Da, niti Macovi nisu savršeni! Srećom kvarovi su rijetki, ali kada se Macintosh pokvari vlasnici su dvostruko uznemireni jer su navikli na to da svom računalu mogu u potpunosti vjerovati, a mnogi su i pod dojmom urbanih legendi kako se "Mac nikada ne kvari". Takva reputacija nije nezaslužena, ali je svakako pretjerana. Što učiniti ako dođe i taj crni dan i vaš Mac otkaže poslušnost? Bez panike! Evo par savjeta…

Apple kao proizvođač hardvera uvijek je imao visoke standarde kvalitete, a mogao ih je održavati zato jer je dobar dio hardvera bio njihove proizvodnje - ili je proizvođen uz njihov neposredni nadzor. Danas je udio posebnog Apple hardvera manji, a sama računala minimalno se razlikuju od klasičnog PC hardvera kada su u pitanju osnovne komponente poput procesora, kontrolera, memorije, diskova... Ipak, prema nezavisnim istraživanjima, Apple je uvijek prvi ili među prvima po zadovoljstvu kupaca i malom broju reklamacija. Svakako da su za to zaslužni kontrola kvalitete i pametan odabir provjerenih komponenti, ali čak i tada se provuku "crvljive jabuke".

Za zadnju nesretnu epizodu kriva je NVIDIA koja je mnogim tvrtkama poput Toshibe, Della i Applea isporučila gomilu defektnih grafičkih procesora za prijenosnike. Problem je bio takav da nije bio odmah vidljiv, već je do degradacije došlo kroz period od godinu dana, pa čak i kasnije. Apple često reagira vrlo fer kada se takve stvari otkriju - proglasi tzv. "Extended Warranty Program" i pogođene serije dobiju produženu garanciju za sporni dio.

Mac kernel panic
Macov "Kernel Panic" ekran korisnici rijetko vide. Obično znači problem s hardverom ili low-level OS grešku.

Mnogi Mac korisnici ujedno su i računalni entuzijasti, pa im zato slanje omiljenog stroja na servis, koji je dio njihovog dnevnog poslovnog ili rekreativnog rituala, predstavlja pravi stres. U takvim situacijama, koje su već po prirodi negativnog predznaka, nije čudo da dođe do nelagodnih situacija i nervoze vlasnika jer misle da se nešto u servisu moglo obaviti brže, bolje ili jeftinije.

Moja iskustva s domaćim ovlaštenim servisom pri Apcomu su pak izuzetno pozitivna, a moguće je da su takva i mnoga druga, ali oni koji su zadovoljni rijetko se pohvale, ali zato oni koji nisu - uvijek budu vrlo glasni, ali to je i razumljivo. Čitajući strane forume može se vidjeti da je i u drugim zemljama, koje nisu SAD, situacija slična u smislu brzine dobave dijelova i čekanja da se servis obavi. Ovlašteni PowerComov servis, koji je sada dio Apcom grupacije, novom organizacijom je ubrzao dobavu rezervnih dijelova, pa tako sada većina potrebnih dijelova dolazi u roku od tjedan dana. Da, nekima i to nije dovoljno brzo, ali iz iskustva s drugim servisima (npr. Hewlett Packard) mogu reći da je to za hrvatske uvjete odlično. Važna stvar je i iskustvo u dijagnozi kvara, a tu mnogi PC servisi imaju velike probleme (bolje ne započinjati tu temu). Kvar na Macu je naravno daleko lakše dijagnosticirati jer je sam hardver unificiran, ali bez iskustva i to nije uvijek lako. Osoblje u domaćem servisu ima preko 15 godina iskustva, pa taj dio posla obavlja vrlo profesionalno.

Apple Service Manual
Za mnoge Macove potreban je Apple servisni priručnik i posebni Appleovi alati za rastavljanje računala

Apple standardno na sve svoje proizvode pruža garanciju od godinu dana. To jamstvo odnosi se na stroj u cijelosti, znači ako vam se npr. pokvari optički drive, stroju se ne produžuje ukupno jamstvo samo radi tog dijela, ali ako se to dogodilo pred kraj jamstvenog roka sam zamjenski dio ima garanciju od 90 dana. Apple nikada nije bio posebno darežljiv po pitanju jamstvenih rokova, ali kako uživa dobar glas, to nije bilo niti potrebno. Za nas u Hrvatskoj cijene Appleovih rezervnih dijelova su skupe, ali nisu ništa manje niti na zapadu. Nadajmo se da će nam standard narasti, pa da to nećemo doživljavati kao šok. U slučaju kada je stroj van jamstva, često je ekonomičnije sam pribaviti zamjenski dio (npr. hard disk), a onda ugradnju prepustiti ovlaštenom servisu.

