Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


25.11.2018 | 12:32
Takve ljude. Armirače koji misle da znaju sve o uzemljenju i da im ne treba električar za postaviti temeljni uzemljivač pa razbijaju gotov temelj jer nisu izveli mjerne spojeve. Bravare i stolare koji misle da znaju sve o izjednačenju potencijala metalnih masa pa onda dva puta rade posao spajanja vodiča na metalna vrata i prozore jer im je nazubljena i elastična podloška "isto". Strojare koji misle da znaju sve o asinkronim elektromotorima pa na motore umjesto tri faze spajaju dvije faze i nulu. Stolare koji misle da znaju sve o instalaciji rasvjete pa onda razvaljuju vlastite tek napravljene ormare i krevete jer im ugradne lampe izbacuju diferencijalnu zaštitu (jer ne razlikuju nulu i zaštitno uzemljenje). Bageriste i njihove voditelje radova koji misle da znaju sve o podzemnim kabelima pa ih umjesto na 60 cm ukopaju na 20 cm dubine, tako da vrtlar kod prvog prekopavanja zemlje frezom nareže kabel na tanke šnite, ko čajnu salamu.
A znam, naravno, i električare koji misle da znaju sve o nečem o čemu nemaju pojma. Ali oni nisu moj problem, nego problem mojih kolega, građevinara i strojara. Gore nabrojani su moj problem.
25.11.2018 | 12:48
Za dobar dio nabrojanog postoji projektna dokumentacija, nadzor i koordinacije.
25.11.2018 | 12:50
Naravno. Ali građevinarima ne trebaju koordinacije, niti projektna dokumentacija. They know F***N EVERYTHING!
25.11.2018 | 13:56
Možda je problem u komunikaciji!?
25.11.2018 | 15:51
Naravno. 90% svih problema je u komunikaciji.
25.11.2018 | 16:41
Smajoo, ja kad čitam tvoje postove ne mogu vjerovati da su za "Gospodina svaršenog" izabrali onog košarkaša, a ne tebe
25.11.2018 | 16:50
Zašto? Čovjek je košarkaš, ali ziher bi mogao biti svjetski šampion u tenisu, samo da prođe trotjedni tečaj?
25.11.2018 | 18:34
25.11.2018 | 18:38
Nema šanse. Da su smayoo izabrali, za tri tjedna bi svi bježali glavom bez obzira! Vjerojatno bi to bio kraj i za samu televiziju.
25.11.2018 | 20:20
25.11.2018 | 20:33
Djuro genijalac kaže:

Nisam ti na ti s tim oznakama ibize, daj mi napiši konkretno koji je to model (motor, godina proizvodnje)


1.9 TDI Sport, 2004. godina

PS. I da, hvala za linkove
02.12.2018 | 10:05
Evo mene opet, zanima me što biste vi napravili u ovoj prelijepoj situaciji koja mi se desila.
Prije par dana sma se vozio i bacio me u safe mode, počela bljeskati lampica grijača.
Skeniram grešku - P0407 EGR Sensor B Circuit Low.
Obrišem vozim dalje, sve super. Opet nakon par dana ispadne greška, baca u safe mode...cudesa.
Ugl to je taj neki senzor položaja klapne ako sam dobro skužio, riješenje je zamjena EGR-a..u ovlaštenom nekih 5-6kkn.
E sad imam više mogučnosti i ne znam koju da odaberem.

Moj motor je zahvaćen onom aferom i dostupna je servisna mjera. Dosta ekipe nakon servisne mjere veli da im krepava EGR dizne itd.
Ja bi otišao odraditi servisnu mjeru, sa kojom automatski dobivam 24mjeseca garancije na 11 dijelova ispušnog sistema i dovoga goriva (tzv mjera povjerenja -www.seat.hr/servis-dodatna-oprema/inform...zelskim-motorima/faq). Čim mi se upali greška EGR-a odmah kod njih i nek mijenjaju. Preduvjet za to je da je vozilo servisirano po planu i sa originalnim dijelovima, vele da može i neovlašteno (imam žigove u servisnoj od radione di sam radio izmjene ulja), bitno je kao da je uredna servisna povijest.

