Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


20.10.2024 | 10:32
Frend mi je mehaničar i jedno vrijeme je radio u Renaultu i servisirali su i Dustere. Za taj hibrid ne znam, mogu pitati, ali mi je rekao da ih je gomila imala neku manu u podvozju i da su redovito svi koji su ih koristili za blaži off-road nešto polomili. Ne sjećam se je li bio dio ovjesa, kardanski zglob ili nešto drugo. To je info od prije 3-4 godine, pa moguće da su to sada ispravili, ali raspitaj se malo.
20.10.2024 | 10:35
Zglob na kardanu za pogon stražnje osovine razvije preveliku zračnost. To je boljka prvih dustera s 4x4 pogonom. Ima ga za kupiti u aftermarketu, odmah ti je jasno koliko toga rikava ako se nekom isplati to raditi i prodavati....
20.10.2024 | 17:05
Ne gledam 4x4 verziju jer mi je to overkill, a i hibrid ne dolazi u kombinaciji sa 4x4 pogonom.
Izgleda da je novi Duster prekratko na trzistu da bi se znale eventualne boljke, ali ovaj hibrid motor se vec dugo koristi u Renaultima i nisam uspio naci lose za sada. Zgodno je sto su propisani servisni intervali na 12mth ili 30kkm i što je ICE dio u stvari 4cyl 1.6 non-turbo benzinac.
20.10.2024 | 20:21
Servisni interval od 30k km ili svake dvije godine (ovo ako je kod Dacie svakih 12 mjeseci je OK iako je kolega s posla početkom godine kupio stari model s 1.5 DCi motorom i njemu su rekli 30tkm/24mj) je dobar samo za trgovce koji ti prodaju 5 godina servisiranja za 1€ i one koji aute uzimaju putem leasinga pa mijenjaju aute svake 3-4 godine.
20.10.2024 | 21:22
U slucaju novog Dustera je 12 mjeseci (ili do 30kkm), sto je OK jer preferiram godisnji servis napraviti svake godine netom prije registracije.
Na drugom autu imam svakih 15kkm servis pa moram ici svakih 8-9 mjeseci na servis.
21.10.2024 | 06:54
Bertone kaže:
Servisni interval od 30k km ili svake dvije godine (ovo ako je kod Dacie svakih 12 mjeseci je OK iako je kolega s posla početkom godine kupio stari model s 1.5 DCi motorom i njemu su rekli 30tkm/24mj) je dobar samo za trgovce koji ti prodaju 5 godina servisiranja za 1€ i one koji aute uzimaju putem leasinga pa mijenjaju aute svake 3-4 godine.


Apsolutno se slažem. Najbolja stvar koju možete napraviti za svoj auto je da mu prepolovite interval zamjene ulja. Ne trebate čak niti mijenjati filtar ulja, izvucite ulje kroz cijev od šipke za mjerenje razine ulja koliko ide (ostat će 5-6 deci u karteru) i dolijte novo ulje. To je već nemjerljivo olakšanje životnih uvjeta motoru...
ALI OVO JE BITNO: KORISTITE PRAVU SPECIFIKACIJU ULJA. To nije gradacija (5W-20, 0W-30 i sl) nego onaj niz slova u zagradama. To je ključno.
21.10.2024 | 07:23
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?
21.10.2024 | 10:42
Ja za godinu predjem 10-12tkm i nekako mi se to super uklapa u intervale malog servisa. Po proizvodjacu je godina ili 15tkm, sta prije nastupi.

Ono sto mene buni je da ovlasteni servis kaze da im je tvornica par puta mijenjala specifikaciju ulja kojeg treba da koriste :/

Neobicno.
21.10.2024 | 10:45
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Gdje ti Stojadin naumpade

Vidjas li ih u svom kraju? Ja u Bosni nisam godinama vidio niti jednog. U Splitu ga jedan stari susjed vozi. Ne znam zasto se pati, ali kaze da ga nikada nece prodati.

Dok u Srbiji je to ipak puno cesca pojava na cesti.
21.10.2024 | 12:51
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km

IMG_4127.jpeg
21.10.2024 | 14:44
+1

*ebeno si ekološki savjestan , imaš čak i oriđiđi kanister za skupljanje otpadnog ulja
21.10.2024 | 16:54
smayoo kaže:
Zar ništa od te tehnologije nije napredovalo? Nekad se na stojadinima, kao, po pravilu, ulje mijenjalo na svakih 5000 (iako to nitko nije radio). Zar ćemo se na to vratiti?