A iPhone? Vijesti za iPhone vlasnike u Hrvatskoj uopće nisu vesele. Apcom nema distribuciju i servis iPhonea jer ekskluzivni ugovor na našem tržištu drži T-Mobile. To znači da brzu uslugu kakvu imamo za naše drage Macove ne možemo očekivati i za iPhone. Naime, praksa je pokazala da je T-Mobile, iako je telekomunkacijski gigant, bolno spor u servisu iPhonea. Za svaku sitnicu uređaj se šalje na servis i čeka se 4 do 5 tjedana. T-Mobile osoblje nije osposobljeno za dijagnozu problema na iPhoneu i svi uređaji se bez mnogo priče šalju van zemlje na popravak, a Appleov servis pak uređaje rijetko kada popravlja - jednostavno izdaju novi zamjenski. Tim više čudenje čemu toliko čekanje - umjesto da se po hitnom postupku izda zamjenski iPhone kada se potvrdi kvar. T-Mobile ne nudi zamjenski uređaj na licu mjesta čak i kada kupite najskuplji iPhone, a onda vam se on pokvari dva dana kasnije. Nemaju na zalihi niti zamjenski punjač vrijedan par dolara već se i on mora čekati. Ja sam svoj čekao pet tjedana! Frustracija je tek donekle manja kada pročitamo slične priče iz ostalih europskih zemalja, pa čak i onih razvijenih poput Italije. I tamo se na iPhone servis čeka 2-4 tjedna, a osoblje njihovih telekom operatera je često i neljubaznije. U ovom slučaju ulazak u Europu ne bi nam mnogo pomogao! :-)

Osobno s iPhoneom nisam imao sreće - sada sam već na trećem, ali sam zato "Mac srećković" - nikada mi se niti jedan Mac nije pokvario, a imao sam ih gomilu. Objektivnosti radi moram reći da imam već nekoliko prijatelja kojima je odmah njihov prvi Mac priredio nevolju. U gotovo svim slučajevima problem bude u dijelovima s pokretnom mehanikom - u hard disku ili optičkom pogonu. Tu sam Apple malo može utjecati na učestalost kvarova - oni biraju najkvalitetnije komponente na tržištu, ali i takve su podložne kvarovima. Posebno su osjetljivi mali brzi diskovi za prijenosnike. Srećom, takvi problematični diskovi uglavnom pokažu boljku u prvih par tjedana korištenja. Neugodno, ali bolje i tako nego da se to dogodi van jamstva. S druge strane, ako disk dobro radi godinu dana, vrlo je vjerojatno da će uredno odraditi svoj cijeli preporučeni radni vijek od 4-5 godina.

Apple Hardware Test
Apple Hardware Test alat za dijagnozu hardvera nalazi se na DVD-u koji se dobiva uz Mac

Ako već nastane problem, što možete učiniti prije nego li dignete uzbunu? Za početak je važno utvrditi radi li se o softverskom ili hardverskom problemu. Najbrži način je otvoriti novog korisnika na računalu i provjeriti ponavlja li se problem i na tom "čistom accountu". Ako se ne ponavlja, stvar je samo u softveru. U slučaju da se ponavlja, idući korak je podizanje Maca s optičkog pogona ili sekundarnog diska te provjera strukture diska s Apple Disk Utility alatom. Ako se i tu ne otkrije problem, moguće da je u pitanju radna memorija ili nešto još ozbiljnije. Tada se dijagnoza obavlja pokretanjem računala s originalnog DVD-a i ulaskom u Apple Hardware Test koji rijetko kada griješi. Ako pak i Hardware Test ne pokaže grešku, a sigurni ste da nešto nije u redu, odnesite računalo svom lokalnom ovlaštenom Apple trgovcu na dijagnozu. Ako se radi o računalu koje ima "user serviceable parts" - kao što je npr. Mac Pro kojem se lako zamjene diskovi, optički pogon ili grafička kartica - možete računati na vrlo brz popravak, ali delikatna računala poput prijenosnika ili novog iMaca traže uslugu ovlaštenog servisa kako jamstvo ne bi bilo narušeno.

 

Komentari  

quadmachine
08-11-2009 | 00:42
Nekom logikom, buduci da Apple nudi jako kvalitetan hardver trebali bi imati povjerenja u svoje proizvode pa dati i duzu garanciju onda... Mislim da i duza garancija ulijeva povjerenje krajnjem korisniku, jer dokazuje da proizvodjac ne sumnja u kvalitetu svoga proizvoda... To mi nekako ne sjeda, cijela ta prica.

