21.05.2010 | 21:36
Hm, ne bih se bas slozio, MS Outlook (ne Outlook express) punu svoju snagu pokazuje tek kada ga se upogoni sa sharepointom i exchangeom. Iako nisam veliki fan M$ softwarea, jako je tesko napraviti alternativu za poslovno okruzje koja će tako besprijekorno raditi kao collaboration tool. Recimo odredjivanje taskova u Outlooku gdje mozes taskove dodijeljivati određenim osobama u mreži istovremeno za dogovoreni sastanak imati zajednički virtualni radni stol za skupljanje materijala i sl. kerefeke.
Primjera radi, imas 200 racunala, od tih 200, 130 su terminali, 4 terminal servera na kojima se ti terminali pogone, 2 exchangea, pa interni portal u sharepointu i sl ...
S obzirom da imam iskustva u web developingu, alternativa sharepointu i takvoj mrezi sa dobro postelanim sharepointom te pomocu OneNotea i sl alata, tesko je osmisliti a ovako mozes imati izvrsno poslovno okruženje.
Ponavljam, nisam M$ obozavatelj (ocigledno jer sam prije 3 tjedna kupio iMac-a), imam 2 iPoda i MacBook, ali sam isto tako prosao kalvariju uspostavljanja interne aplikacije u PHPu sa autentikacijom preko domain servera i sl internih aplikacija ....
Poznajem .NET i PHP i svaki ima svoje prednosti. Office je strasno kompliciran, pogotovo Excel, i meni koji moram obradjivati na stotine tablica sa desecima tisuca redova, nema boljeg alata za analize... i predavao sam Excel napredni, a mozda znam 40% i previse sam rekao. Novi excel ima mogucnosti koje su praktički nevjerojatne, ali sve to skupa dolazi samo u obzir ako radis na velikim sistemima gdje ima puno zaposlenih i ako radis sa velikim brojem podataka stalno ... i ako sve to znas postelati ..
Za sve ostalo, Thunderbird npr. je i vise nego dovoljan, ima sve funkcije koje 90% ljudi treba dok koristi takve alate. Word vecina ljudi nezna koristiti, i za ono sto im treba, i vise nego dovoljan je Openoffice, također sa excelom, ako je nekome domet vlookup naredba i sl funkcije, Openoffice je i vise nego dovoljan ... ali ako mislis raditi napredne pivot tablice koje povlace podatke iz vise radnih knjiga na 60 i vise tisuca recordseta, onda je office nezamjenjiv. Ili grijesim?
A da mi se ne javi sada netko, baza podataka je jedno, a drugo je kada iz te baze moras povezati podatke, i raditi nekakve analize, to prelazi mogucnosti SQL naredbi, zato to spominjem ...
Sa druge strane, Windowsi kao operativni sistem uredno uspiju nulirati sve prednosti officea, pogotovo kada se radi o sheranim talbicama koje istovremeno koristi po 30tak ljudi ... pa jedan update uspije zeznuti sve terminale ... Me hate M$ ....
nisam valjda pretjerao