Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


20.10.2024 | 10:32
Frend mi je mehaničar i jedno vrijeme je radio u Renaultu i servisirali su i Dustere. Za taj hibrid ne znam, mogu pitati, ali mi je rekao da ih je gomila imala neku manu u podvozju i da su redovito svi koji su ih koristili za blaži off-road nešto polomili. Ne sjećam se je li bio dio ovjesa, kardanski zglob ili nešto drugo. To je info od prije 3-4 godine, pa moguće da su to sada ispravili, ali raspitaj se malo.
20.10.2024 | 10:35
Zglob na kardanu za pogon stražnje osovine razvije preveliku zračnost. To je boljka prvih dustera s 4x4 pogonom. Ima ga za kupiti u aftermarketu, odmah ti je jasno koliko toga rikava ako se nekom isplati to raditi i prodavati....
20.10.2024 | 17:05
Ne gledam 4x4 verziju jer mi je to overkill, a i hibrid ne dolazi u kombinaciji sa 4x4 pogonom.
Izgleda da je novi Duster prekratko na trzistu da bi se znale eventualne boljke, ali ovaj hibrid motor se vec dugo koristi u Renaultima i nisam uspio naci lose za sada. Zgodno je sto su propisani servisni intervali na 12mth ili 30kkm i što je ICE dio u stvari 4cyl 1.6 non-turbo benzinac.
20.10.2024 | 20:21
Servisni interval od 30k km ili svake dvije godine (ovo ako je kod Dacie svakih 12 mjeseci je OK iako je kolega s posla početkom godine kupio stari model s 1.5 DCi motorom i njemu su rekli 30tkm/24mj) je dobar samo za trgovce koji ti prodaju 5 godina servisiranja za 1€ i one koji aute uzimaju putem leasinga pa mijenjaju aute svake 3-4 godine.
20.10.2024 | 21:22
U slucaju novog Dustera je 12 mjeseci (ili do 30kkm), sto je OK jer preferiram godisnji servis napraviti svake godine netom prije registracije.
Na drugom autu imam svakih 15kkm servis pa moram ici svakih 8-9 mjeseci na servis.
21.10.2024 | 06:54
Bertone kaže:
Servisni interval od 30k km ili svake dvije godine (ovo ako je kod Dacie svakih 12 mjeseci je OK iako je kolega s posla početkom godine kupio stari model s 1.5 DCi motorom i njemu su rekli 30tkm/24mj) je dobar samo za trgovce koji ti prodaju 5 godina servisiranja za 1€ i one koji aute uzimaju putem leasinga pa mijenjaju aute svake 3-4 godine.


Apsolutno se slažem. Najbolja stvar koju možete napraviti za svoj auto je da mu prepolovite interval zamjene ulja. Ne trebate čak niti mijenjati filtar ulja, izvucite ulje kroz cijev od šipke za mjerenje razine ulja koliko ide (ostat će 5-6 deci u karteru) i dolijte novo ulje. To je već nemjerljivo olakšanje životnih uvjeta motoru...
ALI OVO JE BITNO: KORISTITE PRAVU SPECIFIKACIJU ULJA. To nije gradacija (5W-20, 0W-30 i sl) nego onaj niz slova u zagradama. To je ključno.
21.10.2024 | 07:23
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?
21.10.2024 | 10:42
Ja za godinu predjem 10-12tkm i nekako mi se to super uklapa u intervale malog servisa. Po proizvodjacu je godina ili 15tkm, sta prije nastupi.

Ono sto mene buni je da ovlasteni servis kaze da im je tvornica par puta mijenjala specifikaciju ulja kojeg treba da koriste :/

Neobicno.
21.10.2024 | 10:45
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Gdje ti Stojadin naumpade

Vidjas li ih u svom kraju? Ja u Bosni nisam godinama vidio niti jednog. U Splitu ga jedan stari susjed vozi. Ne znam zasto se pati, ali kaze da ga nikada nece prodati.

