20.11.2018 | 21:50
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje...
Tu se nimalo ne slažem. Tj, nisi shvatio poantu. Jasno da bilo koji mehaničar nema što raditi na tom autu, jer nije školovan za njega. Ali, nakon školovanja će biti sposoban odraditi sve
Neće, frende, neće. Mehaničar koji je školovan za servisiranje elektromotora, baterija, kabela (ozbiljno debelih kabela), energetske elektronike... ne zove se mehaničar, nego električar.
posebno zato jer tu i tako nema popravljanja, već se sve mijenja.
Mijenja se,
kad se pokvari, isto kao i kod klasičnih auta, zar ne? Samo su dijelovi sitniji, ali se češće kvare.
Stvar je u tome da Tesla ne DOPUŠTA nikom da radi bilo što na tom autu i tako izravno krši odredbe o tržišnom natjecanju zbog čega je pod velikim povećalom EU.
Nije zato pod povećalom. To je samo dobrodošao izgovor.
Sasvim je, ponavljam, logično da iz Tesle automehaničarima ne dopuštaju da im prčkaju po proizvodu jer, kako rekoh, kad prođu školovanje, zvat će se električari. E, kad se budu zvali električari...
Kaj ti misliš da je današnji moderan 'klasični' auto jednostavna naprava?
Upravo suprotno. Mislim da je besmisleno zakomplicirana naprava jer je to tehnologija na zalazu, iz koje već 20 godina isisavaju nemoguće, djelić po djelić postotka po ovom ili onom parametru, pa do otvorenog falsificiranja mjernih rezultata, a sve da bi opravdali svoje postojanje i svoje plaće.
Jbt, recirkulacija ispušnog plina, na primjer... Znam termoelektrane od 150 MW koje to nemaju jer nije imalo stvarnog smisla ni rezona... Samo hrpa drangulija da se bolje kvari.
[snip]
Potom, vjerujem da ćemo se složiti da je elektromotor nemjerljivo jednostavniji od motora s unutrašnjim izgaranjem. I po broju dijelova, izvedbi, potrebnoj preciznosti izrade, odabira materijala itd.. Da ne spominjem senzoriku.
Da, slažem se. I?
Sad već na modernim motorima imaš: senzor temperature zraka, rashladne tekućine (počesto više od jednog), senzor tlaka ulja, senzor apsolutnog tlaka u usisnoj grani, senzor temperature ispušnih plinova, diferencijalni senzor tlaka u ispuhu, senzore položaja radilice (sve češće dva da start-stop sustav brže zavergla motor), senzor položaja bregastih vratila, senzor detonantnog izgaranja, pa dvije lambda sonde.
Tu su onda injektori, ako je dizel i common-rail sa svojim senzorom tlaka, turbokompresori, hladnjaci stlačenog zraka, rashladne tekućine i klima-uređaja itd itd. I sad te sve podatke treba prikupiti i onda ih ECU obradi i motor radi. Ili ne. I onda mehaničar pomoću dijagnostike mora naći kvar i okloniti ga.
Ma daj, ajde...
Mehaničari to nisu sposobni već najmanje 10 godina. Sve to što si sad nabrojao i sada u mehaničarskim radionicama rješava električar/elektroničar i specijalist za izgaranje ("bošist", recimo, kako su ih nekad zvali). Mehaničari su (bolji ili lošiji, ali ipak samo) dečki koji mijenjaju kočnice, zupčasti remen ulje i filtre, ramena, koljena, laktove, pete i ostale zglobove
, ispušnu granu i eventualno demontiraju i poslije ponovno vrate na mjesto turbinu, letvu volana i slična sr... kad ih moraš slati/nositi u specijalizirani servis. A
mehaničara koji zna rukovati jbnm OBD softverom tek trebam sresti.
Vjeruj mi da tu ima toliko toga što može poći po zlu (i polazi)da mislim da iskreno Tesla nije ništa kompliciranija naprava.
Naravno da nije. Beskrajno je jednostavniji. Zato i jest superioran.
Samo je stvar u tome da se temelji na drugačijoj tehnologiji koju Tesla skriva
Ma što skriva?
Ej... ne skriva ništa. Sve o njihovoj tehnologiji možeš naći, odavno napisano u tisućama knjiga. Iz elektrotehnike. To je ono čega se strojari boje.
"Niš ja vama ne vjerujem. Kako struja može teći kroz žicu kad žica nije šuplja...?"
Kompletna tehnologija u Tesli je tehnologija električne vuče iz travmaja i električnih lokomotiva, osim baterija.
i pritom ljudima sukraćuje mogućnosti popravka vozila osim kod sebe po cijenama koje su takve kakve jesu.
Slažem se da je to ozbiljan problem, ali siguran sam da to ne rade namjerno jer im u ovoj fazi sigurno nije isplativo ni na koji način reketariti malobrojne korisnike monopoliziranjem servisa. Naprotiv, to je praksa proizvođača koji imaju široku bazu kupaca koji imaju male mogućnosti napuštanja tog proizvođača. Siemens je, recimo, velemajstor u toj disciplini.
Jednostavno, to je sasvim novi proizvod, tehnički vrlo različit od ranijih i nema na tržištu servisa koji su kadrovski spremni ozbiljno se prihvatiti servisa. A njima je u Tesli sigurno itekako jasno da će im tek šira servisna i logistička podrška osigurati ozbiljan rast, a onda i popularnije cijene. Ali - svaki proizvođač zna da je i najbolji proizvod u rukama neukog i nesposobnog servisera - samo sredstvo za antagonizaciju krajnjeg korisnika.
Ovo čemu sada svjedočimo je početak zaleta prijelaznog razdoblja. Kako sam rekao - za 10 godina ćemo se smijati čudacima koji i dalje voze benzinske aute, a oni će morati voziti u bunkeru kanistere benzina jer će imati sve manje pumpi gdje mogu tankati.