Jos jedna interesantna stvar, s Macovima koji se kvare, a ovih dana mi je posebno aktuelna... defektan softver, odnosno OS na Macu, odnosno Snow Leopard :-)
Kako je moguce da na dva (navodno) identicna stroja, (npr dva Mac Minija, iste verzije, istih karakteristika) , Snow Leopard pokazuje razlicite simptome. Odnosno na jednom od njih se ocituju neki bugovi (odmah nakon svjezeg clean installa, prije nego li je instaliran ijedan third-party app), a drugi Mini nema opce takvih problema...
To mi je jako cudno. U biti cudno mi je da opce Apple moze imati problema s driverima u OS-u, buduci da trebaju optimizirati OS za jako ogranicen broj hardvera... S obzirom koliko Windoze ili GNU/Linux hardvera podrzavaju jos i odlicno rade spram OSX-a...
Eto, moj mali doprinos temi :-)

komentari??
bok!
petros
08-11-2009 | 02:00
Mene iMac dobro služi za sad ali bolje da ne pričam što sam sve imao sa složencem - "motherboard je!" - "ne nije!" - "napajanje je!" - "ne nije!" - "RAM je!"... na kraju promjeniš pola kompa da ti radi normalno. Jedino mi je žao što na Macu ne mogu grafulje svičati kako mi paše sada sam osuđen na ovu unutra a važno mi je za igre, ali neću nazad na windoze nema teorije!
hal9000
08-11-2009 | 02:03
eto, ja baš imao problema s tom envidijom, ali je mac popravljen u tom "extended" periodu pa nisam platio ni centa. osim S&H.

sve je napravljeno brzo, fer i korektno uz jedan sitan propust, ali to je neka druga tema.
Tito
08-11-2009 | 08:13
Sa prvim i macom G5 sam imao hrpu problema. Puknuta maska, HD, DVD drive. Sva sreca bio je pod garancijom. A iskustvo sa PowerCom servisom ravno katastrofi. Nije da nisu popravili, ali kad bi donio komp na popravak, a nije da su mi bas blizu doma, svaki put su me prozivali - da sta ja to radim sa kompom da se tolko kvari. Koji d*****, umjesto da mi se ispricaju kaj mi se komp kvari oni mene prozivaju.

Ni prije ni posllije nisam imao problema sa macovima. Zapravo jednom nam je na poslu riknula graficka na prvoj G5ici, osim toga nista vec godinama (koristim mac vec nekih 13 godina). Moram pokucati u drvo.
Djuro genijalac
08-11-2009 | 12:26
Moram reći da su kompovi jako dobro napravljeni. Evo, doma imam i lampu koja je stara šest godina i radi bez problema, promijenil sam samo optiku (DVD umjesto origigi CD-a koji radi). Ni s jednim kompom nisam imal problema osim s iMacom C2D kojem je udar groma sjebo ethernet. No, Edimaxov ethernet to USB adapter radi jako dobro i nesmijem niš prigovarat. Na službenom titaniumu je krepal superdrive, ali nakon 6 godina zlorabljenja i nosanja po cijelom svijetu. To sam zamijenil i komp i danas radi bez problema, čak mu je i prva baterija unutra. Mašine su zbilja dobre, kaj je. Ali i quadmashine je u pravu: snow leopard se skroz čudno ponaša i zasad ga imam samo na iMacu, jer nisam zadovoljan. 10.5.8 radi savršeno i dok ne dođe 10.6.2 i ne popeglaju kilu gluposti, ne mislim mijenjati OS na miniju (2009. s nvidijom).
O prozorima ne bi, da ne pokvarim ručak....
dpasaric
08-11-2009 | 13:42
@Tito - na koju foru ti je pukla maska?! Možda je stroj zbilja izgledao "maltretirano". Pazi ovo - ja sam se zgražao nad strojem koji je jednom došao kod nas na servis... to je bilo nešto strašno, izgledao je kao da je uzet s kakvog filmskog seta za horror-film. U životu nisam vidio tako prljavi Mac. Morao sam ga prvo provizorno očistiti da bih uopće radio na njemu. Na kraju se ispostavilo da je korišten u profesionalnoj kuhinji. Imao je na sebi par milimetara masti - posvuda! Sustav ventilacije bio je zakrčen mašću! Ekran je na sebi imao debeli žuti film. Reklamacija je bila da optički pogon više ne prži! O gle čuda, ja sam se iznenadio da je uopće želio čitati bilo što! Dakle, ljudi u servisu zaista vide svega i često i ne mogu zamisliti u kojim sve uvjetima se strojevi koriste. Bitno je da se stvar popravi i da se radi dalje!
ping
08-11-2009 | 14:36
Strašno mi je drago, da se konačno pojavio tekst, koji, ako ništa drugo, pokazuje razumijevanje za Applov servis u Hrvatskoj. Osobno, ne mogu se žaliti, jer i nisam imao nešto pretjerano puno problema. Na MacBook Pro mi je nakon mjesec dana otišao disk, zamijenio sam ga novim, i povratio sve sa Time Machine, kao da ništa nije bilo. Na iMacu G5 mi je otišla matična ploča i nju su imali na lageru, pa je to riješeno isti dan. Inače, u opisu posla mi je i servis, pa jako dobro znam sa kakvim se problemima svi serviseri u Hrvatskoj suočavaju. U mojoj firmi je to jako dobro riješeno, ali za bilo koji dio mi treba najmanje 3 dana da ju primim. (Carina, špedicija, dostava)
Ivo
08-11-2009 | 15:23
E sad oprostite ako ću biti nepristojan, ali idu mi na nešto (a zna se šta) izjave poput: "S obzirom koliko Windoze ili GNU/Linux hardvera podrzavaju jos i odlicno rade spram OSX-a" Šta radi odlično spram OS X-a? Ne kontam kako su lijeni dugogodišnji Mac korisnici pa im se ne da ovo komentirat i začepit usta ovakvim diletantima i switcherima koji u biti ne žele biti switcheri već žele reći kako eto - isprobali su Mac i ništa im to ne valja, OS je njesra, ništa ne radi kako treba, sve se ruši, sve se raspada...