Dok u Srbiji je to ipak puno cesca pojava na cesti.
21.10.2024 | 12:51
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km

IMG_4127.jpeg
21.10.2024 | 14:44
+1

*ebeno si ekološki savjestan , imaš čak i oriđiđi kanister za skupljanje otpadnog ulja
21.10.2024 | 16:54
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Nekad je zastava 101 (aka Fiatov motor) razvijao 55 KS (40 kW) iz 1108 ccm. Danas iz tolikog motora razvijaš 3-4 puta veću snagu. To znači da je toplinski tok koji prolazi kroz motor također barem 3 puta veći (recimo da smo efikasniji), ali ono što je ključno, tlak na ležajevima radilice je 3-4 puta veći (a ako je u pitanju trocilindarski motor, onda dodaj još 30% na tu vrijednost), a ležajevi radilice plivaju na ulju. Ako se uljni film prekine, game over, imamo zaribavanje i kapitalni kvar motora.
Potom, u pravilu se više ne koristi sivi lijev u izradi motora (ok, niti fiat ga nije koristio za ove motore, priznajem) koji ima puno bolja klizna svojstva. Istovremeno, u potrazi za smanjenjem mehaničkih gubitaka je smanjena širina ležajeva radilice za 20-ak posto (kako glavnih, tako i letećih) pa onaj tlak koji ulje mora držati povisi za još tih 20 posto. Tako je tlak koji ulje mora izdržati u motoru u odnosu na stojadina porasao za cca 4,7 puta (ako uzmemo da je ishodište 3 puta veća snaga koju razvija motor pri istim okretajima, a ako uzmemo u obzir downspeeding onda to raste još i više, ali za volju raspre zaokružimo to na okruglih 5 puta.
Dakle, u startu imamo 3 puta veći toplinski tok koji prolazi kroz motor (većinu pokupi rashladna tekućina, ali dobru trećinu preuzima na sebe ulje, posebno kod turbomotora), potom imamo cca 5 puta veće tlakove na kliznim ležajevima radilice i za kraj, imamo manju količinu ulja u karteru (cca 3-4 litre).
Sad pogledajmo kako je napravljen motor: prije su bile zračnosti dvostruko veće nego danas, trajnost motora cca 100 tkm. Danas motori normalno odrađuju 300 tkm pa i više bez potrebe za generalkama.
I sad na to dolazi sve manji viskozitet ulja u potrazi za mehaničkom efikasnošću motora; nekad su normalne gradacije bile 15W40, danas je već 5W30 zastarjela gradacija ulja i uvodimo 0W20, a na obzoru su 0W16 i čak i 0W8. Tako lako tekuća ulja (kolokvijalno rjeđa, iako znamo da to nije ispravna formulacija, jer je viskoznost recipročna vrijednost fluidnosti) traže još manje zračnosti na kliznim ležajevima radilice, jer bi inače iscurilo ulje i ostali bi bez uljnog filma...
Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen. Ulje stari, nakuplja nečistoće (ne zaboravi da je jedno od ključnih svojstava dobrog ulja njegovo detergentno svojstvo koje otapa garež i dovlači ju u karter, a čisto ulje nakon filtracije ide ponovno u proces podmazivanja i čišćenja) i slabi mu efekat čišćenja. To s vremenom dovodi do zaribavanja karika u klipu. Pritom mislim na ulje karike koje brišu ulje sa stijenke cilindra kad klip ide prema dolje i to sastrugano ulje se kroz otvore u klipu cijedi dolje u karter. Kad je ulje prljavo, i staro, može koksirati u tom dijelu klipa (koji je jako toplinski opterećen, sa strane čela klipa je pakao izgaranja) i začepi te rupe za drenažu, ulje se tu nakuplja i karike se zacvikavaju. Karike moraju biti pomične da bi radile svoju funkciju, ako su zacvikane, motor počne trošiti ulje. Da se to spriječi, preporučam da se ulje mijenja na pola servisnog intervala. Nije užasan trošak, a pomaže motoru nemjerljivo.
Uza sve to, interval zamjene ulja će biti u pravilu 10-15-ak tisuća km, dakle 2-3 puta veći od stojadinovog
21.10.2024 | 18:04
Djuro, a kakvo ti je iskustvo s motorima koji rade male kilometraže, znači npr. imaju kvalitetno potpuno sintetsko ulje, ali vremenski probiju rok koji je tradicionalno godinu dana. Što ako je motor u godinu dana napravio samo 1.000 km? Je li zaista ima smisla promijeniti ulje, nisu li moderna sintetska ulja otpornija na razgradnju od nekadašnjih? Koliko odstupanje od "jedne godine" ima smisla i postoji li uopće jednostavan način da se provjeri stanje ulja?
21.10.2024 | 19:11
Djuro, hvala na detaljnom objašnjenju. Ja sam mislio da općenito preporučaš prepoloviti servisni interval (za aute kojima je servisni interval 15.000, to bi bilo 7.500), nisam shvatio da misliš samo na ove motore za koje je deklarirano 30.000.

