20.07.2020 | 22:10
Trebalo im je ni manje ni više nego 10 godina da to naprave, ali danas je konačno releasan
Octane X.
Octane X je GPU renderer i, kao i svi GPU rendereri, ovisio je o CUDA driverima (čitaj: NVIDIA). Kad je Apple krenuo u tranziciju s umirućeg OpenGL na Metal, pokrenuta je suradnja OTOY-a (autori Octanea) i Applea s ciljem da se Octane ne samo prebaci na "ono što tek dolazi" (Metal) nego i s ciljem da se pritom napravi mali kvantni "think different" skok. Naime, količina GPU memorije je usko grlo svih današnjih GPU renderera jer 3D scena ne može biti veća od raspoložive memorije na onom GPU-u koji je renderira. Od danas više nije tako jer je jedna od ključnih prednosti Metala nad konkurencijom upravo mogućnost korištenja out-of-core memorije - a novi Mac Pro sa svojih 1.5TB time postaje mokri san cijele industrije koja se s godinama preselila na Win/Linux prvenstveno zbog tamošnje podrške za GPU rendering (u onoliko RAM-a koliko može ponuditi najskuplja grafička kartica). Sad NVIDIA počinje imati problem jer, blago rečeno, nije jednostavno zgurati "barem" 1.5TB RAM-a u grafičku karticu. Ako Octane X bude "dovoljno" stabilan za produkciju (a vjerujem da će vrlo skoro biti), možemo očekivati tektonski pomak 3D industrije u korist Maca - što je do jučer bilo nezamislivo.
Da bude zabavnije - sve je to zapravo manje bitno (za prosječnog Pro korisnika). Jer Octane X je samo primjer, "proof od concept", koja je zapravo snaga Metala. A Metal nije jedino što Apple nudi Pro industriji (koja se sve više oslanja na AI) jer tu je, da spomenem samo "malca iz prikrajka", i Neural Engine kojeg možemo naći u svakom iPhoneu/iPadu, a koji se tek treba preseliti na desktop i možemo očekivati da će stići u obliku "malo većeg brata".
Apple je vijest o suradnji s OTOY-om (i još nekim bitnim igračima u ovom dijelu industrije) objavio još na predstavljanju novog Mac Pro, ali za većinu je prošla "ispod radara" (jer alati koji ne postoje na Macu i tako većini Mac korisnika ništa ne znače). Octane je trebao biti releasan kad i Mac Pro (štoviše, najavljen je kao BESPLATAN za kupce novih strojeva!), ali kasnio je (osim 10 godina) dodatnih 8 mjeseci zbog (do 10.15.5) neupotrebljive implementacije OSL-a. Sad je i to riješeno pa se OTOY pohvalio da je Octane X na Mac Pro sa Radeon Pro Vega II Duo MPX postigao rekordni skor za single-slot grafičku karticu.
U slučaju da sve to skupa ne impresionira Prosječnog iPhone Korisnika (jer - zašto bi?), ne škodi spomenuti da činjenica da se Octane X vrti i na A13 omogućava svakome s novijim iPhoneom u džepu da prodaje njegovo idle vrijeme kao dio OTOY-ove RNDR distribuirane rendering farme. Da, to znači da vaš iPhone može početi zarađivati dok pijete kavu u omiljenom kafiću, tako što će renderirati scene nepoznatim grafičkim junacima širom planeta. I svi sretni. Osim Jensen Huanga.
Mašem repom od sreće.