Ma kome to vi? Nakon dvocifrenog broja godina korištenja Macova za PROFESIONALNE i zabavne namjene mogu reći samo najbolje za hardware i software koji sam koristio. Da, koristim originalni software i da, nikad ne stavljam glupe plug-inove, skinove i druge besposličarske šminke na Mac jer nemam ni vremena niti želje, a nemam ni potrebe za nekakvim emulacijama Windoze jer za to imam sa strane PC kantu.

Osim korištenja već dugo godina radim i servis, a ponekad složim i pokoji PC iako to nerado radim. Ma znate šta, servisirat Mac-a je užitak za svakog servisera, nakon pakla PC_jeva koji zbog svog šlampavog sklapanja toliko prašine usisaju u sebe da serviser dobije astmu kad ih otvori, pa do nezgrapnog sklapanja komponenti i kabela unutra... Ali sve na stranu, na stranu činjenica da se dijelovi za Mac malo dulje čekaju kad se naruče...

Inače, moji osobni Macovi svi rade, čak i ovaj bež g3 s avatara, uključujući i Performu iz '96 i par lampa i g4 towera. Tako da kad se pljuje na Apple ili Mac, daj prvo malo godina iskustva i korištenja pa onda si uzmi za pravo tako nešto govoriti!

Isprika na ljutitom tonu, i pozdrav...

BTW Davore, stvarno odličan članak!
Tito
08-11-2009 | 15:39
ne znam na koga se @ivo ljuti, niko ovdje nije pljuvao po macu.
@dpasaric. ne znam kak izgledaju maltretirani strojevi, moj doma stoji na stolu u dnovnoj sobi. maska mi je napukla negdje oko ekrana. Sitna, ali primjetna i iritirajuca pukotina, ali bilo je to prije cca 5 godina.
Vise je tipu u servisu bilo kao - opet ti, pa kaj radis sa kompom? Bilo pa proslo.
UnTouchable
08-11-2009 | 16:03
Meni se moj prvi Macbook Pro pokvario i to baš zbog NVIDIA chipa. Baš kako je Davor napisao nije mi drago jer to nisam očekivao...
Nosio sam ga u servis i tamo mi je rečeno da će biti gotov za tjedan dana i da se ispričavaju zbog kvara.
E sada,vidjeti ću koliko će proći stvarno vremena dok ga ne naprave i pošalju natrag i da li će se još kvariti...
Riba
08-11-2009 | 16:34
Uh Ivo, ne znam kako si recenicu "S obzirom koliko Windoze ili GNU/Linux hardvera podrzavaju jos i odlicno rade spram OSX-a" protumacio na opisani nacin....
dpasaric
08-11-2009 | 16:42
Možda su to još stari dojmovi iz vremena kada je Quad kritizerski preuranjeno "drapao" po Macu na kojem ništa nije valjalo i sve je bilo preskupo za ono što se dobiva... Mislim da će vremenom sve to "sjesti" na svoje mjesto. :-)
Ivo
08-11-2009 | 16:57
Šta ne znaš, Riba? Kako drukčije tumačit tu rečenicu nego kao izjavu u najmanju ruku površnom i diletantskom! Mali je "jučer" nabavio nekakvog polovnog Mac minija s očiglednim hardwareskim problemom i onda mu je Apple kriv što mu Snow ne radi baš savršeno. Onda smo svi mi koji imamo 5 puta više macova od njega i na nijednom od njih nema problema budale jer eto ne vidimo te probleme. A po njemu problemi su tu, svatko ih ima, samo ih svatko ne vidi?

Ma dajte molim vas, nagledao sam se ja Apple grešaka od vremena bombe na ekranu i većinom znam šta uzrokuje šta. Znam dobro šta govorim kad kažem da je do korisnika ili do zeznutog hardwarea, nije do Snowa inače bi se svakome pojavljivao problem!