Druga opcija je da mi to sve propadne i da me odj. iz ne znam kojeg njima valjanog razloga i šta sad, mogu za 3kkn u TAS da mi mijenjaju EGR ali mi nitko ne garantira da će se time riješiti stvar za stalno.
Dobio sam ponude za EGR, DPF off i vraćanje mape koju sam imao za 1800kn kod jendog, a kod drugog lika 2500kn.
Jedina stvar koja me muči kod svega toga je što sa 1.1.2019. dolazi provjera svih tih "ekoloških" sustava preko OBD porta.
Jedan me uvjerava da ništa ne bude bilo od toga, drugi veli da isprogramira da nema grešaka.

E sad pojma nemam ni sam šta bi bilo pametno napraviti. Ne da mi se iskrcavati toliko para za prokleti ventil, a opet tak se nemrem voziti. Možda kad bi bio neki električar da to sve raskopa pa vidi dal se može samo senzor zamijeniti, iako ne znam koliko bi to bilo dugoročno.

Edit: mašina 1.6 TDI 77kw 2012.
02.12.2018 | 11:17
Isti identični alarm (očitan preko OBDII i ForScan softvera) na mom Ford Galaxy ne baca u safe mode, čak niti ne pali servisnu lampicu. Jednostavno te čeka ta poruka kad prvi put ideš provjeriti povijest događaja, zato što (navodno) postoje dva identična senzora - ako se jedan začepi, drugi radi i dalje.
Jesi li siguran da je to jedini zapisani alarm u povijesti događaja? Jer, kad očitavaš kroz OBDII, nije to baš tako jednoznačno - auto ti je bio u safe mode, otvoriš softver i tamo ti piše "auto je bio u safe mode baš baš radi ovoga". Otvoriš pa gledaš što se sve događalo i što od svega toga baš baš vremenski koincidira s trenutkom odlaska u safe mode (a to se ne vidi po satu realnog vremena, nego po odometru ili po kumulativnoj minutaži rada motora, ili tako nekako, nisam sad 100% siguran, trebao bih dizati virtualku da vidim ForScan softver).
02.12.2018 | 11:26
Zaboravih napisati. Meni je u dosadašnjih 350.000 km odlazio u safe mode dvaput radi puknutog crijeva stlačenog zraka (iza turbine prema motoru) - alarm je bio "air pressure failure" ili tako nešto i jednom radi problema s turbinom (zapinjao je mehanizam promjenjive geometrije turbine), što je bio "early sign" da je turbinu pametno skinuti i odnijeti na servis (koji je bio puno jeftiniji nego da čekam da se raspadne skroz).
Uglavnom, svaki od ta tri puta je prilikom spajanja OBDII bio vidljiv ovaj alarm kojeg spominješ. Ali, kažem, barem kod mene, to je prolazni alarm koji ne izaziva nikakav neposredni događaj. Taj put kad je skidana turbina i nošena na servis, mehaničar je skinuo i EGR ventil i temeljito ga očistio. BIlo je dosta čađe u njemu, tako da sigurno nije škodilo, ali nije imalo nikakvog vidljivog utjecaja na P0407 alarm. I dalje je vidljiv u povijesti događaja svaki put kad se spojim OBDom.
Hoću reći - jako je bitno tko ti očitava stanje kad se spoji OBDom na auto. Ako je to netko od mehaničara, 95% šanse je da je očitao nešto krivo, čim problem nije očit i dovoljno čest da ga već zna napamet.
02.12.2018 | 11:44
Sad ću biti pametan, ali remapiranje ECU-a je stvar koja prije ili kasnije dovede do toga što se tebi dogodilo... kako riješiti problem nisam pametan, odnosno opcija koju bih ja odabrao tebi vjerojatno nije po volji.