Nekad je zastava 101 (aka Fiatov motor) razvijao 55 KS (40 kW) iz 1108 ccm. Danas iz tolikog motora razvijaš 3-4 puta veću snagu. To znači da je toplinski tok koji prolazi kroz motor također barem 3 puta veći (recimo da smo efikasniji), ali ono što je ključno, tlak na ležajevima radilice je 3-4 puta veći (a ako je u pitanju trocilindarski motor, onda dodaj još 30% na tu vrijednost), a ležajevi radilice plivaju na ulju. Ako se uljni film prekine, game over, imamo zaribavanje i kapitalni kvar motora.
Potom, u pravilu se više ne koristi sivi lijev u izradi motora (ok, niti fiat ga nije koristio za ove motore, priznajem) koji ima puno bolja klizna svojstva. Istovremeno, u potrazi za smanjenjem mehaničkih gubitaka je smanjena širina ležajeva radilice za 20-ak posto (kako glavnih, tako i letećih) pa onaj tlak koji ulje mora držati povisi za još tih 20 posto. Tako je tlak koji ulje mora izdržati u motoru u odnosu na stojadina porasao za cca 4,7 puta (ako uzmemo da je ishodište 3 puta veća snaga koju razvija motor pri istim okretajima, a ako uzmemo u obzir downspeeding onda to raste još i više, ali za volju raspre zaokružimo to na okruglih 5 puta.
Dakle, u startu imamo 3 puta veći toplinski tok koji prolazi kroz motor (većinu pokupi rashladna tekućina, ali dobru trećinu preuzima na sebe ulje, posebno kod turbomotora), potom imamo cca 5 puta veće tlakove na kliznim ležajevima radilice i za kraj, imamo manju količinu ulja u karteru (cca 3-4 litre).
Sad pogledajmo kako je napravljen motor: prije su bile zračnosti dvostruko veće nego danas, trajnost motora cca 100 tkm. Danas motori normalno odrađuju 300 tkm pa i više bez potrebe za generalkama.
I sad na to dolazi sve manji viskozitet ulja u potrazi za mehaničkom efikasnošću motora; nekad su normalne gradacije bile 15W40, danas je već 5W30 zastarjela gradacija ulja i uvodimo 0W20, a na obzoru su 0W16 i čak i 0W8. Tako lako tekuća ulja (kolokvijalno rjeđa, iako znamo da to nije ispravna formulacija, jer je viskoznost recipročna vrijednost fluidnosti) traže još manje zračnosti na kliznim ležajevima radilice, jer bi inače iscurilo ulje i ostali bi bez uljnog filma...
Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen. Ulje stari, nakuplja nečistoće (ne zaboravi da je jedno od ključnih svojstava dobrog ulja njegovo detergentno svojstvo koje otapa garež i dovlači ju u karter, a čisto ulje nakon filtracije ide ponovno u proces podmazivanja i čišćenja) i slabi mu efekat čišćenja. To s vremenom dovodi do zaribavanja karika u klipu. Pritom mislim na ulje karike koje brišu ulje sa stijenke cilindra kad klip ide prema dolje i to sastrugano ulje se kroz otvore u klipu cijedi dolje u karter. Kad je ulje prljavo, i staro, može koksirati u tom dijelu klipa (koji je jako toplinski opterećen, sa strane čela klipa je pakao izgaranja) i začepi te rupe za drenažu, ulje se tu nakuplja i karike se zacvikavaju. Karike moraju biti pomične da bi radile svoju funkciju, ako su zacvikane, motor počne trošiti ulje. Da se to spriječi, preporučam da se ulje mijenja na pola servisnog intervala. Nije užasan trošak, a pomaže motoru nemjerljivo.
Uza sve to, interval zamjene ulja će biti u pravilu 10-15-ak tisuća km, dakle 2-3 puta veći od stojadinovog
21.10.2024 | 18:04
Djuro, a kakvo ti je iskustvo s motorima koji rade male kilometraže, znači npr. imaju kvalitetno potpuno sintetsko ulje, ali vremenski probiju rok koji je tradicionalno godinu dana. Što ako je motor u godinu dana napravio samo 1.000 km? Je li zaista ima smisla promijeniti ulje, nisu li moderna sintetska ulja otpornija na razgradnju od nekadašnjih? Koliko odstupanje od "jedne godine" ima smisla i postoji li uopće jednostavan način da se provjeri stanje ulja?
21.10.2024 | 19:11
Djuro, hvala na detaljnom objašnjenju. Ja sam mislio da općenito preporučaš prepoloviti servisni interval (za aute kojima je servisni interval 15.000, to bi bilo 7.500), nisam shvatio da misliš samo na ove motore za koje je deklarirano 30.000.