Osim onog slučaja s brisanjem podataka kad se ulogiraš kao gost, to je neoprostivo i sramota za Apple. Ovo sve drugo, to je čista glupost mladih PC gejmera koji nisu ni trebali prelazit na Mac, koji će im kilobajt Mac onda uopće...
Anonimac
08-11-2009 | 17:30
Ja još nemam Mac, ali sam voajer na Jabučnjaku dugo vremena. Prijatelj mi ga ima godinama i nikada nije imao baš nikakve probleme. To mi je još najveći razlog što razmisljšam o prelasku. Ne volim se navikavati na nove stvari, pa me to još drži na Windowsima, ali kako svako toliko imam reinstalacije i čudna ponašanja, mislim da ću dati šansu Macu. Koliko čitam ovdje većina je ipak jako zadovoljna i obično kažu da se ne žele vratiti na Windowse. Valjda to nije samo opravadavanje vlastitog skupog izbora.
quadmachine
08-11-2009 | 17:47
@Ivo: Ocito si mnogo frustriran i mislis da si bolji od mene jer duze vremena koristis Macove i imas ih 10 doma LOL... WTF :-) Mini je bio nov iz ducana, OSX 10.5 je na njemu radio bez greske. Bugove koje sam imao na njemu dok sam vrtio Snow nisam imao samo JA, nego hrpa drugih ljudi. Ali mi smo svi debili jer nam OSX 10.6 ne radi savrseno, a ti si uber i znas najbolje jer imas 100 godina iskustva rada s Macovima... :-)
A na hackintoshu kojeg sada koristim Snow Leopard radi bez problema... Sto ce reci? :P

bok!
dpasaric
08-11-2009 | 17:54
Sada sam već i ja znatiželjan - o kakvim se to bugovima radi na Miniju pod Snowom? MI ga koristimo bez da ga uopće gasimo i nikada nismo primjetili niti najmanji problem. Što ti se događalo?
quadmachine
08-11-2009 | 18:02
Trzanje svih mogucih animacija u GUI-ju, ovo se javlja odmah nakon instalacije, poznato je djelomicno rjesenje buga, disejblanje BeamSynca.... Jednom se potpuno zablokiralo racunalo kada sam ustekao USB HDD, morao sam ga resetirati. Dva puta mi se zbrejkao Spotlight pa je cijeli disk ponovo indeksiran. Ta indeksiranja su potrajala po par sati... Jednom mi je Spotlight otkazao tako da je nalazio sve na disku, samo nije pronalazio nijedan APP :-) Bug sa Spacesima kada ostane overlay od Spacesa na ekranu i tipkovnica prestane raditi... Potreban Log Out / Log In da bi se moglo nastaviti raditi na racunalu... ne sjecam se sto je jos bilo...

komentari??
bok!
quadmachine
08-11-2009 | 18:04
Napominjem da ja nisam jedini koji je osjecao ove bugove, vidio sam ljude sa slicnim tj istim problemima na Apple Discussions i na MacKorisniku... Jos napominjem da na OSX 10.5 nikad nisam imao ovako ozbiljnih problema i svi moji prigovori tada su bili usmjereni na meni tada cudan interface i workflow, koji mi je dosada postao veoma prirodan, kao sto je i ocekivano, dok je sam OS radio bez greske :-)

bok!
dpasaric
08-11-2009 | 18:09
Obzirom na ovo što si rekao ja bih tipovao na problem s hard diskom. Diskovi koji su neispravni često imaju bug samo da se uspore ili imaju čudne pauze. Ništa od problema koje si opisao ja nisam susreo. Je li sada taj problem nestao - ili ga i dalje imaš? Dijagnoza za ovo je dosta jednostavna, digni stroj putem FireWirea s drugog diska ili drugog Maca i pogledaj kako se ponaša.
Ivo
08-11-2009 | 18:14
Da, mislim da sam bolji od tebe jer te šijem za 20 godina života i iskustva i s Macovima i PCjima. Ako imaš problem s tim, probaj i dalje privlačit pozornost na sebe sa svojim Mac Mini Snow Leopard Apple razočarenjem na sve strane pa i ovdje...
quadmachine
08-11-2009 | 18:18
@dpasaric, Pretpostavio sam da ces ici na problem s HDD-om :-) Ali nakon sto sam vratio 10.5.8 na stroj, on radi bez ikakve greske. Kao sto je i radio bez greske prije nego sam stavio 10.6. A ostale probleme u SL-u ne vidim kako povezati s syebanim hardverom. A i kao sto rekoh, nisam jedini kojemu se to dogadja... zar je moguce da nam je svima riknuo disk odjednom? :-)

@Ivo, i u toliko godina zivotnog i iskustva s Macovima nisi naucio da nista nije savrseno, pa tako ni Mac?