Samo još jedno pitanje:

Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen.


Zašto a priori misliš da puno rade u mjestu? Rekao bih da ipak griješiš. Auto na hibridni pogon (a to je taj za kojeg je servisni interval 30.000, zar ne?) UOPĆE ne rade u mjestu. Benzinski motor se gasi još dok se auto kreće, čim brzina padne dovoljno nisko ili auto usporava rekuperacijom u baterije. Dok hibridni auto stoji na mjestu, benzinski motor NIKAD ne radi, također ne radi niti u pogonski nepovoljnom režimu kretanja s mjesta. Tako barem rade Toyotini i Hondini hibridni auti s kojima ja imam iskustva. Ne znam jesu li drugi hibridi baš tako radikalno različiti?

Također, čak ni čisti ICE automobili novijeg datuma imaju automatsko gašenje na semaforu, tako da ni ti motori baš ne rade tako puno u mjestu, zar ne?
21.10.2024 | 19:53
JOHN kaže:
Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km


Vidim da je Honda fino održavana, stanje tip-top. Kako si zadovoljan s njom? Drago mi je vidjeti da na forumu ima još ljubitelja dvije rote
21.10.2024 | 21:17
@Smayoo, samo jedan, koji mi odmah pada na pamet, a da nije hibrid, je Fiat Doblo 1.6 JTD. Servisni interval 30K km. I nije jedini. A to, što takvih auta vidjam u zastojima je točno to, o čemu priča Djuro. Ajde, kod dizela je možda čak i češči problem to, što ih kupuju ljudi za kratke relacije, jer ne znaju ništa o ICE motorima...
21.10.2024 | 21:35
Ima li on automatsko gašenje u zastoju?
21.10.2024 | 22:24
imenso kaže:
JOHN kaže:
Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km


Vidim da je Honda fino održavana, stanje tip-top. Kako si zadovoljan s njom? Drago mi je vidjeti da na forumu ima još ljubitelja dvije rote


Ajmo reči da imam neki blaži poremećaj oko čuvanja svega što imam.
To mi je prvi motor. Iza sebe imam nekih 5000km, za sada sve besprijekorno radi. Baš sam zadovoljan. Super je vozan i ulijeva povjerenje kod dinamičnije vožnje. Vrti se do 12000, odnosno treba ga tjerat u visoke okretaje pa adrenalin brzo proradi, a opet s druge strane može ga se kulturno vozit i na nižim okretajima. Meni su ti motori novi svijet, odnosno tek od nedavno sam shvatio da sam jedan od rijetkih koji voze motore s četiri cilindra.

