Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


10.12.2019 | 21:54
Pozdrav svima,

so s obzirom na to da neki nisu upoznati novim pravilima EU, napisat ću ovdje kratki osvrt.

Dakle prodajem svoj rabljeni iPhone, naveo sam u oglasu kako je još godinu dana u garanciji. Pitanje glasi jesam li nadoplatio godinu dana garancije npr. Apple care? Odgovor je ne! Otkud onda garancija? Dakle...

Direktiva EU, koja vrijedi i u Hrvatskoj, poduprta Hrvatskim zakonima za zaštitu potrošača, kaže da svi proizvodi kupljeni u EU moraju imati minimalno 2 godine garancije!

To se odnosi i na sve Apple proizvode. Dakle Apple proizvod u Americi ima samo godinu dana garancije, dok u EU 2 godine!

Isto tako vaše je pravo ako iz nekog razloga niste zadovoljni proizvodom, da isti možete vratite u roku 14 dana bez pitanja i tražiti povrat uplačenog novca, ali pod uvjetom da proizvod nije otvoren i nalazi se u originalnoj ambalaži! To vrijedi i za online kupovinu određene ne kvarljive robe.
10.12.2019 | 21:57
Isto tako vaše pravo je da proizvod ako niste iz nekog razloga niste zadovoljni, vratite u roku 14 dana bez pitanja, ako je proizvod u originalnoj ambalaži i ne otvoren!


Jedino ako si ga kupio online

Što se 2 godine jamstva tiče, u EU je za to jamstvo odgovoran trgovac, a ne proizvođač. Dakle, ako je istekla prva godina jamstva, u slučaju problema ne možeš samo odnijeti uređaj u Apple servis i zahtijevati popravak u jamstvu, nego to moraš rješavati preko trgovca gdje je iPhone kupljen.
10.12.2019 | 22:01
Online proizvod imaš pravo vratit također u roku 14 dana. Barem sam ja imao na kupljene RayBan naočale.

U HR svi operatori koji nude iPhone, sve garancije šalju uvozniku koji ima mrežu ovlaštenih servisa. Dakle HT ili A1 uputi svoje kupce najčešće u iStyle servis. Servis onda po IMEI serijskom broju provjerava je li uređaj prodan na našem (EU) tržištu. Ako se uređaj ne može upaliti, treba donijeti fizički dokaz kupovine; original kutiju na kojoj piše IMEI, garantni list ili račun za provjeru.
10.12.2019 | 22:22
Admin, primijetio sam sad da sam u naslovu teme pogriješio, htio sam napisati min 2 god. kao minimalno. Nemam opciju popraviti to pa ako nije problem da se popravi, da bude lakše za pronaći. Hvala!
11.12.2019 | 00:48
Ima tu dobrih stvari koje si rekao, ali i nekoliko stvari oko kojih se ne slažem u potpunosti. Garancija - davatelj druge godine garancije nije Apple već trgovina kako je rečeno iznad, kako to oni riješe, to je stvar trgovine. E sad, odi u t-mobile i pozovi se na to i odbit će te. Možda je nekome prošlo, ali većinu ljudi su odbijali. Velik broj korisnika je upravo iz te “baze” pretplatničkih telefona. Uređaj kada kupiš u iStyle, Store, HGSpot itd. ukoliko je kupljen na fizičku osobu će ti priznati dvije godine garancije. Ako je u pitanju račun na pravnu osobu, dolazi do komplikacija. Ako se ne varam, takvima ne odobre drugu godinu. Vrijeme povrata robe nije 14 dana, već je definirano od strane trgovca ali sigurno mora postojati minimalni broj dana za povrat. Preko web još lakše jer si kupovao “na slijepo”. Isto tako garancija od 2 godine vrijedi na stavke čija vrijednost prelazi 100€(?). Mislim da sam tako negdje pročitao, tako da ne bi bilo zabune jer Apple prodaje i kablove i slušalice i maskice ispod tog ranga od 100€.
11.12.2019 | 13:56
Nemaju se što praviti grbavi kako je kupljen, kupljen je na EU tržištu, zakon je jasan. I nalaže dvije godine garancije za proizvod. Mislim da u ovom slučaju Apple daje u EU drugu godinu po zakonu, ne trgovac. Ako recimo prestane raditi konektor za punjenje ili ekran. I stvarno nije krivica korisnika. U dvije godine moraju priznat da doneseš u iStyle ili Apple Store. A kako je kupljen stvarno nema veze, svi su danas otključani, a po IMEI broju se vidi ako je kupljen u EU.