komentari??
bok!
papittovenga
08-11-2009 | 18:18
@Ivo: uz naveden 'gost account' propust po meni je neoprostiva i nikakva kvaliteta plastike na MacBooku... to im se nije smjelo dogoditi...
papittovenga
08-11-2009 | 18:19
...jebate, tek sam sad vidio konstrukciju rečenice mog komentara :o)))))))
dpasaric
08-11-2009 | 18:25
@Quad, bez obzira, ja bih napravio test s drugim diskom. Naravno da nisi jedini s nekim problemom, rijetko kada je netko usamljen među toliko vlasnika, ali kladim se da drugih 98% nema problem - kao i ja. Možda baš SL "legne na disk" na mjestu koje je kritično, gdje disk uspori pristup radi hardverskog problema i od tuda simptomi koje si opisao. Da je to širi problem vezan baš za SL, Apple bi ga svakako primjetio.
Ivo
08-11-2009 | 18:30
@papittovenga Znaš koliko sam puta opsovao radi tih plastika. Došo mi ih je 30 na zamjenu. TO su propusti o kojima se mora govoriti jer će ih to osramotiti i valjda će se potruditi da se to ne ponovi. Kad se sjetim PowerBookova iz PPC razdoblja. To si mogao bacit s prvog kata i opet bi radio. Dobro, karikiram, ali neki su letjeli sa stola i na drugi kraj prostorije i ne bi se ni ogrebali. Kvaliteta Apple Hardwarea u to vrijeme bila je na zavidnoj visini!
quadmachine
08-11-2009 | 18:33
Kao sto vec rekoh, po treci put valjda, nisam jedini koje je imao ove probleme, vidjao sam i na stranim i domacim forumima ljude s tim problemima. Neka nas je 0.5% s tim problemom, ali to je opet problem. Ili nam je ipak svima riknuo HDD nakon updejta...

bok!
svenjtd
08-11-2009 | 18:35
@Quad - napravi AHTest za svaku sigurnost, a što se tiće snow-a i minija jedini veći problem je kod starijih što im ne radi wifi, a ostalo su glitchevi :sad:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2132988&start=0&tstart=0

Problem sa hardom može biti, jer se slična situacija javljala kod nekih strojeva kod prelaska sa Tigera na Leopard.
Također je tu i pitanje originalnog Snow DVD-a .......
smayoo
08-11-2009 | 20:19
Quad, da li namjerno ili nehotice, ali propuštaš spomenuti da si ti sam, bez trunke iskustva, na temelju youtube video tutoriala brljao i drljao po svom Miniju ne bi li podebljao RAM, nakon čega ti je prestalo nešto raditi pa si se napravio blesav i odnio sve u ovlašteni servis kao "pokvarilo se", a oni su ti sve uredno popravili, besplatno, pod garancijom.

Zar ne?

Dopuštaš li da je moguće da je tih, recimo, 0,5% koji imaju problema sličnih tvojim, možda imalo slične bravure s nadogradnjom/po pravkom hardwarea? Možda tvoj mini nakon te servisne intervencije ima to što je zamijenjeno neke druge revizije? Možda RAM koji si ubacio dodatno stvara neke probleme?
quadmachine
08-11-2009 | 21:25
Je, moguce je da sam radi toga imao te probleme, to priznam. Vjerovatno i svi ostali korisnici koji imaju ovakve ili slicne probleme su nesto slicno radili. Zapravo, skoro sam siguran da je Apple napravio komad softvera bez bugova. ;-)

bok!
mruzic
09-11-2009 | 00:07
Ako se dobro sjecam, ali neki Macovi s nvidiaom 9400M imaju na snow leopardu problema. Nisam sad in ali ostala mi ta vijest negdje u glavi. Problemi se ocituju kao hdd usporavanje i/ili graficki glitchevi... sve u svemu jako slično tvojim problemima.
smayoo
09-11-2009 | 23:09
Quad, mojih 15 godina inženjerske prakse uči me da nijedan software nije bez bugova, niti je ijedan hardware bez kvarova. Ali, kad god se isti problem pojavljuje kod raznih korisnika, a postoje i korisnici naizgled isti, a koji nemaju taj problem, posve sigurno je da postoji neki skriveni "zajednički nazivnik". Možda je to, Nvidia 9400, kao što spominje mruzic, možda kombinacija toga i još nečeg (npr. nadogradnje određenom vrstom RAM-a?).

Kako god bilo, to svakako jest bug u OS-u, ali neumjesno je to uopće uspoređivati s poluproizvodom od windowsa koji nikad, ni u jednoj hw konfiguraciji, ne rade bez bugova i mušica dulje od par mjeseci, neovisno o stilu korištenja.
quadmachine
10-11-2009 | 02:01
Meh, sada me i Performita blokirala na Twitteru i optuzila da sam ljubitelj Windoza... a nekidan me na vecinom windowsaskom forumu prozivaju da sam Mac zealot i tamo glasim kao zesci M$ hejter... jos samo cekam da me se i Linuxasi odreknu i onda sam gotov :-)
Evo da i to odradim, Karmic Koala je sranje zesce, ne bih nikako preporucio, bolje ne updejtati s Jauntija, ili jednostavno prijeci na kompaktniju distru...

bok!
dpasaric
10-11-2009 | 02:57
Razmišljam kako bismo nekome u 19. stoljeću objasnili kaznu tipa: "Performita me blokirala na Twitteru!" :-)

Ovo 21. stoljeće je strašno, strah me pomisliti kako će izgledati iduće...
quadmachine
10-11-2009 | 03:45
Haha :-)
smayoo
10-11-2009 | 16:58
Quad, ja zapravo mislim da imamo dosta sličan stav o ovom (mene su prije 2 godine isto ovdje masovno pljuvali po nekim temama, a ja sam njih nazivao "pravovjernima" :-) ) samo je možda stvar u tvom komunikacijskom stilu koji ostavlja dojam negativne energije i svađalačkog tona.
Breed
10-11-2009 | 21:32
"samo je možda stvar u tvom komunikacijskom stilu koji ostavlja dojam negativne energije i svađalačkog tona."