Koji je motor kod tebe?
21.10.2024 | 22:27
Bertone kaže:
+1

*ebeno si ekološki savjestan , imaš čak i oriđiđi kanister za skupljanje otpadnog ulja


Te sve đinđe su moji gumeni haribo bombončići
I sve ih držim u jednoj posudici i svaki dan ih prebrojavam
22.10.2024 | 07:17
dpasaric kaže:
Djuro, a kakvo ti je iskustvo s motorima koji rade male kilometraže, znači npr. imaju kvalitetno potpuno sintetsko ulje, ali vremenski probiju rok koji je tradicionalno godinu dana. Što ako je motor u godinu dana napravio samo 1.000 km? Je li zaista ima smisla promijeniti ulje, nisu li moderna sintetska ulja otpornija na razgradnju od nekadašnjih? Koliko odstupanje od "jedne godine" ima smisla i postoji li uopće jednostavan način da se provjeri stanje ulja?


Idemo od kraja. Kad zamijeniš ulje u motoru, siguran sam da si primjetio, na prvom startu motor radi 'mekano'? Nikakvih metalnih prizvuka. To je novo ulje koje je na 100%. Ako je tvornica predvidjela servisni interval od 15000 km, na prvom hladnom startu ujutro ćeš na cca 8000 km čuti lagani metalni prizvuk. Ulje više nije na 100%, ili kako to mehaničari vole kolokvijalno reći, ulje se počelo 'razbijati'. Svaki taj lagano metalni prizvuk koji si čuo na prvom hladnom startu ujutro (koji mora odmah nestati, da se razumijemo) je znak da su dvije metalne površine u motoru negdje došle u dodir. To će najčešće biti klip tijekom prevrtanja u GMT jer je tamo podmazivanje najslabije, a preko noći se ulje iscijedilo u karter, a pumpa ulja još nije digla tlak. Jasno da je nešto ulja ostalo na stijenki cilindra (tome služi honanje!), ali ono nije više na 100% i taj je uljni film popustio.
Drugi kriterij određivanja kvalitete ulja je vizualna provjera (ne radi na dizelima, kod njih je ulje uvijek crno), a treći je dodir. Malo ulja između kažiprsta i palca i stisni prste koliko možeš. Ne smiješ osjetiti dodir kože na kožu, prsti se moraju izmaknuti. Probaj to s čistim uljem, pa onda sa istrošenim i osjetit ćeš razliku.
DISCLAIMER: ULJE JE KANCEROGENO I ODMAH TO TREBA TEMELJITO ISPRATI S PRSTA. DAPAČE, BOLJE JE TO RADITI U GUMENIM RUKAVICAMA ILI ONIM ZA ČIŠĆENJE TANKIM, ALI ONDA PATI OVAJ TAKTILNI KRITERIJ.

Ako je ulje čisto, i prošlo je manje od 1000 km godišnje, ne moraš ga mijenjati. Pa isto tako stoji u pakiranju na polici u dućanu, ne? Kao i sve kemikalije, treba izbjegavati sunčevo zračenje, a ako je u motoru, onda je ulje dosta dobro zaštićeno od sunčevog zračenja.
Samo upozoravam: stari motor mora koristiti staru gradaciju ulja. Dakle, u Busso V6 NEMOJ točiti 5W-20 ulje koje je naprednije od 5W-40 ili što je već propisala tvornica. Iz gore navedenog razloga (zračnosti, tlakovi i sve ostalo). Znaš li da Porsche i dalje ima u ponudi MINERALNA ulja koja trebaju trošiti stare 911-ce sa zrakom hlađenim motorima (btw, preko 80 posto svih IKAD proizvedenih 911-ca je i dan-danas u prometu)? Dakle, u motor mora ići ulje za koje je taj motor i konstruiran.
22.10.2024 | 07:32
smayoo kaže:
Djuro, hvala na detaljnom objašnjenju. Ja sam mislio da općenito preporučaš prepoloviti servisni interval (za aute kojima je servisni interval 15.000, to bi bilo 7.500), nisam shvatio da misliš samo na ove motore za koje je deklarirano 30.000.

