18.01.2007 | 01:13
"You are not prepared!" kaže Illidan Stormrage - glavni zlikovac (ili možda heroj?) Blizzardovog hita "The Burning Crusade" - ekspanzije za legendarni World Of Warcraft. Riječ je, kako bi Englezi rekli, "an understatement". S preko osam(!) miliona aktivnih pretplatnika i prodajama igre u ponoć koje prati televizija u stilu nove knjige o Harry Potteru, teško je pričati "samo" o novoj igri. WoW postaje sociološki fenomen, a izreka "kruha i igara" se potvrdila još jednom.
No, sve što je masovno ne mora nužno biti i dobro, zar ne?
Ipak, Warcraft je i masovan i dobar, zapravo odličan, bez konkurencije i totalno fantastičan, ali sve to najvećim dijelom baš zato jer je masovan. Zaroniti u svijet avanture s drugim živim igračima, s prijateljima i kolegama je potpuno novo iskustvo. Sloboda dana igračima u bajkovitom svijetu Azerotha odševit će svakoga tko imalo voli računalne igre, a događa se i obrnuto - neki tek sada otkrivaju taj svijet upravo zato jer su vidjeli World of Warcraft.
Ponuđena je nova kvaliteta zabave u svijetu igara, prvi MMPORPG koji nudi gotovo sve i to uz minimalne kompromise. S proračunom kakvim Blizzard raspolaže nije čudo da su uspjeli napraviti tako sjajnu igru, ali to stvara i vjerojatno neočekivanu nuspojavu - igra je toliko adiktivna, da joj to postaje najveći nedostatak! I to nije marketinški trik, to je stvarna i opasna (da, opasna!) činjenica. Ima igrača koji provedu više vremena u tom virtualnom svijetu nego u stvarnom, a to, naravno, ne može biti dobro, pogotovo na duže vrijeme. Može li se govoriti o ovisnosti? O da, može i to! Čak može biti i zdravstveno opasna ovisnost - naime, gledati bez prestanka satima u monitor je nedvojbeno loše.
Da li je baš toliko opasno da ga ne treba niti probati? Mislim da ne, mislim da bi svaki gamer koji drži do sebe morao odigrati barem trial verziju igre da dobije dojam o čemu se zapravo radi. Naravno, oni koji nisu čvrst karakter, možda bolje da se suzdrže jer nakon ulaska u bajku društveni život često krene nizbrdo. Zagovornici igre pak kažu da je ovo zapravo evolucija društvenog života - upoznaju se novi prijatelji, oni koje vidiš par puta mjesečno putem ove tehnologije susretneš gotovo svaki dan virtualno. Istina je i tu i tamo, a moja preporuka je odabrati razumnu ravnotežu.
Ah, da, ekspanzija... tako sam počeo...
, a što reći? Odličan posao su odradili. Novi sadržaj je bogat, maštovit, ponekad čak i šokantno nov - npr. kako biste reagirali da u zemlji vilenjaka, patuljaka, mačeva i čarolija odjednom susretnete vanzemaljsku civilizaciju kojoj se tu srušio svemirski brod?
A što reći na predivno dizajnirane nove gradove vilenjačke frakcije? A nova zanimanja i zadaci? Golema avantura postala je još veća i još uzbudljivija!
Evo i par screenshota kao teaser za one koji još nisu kupili proširenje...
Igrači visokoga nivoa okupili su prije ponoći ispreed Dark Portala i čekaju ulazak u nove svijetove...
Exodar ima prepoznatljivu arhitekturu (ili je to tek unutrašnjost svemirskog broda?) koja se može opisati kao SF-retro...
http://dpasaric.kreativni.hr/WOW/ScreenShot_011707_015245.jpeg
Nove regije...
http://dpasaric.kreativni.hr/WOW/ScreenShot_011707_031542.jpeg
Grad dekadentnih "zlih" vilenjaka... a možda i nisu zli? Možda je to samo pitanje odnosa s javnošću...
http://dpasaric.kreativni.hr/WOW/ScreenShot_011707_051253.jpeg
Komunalni sektor u gradu sunca brine da je sve reprezentativno...
http://dpasaric.kreativni.hr/WOW/ScreenShot_011707_051520.jpeg
E da, za kraj još nešto... vezano čisto za Hrvatsku... nismo baš poznati kao zemlja u kojoj je običaj kupovati legalne igre... a još je manje zamislivo plaćati mjesečnu pretplatu za igru. Sve to pada u vodu kada je World of Warcraft u pitanju... nitko ne prigovara za cijenu, redovi su pred trgovinama, pretplata se uredno plaća... treba li veće potvrde kvalitete?
Da, mene su "upecali", ali nije mi žao... valjda će me proći...