22.10.2024 | 13:15
korisnik kaže:
(BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis).
IOLMS (Intelligent Oil Life Monitoring System) sustavi su sve češći. Odmah da vas razočaram, auto nema ugrađeno postrojenje za plinsku kromatografiju koje parti sve elemente u ulju pa kaže sad je ulje loše, nego radi prediktivno temeljem podataka koji su uprogramirani u sustav od strane tvornice tijekom razvoja.
Osnovni je kriterij količina utrošenog goriva. Recimo da je tvornica tijekom ispitivanja (kad je imala na raspolaganju sve laboratorije) ustanovila da je ulje izgubilo potrebne kvalitete nakon 20.000 km (to uvelike ovisi i o veličin kartera tj. količini ulja koju motor vozi sa sobom). Da bi to ostvarila u svojem testnom protokolu, prosječna je potrošnja bila 6,5 l/100 km. Dakle, za 20.000 km je potrebno 1300 litara goriva i to je naša bazna vrijednost tj. okidač upozorenja da je potrebna zamjena ulja. Netko će se voziti kao divljak i njemu će auto trošiti 8 l/100. Njemu će iskočiti notifikacija na 16250 km. Netko tko se vozi samo otvorenom cestom i pridržava se propisa će spustiti potrošnju na 5 l/100 km. On će napraviti 26000 km sa tom količinom goriva.
Kad imamo baznu vrijednost, sad ju možemo modificirati u plus ili minus. Broj regeneracija DPF-a (jako se podiže temperatura ispušnih plinova pa i temp ulja koja podmazuje turbinu), broj gašenja motora (start-stop), broj hladnih startova itd... Prvi auti (BMW E30!) su koristili samo kriterij količine utrošenog goriva, a otad se ti modeli dorađuju i sve više faktora utječe na ovu brojku.
I onda, na kraju svega dođe marketing, tj, promise department, koji kaže: moramo ponuditi dulji servisni interval od ostalih, jer nam je to dobar selling point i onda se to rasteže.
Zato i dalje savjetujem, mijenjajte ulje na pola propisanog servisnog intervala. Zahvalit ćete mi kasnije