Samo još jedno pitanje:

Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen.


Zašto a priori misliš da puno rade u mjestu? Rekao bih da ipak griješiš. Auto na hibridni pogon (a to je taj za kojeg je servisni interval 30.000, zar ne?) UOPĆE ne rade u mjestu. Benzinski motor se gasi još dok se auto kreće, čim brzina padne dovoljno nisko ili auto usporava rekuperacijom u baterije. Dok hibridni auto stoji na mjestu, benzinski motor NIKAD ne radi, također ne radi niti u pogonski nepovoljnom režimu kretanja s mjesta. Tako barem rade Toyotini i Hondini hibridni auti s kojima ja imam iskustva. Ne znam jesu li drugi hibridi baš tako radikalno različiti?

Također, čak ni čisti ICE automobili novijeg datuma imaju automatsko gašenje na semaforu, tako da ni ti motori baš ne rade tako puno u mjestu, zar ne?
21.10.2024 | 19:53
JOHN kaže:
Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km


Vidim da je Honda fino održavana, stanje tip-top. Kako si zadovoljan s njom? Drago mi je vidjeti da na forumu ima još ljubitelja dvije rote
21.10.2024 | 21:17
@Smayoo, samo jedan, koji mi odmah pada na pamet, a da nije hibrid, je Fiat Doblo 1.6 JTD. Servisni interval 30K km. I nije jedini. A to, što takvih auta vidjam u zastojima je točno to, o čemu priča Djuro. Ajde, kod dizela je možda čak i češči problem to, što ih kupuju ljudi za kratke relacije, jer ne znaju ništa o ICE motorima...
21.10.2024 | 21:35
Ima li on automatsko gašenje u zastoju?
21.10.2024 | 22:24
imenso kaže:
JOHN kaže:
Ja evo sinoć promijenio nakon 3000km


Vidim da je Honda fino održavana, stanje tip-top. Kako si zadovoljan s njom? Drago mi je vidjeti da na forumu ima još ljubitelja dvije rote


Ajmo reči da imam neki blaži poremećaj oko čuvanja svega što imam.
To mi je prvi motor. Iza sebe imam nekih 5000km, za sada sve besprijekorno radi. Baš sam zadovoljan. Super je vozan i ulijeva povjerenje kod dinamičnije vožnje. Vrti se do 12000, odnosno treba ga tjerat u visoke okretaje pa adrenalin brzo proradi, a opet s druge strane može ga se kulturno vozit i na nižim okretajima. Meni su ti motori novi svijet, odnosno tek od nedavno sam shvatio da sam jedan od rijetkih koji voze motore s četiri cilindra.

Koji je motor kod tebe?
21.10.2024 | 22:27
Bertone kaže:
+1

*ebeno si ekološki savjestan , imaš čak i oriđiđi kanister za skupljanje otpadnog ulja


Te sve đinđe su moji gumeni haribo bombončići
I sve ih držim u jednoj posudici i svaki dan ih prebrojavam
22.10.2024 | 07:17
dpasaric kaže:
Djuro, a kakvo ti je iskustvo s motorima koji rade male kilometraže, znači npr. imaju kvalitetno potpuno sintetsko ulje, ali vremenski probiju rok koji je tradicionalno godinu dana. Što ako je motor u godinu dana napravio samo 1.000 km? Je li zaista ima smisla promijeniti ulje, nisu li moderna sintetska ulja otpornija na razgradnju od nekadašnjih? Koliko odstupanje od "jedne godine" ima smisla i postoji li uopće jednostavan način da se provjeri stanje ulja?


