14.12.2018 | 11:16
JOHN kaže:
smayoo kaže:
JOHN kaže:
......pa nemoguće da čitav svijet dijeli iste probleme (nisu halucinacije) ali jedino smayoo ne.
Koji je to "cijeli svijet"?
Tko god je mene pitao za savjet pri kupovini uređaja bijele tehnike, zadovoljan je i nema takve probleme. Uređaji se (kako koji) kvare ponekad, ali se uredno daju popraviti i popravljaju se, za cijenu ne veću od 10-15% amortizirane vrijednosti uređaja, te nisam čuo da ga je netko koristio manje od 10 godina.
E, sad, drugi put se nemoj praviti pametan pa misliti da znaš sve što treba znati da ispravno odabereš električni ili elektromehanički uređaj sukladno svojim preferencijama, nego na vrijeme pitaj za savjet.
Moje osobno iskustvo kao i iskustvo rodbine, prijatelja i poznanika mi govori da elektronika nije baš tako pouzdana kako je ti predstavljaš. Vrlo često se dešava da nije moguće u kratkom roku dijagnosticirati kvar, popravci su skupi i dobrim dijelom čak i neuspješni. Često se također dešava, ti i ljudi koji te okružuju ste očito izdvojeni slučaj, da elektronika krepava po isteku jamstva, a sam popravak je neisplativ. Električari (barem kod nas) kojima po zidovima vise silne diplome i certifikati, ili se ne posvećuju svom poslu koliko treba ili ne znaju odraditi svoj posao (time ne impliciram da su glupi i nesposobni, nego očito nisu dovoljno educirani, možda su ograničeno educirani) što nikako nije moja stvar niti za to moram imati razumijevanja. Također smatram da nije prihvatljivo da šećem od servisa do servisa, nego očekujem popravak u prvom, eventualno drugom servisu ili pokušaju. Što će ti proizvod ako nije pouzdan i ako nema servisne ili korisničke podrške za njega!?
Izvlačim iz prašine ovaj offtopični dio s jednom izravnom ilustracijom. Podstanarki se nedavno pokvarila vešmašina, prvi put nakon 7 godina. Evo računa za popravak:
Koliko je koštao popravak? 350 Kn. Što je bilo neispravno? Elektronika? Ne. Remen.
Također smatram da korisnik određene tehnike za svakodnevne radnje, koristeći ju na ispravan način, pri kupovini nije dužan tražiti mišljenje jednog smayee ili bilo kojeg drugog poznavatelja elektroničkih uređaja kao garancije dugotrajnosti proizvoda. Neznam kako ti to može pasti na pamet!
Naravno da nisi dužan, niti itko drugi, tražiti ičiji savjet prije kupovine ičega. Ali sjeti se toga idući put kad poželiš njurgati da ti se "pokvarila elektronika". Jasno ti je (valjda?) da (a) nisu svi proizvodi jednake kvalitete, to jest da neki proizvođači radije ulažu u skupe reklame, nego u kvalitetu proizvoda i (b) da nisu svi proizvođači voljni organizirati i držati kvalitetnu servisnu podršku, nego većina samo gleda formalistički ispuniti zakonsku obavezu servisne podrške. I onda ti je (nadam se, sada ipak) jasno da nije svejedno od kojeg proizvođača kupuješ proizvod i da netko tko je te struke možda o tome zna nešto više od tebe. Ali naravno da nisi dužan tražiti savjet. Tvoje je temeljno ljudsko pravo i sloboda raditi kako želiš, pa makar i na svoju štetu.
Čak i da iz nekog razloga se pojavi potreba da tražim savjet od nekoga pri odabiru nekog elektroničkog uređaja kao garancije pouzdanosti, zar se ti zaista smatraš tom osobom za svaku napravu? Sudjelovao si u svakom proizvodu od ideje do konačnog proizvoda?
Ne. Ali o onom što je bitno za eksploataciju električnih i elektroničkih proizvoda - znam više nego dovoljno da mogu pouzdanije procijeniti što koliko novca stvarno vrijedi. To jest (očito) znam o tome kudikamo više od tebe.
Kad sam gradio kuću pa su mi nudili neke razne materijale (za izolaciju, za ovo, za ono, ne sjećam se više) jeftine i skupe, znaš što sam napravio? Išao sam pitati kolegu građevinara što misli što se od toga isplati platiti i na što je potrebno pri tom paziti.
Kad sam nabavljao auto, znaš što sam onda napravio? Išao sam pitati Djuru genijalca (to je ovaj što vozi po ledu, ali kad nema one neke nivelete
) što on misli da bi bilo pametno kupiti s obzirom na moje potrebe.
Kad smo birali koje bi voćke posadili, išli smo pitati šogoricu koja je agronom da nas posavjetuje, s obzirom na tlo, klimu, poziciju, sunce i tako to.
Kužiš?
Ti, naravno, ne moraš pitati nikog ništa, jer, kao i svi građevinari, ti znaš *FUC***G EVERYTHING!!!
Ja priznajem da ponekad možda preuveličavam veličinu kvarova, al zaista iz prve ruke tvrdim da su mnogi popravci bili zaista neisplativi i da su se kvarovi mahom događali godinu ili dvije po isteku jamstva. Ali isto tako smatram da ima i pouzdanih naprava, onih iz prošlog stoljeća!
QED.