03.03.2022 | 10:04
Evo mali update koji pojašnjava sporo rusko napredovanje, tj. sporije nego bi ono, objektivno, moglo biti. I opet još jedan posredan dokaz da je Lovrić bio itekako u pravu u svojoj (pr)ocjeni stanja i opremljenosti Ruske vojske.
Sidenote za početak: kod dugoročnog skladištenja novih vozila prije nego se ona isporuče kupcima, gume su napumpane na cca 3,5 bara tlaka kako bi se minimizirao efekat zaležavanja gume na jednom mjesto što u vožnji može biti izvor vibracija (guma je defacto zaravnata na jednom mjestu). Da bi se taj efekat dodatno umanjio tj. izbjegao rizik njegovog nastanka, vozilo svaki mjesec treba pomaknuti kako ne bi stajala na istom dijelu gume.
Kamionska i ostala samohodna tehnika ima sustav centralne prilagodbe tlaka u gumama. To se vidi po glavčini iz koje ide metalna cijev prema ventilu na kotaču. Taj sustav pruža dvije prednosti. Prva je da se za sitne rupe (tipa metak) može kotač opskrbljivati dovoljnom količinom zraka da tlak u gumi bude dovoljan da je vozilo pokretno.
Drugi, važniji, omogućuje prilagodbu talak u gumama u skladu s terenom po kojem se ide. Sad se vraćamo na period godine i prohodnost, Kloba. Kad voziš po cesti, želiš da je tlak u gumama najviši mogući kako bi otpor kotrljanja bio što je moguće manji (ušteda u gorivu/veći doseg, veća brzina/pokretljivost). No, kad se siđe s ceste, želiš tlak u gumama smanjiti koliko je moguće da povećaš prianjanje tj. vučnu silu (laički ne zaglaviš u blatu).
Sva vozila negusjeničarskog tipa opremljena gumama bi trebalo mjesečno pomicati da se gume rotiraju malo iz sličnog razloga kao i gore. Osim toga, gume treba periodički mijenjati jer ih sunce uništava. One izgledaju besprijekorno, ali njihova konstrukcija nije više onakva kakva bi trebala biti. Vidite kud to ide: Rusi svoje gume nisu rotirali, a i periodička zamjena nije obavljana onako kako bi trebala biti (vrlo vjerojatno je tu bilo i korupcije na lokalnoj razini). Posljedice toga se sad pokazuju i zbog toga je nastao onaj konvoj od 60 km. Vojska ne može skretati s ceste, jer im gume pucaju od dotrajalosti ako se u njima spusti tlak (tad bočna stranica gume more prenositi veći dio opterećenja) pa moraju napredovati po cestama koje ukrajinci relativno lako brane i značajno usporavaju napredovanje. Tako je i nastao onaj megakonvoj kad se nekoliko konvoja spojilo u jedan zbog problema s gumama i sporim napredovanjem onih na čelu koje dočekuju ukrajinci sa protuoklopnim oružjem.
Kad to spojimo s onim sirotim ročnicima koje su poslali u flajšmašinu, postaju jasni oni izvještaji o napuštenoj ispravnoj vojnoj tehnici. Puno je oklopnih i ostalih vozila na kotačima koji upadnu u probleme s gumama, ostanu slabo pokretni/nepokretni i onda posada jednostavno napusti to vozilo i pobjegne.
Da je ovo sigurno istina pokazuju brojni izvještaji tj. prikazi po društvenim mrežama sa slikama i video zapisima. S druge strane, ruska bi strana vrlo rado prikazivala predaje ukrajinske vojske kad bi je bilo da potvrdi narativ kako Ukrajina ne želi na vlasti narkomane i naciste, ali toga jednostavno nema osim u monolozima KGBovog pukovnika wannabe cara Rusije.