Uglavnom, ako misliš zadržati auto još xy vremena vrati ga na tvorničku mapu i plati popravak koliko ga treba platiti... ili odi kod nekaoga da ti skine DPF i sredi elektroniku pa ganjaj dok ide (usput nabaci još 20-30 konjića, nek' se nađe )... sad koliko će kod nas prolaziti da voziš auto bez DPF-a nemam pojma, ali svaki odlazak van HR u neku od susjednih zemalja EU ti je potencijalni rizik da te kazne, a kazne su (prema pročitanom) mrak.
02.12.2018 | 11:48
Što se tiče EGR ventila, ja sam nakon velikog servisa imao problem sa njime, vratio se odmah u servis i rekao da se auto guši, a da je prije servisa radio ok, dali su mi zamjenski auto i drugi dan me obavijestili da im je prilikom vađenja motora došlo do oštećenja crijeva koje ide na EGR i koje je puštalo pritisak... uglavnom popravili su (stavili novo) o svom trošku, ja pokupio auto i svi sretni ... tako da provjeri da nije samo to crijevo (lajtung) u pitanju.

PS. Ja sam na 1.9 PD TDI motoru i nemam DPF, no valjda je jednak (sličan) sistem EGR-a i na 1.6 CR TDI motoru.

PPS. Što se tiče kontrole i provjere u našim STP mislim da to neće zaživjeti još neko vrijeme jer su recimo prošle godine uredno provjeravali stanje amortizera, a ove godine nisu... na postavljeno pitanje zašto mi nije provjeravao ispravnost amortizera (da, ima nas bedaka koji nagovaramo lika iz STP da nam nađe kvar i sruši nas), lik iz STP je odgovorio da im je preko 50% auta padalo na provjeri ispravnosti i da su odustali od toga dok ne bude obavezno... e sad, ako nisu u obavezi provjeravati nešto što je bitno za ispravnost auta, onda će kontrola ekologije doći tko zna kada.
02.12.2018 | 16:40
Ovo ti se sigurno nebu dopalo, ali... Moderni su auti TOLIKO komplicirani, s toliko međusobno ovisnih procesa u pozadini da je ne bih nikom povjerio da prtlja nešto po mapama i softverski maskira neispravnost u sustavu jer je to igranje s vatrom na duge staze.
Ako misliš voziti taj auto do daljnjega, odradi sve kako je tvornica zamislila i to je to.
Eventualno se raspitaj može li se EGR skinuti i očistiti te može li se položaj klapne zamijeniti (tvornica to vjerojatno nije predvidjela kao servisni zahvat, ali ponekad je to moguće). Čak i ako nije dio dostuapn za sebe, pogledaj ima li netko neki kojem je puknuto crijevo ili nešto slično, a da je dio koji tebi treba ispravan pa da ga možeš zamijeniti.
Ova afera s dizelašima i prekomjernom emisijom NOX-a mi je i dalje siva zona. Naime, VW sad odrađuje sofverski zahvat koji to, kao, ispravlja. Ako je to tako jednostavno, onda se postavlja pitanje zašto to nisu ODMAH napravili na taj način? Očito to nije tako jednostavno: s ovim zahvatom vrlo vjerojatno motor gubi na snazi ili je dugoročno ugrožena pouzdanost motora ili kombinacija jednog i drugog, ali se to gura da se ne čeprka dalje po toj temi.
Što se tiče OBD provjere ispravnosti vozila na licu mjesta; to bih volio vidjeti kod nas. U trenutku kad barem 15 posto auta u prometu ima ilegalne ksenone koji zasljepljuju sve živo osim vozača dotičnog vozila i policija se nije NIKAD potrudila isključiti bilo koga iz prometa (iako je neispravnost svjetala u vidu geometrije snopa pad na tehničkom), a mogla je nakupiti novaca i novaca, baš me zanima ovo s OBD-om. Mislim, sad se bude digla hajka na nesretnike s Euro5 ili 6 motorima, a istovremeno su u prometu auti koji dime i smrde kao da idu na ugljen i nikome ništa?
No to postrani, ja bi auto sredil radi sebe, a ne zakona koji (ne)stupa na snagu
02.12.2018 | 21:02
Nedavno sam napisao, i stojim iza toga - EGR ventil je, kao dio sustava recirkulacije dimnog (ispušnog) plina - čisto s*anje za raditi na termodinamičkom ciklusu tako male snage. Stvarna korist od toga (u smislu efikasnosti, i u smislu ekologije, i u bilo kojem trećem smislu) je zanemariva, ako ikakva. Međutim, ako cijeli taj sustav nije u potpunosti demontiran, a pripadajući otvori zatvoreni i zabrtvljeni, onda mora biti 100% ispravan. Tako da se slažem s Djurom - ako je zaista problem u neispravnosti EGR ventila (što mislim da nije), onda ga treba osposobiti (propuhivanjem ako pomaže) ili zamijeniti. Mađijanje po softveru ne rješava ništa, samo gura auto u veći kvar.
03.12.2018 | 10:45
Meni ponekad dođe želja da naprijed i pozadi ugradim reflektor od 5kW i da samo rokam kad mi dolaze u susret sa kvazi xenonima. Možda samo jedan na krov, pa po potrebi iznutra okretat. A može i jednostavno stat pa palicom razvalit lampe.
03.12.2018 | 10:52
JOHN kaže:
Meni ponekad dođe želja da naprijed i pozadi ugradim reflektor od 5kW i da samo rokam kad mi dolaze u susret sa kvazi xenonima. Možda samo jedan na krov, pa po potrebi iznutra okretat. A može i jednostavno stat pa palicom razvalit lampe.