Na kraju kupio si uređaj od 1000€ i očekuješ profesionalnu uslugu. Koliko sam čuo Apple Store i iStyle, mijenja za novi kad je u slučaju očit kvar koji nije izazvao korisnik. Ako razbiješ ekran, to ne pokriva garancija, samo ako si uzeo Apple Care+ naravno.

Ako trgovac nije upoznat sa zakonom, treba ga upozoriti i biti uporan. Ne dopusti im da ti uskrate potrošačka prava i da te se riješe. Dosta ljudi je imalo recimo problem sa MBP15" ali malo upornosti i dobili su novi.
11.12.2019 | 14:42
"zakon je jasan"

Na koji točno zakon se pozivaš, s obzirom da je ova tematika pokrivena sa više zakona?

"mislim da"

Kako bi rekli zagorci: "misliti je drek znati", dakle, ili znaš, ili ne znaš, mišljenje je nebitno.
11.12.2019 | 15:34
Ču li zakon je jasan, koji je zakon ikad bio jasan!?
11.12.2019 | 15:44
Dvije godine garancije kod nas uredno prolaze. Posljednji primjer sam imao imao u 8. mjesecu kad sam nosio iPhone star 21 mjesec na servis. Uredno su mi ga u A1 htjeli primiti ali mi je ženska savjetovala da ga nosim direktno u ovlašteni (u ovom slučaju Agramservis) kako bi izbjegao čekanje da ga oni pošalju kod njih.
11.12.2019 | 17:26
Problem me duzina cekanja na popravak jer zakon ne predvidja max. broj dana.
Dvije godine je po direktivi EU, barem tako mislim.
11.12.2019 | 19:14
Direktiva EU, da, ali ona nema izvršnu smagu u zemljama članicama, nego su na temelju direktive konkretno u HR donesene izmjene i dopune zakona o zaštiti potrošača.
11.12.2019 | 19:36
Tako je, mislim da je ugrađena u zakon pa je postala i obavezna.
Problem je što ljudi mješaju proizvođačku garanciju i garanciju koju nameće zakon. Niti jedan proizvođač ili trgovac ne može biti iznad toga.
Trgovci, kakvi jesu (pohlepni), spuštaju cijene kako bi što više tog prodali i nadaju se da ne bude reklamacija, a kad se dese onda agresivno napadaju na kupca i uvjeravaju ga kako nemaju pravo i guraju mu pod nos garanciju proizvođača.
11.12.2019 | 23:46
Zakon koji glasi 2 god garancije, do 6 mj. bez pitanja zamjena, poslije ako je očito kvar ne uzrokovan krivnjom kupca mora se ponuditi novi uređaj. Linkao sam zakone u početnom tekstu. Apple ne servisira iPhone od X modela već daje nove, jer jednom kad otvoriš gubi vodootpornost.
12.12.2019 | 00:17
To nije zakon nego EU direktiva.

Kod nas je taj dio reguliran sa najmanje dva zakona, Zakonom o zaštiti potrošača, i Zakonom o obveznim odnosima.
Zakon o zaštiti potrošača odnosi se samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe (tako da nije isto da li je uređaj kupila fizička osoba ili firma).

Također brkaš dva različita pojma, pravno jamstvo (2 godine) i komercijalno jamstvo (obično 1 godinu, ali može biti i više, npr. do 5 godina za kućanske uređaje), ovo drugo obično daje proizvođač, a za ovo prvo odgovoran je isključivo prodavač.

