Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


18.12.2019 | 17:24
kupus kaže:
ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke


Misliš još 12 mjeseci nakon prve godine od Applea?
18.12.2019 | 17:45
Ne, imas pravo ili na jamstvo u roku 12mj (apple) ili se pozvati na "materijalni nedostatak" u roku 24mj od kupnje.

teoretski bi se mogao pozvati na "materijalni nedostatak" i prvi mjesec nakon kupnje, no buduci da je to vise zezanja, lakse je iskoristiti pravo na jamstvo.

Barem tako ja čitam gore linkano, slobodno se jos netko javi sa svojim tumacenjem.
10.11.2020 | 12:49
Pozdrav, podižem temu jer trebam savjet za sličan problem.

Radi se o iPhoneu XS kupljenom u A1 poslovnici u studenom 2018. Prošli tjedan pojavila mi se zelena crta na ekranu i odnijela sam ga direktno u ovlašteni servisni centar od A1 (Agramservis). Mobitel je bez ikakvog problema predan i proslijeđen pod garancijom na dijagnostiku i popravak. Tu slijedi preokret, u subotu ujutro šalju mi ponudu za popravak u iznosu od 2375,00 HRK uz napomenu kako garancija za uređaje kupljene na firmu vrijedi samo godinu dana. Odmah zovem A1 gdje mi njihova djelatnica govori kako je i ona iznenađena te da će zvati nadređenog, nadređeni javlja kako je garancija Applea samo godinu dana, no ona mi govori da cijelu situaciju opišem u mailu i pošaljem službi za korisnike (poslala, i čekam odgovor). U međuvremenu sam odgovorila servisu kako ne razumijem u čemu je problem i da mi potkrijepe svoju tvrdnju valjanim dokumentom što naravno nisu napravili već su obrazložili da im Apple neće pokriti cijenu popravka jer garancija uređaja koji je kupljen na tvrtku vrijedi godinu dana. Ima li itko neki koristan savjet ili sličnu situaciju u kojoj su se pronašli? Ako sam dobro shvatila, nakon godinu dana davatelj jamstva u mojem slučaju postaje A1 kojeg nitko ni ne spominje. Također, čitala sam kako artikli kupljeni na firmu znaju imati samo godinu dana jamstva, ali radi se o bušilicama i sličnoj potrošnoj opremi za koju ima smisla da se više troši ako ju koristi firma.
10.11.2020 | 13:56
Lažu te, žele iskamčiti novac. Ako garancija ne vrijedi 2 godine, već samo godinu dana, to su ti trebali odmah reći, jasno i glasno, prilikom preuzimanja uređaja na servis i pregleda dokumentacije, tj. računa.

O A1 ne želim trošiti riječi, supruga je nakon 15 god. "vjernosti" prema tom operateru zatržila zamjenu klasične SIM kartice u nanoSIM, i to su joj htjeli naplatiti 60 kn + PDV. Fuj i pljuc! Na kraju smo sve otkantali i prešli na Tele2.
10.11.2020 | 15:32
Koliko ja znam, Zakon o zaštiti potrošača (u što spada i obaveza 2-godišnjeg jamstva po principu - 1. godinu jamstva daje proizvođač, a 2. godinu jamstva daje trgovac) odnosi se isključivo samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe, što "u prijevodu" znači da za sve proizvode (mobitele, kompjutere, televizije) kupljene "na firmu" vrijedi samo jedna godina garancije.