Idemo od kraja. Kad zamijeniš ulje u motoru, siguran sam da si primjetio, na prvom startu motor radi 'mekano'? Nikakvih metalnih prizvuka. To je novo ulje koje je na 100%. Ako je tvornica predvidjela servisni interval od 15000 km, na prvom hladnom startu ujutro ćeš na cca 8000 km čuti lagani metalni prizvuk. Ulje više nije na 100%, ili kako to mehaničari vole kolokvijalno reći, ulje se počelo 'razbijati'. Svaki taj lagano metalni prizvuk koji si čuo na prvom hladnom startu ujutro (koji mora odmah nestati, da se razumijemo) je znak da su dvije metalne površine u motoru negdje došle u dodir. To će najčešće biti klip tijekom prevrtanja u GMT jer je tamo podmazivanje najslabije, a preko noći se ulje iscijedilo u karter, a pumpa ulja još nije digla tlak. Jasno da je nešto ulja ostalo na stijenki cilindra (tome služi honanje!), ali ono nije više na 100% i taj je uljni film popustio.
Drugi kriterij određivanja kvalitete ulja je vizualna provjera (ne radi na dizelima, kod njih je ulje uvijek crno), a treći je dodir. Malo ulja između kažiprsta i palca i stisni prste koliko možeš. Ne smiješ osjetiti dodir kože na kožu, prsti se moraju izmaknuti. Probaj to s čistim uljem, pa onda sa istrošenim i osjetit ćeš razliku.
DISCLAIMER: ULJE JE KANCEROGENO I ODMAH TO TREBA TEMELJITO ISPRATI S PRSTA. DAPAČE, BOLJE JE TO RADITI U GUMENIM RUKAVICAMA ILI ONIM ZA ČIŠĆENJE TANKIM, ALI ONDA PATI OVAJ TAKTILNI KRITERIJ.

Ako je ulje čisto, i prošlo je manje od 1000 km godišnje, ne moraš ga mijenjati. Pa isto tako stoji u pakiranju na polici u dućanu, ne? Kao i sve kemikalije, treba izbjegavati sunčevo zračenje, a ako je u motoru, onda je ulje dosta dobro zaštićeno od sunčevog zračenja.
Samo upozoravam: stari motor mora koristiti staru gradaciju ulja. Dakle, u Busso V6 NEMOJ točiti 5W-20 ulje koje je naprednije od 5W-40 ili što je već propisala tvornica. Iz gore navedenog razloga (zračnosti, tlakovi i sve ostalo). Znaš li da Porsche i dalje ima u ponudi MINERALNA ulja koja trebaju trošiti stare 911-ce sa zrakom hlađenim motorima (btw, preko 80 posto svih IKAD proizvedenih 911-ca je i dan-danas u prometu)? Dakle, u motor mora ići ulje za koje je taj motor i konstruiran.
22.10.2024 | 07:32
smayoo kaže:
Djuro, hvala na detaljnom objašnjenju. Ja sam mislio da općenito preporučaš prepoloviti servisni interval (za aute kojima je servisni interval 15.000, to bi bilo 7.500), nisam shvatio da misliš samo na ove motore za koje je deklarirano 30.000.

Samo još jedno pitanje:

Zašto ja preporučam da se prepolovi servisni interval ulja? Zato jer su motori visoko toplinski opterećeni, i puno rade u mjestu kad brojčanik stoji. Ispravno bi bilo bilježiti radne sate motora, ali imamo brojčanik s kilometrima pa ovaj rad u mjestu ostane nezabilježen.


Zašto a priori misliš da puno rade u mjestu? Rekao bih da ipak griješiš. Auto na hibridni pogon (a to je taj za kojeg je servisni interval 30.000, zar ne?) UOPĆE ne rade u mjestu. Benzinski motor se gasi još dok se auto kreće, čim brzina padne dovoljno nisko ili auto usporava rekuperacijom u baterije. Dok hibridni auto stoji na mjestu, benzinski motor NIKAD ne radi, također ne radi niti u pogonski nepovoljnom režimu kretanja s mjesta. Tako barem rade Toyotini i Hondini hibridni auti s kojima ja imam iskustva. Ne znam jesu li drugi hibridi baš tako radikalno različiti?

Također, čak ni čisti ICE automobili novijeg datuma imaju automatsko gašenje na semaforu, tako da ni ti motori baš ne rade tako puno u mjestu, zar ne?


Ah, dobro da si me podsjetio na hibride, hvala!