Prema tome, Apple i dalje u Hrvatskoj (i ostatku EU) kao proizvođač daje komercijalno jamstvo u trajanju 1 godine, a prodavač mobitela daje pravno jamstvo tj. dužan je osigurati besplatan popravak ili zamjenu uređaja u 2. godini nakon kupnje (i Apple s time nema nikakve veze).
12.12.2019 | 01:39
Josip R. kaže:
Zakon koji glasi 2 god garancije, do 6 mj. bez pitanja zamjena, poslije ako je očito kvar ne uzrokovan krivnjom kupca mora se ponuditi novi uređaj. Linkao sam zakone u početnom tekstu. Apple ne servisira iPhone od X modela već daje nove, jer jednom kad otvoriš gubi vodootpornost.


Želiš rec da ne mijenjaju bateriju ili zaslon već dobiješ novi mobitel? Potpuno netočno! Otvaranjem ju gubiš, ali se uređaj i zatvori nazad sa silikonskom trakicom i pod uređajem tvz preša (ako pričamo o službenim servisima) stoga nećeš dobiti npr novi mobitel ukoliko imaš problema s baterijom. Osim ako nije samo baterija neispravna nego postoje i neki errorlogovi na telefonu koji upućuju na veći spektar kvara.
15.12.2019 | 23:45
Hvala na pojašnjenjima jer i mene ova tema dira.

Evo meni je npr na iPhone SE kupljenom u prosincu 2017. ili siječnju 2018. (iskreno se ne sjećam, račun mi nije pri ruci) baterija išla u prdec.

Odem u Apple store u Parizu i ne priznaju mi te 2 godine već traže 55€ za zamjenu baterije.

Dakle, ta druga godina će se očito morat "konzumirat" u Splitu u dućanu u kojem je uređaj i kupljen.
16.12.2019 | 00:49
john_st kaže:
Hvala na pojašnjenjima jer i mene ova tema dira.

Evo meni je npr na iPhone SE kupljenom u prosincu 2017. ili siječnju 2018. (iskreno se ne sjećam, račun mi nije pri ruci) baterija išla u prdec.

Odem u Apple store u Parizu i ne priznaju mi te 2 godine već traže 55€ za zamjenu baterije.

Dakle, ta druga godina će se očito morat "konzumirat" u Splitu u dućanu u kojem je uređaj i kupljen.


Prvo, jesi siguran da si bio u Apple Storeu ili nekom ovlastenom servise, €55 mi bas ne stima jer to nije cijena originalne baterije

Drugo, kao sto je gore vec receno EU direktiva nalaze, a Hrv zakon je prilagodjen tome, zasto bi francuza (u Francuskoj) bilo brige za hrvatski zakon. Zakon o zastiti potrosaca (consumer law) je specifican za svaku zemlju. EU od svojih clanica trazi samo da im consumer law bude minimum 2 god.(moze biti i vise ako drzava tako zeli, npr. u UK i Irskoj je 6 god), ali to ne znaci da ti to pravo mozes traziti bilo gdje u EU.

I trece, baterija je potrosna i neces nigdje dobiti bateriju pod garanciji (niti manufacturer’s warranty, a kamoli consumer law) ako je baterija potrosena.
Baterija je consumed ako ima preko 500 ciklusa i kapacitet joj je pao ispod 80% originalnog kapaciteta.
16.12.2019 | 09:03
1. godina je proizvođačko jamstvo, a 2. je trgovačko.
Apple daje 1 godinu, a za mobilne uređaje je i međunarodno.
2. godina je trgovačko jamstvo i ostvarivo je kod trgovca koji je prodao uređaj.
Kad trgovac snosi teret jamstva, tada to ugradi u cijenu proizvoda.

