Sredinom devedesetih Apple se otisnuo u kratkotrajnu avanturu ulaskom na tržište igraćih konzola sa svojim Pippin projektom. Pippin nije dugo živio a presudio mu je Jobs koji je nakon povratka u Apple ukinuo program Mac klonova među koje je spadao i Pippin. Apple nije proizvodio Pippin, već je proizvodnja bila povjerena partnerima (od kojih je najveći bio Bandai). Nikad prije, a posebno kasnije nakon tog iskustva, Apple nije pokazao veći interes za industriju igara, ali svjesno ili nesvjesno pokrenuli su pravi boom industrije mobilnih igara predstavljenjem iPhonea i iPada. Dolaskom četvrte verzije Apple TVa i pripadajuće trgovine aplikacija, Apple je opet stidljivo zakoračio u svijet igranja u dnevnoj sobi. Jedan od izazova jest mogu li se igre prilagođene mobilnim uređajima i kontrolama prilagođenim ekranima osjetljivim na dodir uspješno prebaciti na veliki ekran? Apple je tome doskočio dodavanjem trackpada na Apple Remote i smjelo su odustali od rasporeda uobičajenog kod klasičnih igraćih kontrolera. Gotovo da jasno kažu da su igre za njih i dalje sporedna stvar kojom pristupaju sa velikim oprezom. Istina je vjerojatno da Apple ne želi ulaziti na nemilosrdno tržište igraćih konzola kojim vladaju XBOX i Playstation, ali vidi svoje mjesto među casual igračima (na koje je ciljao i Nintendo ali bez podrške potencijalne biblioteke naslova sa Apple Storea). Kao i u slučaju Pippina, ovdje su igre samo dodatna mogućnost na uređaju koji je u prvom redu (multi)media player. Pitanje je, dakle, može li Apple TV 4 u svom trenutnom obliku ponuditi igraći doživljaj u dnevnom boravku koji će korisnici i prihvatiti? Osobno sam skeptičan prema Apple remoteu kao upravljaču pogodnom za igranje i gotovo nikad ne upražnjavam igranje na mobilnim uređajima. S druge strane veliki sam ljubitelj nezahtjevnih klasičnih 2D (ili pseudo 3D) pucačina, i u XBOX danima XBOX Arcade mi je bio njegov najomiljeniji dio - zato i nije čudo da mi je na Apple TV Storeu pažnju privukao Sky Force. Sky Force se uglavnom drži već oprobanih recepata poznatih iz klasika poput Xeviousa, 1942, Sidewindera i sličnih uradaka; leteći neprijatelji se spuštaju u već utvrđenim formacijama, uz povremeno pojavljivanje statičnih ili mobilnih opasnosti na tlu. Unatoč tome Sky Force nudi nekoliko novosti koje pomažu da vas drži zainteresiranim duže vrijeme. Svaki od nivoa ima nekoliko razina težine a na svakom od njih možete osvojiti zvijezdicu za jedan od uspješno obavljenih zadataka (poput sakupljanja svih pilota na zemlji, uništavanja svih neprijatelja na levelu ili dolaska do cilja bez ijednog primljenog metka). Uz to, piloti koje spašavate povremeno imaju uz sebe "karticu" koja vam trajno daje dodatne bonuse i koje s vremenom možete sve sakupiti. Jedan od nivoa je poseban po tome što ga je moguće završiti bez ijednog ispaljenog metka (prisilno!), ali isto tako je moguće eliminirati sve protivnike. Reći nešto više bio bi spoiler. :). Dizajn tj. pozadine nivoa su uglavnom identične sa iznimkom posljednjeg, a najvjerojatniji razlog je ograničenje na veličinu aplikacije gdje nije bilo moguće ugurati dodatne teksture. Bossovi na kraju nivoa su zato veliki, raznovrsni i naoružani do zuba. Moj strah vezan uz Apple Remote u ovom slučaju nije bio opravdan. Trackpad je responsivan i vaša letjelica besprijekorno prati kretanje prsta. Osjetljivost