+1

A onda su na listi oni s nepodešenim svjetlima koja tuku u zrak, umjesto na cestu
03.12.2018 | 11:19
Onda je na popisu (za palicu) i Mercedes sa multibeam svjetlima jer po laganoj kiši u gradu od njih ne da ne vidiš par sekundi nego treba oku pola minute i više da se koliko toliko prilagodi

Ne sumnjam da su svjetla dobra na otvorenoj cesti sa slabom ili bez ikakve rasvjete, ali po gradu se zbune i ne rade kako treba, odnosno hebeno zaslijepe.
03.12.2018 | 11:32
U svojoj ranijoj dobi sam imao jedno razdoblje kad sam izlazio van iz auta i doslovno ljudima gasio duga svjetla. Kod nekih(uglavnom žene) na instrument tabli samo plava oznaka znači da su upalena svjetla!!!!!!! One su tako mislile!
A kod jedne nakaze(lik srednjih godina) opravdanje je bilo da on ništa ne vidi.
Držalo me to jedno pol godine, dok nisam shvatio da na cesti jednostavno mora postojati određen broj nakaza.
03.12.2018 | 12:04
Nisam shvatio - pričaš o ljudima koji voze pod dugim svjetlima U GRADU? Ili na otvorenoj cesti?
03.12.2018 | 12:44
Jedno i drugo. Od prvog dana pazim kada mogu, a kada ne mogu upalit duga svjetla. Doduše to sada radi elektronika (koja usput rečeno ponekad ne kuži da nema nekog osvjetljenja ispred vozila ), al nema veze. Treba se znati ponašati u prometu. U gradu uglavnom upalim dugo svjetlo samo nakazi(duga svjetla i maglenke jer su cool) koja je u svemu, samo ne u vožnji.
03.12.2018 | 12:55
energymann....Koje god sam mehaničare upoznao, bilo u ovlaštenom ili onim drugim, niti jedni nisu ništa dobroga rekli za chipiranje ili mapiranje. Uglavnom izađe loše za motor i prijenos. Vrati na tvorničku mapu i zamjeni EGR.
Na ne baš toliko starim toyotama(Auris, Avensis, Rav4), vrlo jednostavno(lako dostupni) se dao izvaditi EGR tako da si ga doslovno mogao sam očistiti od čađe. Provjeri kakva je situacija s tvojim Seat-om. Takve stvari možda možeš i sam odraditi.
03.12.2018 | 13:17
I na ovom i na prošlom auto sam imao mape koje su bile odrađene kako spada. Stvar je u tome što na tom 1.6 TDI EGR i dizne (Siemens) krepavaju za dobro jutro, ako ga malo krivo pogledaš ode sve. Dobro poznati problem, ali ja sam se eto nadao da će mene izbjeći
Do EGR-a nikako ne mogu sam jer moram skidati cijeli prednji most i vaditi DPF van da bi oslobodio prostora za skidat cijevi rashladne tekučine itd.