Kod njih je situacija dijametralno suprotna i to na loš način. Tamo se motori non-stop pale i gase. Volvo je još krajem 80-ih napravio jedno destruktivno istraživanje sa nekoliko svojih auta na Nardu (staza Nardo na vrhu pete Italije, poznata po testiranjima visokim brzinama, izgradio ju Fiat 1975.a Porsche kupio 2012. u čijem je vlasništvu i danas; en.wikipedia.org/wiki/Nard%C3%B2_Ring ) gdje je ustvrdio da kad bi se motor gasio samo zbog izmjene ulje da bi trajao preko 2 milijuna kilometara. Toliko su, naime izdržali dok su ih ganjali punim gasom po Nardu dok se nisu raspali (turbo benzinci, BTW). Motore se gasilo samo radi zamjene ulja, gorivo se dolijevalo bez gašenja. To je bilo prije 35 godina cca, otad je tehnika izrade karika i ležajeva napredovala pa bi danas ta brojka bila još i veća.
Start motora je kritična faza života svakog motora zato što je pumpa ulja vezana za radilicu. Dok se radilica ne okreće, pumpa ulja ne radi tlak. Zato na startu u pravilu imaš manjkavo podmazivanje i zato NIKAD ne bi trebalo davati gas odmah po startu motora. Treba par sekundi da pumpa ulja povuče ulje iz kartera i digne tlak u sustavu na nekih 1,5 bara koliko on u pravilu iznosi u praznom hodu. Kad bi pumpa ulja bila nezavisno pokretana i počela raditi prije nego se motor pokrene, onda bi imali optimalne uvjete podmazivanja i ovaj problem ne bi postojao. Da se problem umanji, u sustav podmazivanja se ugrađuje nepovratni ventil koji treba spriječiti da se ulje iz motora posve iscijedi u karter, a na ozbiljnijim motorima (lokomotive, brodovi) je sustav pdomazivanja riješen na ovaj način da se prvo digne tlak u sustavu, a tek onda se motor pokreće.
Ne bi vjerovao koliko ljudi gasi start-stop sustave i motori laufaju non-stop dok stoje u gužvama...
22.10.2024 | 08:07
Djuro genijalac kaže:

Ne bi vjerovao koliko ljudi gasi start-stop sustave i motori laufaju non-stop dok stoje u gužvama...


To mi je prva stvar koju napravim u autu

Inače, koliko sam kroz godine pratio neke serijske pogreške na motorima ili probleme u održavanju, većinu se moglo izbjeći na način da se prepolovilo servis izmjene ulja. Meni je (okvirno) interval na 24.000km (BMW - ima signalizaciju za odlazak u servis), ali između "redovnih" napravim još jedan gdje samo zamijenim ulje i filter.
22.10.2024 | 08:54
korisnik kaže:
To mi je prva stvar koju napravim u autu


Meni druga (prva je da se vežem), ali jedan od uvjeta kod kupnje zadnjeg auta je bio da imam fizičku tipku za gašenje SS sistema, a ne da moram petljati po ekranu kod svakog paljenja auta
22.10.2024 | 09:05
Djuro hvala ti, odličan i meni vrlo smislen odgovor, postupit ću upravo tako!
22.10.2024 | 09:39
JOHN kaže:
Koji je motor kod tebe?


Momentalno sam bez motora, samo skuter, XMax, u planu je dogodine uzet Tracera 9, a tijekom godina vozilo se dosta toga, ima tu staža
22.10.2024 | 10:04
Djuro, svjestan si da benzinski motor u hibridnom pogonu NEMA ANLASER, nego se rasterećen zavrti kako se auto kreće, dakle električnim pogonom i onda "mekano" starta na način da elektronika krene upravljati ventilima jer ventili više nisu mehanički upravljani? Kako onda misliš da je u hibridnom pogonu lošije ako se motor zavrti i počne podmazivati bez opterećenja?