je idealno pogođena. Ono što nedostaje svakom hard core ljubitelju pucačina je ručna kontrola paljbe. Sky Force je jednostavno taj dio potpuno eliminirao i kontrola paljbe uopće ne postoji već je zamijenjena autofireom. Zgodno bi bilo da se taj dio moze isključiti u slučaju da se koristi punokrvni kontroler. Specijalna oružja se aktiviraju pritiskom na trackpad gdje se igra pauzira i možete odabrati neko od specijalnih oružje koje želite aktivirati. U svakom slučaju ne vidim na koji način bi se kontrole mogle popraviti sa dostupnim remoteom. Dok za grafičku izvedbu nema primjedbi, zvučne efekte treba posebno pohvaliti jer se savršeno uklapaju u stil igre i nisu prenepadni. Među ostalim stvarima koje treba spomenuti, tu je očekivana "trgovina" gdje možete unaprijediti vaša oružja, kao i lokalna i globalna top lista, pa i vikend izazov u obliku beskrajnog nivoa na kojem se natječete sa ostalim igračima. Za razliku od mnogh drugih aplikacija, kupovinom Sky Forcea na iPhoneu necete automatski dobiti i Apple TV verziju i obratno. iPhone verzija koristi "freemium" model, dok Apple TV verzija kosta 3.99 USD. Ovo donekle ima smisla jer je doživljaj na mobilnom i velikom ekranom bitno različit. Štoviše, tip igre poput Sky Force do punog izražaja dolazi tek na velikom ekranu. Ako ste ljubitelj ovakvih igara ovo je investicija koja će vam se isplatiti. Za kraj mali teaser: nedavno je izašao i "Sky Force Reloaded" koji još nije dostupan na Apple TVu ali sa nestrpljenjem ga očekujem. :) P.S. Evo i pomoć za one koji se i dalje pitaju što je SHMUP. |
Komentari
Nisam probao Apple TV verziju, ali zato uživam u Sky Force Reloaded. Počeo sam je igrati na ajfonu, dogurao dosta daleko, a onda se zapitao kako se ponaša na iPadu Pro i to - s olovkom. Naime, zna biti gužva na ekranu pa, koji god mod upravljanja odabrao, na ajfonu si zaklanjam prstom preveliki dio ekrana i ginem jer ne vidim metak, a Slavko mi ništa ne dovikuje. Izbjegavam igranje na Prou (čisto subjektivni razlozi), ali ovo se pokazalo punim pogotkom - olovka je za ovu igru savršen kontroler. Obavezno probajte ako imate priliku. Vrijedi spomenuti i da se status igre uredno (OK, nekad malo manje uredno, ali dođe na svoje s malo kašnjenja) synca između iĐiđa, preko iClouda.
Na Steamu je trenutno ljetna rasprodaja pa nisam mogao odoliti ni Sky Force Anniversary verziji (s aktualnih 50% popusta košta 4,99€). Osim cijene privukao me prvenstveno co-op mod, ali za sad se pokazuje kao fail. Naime, drugi igrač može igrati samo preko gamepada, a gamepad (PS3) - ne radi. Odnosno kind-of radi - može se kretati, ali "A" tipka za pucanje je mapirana na PS tipku (!). Dodatni apsurd je što igranje na gamepadu po definiciji znači isključen auto-fire, bez mogućnosti uključenja. U teoriji držanje PS tipke bi trebalo imati funkciju auto-firea, ali u praksi ima samo funkciju smrzavanja kontrolera pa je sve skupa mission aborted dok to ne poprave. Ako igrate u single modu obavezno probajte upravljanje mišem, upotrebljivije je (jer je "analognije") od tipkovnice.
Dok ne proradi gamepad vraćam se na iPad Pro i olovku, a Sky Force ću proglasiti dosljednim nasljednikom dosadašnje trilogije mojih shoot'em up favorita: Deluxe Galaga i Project X na Amigi te Super Stardust HD na PS3.
Zaboli me prst jako brzo, pa onda koristim touch olovku. Puno bolje i zgodnije rjesenje :)