Detaljnijom analizom ETKE i sheme samog EGR-a skužio sam da je cijeli taj senzor (tiskana pločica sa integrircem gore) u kućištu elektromotora koji otvara i zatvara klapnu. Moram probati naći ako se odvojeno može taj dio nabaviti pa da ga probam zamijeniti. Ali evo vozio sam se cijeli vikend i danas ujutro i ništa se nije desilo. Mislim iskreno me trenutno nije briga za to, nego za NG idem autom do Budimpešte jer od tamo imam avion, pa ne bi bilo lijepo da me zajebava putem i oduzima mi vrijeme.

Edit: u petak idem na dijagnostiku u Zubak.
03.12.2018 | 13:21
JOHN kaže:
energymann....Koje god sam mehaničare upoznao, bilo u ovlaštenom ili onim drugim, niti jedni nisu ništa dobroga rekli za chipiranje ili mapiranje.


Gle, ljudi to rade od oka. Većina. Koliko sam puta čul: dodaš goriva dok ne počne prejako dimit, onda malo smanjiš i to je to. Ide puno bolje....

Ljudi pritom zaboravljaju nekoliko stvari. Prvo: na svaki dodatni kW snage koji dobiješ, kroz motor će proći još cca 2 kW toplinskog opterećenja.

Drugo: porast snage je posljedica porasta tlaka u cilindru. U kombinaciji s ovom prvom točkom (veći toplinski tok) često stradava čelo klipa. Viđao ih tako lijepo rastaljenih, divota za gledati.

Treće: trenutak ubrizgavanja nije nimalo slučajan. Ako je prerano, dolazi do porasta tlaka prerano, dok je klip još na putu prema gore i to stvara izuzetna opterećenja na klipni mehanizam. Tu prvo nastradaju ležajevi klipnjače.

Na koncu, stvara se čađa koja čepi ispuh, taloži se po turbini itd itd.... Sve to skupa nije nimalo bezazleno.

Novoj bi mapi vjeroval samo da ju razvije inženjer koji je bio zadužen za razvoj motora pa da je promijenil firmu jer su mu na živce išli brojači profita koji mu nisu dali da motor bude realiziran u svojem punom potencijalu i on to sad hoće ispraviti.

Ovo sve ostalo je samo život na kredit (u švicarcima)
03.12.2018 | 13:25
energyman kaže:
Stvar je u tome što na tom 1.6 TDI EGR i dizne (Siemens) krepavaju za dobro jutro, ako ga malo krivo pogledaš ode sve.


Da, zato se to i zove kolokvijalno kwarvagen
03.12.2018 | 21:27
energyman kaže:
...Stvar je u tome što na tom 1.6 TDI EGR i dizne (Siemens) krepavaju za dobro jutro,...

Bolje i to nego neki Peugeot kojemu AMD radi elektroniku
14.12.2018 | 11:16
JOHN kaže:
smayoo kaže:
JOHN kaže:
......pa nemoguće da čitav svijet dijeli iste probleme (nisu halucinacije) ali jedino smayoo ne.


Koji je to "cijeli svijet"?

Tko god je mene pitao za savjet pri kupovini uređaja bijele tehnike, zadovoljan je i nema takve probleme. Uređaji se (kako koji) kvare ponekad, ali se uredno daju popraviti i popravljaju se, za cijenu ne veću od 10-15% amortizirane vrijednosti uređaja, te nisam čuo da ga je netko koristio manje od 10 godina.

E, sad, drugi put se nemoj praviti pametan pa misliti da znaš sve što treba znati da ispravno odabereš električni ili elektromehanički uređaj sukladno svojim preferencijama, nego na vrijeme pitaj za savjet.


Moje osobno iskustvo kao i iskustvo rodbine, prijatelja i poznanika mi govori da elektronika nije baš tako pouzdana kako je ti predstavljaš. Vrlo često se dešava da nije moguće u kratkom roku dijagnosticirati kvar, popravci su skupi i dobrim dijelom čak i neuspješni. Često se također dešava, ti i ljudi koji te okružuju ste očito izdvojeni slučaj, da elektronika krepava po isteku jamstva, a sam popravak je neisplativ. Električari (barem kod nas) kojima po zidovima vise silne diplome i certifikati, ili se ne posvećuju svom poslu koliko treba ili ne znaju odraditi svoj posao (time ne impliciram da su glupi i nesposobni, nego očito nisu dovoljno educirani, možda su ograničeno educirani) što nikako nije moja stvar niti za to moram imati razumijevanja. Također smatram da nije prihvatljivo da šećem od servisa do servisa, nego očekujem popravak u prvom, eventualno drugom servisu ili pokušaju. Što će ti proizvod ako nije pouzdan i ako nema servisne ili korisničke podrške za njega!?