Baterija mora biti ispravna uz režim kako je proizvođač propisao. Ako ode nakon 10 punjenja, tada ima grešku i trebala bi biti zamijenjena ili ako proizvođač uoči grešku na seriji pa mijenja sve baterije.
16.12.2019 | 17:17
Dakle samo guglanjem piše da Apple u EU daje 2 god. garancije, i da su platili masnu odštetu kad odmah nisu ispoštovali novu direktivu i lokalne zakone još tam 2012. Dakle ne daje drugu godinu jamstva trgovac, nego već sam Apple. Što ima smisla jer trgovac neće raditi na svoju štetu.

@ihorvat iPhone modeli X, Xs a vjerujem i 11 koji iza ima staklo, ako pukne, Apple daje novi mobitel bez pitanja ako imate Apple Care+ osiguranje, jer popravak je ne isplativ, naravno jamstvo to ne pokriva. Ekipa koja je pokušala promijeniti staklo i nakon lijepljenja novog stakla kaže da mobitel nije više 100% vodootporan i da ga ne bi uronili u vodu, zato Apple radi zamjenu.

Ali ako na iPhone prestane raditi ekran, jedna od tipki, prestane se puniti ili naglo gubi kapacitet baterije, i to nije uzrokovano od strane korisnika, onda to spada pod jamstvo! Na korisniku je da potražuje svoja prava. I u samom Apple Store često se prave grbavi dok sam Apple ne prizna opoziv. Sve ovisi na kakvog djelatnika naletite, treba tražit poslovođu. Na koncu se opamete i nakon godinu dana obično priznaju greške jer se i više manifestiraju ako postoje.
16.12.2019 | 18:32
@Josip R., nisi u pravu. Kad bi Apple davao garanciju 2 godine, onda bi bilo gdje to pravo i ostvario. Ovako drugu godinu trebaš otići do trgovca.
Ne idu trgovci na svoju štetu. Pogledaj cijene i razlike EU - USA. Realno, za transport je EU bliži Kini od USA.

Vidiš, sam si rekoa da se prave grbavi jer ide njima na štetu, a kad Apple pokriva, nije ih briga. Ako zakažu, Austrija nije daleko.
17.12.2019 | 00:10
Pa dobro Josipe jesi ti uopce procita ovaj dokument sto si linkao gore.
To sto si linkao je samo dokument koji objasnjava sto sve oni podrazumijevaju pod pojmom Apple Two Years Limited Warranty.

Molim te lijepo da mi pokazes gdje u tom dokumentu pise koji to uredjaj pokriva i u kojoj zemlji.

Ovaj dokument je tu prisutan jer Apple doista nudi Apple Two Years Limited Warranty sa svojim proizvodima, ali samo U TURSKOJ (nisam siguran ali mislim da je mozda i u nekoj od skandinavskih zemalja), ali to definitivno nije slucaj u vecini EU zemalja.

Jednostavno izaberi bilo koji proizvod (online ili u ducanu) u bilo kojoj zemlji EU i procitaj da li pise 1-Year ili 2-Years Limited Warranty.

I btw. buduci sam radio priko 2 godine u Appleu i jos 2 godine u AASP-u dobro sam upoznat u internu i legalnu proceduru.
Apple pokriva tu drugu godinu garancije, jer ne zele svaliti troskove na svoje partnere u distribucijskim kanalima, ali to i dalje ne znaci da su to duzni raditi i da je trgovac lisen ikakve obveze.
Procedura je:
1. Obrati se trgovcu a oni dalje to trebaju rijesavati (neki trgovci ce te uputiti Appleu, sto je isto OK, ali u pravilu bi to oni trebali rijesavati posebnim kanalom koji imaju omogucen sa strane Applea, ukoliko su ovlasteni reselleri naravno)
2. Ukoliko kupac ide direkt Appleu ili AASP-u (ili ga je trgovac poslao) mora obavezno imati kopiju racuna te ce biti upitan da ispuni i potpise jedan obrazac vezano uz consumer law claim). Racun i obrazac ce zatim ici na verifikaciju (provjerava se da li je stvarno taj SN isporucen tom selleru), tako da ako si ti kupio telefon kod Muje koji koji je taman otvorio ducan sa mobitelima u sklopu burekdjinice, vjerojatno ces dobiti odgovor: Zao nam je, obratite se prodajnom mjestu

