22.11.2018 | 12:53
smayoo kaže:
Točno. Svakom autoservisu u Hrvatskoj kronično nedostaje pismenih i sposobnih električara i elektroničara. I uporno misle da to mogu nadomjestiti nepismenim mehaničarima. A ne mogu.
Da je tako kako ti kažeš, servisi bi bili krcati neispravnih i nepopravljivih automobila, ali ne čini mi se da je baš tako.
Recimo, serviser kod kojeg već godinama idem, nije ni električar ni elektroničar, ali do sada je svaki put uspio popraviti sve kvarove, pa čak i one koji nisu direktno povezani sa mehanikom. Naravno, nije ih popravio na način da je išao proučavati elektroničke sklopove i popravljati ih zamjenom neispravnih komponenti, nego ih je 'popravio' na način da je neispravan sklop zamijenio ispravnim.
Jedan jedini put sam morao ići kod elektroničara, zbog neispravne instrument table, jer me popravak kod elektroničara (zamjena stabilizatora napona) koštao skoro deseti dio onoga što bih trebao platiti u ovlaštenom servisu (zamjena instrument table).
Tvoje povezivanje ove priče s NASAom i CERNom svjedoči da zapravo i nemaš pojma o čemu se tu točno radi, ali svejedno smatraš da si u pravu. Mene to više i ne čudi jer sam odavno naučio da oni koji o nečem najmanje znaju - obično su najsigurniji u svoje (pogrešne) stavove.
Mojim karikiranjem sam ti samo htio povući paralelu sa činjenicom da ne mora svaki servis svakog automobila imati mogućnost rastavljanja bio kojega sklopa na sastavne dijelove, popravka na način da se napravi, zamijeni, zalemi ili što već, neispravni dio, i onda taj sklop sastavi te ponovo ugradi u automobil.
Dovoljno je detektirati koji sklop je neispravan, rastaviti automobil do razine da se sklop može zamijeniti, i ponovo sastaviti automobil.
A to može puno više osoba (koje, usput, koštaju puno manje) od osobe koja zna popraviti 'varijabilni frekvencijski pretvarač'.
Moje skromno znanje svakako nije na razini tvojega, ali to opet ne znači nužno da si ti u pravu kad pričamo o tome kako se danas stvari 'popravljaju'.
Pa onda automatski podrazumijevaš da to vrijedi i za elektromobile. A što ako je ta pretpostavka potpuno bez osnove?
Tako je. Pretpostavljam da će se i elektromobili 'popravljati' na isti način kako se popravljaju i automobili, kompjuteri, mobiteli, televizije, bijela tehnika....
Jer ne vidim razlog zbog kojeg bi elektromobilska industrija zaključila da im je financijski povoljnije imati u svakom servisu tim stručnjaka koji može na licu mjesta rastaviti, popraviti i ponovo sastaviti kompletan automobil, umjesto 'idiota' (naravno ne pravog idiota, nego osobu sa puno manjim znanjem od prethodno navedenog tima, ali dovoljnim da napravi ono što treba napraviti) koji će znati detektirati neispravni modul i zamijeniti ga ispravnim.
Takvih s ovom zadnjom osobinom (samo s njom je cca pola), a da zadovoljavaju sve tri - nisam sreo nijednog, a da je mehaničar po struci.
Ne znam kakvi su to servisi sa kojima si ti imao iskustva, ali, kao što sam gore već spomenuo, već dugi niz godina idem kod istog servisera, koji je po struci mehaničar, ali uredno otklanja i ne-mehaničke kvarove.
Ti znaš... Nemaš pojma o tome što je uopće komponenta koja je ključna u pogonu električne vuče, ali a priori znaš da se ne popravlja na licu mjesta. Nije li to super?
Daj, pričaj mi malo o genskom inženjeringu i uzgoju mikrobioloških kultura za teraformiranje susjednih planeta. Siguran sam da i o tome znaš sve (mislim, kad imaš kontakte u NASA-i i CERN-u...
).
Naravno da znam, jer više nitko ništa ne popravlja, barem ne u ovlaštenim servisima (automobila, televizija, mobitela) jer se to ne isplati. Visoko kvalificirana osoba koja je u stanju doista nešto popraviti će uvijek biti kuplja od prosječno obrazovane osobe, priučene za određeni broj nekompliciranih radnji. Nema to veze sa znanjem nego sa ekonomijom
Da smo ovu raspravu vodili prije 40 godina, kada su se stvari doista i popravljale, onda bi ti imao potpuno pravo.
Ali danas toga više gotovo i nema. Doduše, još uvijek postoje ljudi koji su u stanju popraviti TV zamjenom elektroničke komponente, a ne zamjenom video-board-a, ili popraviti mobitel zamjenom neispravne komponente, a ne čitavog motherboard-a, ali takvih je, u odnosu na nekadašnje stanje, danas zanemariv broj, i ne rade u ovlaštenim servisima.