U vezi gašenja start-stop sustava, recite, zaista vam je u životu važnije da vam motor traje dulje (npr. 400.000 umjesto 250-300.000) od toga da manje trujete sebe, vlastitu djecu i sve ostale sugrađane?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 41 minuta
  • Bertone: Skrolaš prema dolje pa ti redom idu: Vikalica > Prijava > Prisutni jabučari > Novo na Jabučnjaku > Anketa ;)
  • MacSlavko: Gdje nađete tu anketu, bohtenće? Gledam već danima i nakako da je nabodem... ;-(
  • Borisone: E da, jučer potiho predstavljen novi iPad mini
  • Borisone: Bertone, PC je test razumijevanja. Ako je pitanje koji Mac koristitie, a odabereš PC, znači da ne čitaš pažljivo :-)
  • Zdravac: Ja sam očekivao da će biti nas više sa Macbook Air M
  • IgorD: Ja koristim 7 od 14, najbolje da ne diram ništa u anketi ;)
  • drlovric: Najvise nas ima Macbook Pro sa M procesorima. Iznenadjen sam iskreno, ali veliki umovi valjda slicno razmisljaju :D
  • Piko: ups, ..... tipfeler ... ali čak je o cool ovako ;)
  • Piko: M kao Mototola 680x0 :) ....
  • Bertone: ... iako bi ispravnije bilo Intel PC, AMD PC ili ARM PC ;)
  • Bertone: Anketa je diskriminirajuća jer se pod PC hardver navodi samo Windows PC, a ne i Linux PC pa molim ispraviti na Windows/Linux PC :D
  • Yonkis: Ajmo ispočetka sa anketom. :)
  • ZeljkoB: Anketa bi trebala biti multiple choice, osim ako se ne misli sto koristim upravo sada :)
  • Tito: S obzirom na broj glasova... 4 korisnika. Nije neka brojka.
  • drpongrac23: Iznenađuje me u anketi veliki udio Mac Studio korisnika
  • Gjuroo: Ankete na Jabučnjaku su mi oduvijek omiljeni dio. To je dio gdje netko zbilja želi čuti tvoje mišljenje :)
  • Bertone: Bio sam brzoplet i krivo kliknuo,... što sad?
  • Borisone: Nevalja jer je isključiva (samo jedan od ponuđenih izbora).
  • drpongrac23: Napokon nova anketa, nakon 100 godina, ali je zato izvrsna!!!!
  • Zdravac: a možda je car play jedinica bolja opcija
  • Zdravac: trajanje baterije nije bitno, biti će spojen sa punjačem
  • Zdravac: Ima li netko iPad mini viška da mu bezveze stoji? Trebao bih nešto da montiram na motor za navigaciju i da radi continuity funkcija
  • moragd: Mislio sam na atv plus.
  • moragd: Atv sa hrvatskim acountom? Imal neko info jel ce to raditi?
  • dpasaric: Nova anekta! :)
  • Kloba: Vidio sam to jutros. Reko neću staviti tu ako ispadne patka. Ipak, čini se da je ok izvor. Tko zna tko će završiti na giljotini zbog ovoga. Sjetćamo se pijanog vlasnika testnoga iPhonea 4 i kako je Jobs poslije tužo Gizmodo
  • kupus: Novi mb pro s m4 leakan [link]
  • Borisone: To je samo za fizičke osobe.
  • m@xym: Odnedavno znači prije par mjeseci. Ne pratim redovito njihove stranice, ali ne sjećam se da sam prošle godine to vidio. Radi se u njihovom "Easy upgrade" programu: [link]
  • Borisone: Ne tnam što je "odnedavno" ali u ožujku su mi javili da nude samo leasing preko Grenke.
  • m@xym: Borisone, to odnedavno nudi istyle.hr za Apple Watch, iPhone i Mac računala
  • kupus: tj ovaj [link]
  • kupus: [link]
  • kupus: evo borisone
  • Zdravac: Nisan sad isao provjeriti, ali zar nije Sancta Domenica iz ZG nudila?
  • Borisone: Za pravne osobe, a ne za fizičke osobe.
  • Borisone: Nudi li neka tvrtka u HR najam Mac računala? Nešto tipa mjesečno plaćanje, po isteku 2 ili 3 godine zamjena novim uz produženje ugovora.
  • marioart: photoshop za 89€, cijeli CC 430, paralels 60... hrpa nekih antivirusa... ja gledam na DE, mozda na US ima vise :) ... airpods pro 225€...
  • drlovric: Imal jos kakvih dobrih dealova za software, usluge i sl?
  • marioart: da se nadovezem... kako su sad Prime Days na Amazonu, moze se uzeti Family M365 na 15mj za 53€ ... ako nekome eventualno treba :)
  • smayoo: I ja kažem! :)
  • zoranowsky: Libre office FTW!
  • drlovric: Meni je jedna dobra dusa ovdje na Jabucnjaku poklonila MS Office. Neka bulk licenca je bila u pitanju, mislim nesto vezano za obrazovne ustanove. Radi godinama. Sad gledam ovu novu 2024. Skoro su pa identicne. Uopce ne znam niti sto je tu novoga :)
  • Borisone: Microsoft 365 Family (za 6 korisnika) je oko 60 eur kada je na akciji. A često je. Kupiš par komada i miran si par godina.
  • Zdravac: 150 € je ravno 2 godine pretplate na office 365, vjerujem da je to bolja opcija
  • drpongrac23: Ah, trebao je biti plačko!!!!
  • drpongrac23: @drlovric - ????????????????????????????????
  • drlovric: @drpongrac23: Kupujes? :)
  • Kloba: Jebote šta ove poplave rade po BiH, to je prestrašno... :(
  • drpongrac23: Evo i link [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.47 Seconds

Provided by iJoomla SEO