Izvlačim iz prašine ovaj offtopični dio s jednom izravnom ilustracijom. Podstanarki se nedavno pokvarila vešmašina, prvi put nakon 7 godina. Evo računa za popravak:

IMG_0025.JPG


Koliko je koštao popravak? 350 Kn. Što je bilo neispravno? Elektronika? Ne. Remen.

Također smatram da korisnik određene tehnike za svakodnevne radnje, koristeći ju na ispravan način, pri kupovini nije dužan tražiti mišljenje jednog smayee ili bilo kojeg drugog poznavatelja elektroničkih uređaja kao garancije dugotrajnosti proizvoda. Neznam kako ti to može pasti na pamet!


Naravno da nisi dužan, niti itko drugi, tražiti ičiji savjet prije kupovine ičega. Ali sjeti se toga idući put kad poželiš njurgati da ti se "pokvarila elektronika". Jasno ti je (valjda?) da (a) nisu svi proizvodi jednake kvalitete, to jest da neki proizvođači radije ulažu u skupe reklame, nego u kvalitetu proizvoda i (b) da nisu svi proizvođači voljni organizirati i držati kvalitetnu servisnu podršku, nego većina samo gleda formalistički ispuniti zakonsku obavezu servisne podrške. I onda ti je (nadam se, sada ipak) jasno da nije svejedno od kojeg proizvođača kupuješ proizvod i da netko tko je te struke možda o tome zna nešto više od tebe. Ali naravno da nisi dužan tražiti savjet. Tvoje je temeljno ljudsko pravo i sloboda raditi kako želiš, pa makar i na svoju štetu.

Čak i da iz nekog razloga se pojavi potreba da tražim savjet od nekoga pri odabiru nekog elektroničkog uređaja kao garancije pouzdanosti, zar se ti zaista smatraš tom osobom za svaku napravu? Sudjelovao si u svakom proizvodu od ideje do konačnog proizvoda?


Ne. Ali o onom što je bitno za eksploataciju električnih i elektroničkih proizvoda - znam više nego dovoljno da mogu pouzdanije procijeniti što koliko novca stvarno vrijedi. To jest (očito) znam o tome kudikamo više od tebe.

Kad sam gradio kuću pa su mi nudili neke razne materijale (za izolaciju, za ovo, za ono, ne sjećam se više) jeftine i skupe, znaš što sam napravio? Išao sam pitati kolegu građevinara što misli što se od toga isplati platiti i na što je potrebno pri tom paziti.

Kad sam nabavljao auto, znaš što sam onda napravio? Išao sam pitati Djuru genijalca (to je ovaj što vozi po ledu, ali kad nema one neke nivelete ) što on misli da bi bilo pametno kupiti s obzirom na moje potrebe.

Kad smo birali koje bi voćke posadili, išli smo pitati šogoricu koja je agronom da nas posavjetuje, s obzirom na tlo, klimu, poziciju, sunce i tako to.

Kužiš?

Ti, naravno, ne moraš pitati nikog ništa, jer, kao i svi građevinari, ti znaš *FUC***G EVERYTHING!!!

Ja priznajem da ponekad možda preuveličavam veličinu kvarova, al zaista iz prve ruke tvrdim da su mnogi popravci bili zaista neisplativi i da su se kvarovi mahom događali godinu ili dvije po isteku jamstva. Ali isto tako smatram da ima i pouzdanih naprava, onih iz prošlog stoljeća!