Samo još jedno pitanje:

Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen.


Zašto a priori misliš da puno rade u mjestu? Rekao bih da ipak griješiš. Auto na hibridni pogon (a to je taj za kojeg je servisni interval 30.000, zar ne?) UOPĆE ne rade u mjestu. Benzinski motor se gasi još dok se auto kreće, čim brzina padne dovoljno nisko ili auto usporava rekuperacijom u baterije. Dok hibridni auto stoji na mjestu, benzinski motor NIKAD ne radi, također ne radi niti u pogonski nepovoljnom režimu kretanja s mjesta. Tako barem rade Toyotini i Hondini hibridni auti s kojima ja imam iskustva. Ne znam jesu li drugi hibridi baš tako radikalno različiti?

Također, čak ni čisti ICE automobili novijeg datuma imaju automatsko gašenje na semaforu, tako da ni ti motori baš ne rade tako puno u mjestu, zar ne?


Ah, dobro da si me podsjetio na hibride, hvala!

Kod njih je situacija dijametralno suprotna i to na loš način. Tamo se motori non-stop pale i gase. Volvo je još krajem 80-ih napravio jedno destruktivno istraživanje sa nekoliko svojih auta na Nardu (staza Nardo na vrhu pete Italije, poznata po testiranjima visokim brzinama, izgradio ju Fiat 1975.a Porsche kupio 2012. u čijem je vlasništvu i danas; en.wikipedia.org/wiki/Nard%C3%B2_Ring ) gdje je ustvrdio da kad bi se motor gasio samo zbog izmjene ulje da bi trajao preko 2 milijuna kilometara. Toliko su, naime izdržali dok su ih ganjali punim gasom po Nardu dok se nisu raspali (turbo benzinci, BTW). Motore se gasilo samo radi zamjene ulja, gorivo se dolijevalo bez gašenja. To je bilo prije 35 godina cca, otad je tehnika izrade karika i ležajeva napredovala pa bi danas ta brojka bila još i veća.
Start motora je kritična faza života svakog motora zato što je pumpa ulja vezana za radilicu. Dok se radilica ne okreće, pumpa ulja ne radi tlak. Zato na startu u pravilu imaš manjkavo podmazivanje i zato NIKAD ne bi trebalo davati gas odmah po startu motora. Treba par sekundi da pumpa ulja povuče ulje iz kartera i digne tlak u sustavu na nekih 1,5 bara koliko on u pravilu iznosi u praznom hodu. Kad bi pumpa ulja bila nezavisno pokretana i počela raditi prije nego se motor pokrene, onda bi imali optimalne uvjete podmazivanja i ovaj problem ne bi postojao. Da se problem umanji, u sustav podmazivanja se ugrađuje nepovratni ventil koji treba spriječiti da se ulje iz motora posve iscijedi u karter, a na ozbiljnijim motorima (lokomotive, brodovi) je sustav pdomazivanja riješen na ovaj način da se prvo digne tlak u sustavu, a tek onda se motor pokreće.
Ne bi vjerovao koliko ljudi gasi start-stop sustave i motori laufaju non-stop dok stoje u gužvama...
22.10.2024 | 08:07
Djuro genijalac kaže:

Ne bi vjerovao koliko ljudi gasi start-stop sustave i motori laufaju non-stop dok stoje u gužvama...


To mi je prva stvar koju napravim u autu

Inače, koliko sam kroz godine pratio neke serijske pogreške na motorima ili probleme u održavanju, većinu se moglo izbjeći na način da se prepolovilo servis izmjene ulja. Meni je (okvirno) interval na 24.000km (BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis), ali između "redovnih" napravim još jedan gdje samo zamijenim ulje i filter.
22.10.2024 | 08:54
korisnik kaže:
To mi je prva stvar koju napravim u autu


Meni druga (prva je da se vežem), ali jedan od uvjeta kod kupnje zadnjeg auta je bio da imam fizičku tipku za gašenje SS sistema, a ne da moram petljati po ekranu kod svakog paljenja auta
22.10.2024 | 09:05
Djuro hvala ti, odličan i meni vrlo smislen odgovor, postupit ću upravo tako!
22.10.2024 | 09:39
JOHN kaže:
Koji je motor kod tebe?


