03.10.2019 | 19:51
Elem... evo epiloga priče...
Savjet da se odjavim kompletno i s iMessage, i s Facetime na 24h bio je zapravo i rješenje.
Naime, kad sam se danas ponovno prijavio (s iPhonea) na jedno i drugo, ono što je radilo i prije (da radi preko telefonskog broja), proradilo je odmah, a ovo što jučer nije radilo, nije radilo ni danas, ali je danas, za razliku od jučer poruka pogreške bila jasna i konkretna.
Jučer je poruka bila "Došlo je do greške prilikom aktivacije. Pokušajte ponovno."
(Takve me greške uvijek sjete jednog profesionalnog softvera radi kojeg bih sigurno postao masovni ubojica, samo da su mi njegovi autori dopali šaka. U jednoj konkretnoj, vrlo čestoj situaciji prijavio bi "Error #62. Please refer to help for more details". Klikneš na Help, a on izbaci alert "There is no help. [OK]"
)
E, a sada maloprije sam dobio poruku da je za prijavu na iMessage (FaceTime) potrebno imati verificiranu E-mail adresu.
Elem, problem je, dakle, bio u tome što je moj AppleID davno upokojena mail adresa u domeni za Apple korisnike iz vremena prije iPhonea i cloud s*anja, dakle
Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript
. I tu mail adresu nikad nisam koristio za E-mail. Pa ona, logično, nije uopće verificirana (osim što su je kreteni mogli sami verificirati kad su je sami i generirali).
Sasvim je drugo sad pitanje zašto je do prekjučer sve super radilo s neverificiranom adresom, i to GODINAMA.
Uglavnom, rješenje, svima koji imaju taj problem, je
1. odsurfati na appleid.apple.com i prijaviti se tim svojim problematičnim AppleIDom
2. sasvim na vrhu će se pojaviti sekcija "Račun" (meni sve piše na hrvatskom pa tako ovdje navodim, a vjernici koji se užasavaju hereze korištenja hrvatskog u digitalnim tehnologijama neka brzo skupe drva za lomaču
) gdje desno, pod "kontaktne informacije" vjerojatno piše samo taj neverificirani apple id i eventualno broj telefona za dvofaktorsku autentifikaciju
3. još desno od toga klik na gumb "UREDI"
4. pojavit će se nova stranica, na vrhu vaš AppleID (koji se ne može mijenjati), ispod njega redom 4 rubrike za ime, srednje ime i prezime te datum rođenja, a ispod toga lista prijavljenih e-mail adresa i brojeva telefona
5. nemam pojma kako bi (kad bi i koristio tu adresu) natjerao sustav da mi pošalje verifikacijski kod za samu appleID email adresu, ali to nije ni potrebno. Klik na link "dodajte još" (odmah ispod liste) i upišite makar jednu (ja sam upisao 3, jednu po jednu) svoju valjanu E-mail adresu, provjerite inbox, u pristiglom mailu pročitajte 6-znamenkasti broj za verifikaciju i utipkajte ga u rubriku koju vam web aplikacija izbaci. Kad to odradite, imate jednu verificiranu E-mail adresu
6. OBAVEZNO klik na plavi gumb "GOTOVO" gore desno i odjava s appleid.apple.com servisa
Nakon toga moći ćete se prijaviti na iMessage i FaceTime usluge pomoću svojeg AppleID, i s iPhonea/iPada, a i s Maca. Doduše, više nećete moći primati poruke i pozive baš na svoj AppleID, nego samo na onu jednu (ili više njih) verificiranu adresu i na broj telefona, ali to je vjerojatno već manji problem.
Na Macu (10.13.6), nakon prijave AppleIDom na iMessage, kad se ode na Podešenja pa na korisničke račune, bit će u listi valjanih kontakata za dolazne poruke naveden broj telefona i sve verficirane adrese koje ste unijeli, a na dnu će, bez kvačice i zasivljen stajati AppleID (jer nije verificiran, jel...) te će kraj njega pisati "nije uspjelo" i pokraj toga link "detalji", ali na njega ne možete kliknuti jer je opcija zasivljena. Ful su pametni ti njihovi UI/UX dizajneri, sve mi suze idu na oči.
Tako da - enigma ostaje - ako je AppleID neka adresa koja nije nekad ranije bila verificirana - kako je uopće naknadno verificirati, jer appleid.apple.com ne nudi tu mogućnost. Čak ni na onaj glupi način (da adresu obrišemo pa opet upišemo) jer se appleID adresa ne može obrisati.
Ako netko drugi ima volje provesti pola sata na telefonu s njihovim ljubaznim supportom, prepuštam štafetu!