ROFLCOPTER! XD
mak33
12-11-2009 | 01:28
da, kvare se...kod mene ja ovakva situacija, imam imaca 24' starog 13mj.( što je dosta bitan detalj :sad: ) kojem je čim sam ga dofurao doma riknuo dvd, popravljeno... onda se miš jednostavno zaglavio ?!?, zamjenjeno... nakon toga sljedi godinu dana sreće... taman negdje oko isteka jamstva počinje godinama otvarat programe, vrtit, mrznut se, nehtjet se zgasit, upalit, itd... 3 dana u target modu čupam stvari s njega, uspjevam, sve zbrišem i majstor proradi... nastavim sljakat kao nije niš (i radio je on neko vrijeme oke), kao bad fileovi su bili to neki, tješim se ali jasno ista stvar, reinsaliram sistem)... isto. e sad, obožavam ja njega i dalje, slaviću i dalje dan kada sma bacio windoze al ono, i nije baš neka super sreća...

usput bi iskoristio priliku da me možda neko utješi i veli mi: da to ti je hard, zmenaj si to i nikad ti se više neće niš pokvarit

bok ;-)
dpasaric
12-11-2009 | 03:04
Da, to je hard! Ozbiljno.

Evo, epizoda od danas, frendica uzela kod nas top-model 15" MBP... i pazi peh - out of the box krepan DVD drive. Samo baca medije van ili se blokira i onda siroti Mac vrti beach-ball. Evo, to je prvi takav slučaj s novim strojem, ali dešava se i to...
Anonimac
12-11-2009 | 09:44
jutro,

da, samo da me ne nastavi serija... a kaj se tiče sirote frendice, imam već neko vrijeme air sa ssdom i tu sam bar siguran da mi niš s pokretnim djelovima nebu otišlo ;-) ...možda jedino pante

hvala na utjesi i jedino pitanje: dali da stavim novi WD (500GB 5000AACS) ili da mjenjam firmu s kojom bi se možda bolje sljubio

bok
mak33
12-11-2009 | 09:59
potkrala se mala neopreznost, nije anonimac već ja ;-))
dpasaric
13-11-2009 | 00:20
A ne znam što ti reći, svaki od proizvođača je imao loših serija, nije bitno ime, nego serija. Točno se zna koji su bili problematični. Osobno imam najbolja iskustva s Hitachijem.
Hbelod
13-11-2009 | 23:19
Moram se i ja uključiti, moj frend radi super zasad nekih cca 10 mj koliko ga imam, jedino sam miša orginalnog dao klincu (15 mj.) da se zabavlja jer stvarno ne valja bash nista.
Btw da li se može reklamirati loš miš, više ne skrola, moš trljat kuglicu u papir i krpicu do ujutro, stvarno onak jadno.
mak33
14-11-2009 | 13:42
niš od toga, prat ruke češće, ne znojit se i naručit dnjuvan bez kuglice ;-))

do tada probaj krpicu namočit u čisti alkohol, meni je upalilo

to su kao i proge na displayu environmental uvjeti ili tak nekak, koje ne ulaze u jamstvo, makar radio i u apoteci (naime i to mi je priustio ranije navedeni stroj)

davore, da vele da su hitachiji oke... naručen
Hbelod
14-11-2009 | 18:38
Jel Apple miš bolje volji, šljivu, viljemovku ili lozu, ozbiljno??
Anonimac
15-11-2009 | 08:01
Pozdrav svima, imam jedno pitanje - radi se o tri godine starom macbook pro-u. Zadnje vrijeme (možda mjesec-dva) mi se počeo gasiti. Jednostavno "krepa" usred rada. Počelo je kao izoliran slučaj, no sad se već ponavlja gotovo svakodnevno. Zna li netko što bi mogao biti uzrok? Hvala!
morbith
15-11-2009 | 20:05
STO SE TICE NOVIH I starih MACOVA mislim na INtel Imacove, te appla kao kompanije.

dakle alu imac...starija serija od ove najnovije kupljen prije godinu i pol dana...prasina ili sto vec, udje u pixel (matricu) plocu ..i ima mrlje....ok. garancija ..daju mi novi display na koji je kao nov dio, garancija 3 mjeseca, jer iako je nov dio, jebi ga vodi se pod zamjenski....i naravno nakon 4 i pol mjeseca (isti perpod kao i u prvom prljanju)..poja ve se mrlje i to jos u puno vecem broju sa jacim intenzitetom.

i smradovi ne priznaju jer se nije desilo to u 3 mjeseca...

ok frend uzo u beču novi 27 inca 16gb rama...medjutim cim ga je upalio imao je mrlju......tako da fino od sad ne dam vise 14 ili vise ilajda kuna applu..nego za 4 iljade kuna uzimam piceka istih ako ne i boljih performansi, kalemim gore osx..i spajam na Apple HD display...milina.....

a nov display u imaca moram ubost za nekoliko iljada kuna...i zdilat to govno cim prije dalje...