QED.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 18 minuta
  • dpasaric: Ili ga stavi negdje sa strane. pa da ga baš ne frkneš donesi u muzej kada budeš prolazio nekom prilikom, baš ću ovih tjedana slagati novi Apple postav, pa ću vidjeti treba li mi još koji, znam da 2-3 imam sigurno u skladištu...
  • Lihto: Hvala Davore, znači ide u reciklažu..
  • dpasaric: Više ne vrijedi, njegovo vrijeme je davno prošlo, to je muzejska stvar, a i muzeju ih imamo hrpu...
  • Lihto: Jel vrijedi šta orginal Apple dock sa 30pin kablom za iPhone 4/4s? Ako netko želi kupiti može na pm..
  • dpasaric: Konačno neki hardver test, dugo mi nitko nije želio ustupiti računalo za test, ali sada se našao dobrovoljac! :)
  • dpasaric: Stigao mi je novi MacBook Pro M4 Pro na Jabučnjak test! :)
  • smayoo: RIP David Lynch
  • ^SuperUnknown^: Treba tko Time Capsule 1st gen? 500 i 2000 GB modeli, restauriranih napajanja (40/50E cijene). Javite u PM ako tko treba :)
  • accom: Windy. Meni odličan.
  • smayoo: Nije nijedna 100% i uvijek točna, ali za Hrvatsku je HRT Meteo meni najtočnija
  • smayoo: Za Hrvatsku HRT Meteo
  • Matija klc: Teski ocaj. Trenutno mecava u mom gradu a u njoj pise kisa da pada. Sta koristite vi ekipa?
  • Matija klc: Koju aplikaciju za vrijeme koristite? Ova standardna od Apple-a je postala
  • smayoo: Piši u forum
  • Air: Kod instalcije mi se oštetio jedan user na način da jedinio kod njega ne mogu otvoriti System preferece.
  • Air: @Bertone hvala. Odradio sam direktno preko instalera Apple. Spremim ovaj link za kasnije.
  • Bertone: [link]
  • Bertone: @Air, [link]
  • Yonkis: Settings , General, Dictionary. Bilo mi je uključeno. Nisam to upalio 100%
  • Air: netko je stavio na Jabucnjaku link sa operativnim sistemima koji nisu više podržani od Apple-a. Ja ne mogu naći taj post. Trebam Big Sur. Ako netko zna sa koje stranice je siguno sikuniti?
  • smayoo: Nemam pojma. Gdje si to našao? :)
  • Yonkis: Kakav je ovo hrvatsko engleski rječnik? [link]
  • ^SuperUnknown^: Ekipa, trazim tipkovnicu tj. top case za prvi Intel Macbook (Macbook1,1-4,1 A1181), po mogucnosti bijelu, ali moze i crna :) Ako tko ima od nekog krepanog javite :) Thx!
  • kupus: tražim 30 pin na lighting adapter, ako ima tko viška - PM
  • stefanjos: sretna nova!
  • Yonkis: Sretna vam ova nova 2025!
  • dpasaric: Kreativna vam 2025. godina! Kanpai! [link]
  • JOHN: Sve najbolje u novoj godini. Puno zdravlja, sreće i uspjeha.
  • zoranowsky: Sretna Nova!
  • Miro Spiro: Sretna Nova godina
  • Matija klc: Sretna Nova svima
  • Gjuroo: Sretna nova!
  • Bertone: Sretna Nova
  • Zdravac: Sretna Nova, i svako dobro vam želim!
  • dpasaric: Svako dobro i da vam 2025. bude još bolja! :)
  • smayoo: SRETNANOVAGODINAAAAAAAA!!!! :D
  • Yonkis: dpasaric, I think you're gonna love it :)
  • dpasaric: Kako imamo Lisu u Pikiju, to mi je na listi za gledanje!
  • Yonkis: [link] netko već gledao?
  • Zdravac: :)
  • JOHN: Jel prolazi integralni? :)
  • Zdravac: @JOHN, lagano sa ugljikohidratima (kruh), rakija je, s druge strane, preporučljiva :)
  • ping: Sretan Božić
  • JOHN: Sretan i blagoslovljen Božić. Pazite na slatko i slano. Samo kruh i voda i ajde može i pijača!:)
  • zoranowsky: Sretan Božić!
  • dpasaric: Sretan Božić i se najboljshe judi! :)
  • smayoo: Sretan Božić, svima svima neka bude veseo, miran, topao, sit i napit! :)
  • Gjuroo: Sretan Božić!
  • Zdravac: Sretan Božić!
  • drpongrac23: Sretan i blagoslovljen Božić!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.24 Seconds

Provided by iJoomla SEO