I kao vazna napomena, consumer law clam moze biti samo u zemlji gdje je uredaj kupljen
17.12.2019 | 00:20
Ja imam dojam da vi ne znate Josipa. On i inače tako lupa ko Maksim po diviziji, na bilo koju danu temu, i poziva se na dokumente koji ponekad i ne postoje, a kamoli da ih je pročitao.
17.12.2019 | 12:18
Ne pišemo mi ovo zbog Josipa, nego zbog forumaša koji bi mogli povjerovati njegovim neutemeljenim tvrdnjama.
17.12.2019 | 12:31
Pa covjek je naumio prodat iPhone uz premisu da ima 2 godine garanciju, svakako jedan dobar argument zasto bi cijena mogla biti veca.
17.12.2019 | 17:17
DIREKTIVA 1999/44/EZ EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA

Zakon o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18)

Članak 1.
Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive Europske unije:
– Direktiva Vijeća od 25. srpnja 1985. o približavanju zakona i drugih propisa država članica u vezi s odgovornošću za neispravne proizvode (85/374/EEZ) (SL L 210, 7. 8. 1985.),
– Direktiva Vijeća od 18. prosinca 1986. o usklađivanju prava država članica u vezi samozaposlenih trgovačkih zastupnika (86/653/EEZ) (SL L 382, 31. 12. 1986.),
– Direktiva 1999/34/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 1999. o izmjeni Direktive Vijeća 85/374/EEZ o usklađivanju zakona i drugih propisa država članica u vezi s odgovornošću za neispravne proizvode (SL L 141, 4. 6. 1999.),
– Direktiva 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. svibnja 1999. o određenim aspektima prodaje robe široke potrošnje i o jamstvima za takvu robu (SL L 171, 7. 7. 1999.),
– Direktiva 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. studenoga 2009. o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II) (preinačeno) (Tekst značajan za EGP) (SL L 335, 17. 12. 2009.).
  • kupus
  • Posjetitelj
17.12.2019 | 19:30
jura22 kaže:

Ne idu trgovci na svoju štetu. Pogledaj cijene i razlike EU - USA. Realno, za transport je EU bliži Kini od USA.



To je zato jer u Americi nema PDVa.

@josip - kad vec linkas, mogao si ovaj clanak na hrvatskom, sve lijepo objasnjeno

www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
17.12.2019 | 22:06
jura22 kaže:
DIREKTIVA 1999/44/EZ EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA

Zakon o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18)

Članak 1.
Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive Europske unije:
– Direktiva Vijeća od 25. srpnja 1985. o približavanju zakona i drugih propisa država članica u vezi s odgovornošću za neispravne proizvode (85/374/EEZ) (SL L 210, 7. 8. 1985.),
– Direktiva Vijeća od 18. prosinca 1986. o usklađivanju prava država članica u vezi samozaposlenih trgovačkih zastupnika (86/653/EEZ) (SL L 382, 31. 12. 1986.),
– Direktiva 1999/34/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 1999. o izmjeni Direktive Vijeća 85/374/EEZ o usklađivanju zakona i drugih propisa država članica u vezi s odgovornošću za neispravne proizvode (SL L 141, 4. 6. 1999.),
– Direktiva 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. svibnja 1999. o određenim aspektima prodaje robe široke potrošnje i o jamstvima za takvu robu (SL L 171, 7. 7. 1999.),
– Direktiva 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. studenoga 2009. o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II) (preinačeno) (Tekst značajan za EGP) (SL L 335, 17. 12. 2009.).



