24.10.2024 | 07:01
smayoo kaže:
Slažem se s tobom, samo što ja ne bih ograničavao snagu motora (znaš i sam da je to samo stvar hakeraja danas), nego bih uveo geometrijski progresivne trošarine na temelju mase i snage motora, do stope od 200% za sve one koji se vole voziti okolo u tamićima. Ako netko ima obitelj od 5+ članova (kao mi), ima pravo tražiti olakšicu na trošarinu ili čak subvenciju za veliki auto, a oni koji si kupe takav auto da bi u njemu 90% vremena bili sami, a ostatak vremena s jednom osobom - neka plate.
Ovo mi je promaklo, da podijelim svoje mišljenje oko toga. Tvoja je ideja načelno u redu, ali zaboravljaš da tako otvaramo vrata povlaštenoj kasti da se i dalje ističe (evo, recimo, po meni NITKO na ovom svijetu, bez obzira na financijsko stanje ne bi SMIO posjedovati Boeing 747 i da ga onda pošalje po Ronalda ili kojeg već nogometaša ili imati jahtu od 100 metara (Zuckerberg))... Uvijek će biti onih koji smiju i ostala raja koja ne smije.
Zašto bih ograničio snagu motora? Jer onda tvornica u STARTU neće raditi auto koji ima dvije i pol tone i kubikažu omanje vikendice. Što se tiče tvojeg konkternog problema, pa galaxy nije imao dvije i pol tone, niti 600 KS i uredno ste ga koristili godinama. Jeste li u bilo kojem trenutku bilo udobnosno ili sigurnosno bilo kako zakinuti? Ja tu govorim o X7, Q7, GL-ovima i sličnim preseravanjima koja više uopće ne stanu parkirno mjesto...
smayoo kaže:
Hibrid (ne plug-in, dakle FHEV, ne PHEV) u pravilu može na struju preći 2-3 km maks. Tako da je kod njega udio rada ICE motora još uvijek vrlo značajan.
S ovim se ne slažem. U stani-kreni prometu u gradskoj gužvi, tih 2-3 km je vrlo često više nego dovoljno. Čak i da nije dovoljno, i dalje je to puno manje korištenja benzinskog motora, nego kod klasičnog ICE automobila u start-stop režimu, a o onima koji to isključuju (iako nemaju pravi razlog, nego samo izgovore) - da i ne govorim.
2-3 km je APSOLUTNI doseg električne baterije u HEV. Zaboravljaš logiku njenog SOC koja se uvijek drži oko 50%. Zašto 50%? Ako bi ju napunio do kraja, onda ona više ne može primiti struju, dakle PROPUSTIO si priliku za regeneraciju dok si se kotrljao. Zato se ona drži oko 50% (koji postotak gore dolje). Uvijek imaš struje ako zatreba i uvijek imaš struju kud pograniti, ako ju proizvedeš. Tako da tvoj efektivni doseg na struju pada na kilometar, kilometar i pol. Jasno da je to bolje, nego da nemaš ničega, ali još uvijek ti ICE (nasušno) treba. Realnost je da u stani-kreni gradskom prometu odradiš 4-5 startova (u smislu kretanja vozila s mjesta) i cca 50-100 metara puta (kako u pravilu izgleda gradska vožnja) i onda se motor pali da dopuni bateriju da bi opet imao struje. Jer cijelo vrijeme ti rade svi sustavi u vozilu (infotainment, klima, svjetla itd..).
Kod PHEV pak imaš dijametralno suprotan problem: uz prikladan scenarij svakodnevnog korištenja možeš se voziti samo na struju da ti ICE uopće nije potreban. Zato se onda barem jednom mjesečno pokrene ICE da proradi i pokrene se, ulje procirkulira, postigne radnu temperaturu itd. Ovo je uprogramirano u ECU i na to ti ne možeš nikako utjecati.
Jedina mogućnost koju ti kao vozač imaš nad radmo ICE (u HEV i PHEV izvedbi) je prisilna aktivacija ICE u dijagnostičke svrhe (za servis i tehnički pregled).