Momentalno sam bez motora, samo skuter, XMax, u planu je dogodine uzet Tracera 9, a tijekom godina vozilo se dosta toga, ima tu staža
22.10.2024 | 10:04
Djuro, svjestan si da benzinski motor u hibridnom pogonu NEMA ANLASER, nego se rasterećen zavrti kako se auto kreće, dakle električnim pogonom i onda "mekano" starta na način da elektronika krene upravljati ventilima jer ventili više nisu mehanički upravljani? Kako onda misliš da je u hibridnom pogonu lošije ako se motor zavrti i počne podmazivati bez opterećenja?

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?
22.10.2024 | 10:26
smayoo kaže:

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?


Na kvalitetu izgaranja goriva utječe puno faktora. Temperatura je jedan od bitnijih. Ako recimo stojiš u gužvi, vanjka bude nekih 5 stC (a kamo li manje), a motor ti se gasi na svakih recimo 15-ak sekundi, da bi onda prešao 5 m i opet se gasi, stoji minut, pa opet... osim što bi tebi bilo hladno u autu, isto bi bilo hladno motoru - pa je pitanje, koliko je na kraju krajeva ekološki - da se uništavaju ulje, katalizator, motor, akumulator... nije zagadjenje okoline samo zrak, nego i proizvodnja i reciklaža... Svi ljudi se slažu, da je više ekološki vozit auto do kraja (dok se stvarno ne raspadne), nego svakih par godina kupovat novi. Ne može jedan auto u svom radu proizvesti toliko neekoloških tvari koliko je potrebno za napravit novi.

Ljeti, recimo kad smo na moru, pustim taj start/stop da odradi svoje, osim, kad bi bila nenormalna vrućina (ili kad su klinci bili bebe), pa bih htio da AC odradi svoje, da ne sjedimo na propuhu.

I zbog toga se vozim što manje mogu, i furam auto dok stvarno nije "gotov".
22.10.2024 | 10:44
Kad govorimo o gradovima, pogotovo velikima, besmisleno je stavljati na vagu ekološko opterećenje skraćenog životnog vijeka u odnosu na emisiju dušičnih i sumpornih oksida SADA i OVDJE, a kamoli slobodnih ugljikovodika, na mjestu velike gustoće naseljenosti. Ljudi koji žive u gradovima truju se dramatično prevladavajuće od ispušnih plinova osobnih automobila, a ne od posredno povećane emisije zbog kraćeg životnog vijeka proizvoda koje koriste.
Osim toga, elektronika automobila bi trebala biti dovoljno pametna da ne gasi automatski motor koji nije na radnoj temperaturi i da ne gasi automatski ako je potrebno održati minimalne uvjete temperature u putničkoj kabini.
22.10.2024 | 12:53
korisnik kaže:


Inače, koliko sam kroz godine pratio neke serijske pogreške na motorima ili probleme u održavanju, većinu se moglo izbjeći na način da se prepolovilo servis izmjene ulja. Meni je (okvirno) interval na 24.000km (BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis), ali između "redovnih" napravim još jedan gdje samo zamijenim ulje i filter.


Moj prijatelj vozi BMW 5, kupio ga novog. Sada je star mozda 3 godine. Ide redovito na servise u ovlasteni, auto je pod jamstvom.

Medjutim u garazi mijenja ulje sam, izmedju dva servisna intervala. Servis, kaze neka radi za servisnu knjigu i jamstvo, a ja ovo mijenjam za sebe.

