalcije mi se oštetio jedan user na način da jedinio kod njega ne mogu otvoriti System preferece.
  • Air: @Bertone hvala. Odradio sam direktno preko instalera Apple. Spremim ovaj link za kasnije.
  • Bertone: [link]
  • Bertone: @Air, [link]
  • Yonkis: Settings , General, Dictionary. Bilo mi je uključeno. Nisam to upalio 100%
  • Air: netko je stavio na Jabucnjaku link sa operativnim sistemima koji nisu više podržani od Apple-a. Ja ne mogu naći taj post. Trebam Big Sur. Ako netko zna sa koje stranice je siguno sikuniti?
  • smayoo: Nemam pojma. Gdje si to našao? :)
  • Yonkis: Kakav je ovo hrvatsko engleski rječnik? [link]
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, trazim tipkovnicu tj. top case za prvi Intel Macbook (Macbook1,1-4,1 A1181), po mogucnosti bijelu, ali moze i crna :) Ako tko ima od nekog krepanog javite :) Thx!
  • kupus: tražim 30 pin na lighting adapter, ako ima tko viška - PM
  • stefanjos: sretna nova!
  • Yonkis: Sretna vam ova nova 2025!
  • dpasaric: Kreativna vam 2025. godina! Kanpai! [link]
  • JOHN: Sve najbolje u novoj godini. Puno zdravlja, sreće i uspjeha.
  • zoranowsky: Sretna Nova!
  • Miro Spiro: Sretna Nova godina
  • Matija klc: Sretna Nova svima
  • Gjuroo: Sretna nova!
  • Bertone: Sretna Nova
  • Zdravac: Sretna Nova, i svako dobro vam želim!
  • dpasaric: Svako dobro i da vam 2025. bude još bolja! :)
  • smayoo: SRETNANOVAGODINAAAAAAAA!!!! :D
  • Yonkis: dpasaric, I think you're gonna love it :)
  • dpasaric: Kako imamo Lisu u Pikiju, to mi je na listi za gledanje!
  • Yonkis: [link] netko već gledao?
  • Zdravac: :)
  • JOHN: Jel prolazi integralni? :)
  • Zdravac: @JOHN, lagano sa ugljikohidratima (kruh), rakija je, s druge strane, preporučljiva :)
  • ping: Sretan Božić
  • JOHN: Sretan i blagoslovljen Božić. Pazite na slatko i slano. Samo kruh i voda i ajde može i pijača!:)
  • zoranowsky: Sretan Božić!
  • dpasaric: Sretan Božić i se najboljshe judi! :)
  • smayoo: Sretan Božić, svima svima neka bude veseo, miran, topao, sit i napit! :)
  • Gjuroo: Sretan Božić!
  • Zdravac: Sretan Božić!
  • drpongrac23: Sretan i blagoslovljen Božić!
  • Damirst: Sretan Božić svima!
  • Bertone: Sretan Božić

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, jmirakul, JOHN, Riba, smayoo, Anonimci (501)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.43 Seconds

Provided by iJoomla SEO