Pis
Morbith
dpasaric
19-11-2009 | 11:20
I ja sam vidio te probleme s prljanjem matrice. Ponekad je samo do mikroprašine koja se uvuče ispod stakla, a ponekad zaista bude do ekrana (vjerojatno loše zatvoren rub). Apple uvažava to bez problema u jamstvenom roku, ali kasnije je problem. Svakako je neugodnost, ali nije nešto strašno - barem ja nisam vidio slučaj gdje je to bilo toliko vidljivo da je smetalo u radu. Zanimljivo da niti jedan ekran van iMaca nema taj problem, pa se očigledno radi o tome da je ta pojava nekako povezana s tipom hlađenja - koje vodi zrak od dna prema vrhu... vjerojatno dio mikro-prašine završi zbog toga i u ekranu...
nmrzlja1
27-11-2009 | 20:44
ne znam, sa snježnim lepardom problema za sad nemam, brže mi se odaziva od prethodnika, da, jedini problemčić koji se desio nakon upgradea s leoparda je da mi vip carnet stik nije radio na carnet, već preko vip klasične tarife al to je do vodafone sprčkanog softwarea, i sam software da bi radio u uputama ima kodove koje trebaš upisivati u terminal..

za sad SL imam samo na 17" c2d macbook prou starom 37 mjeseci, nadam se da to nije ona serija s grafičkama.. nisam se potrudio da trošim vrijeme na provjeravanje toga...

ibook G4 još uvijek radi ko zmaj mali. izglda kao da je prošao rat.. jedino što pod nekim određenim kutem otvaranja display gubi svjetlo.. ne znam jel to kabel il onaj vražji senzor koji je znao krepavat na titaniumima svojedobno i uzrokovo procjenu kvara oko 5000kn

ukratko (zadovoljan korisnik)
rpirovic
28-11-2009 | 10:37
Pozdrav! ja sam Pc user već 8 godina ali u posljednje vrijeme ozbiljno razmišljam o macu. Imac definitivno, samo imam par nedoumica. Ja trenutno imam pc konfiguracije: E8400 (3.0 ghz), ATI HD4850, 4 gb rama itd.
E sada, novi imac osim izvanrednog dizajna, magic mousa i snow leoparda ima slabiju konfiguraciju osnovnog modela imaca kojeg si nekako mougu priuštiti, prvenstveno grafička 9400 M koja je daleko od trenutne koju imam. znam da ima opremljenijih imacova, ali ih ne mogu priuštiti. Pa me hoću li ja osjetiti nekakav downgrade performanci ako nabavim novi imac ili je on softwarewski tako dobro izveden da nece biti razlike. I što npr sa dodatnim unapređenjem npr za par godina nadogradnja na SSD ili blu ray, možda čak grafička, nisam neki gamer ali ponekad igram. Thanks
nmrzlja1
28-11-2009 | 14:51
ja sam svojedobno prešao sa 1.7 ghz pc-a na 1.33 ghz ibook G4, samo očekivanje loših performansi fizički slabijeg stroja me iznenadilo koliko bolje radi od mojeg dotadašnjeg. negdje je bio brži, negdje sporiji, al zasiurno pouzdaniji.. sve je to jedan koktel osobnih preferenci, vrlo je teško biti objektivan u ovoj situaciji, ipak moraš sam probati, vidjeti, odlučiti, kažem ovisi o tome što tebe najviše zanima i što ti treba.. poz!
tomcat70
18-02-2010 | 21:44
Evo na mom iMac 20" se pojavio "Kernel Panic" ekran (Obično znači problem s hardverom ili low-level OS grešku), dali ima ovlasteni servis u Rijeci ili samo u Zagrebu:
MacServis ili Filex.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 5 sati, 49 minuta
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)
  • cariblanco: Zašto mi neće primiti odgovor o ogulinskom zelju...klikam tri puta i ništa, a regan sam ?
  • Riba: Ali vjerojatno je ista prica kao i sa Studion.
  • drlovric: Raskopali su novig Minija. Izmjenjiv je disk. Vjerojatno radi njihove SKU ustede, ne radi korisnika. Uglavnom nije zalemljen.
  • kupus: nije, to je isto kao i apple.hr
  • zvone: Imaju apple.hu. Valjda je to istyle.
  • kupus: samo hoće li ti htjet prodat minija s 256gb storagea, to je pravo pitanje :P :)
  • kupus: a imaš i našeg dpasarica s foruma, pa se njemu javi. vjerujem da ti može složiti konkurentnu cijenu
  • kupus: imaš translate u browseru, čak i u firefoxu od ne toliko davno

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.73 Seconds

Provided by iJoomla SEO