Ulje, filter ulja i kabine. To eto mijenja sam izmedju dva servisa. Kaze da ga ne izadje uopce skupo, jer ne placa samu uslugu zamjene.

Dizel je auto, ne znam jel to pretjerivanje, ali na tragu je ovoga sto Djuro zagovara
22.10.2024 | 12:58
smayoo kaže:
Djuro, svjestan si da benzinski motor u hibridnom pogonu NEMA ANLASER, nego se rasterećen zavrti kako se auto kreće, dakle električnim pogonom i onda "mekano" starta na način da elektronika krene upravljati ventilima jer ventili više nisu mehanički upravljani? Kako onda misliš da je u hibridnom pogonu lošije ako se motor zavrti i počne podmazivati bez opterećenja?

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?


Budimo precizni. Prva klasa (mikro)hibridizacije je start-stop sustav i inteligentno punjenje akumulatora (samo kod oduzetog gasa, tj. kad se auto kotrlja i on pokreće motor). Takvi motori startaju pomoću anlasera.
Drugi stupanj su tzv. mildhibridi (48V) sustavi. Tu se za prvi start koristi klasični anlaser, nakon toga alternator koji je jako dimenzioniran pokreće motor prilikom starta preko kanalnog remena (anlaser pokreće motor preko ozubljenja na zamašnjaku). Takav alternator u nekim režimima rada pomaže motoru (s nekih 4-5 kW) da bi, kao, smanjio potrošnju.
Treći stupanj su full hibridi kod kojih je moguće da auto vozi i s ugašenim ICE motorom. Oni se pokreću svakako, ovisno o samoj izvedbi pogona (paralelni, serijski).

No, posve neovisno o sili tj. momentu (u smislu njenog izvora) koji pokrene radilicu, dok se ona ne (p)okrene, niti pumpa ulja ne radi (ako nije električno pokretana što je toliko rijedak slučaj da ga uopće nećemo smatrati postojećim rješenjem). Dekompresija motora o kojoj ti govoriš se koristi kod ozbiljnijih motora, čisto zato da nije potrebno imati starter od 100 ili više kW.
U auto sektoru postoje motori sa SELEKTIVNIM isključivanjem cilindara (jedan od tri ili dva od dva), ali nisam svjestan (dopuštam da griješim) da bilo tko isključuje SVE ventile odjednom dok vergla motor. Dapače, upravo suprotno, postoje rješenja gdje se na radilicu stavljaju dva senzora položaja radilice kako bi motor mogao startati prije nego radilica odradi IJEDAN puni krug u prilog udobnosti i izravnijeg vozačkog iskustva, ali i smanjenja potrošnje struje za takve startove. Mazda je stvar dovela do ekstrema sa svojim Skyactive motorima koji se zaustavljaju tik oko GMT nakon što je odrađen usis i kompresija pa je samo potrebna iskra da motor krene. Mislim da to funkcionira ako motor stoji manje od 8 ili 9 sekundi, jer mu ipak kompresija bježi kraj karika.

Da, kad bi se motor pokretao bez kompresije, doista bi nakon par sekundi takvog verglanja uljna pumpa digla tlak ulja dovoljno da start više nije ni po kojem kriteriju štetan, ali nitko ne bi čekao da motor starta cca 3-4 sekunde, ne?
Nisam upoznat niti s jednim masovnim (auto) motorom danas na tržištu da koristi dekompresiju kao dio startne procedure, primarno zbog ovog gore razloga. Pogledaj neki od jubito videa starta brodskih ili lokomotivskih dizela pa ćeš čuti koliko traje to verglanje dok motor uhvati brzinu prije nego se krene ubrizgavati gorivo i aktivirati ventile kako treba (ok, priznajem, to su dvotaktni dizeli s usisom kroz kanale u cilindru i ispušnim ventilima, ali princip je isti).
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 2 sati
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.48 Seconds

Provided by iJoomla SEO