To smo znali i prije. Koja ti je poanta?
18.12.2019 | 02:02
Tu je dosta toga nejasno jer ako se navodni zakon zaista provodi u praksi, onda će vremenom svi manji trgovci jednostavno prestati prodavati proizvode građanima, fizičkim osobama, već samo tvrtkama gdje nema te obaveze da oni o svom riziku plaćaju jamstvo za uređaj u drugoj godini - jer Apple ne pokriva takvo jamstvo u istoj toj EU po tim zakonima.

Zamislite sasvim trivijalnu situaciju gdje lokalni mali trgovac proda neki skuplji iPad, na njemu zaradi 150-200 kn u najboljem slučaju, a onda se u toj drugoj godini garancije on pokvari (ok, nije se nikada dogodilo s iPadom, ali teoretski) i isti taj mali trgovac bi trebao platiti popravak od 3-4 tisuća kuna iz svog džepa? To je besmisleno, proizvođač mora jamčiti za proizvod, a ne krajnji mali trgovac. Vjerojatno bi stvar prije završila na sudu ili bi se trgovac tako opekao samo jednom i prestao prodavati Apple i drugu robu fizičkim licima dok ima jamstvo proizvođača od samo jedne godine.

Srećom, Apple je u Hrvatskoj toliko skup da ga fizička lica niti ne kupuju ovdje, već samo oni koji opremu mogu uvesti u inventar i odbiti PDV.
18.12.2019 | 08:35
Nema poante - nisam znao da je već bilo.

Nije niti zamišljeno da mali trgovci direktno uvoze, već ide preko uvoznika. Tada je uvoznik odgovoran za proizvod.
Doduše, nered koji vlada na RH tržištu pogodan je za "male trgovce" i njihov lov u mutnom.
Ako funkcionira u EU zašto ne bi i u RH.
  • kupus
  • Posjetitelj
18.12.2019 | 17:15
Evo što sam ja našao na ovu temu:

www.bug.hr/forum/topic/iphone/iphone-6-t...-jamstvo/245877.aspx
www.zakon.hr/z/193/Zakon-o-za%C5%A1titi-potro%C5%A1a%C4%8Da - članak 43
klinika.pravo.unizg.hr/content/zastita-p...h-nedostataka-stvari

tldr:

jamstvo je 1 godina, ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke

Nesto interesantno:

pravila koja reguliraju garanciju ne isključuju primjenu pravila o odgovornosti prodavatelja za nedostatak stvari pa kupac može iskoristiti zakonska prava koja mu pripadaju bilo po jednoj ili po drugoj osnovi ( npr. ako je jamstveni rok kraći od zakonskog, kupac može protekom jamstvenog roka zahtijevati svoja prava do isteka zakonskog pridržavajući se subjektivnog roka od dva mjeseca).
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati, 44 minuta
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika
  • JOHN: Pa uvijek je sporna kad je u pitanju ljudski život
  • drlovric: ne znam zasto je nenormalno to ocekivati. Nece ni vatrogasac gasiti pozar bez opreme, ali samo je za vojsku uvijek sporna svaka nabavka. Osim kad te napadnu pa kad radi guza od straha :)
  • drlovric: oni koji su spremni da riskiraju zivot, treba da imaju sve sto bi im u toj borbi pomoglo, da soase drzavu svih nas i ostanu zivi ako je moguce :)
  • drlovric: Ja sam kazem da sutra CG, SR, HU, IT napadne HR, ja bi za 3 dana bio na prvoj crti. Ako sam ja voljan braniti tu drzavu i riskirait svoj zivot, normalno je da ocekujem da ta drzava ima sanitet, ili helikopter da me spasi ako negdje krvarim. Ili da ima topnistvo, avione, obucene vojnike/ljekare/informaticare. A imati sve to je proces koji trazi vrijeme, pare i znanje. Ne treba svi ni da ratuju, ali
  • JOHN: :)
  • Bertone: Ak netko iz SOA-e sad čita Jabučnjak, još bu zaključio da je drlovric švercer oružja :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.26 Seconds

Provided by iJoomla SEO