Neki ovlašteni servisi će iskoristiti svaku moguću priliku da naplate popravak (čak i kada je on pod garancijom), ali ako je uređaj kupljen "na firmu", a istekla je godina dana od kupnje, onda je istekla i garancija na taj uređaj.
10.11.2020 | 16:10
@nera 53 - ako je tako kao što m@xym tvrdi, onda potraži ponudu u vezi popravka u ostalim servisima, pa izaberi onaj za koji se smatra da odradi fer pisao, za fer cijenu.
10.11.2020 | 16:18
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.
10.11.2020 | 16:47
Direktiva ne obavezuje proizvođača, nego trgovca. I odnosi se samo na potrošače. Dakle na fizičke osobe.
10.11.2020 | 17:31
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Krivo. Apple si to moze objesiti macku za rep.
Sto god kupac (fizicka osoba) potpise stiti je ZAKON.
Sutre Apple moze donjeti odluku da je garancija za RH 1 mjesec.
Bas zbog agresije kompanija izvan EU, ista je donjela zakone.
Kako je gore napisano, TRGOVAC MORA osigurati dodatnu godinu kako god zna i umije. Da li ce se osigurati ili ce dici cijenu, kupcu je svejedno.
Ima takvih primjera dosta.
Placanje globa zbog geografskog ogranicenja unutar EU recimo.
10.11.2020 | 17:53
Imaju dvogodišnje jamstvo, kako se čini, za ove zemlje:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...ion-row-english.html
I za EU:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...on-emea-english.html
(da bi se vidjela EU, samo se treba gore kliknuti na "february 3rd 2016", to su valjda datumi stupanja tih uredbi na snagu)
E sada, zašto to u HR ne pali, pojma nemam. Ovo je službena  stranica koliko sam vidio.
10.11.2020 | 18:26
Ne pali jer su trgovci takvi kakvi jesu. Ide njima na štetu. To ih košta. Zakon je jasan po tom pitanju. Uredba je uvučena u zakon i treba je se pridržavati.
10.11.2020 | 18:42
Ipak griješim.
Krivo sam pokazao.
Treba se malo poigrati, na stranici koju sam gore linkao pronaći hardware, pa što te od hardwarea zanima (odabrao sam računala), i onda ti izlista zemlje da među njima odabereš onu koja te zanima u vezi garancije. Stisnuo sam "Hrvatska" i dobio ovo:
www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
EDIT:
Isprika, gore zapravo nigdje izričito ne piše EU, već European countries od kojih ne imenuje niti jednu. Tek ovi nekoliko zemalja tipa UAE ima tu foru sa dvogodišnjim jamstvom.
10.11.2020 | 19:46
Da, evo A1 je u međuvremenu odgovorio da su proslijedili moj upit na reklamacije pa da će mi se javiti ta služba. Ne očekujem previše, ali taman smo pred raskidom ugovora pa ću ih možda nekako uspjeti ucijeniti, vidjet ćemo. Ako ne, svakako ću se obratiti drugim servisima da vidim kakve su cijene. Caka je samo u tome što sad moram zadržati mobitel što dulje kod njih na servisu jer ako mi ga vrate, a A1 mi nekim čudom odobri dvogodišnju garanciju, garancija mi više neće vrijediti jer je istekla u subotu (a mobitel je predan na servis prošli tjedan, u "dvogodišnjoj" garanciji).

Također, upregnula sam i prijatelje da malo prokopaju zakon i nismo nigdje uspjeli pronaći taj podatak da garancija za pravne osobe vrijedi samo godinu dana, zato i inzistiram od A1 i servisa da mi napismeno to pošalju. Zna li netko gdje u Zakonu (i u kojemu?) stoji ta informacija o trajanju jamstva za pravne osobe? Budući da pravnu osobu Zakon o zaštiti potrošača ne štiti...
10.11.2020 | 20:55
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Kad si vidio da korisnik potpisuje uvjete?

Čak i ne baš omiljeni iStyle priznaje 2 godine garancije. Bio je na post na redditu gdje se javio njihov djelatnik pa rekao to isto. Linkao bi ti ga sad, ali je u medjuvremenu obrisan.

AppleCare je Appleov proizvod, i on pruža internacionalno* jamstvo 3 godine (ili kolko vec), za razliku od trgovca koji pruža jamstvo samo kod sebe u trgovini. I to je to.

Evo čak i Apple na svojim stranicama priznaje 2 godine garancije, specifično za Hrvatsku

www.apple.com/hr/legal/statutory-warranty/
10.11.2020 | 21:00
Ne znam točno o o kojim zakonskim odredbama se radi, ali u pitanju su Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Direktiva EU.

Inače, ovo jednogodišnje jamstvo se zove komercijalno jamstvo (obično traje 1 godinu ali ima i primjera od 2, 3, 4 i 5 godina), i daje ga proizvođač, a ovo dvogodišnje jamstvo se zove pravno jamstvo, daje ga trgovac i direktivom je određeno trajanje od 2 godine.
12.01.2025 | 18:53
Pozdrav,

ima li netko iskustvo s time?
Želim kupiti iPhone 15 preko oglasa, pa me zanima je li istina onda ovo? Znači 1 godina preko Apple-a, onda druga godina mogu promijeniti iPhone ako nešto ne štima kod prodavača (za to vjerojatno mi treba račun)? I to ide i korektno je?

Jer do sada sam tražio sam phone koji je star do 12 mjeseci baš radi garancije, jer sam mislio da ima samo 12 mjeseci i nakon toga ništa...
12.01.2025 | 19:42
Nemam osobna iskustva, samo ti skrećem pažnju da ta druga godina vrijedi samo ako je kupac fizička osoba (potrošač), a ne vrijedi ako je prvi kupac novog uređaja bila pravna osoba (firma).
12.01.2025 | 19:58
A ok, znači mora imati račun, pa na njemu ne smije biti na firmi, ok.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 5 sati, 30 minuta
  • Yonkis: 18.3.2 verzije su dostupne kao i 15.3.2 za Sekvoju
  • kupus: eh moj dream, mislim da si fulao forum
  • dpasaric: Evo stiže tuce za tebe, cijena sitnica! :)
  • smayoo: Davore, pa to je prava prilika. Naruči mi odmah 10 komada. :P
  • smayoo: mislim da ne
  • dreaMMAster: Jel ima na forumu generalna tema o novom M4 Airu?
  • dpasaric: :)
  • dpasaric: Mac Studio u top konfiguraciji nešto preko 15.000 € PDV
  • dpasaric: Stigle CTO cijene za MacBook Air 15" M4 u Voćarnu... ostalo će ovih dana!
  • Yonkis: Kako instalirati Apple Sports app ako imam na svom hrv acc eura?
  • Yonkis: Raid? Za komarce? Za Siri?
  • drlovric: @Yonkis: Sad marketing timovi vec rade na strategiji "Kupite novi iPhone raid Nove Siri" :) Kao sto su se ljudi upecali na Apple inteligenciju, koja niti dan-danas ne radi niti jednu jedinu korisnu i uporabljivu stvar.
  • Yonkis: Look how they massacred my boy [link]
  • kupus: sad se ne može upaliti, nema ni jabuke pri paljenju. rip imac
  • kupus: nisam ni ja gasio svoj imac. neki dan, nakon budjenja iz sna, radio je 5 minuta. poslije toga screen "flickering" pa se ugasio.
  • Ender: @hal9000: mislim da nema smisla ni potrebe za takvom anketom. jer Mac se ne restartuje, osim kad budu neki update-i sistema, al to je redovno odrzavanje :)
  • Ender: @ZoPaj: toliko cesto? :) podseti me na mog kolegu sa studija kad je rekao - ja menjam devojke kao carape, 2 puta u godinu dana :)
  • Yonkis: @zopaj ima travel-sickness, ne podnosi vožnju? :)
  • ZoPaj: ja restartam često, dva tri put godišnje.. a kad ga vozim na more ugasim ga skroz ;)
  • hal9000: @Ender - Mogli bi predložiti jabučnjaku da stave anketu tipa "Kad ste zadnji put restartali svoj mac" :D
  • hal9000: @borisone Ne fali kontekst. Sjećam se kada sam ga zadnji put restartao, samo je bilo davno pa ne mogu procjeniti. A nemam preko 6 banki. Nisam boomer. :P
  • Borisone: Fali kontekst. Ako hal9000 ima preko šest banki taj "tako davno" moče biti i jučer. :-)
  • Ender: @hal9000: tako sam nesto i pretpostavio :)
  • hal9000: @Ender Nemam pojma! Toliko davno je to bilo da se ne mogu ni sjetiti! :D
  • Borisone: Novi Mac Studio, MacBook Air, iPad Air i iPad.
  • Borisone: Toliko najava ovaj tjedan a vikalica šuti.
  • Lihto: Its Been 84 Years XD
  • Ender: @hal9000: posle koliko vremena je bio taj restart?
  • hal9000: Danas sam restartao Mac! :O
  • kupus: @yonkis :D
  • ping: Pa HR koristi samo Skype. Ne bi to znao da to svaki put ne naglase. Ptrm skype iz Rima, putem skype iz Bruxellesa…
  • Yonkis: Ako ništa ostao je kao sinonim za online video call :) barem za sada, za neke.
  • Zdravac: ...Skype je izgubio smisao, kao i bilokakav interes za borbu sa konkurentima
  • Zdravac: vjerojatno ne, ali eto, malo nostalgije, iako je to već dugo vremena bilo izgledno, od kada su puno toga iskoristili za Teams...
  • smayoo: zar to itko još koristi?
  • Zdravac: Skype se gasi u svibnju! RIP :(
  • Yonkis: iPad 10th gen se izgubio pa psuješ ili..? :)
  • kupus: traži se ipad 10th gen, PM
  • hal9000: Hihihihihihihi: [link]
  • Zdravac: jura22, s obzirom na cijene rada, bravar mu je kod nas najskuplje rješenje
  • jura22: Daj bravaru da napravi. Jedan taj je malo jeftiniji od MP1.1.
  • kupus: [link]
  • kupus: Ako ne nadjes, 3d print je ok rjesenje
  • dpasaric: [link]
  • dpasaric: Nabavi ove nove koji mogu prihvatiti i nove velike diskove, nisu strašno skupo:
  • dpasaric: Teško da će ti to ikada itko imati viška! :)
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, ima li tko viska HDD sledova za MacPro 2009-2012 (4,1-5,1)? :)
  • Zdravac: MB Air M1
  • Zdravac: to je zadnja verzija koja je u App Storeu
  • Zdravac: Meni na Sequoia 15.3.1 radi normalno WhatsApp v. 25.3.80 (instaliran putem App Store-a

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.17 Seconds

Provided by iJoomla SEO