09.08.2020 | 14:46
Djuro genijalac kaže:
Imam dva ciljana pitanja: motor se pregrijavao ili jednom opako pregrijao?
Više puta u nekoliko godina sam kosio po tri sata visoku travu. Između sam radio stanke za hlađenje. Vjerujem da joj je bilo naporno i da bi možda to moglo biti uzrok nekom problemu stoga sam to naveo.
Kad je kosilica prestala raditi, kako se to TOČNO dogodilo? Je li zacvikala i stala ili ju samo nisi mogao pokrenuti, a vrtila se slobodno i dobro?
Ove godine, na početku sam je očistio (karburator) i naoštrio nož (ponovo ga izbalansirao jer sam sumnjo da je to možda uzrok pojačanim vibracijama - naknadno sam shvatio da je vjerojatnije uzrok pojačanim vibracijama napuknuće kajle zamašnjaka i mali pomak zamašnjaka u odnosu na centralnu osovinu. Uglavnom kosilica je radila ove godine nekoliko puta normalno, nakon jednog dužeg košenja koje je završilo normalno (palio sam ju i gasio više puta bez greške) sljedeći puta za 3 tjedna nisam ju mogao upaliti. Promijenio sam svjećicu, filter zraka, očistio karburator, probao upaliti ispred zgrade (reko neću je voziti na zemljište ako neće raditi) i radila je. Ubacio je u auto i za sat vremena kada sam došao na zemljište nisam više mogao ju upaliti.
Drugo: iz priče sam shvatio kosilica ima gas sajlu? Nije onaj model s plastičnim leptirom koji sam regulira gas, nego ti upravljaš njime?
Da, ima sajlu gasa.
Ako da, to je dobra i loša vijest. DObra je zato jer znači da koislica ima pravi rasplinjač s posudicom koji se može podešavati. Loša vijest je da se može podešavati. Jesi li vijke (ako se ne varam, dva su) dirao i dotezao ili odvrnuo do kraja? Ako jesi, onda je poremećen omjer zraak i goriva i neće upaliti nikako.
Mogu li te zamoliti da mi slikaš rasplinjač da vidim kakav je, pa ćemo onda dalje u tom smjeru?
Evo slika rasplinjača. Kod njega jedino nisam mijenjao gumicu na koju ide igla i membranu.
Je li na kosilici montiran nož?
Bio je nož kod svih pokušaja paljenja.
Zanima me i ovaj dio o ulijevanju goriva u glavu? kako si to radio i s kojom namjerom i u kojoj količini?
Ovo foru sam vidio na youtube-u, stave malo benzina (možda prst male šprice) ili našpricaju malo sredstva za čišćenje karburatora. Vrate svječicu i ako upali na kratko to im je način da utvrde da je problem u dovodu goriva, karburatoru, dovodu zraka.
Moja pretpostavka, temeljem nedostatnih informacija koje imam. Kad si ju lupio dolje, okretao si ju na bok da vidiš što se dogodilo. Ulje se prelilo u cilindar i namastilo svjećicu i onda nisi mogao upaliti.
Ne. Nakon što je lupila ona je još više puta radila.
Svečica je suha. Kupio sam novu prema specifikacijam prethodne (nadam se da mi je prodavač prodao takvu)
Pumpica također radi. Kada skinem filter zraka vidim kako ubrizgava gorivo.
Rastavio si motor (dobra škola!), vrlo vjerojatno nepotrebno.
Rastavio sam motor samo da utvrdim položaj motora - da li je u fazi - kako kažeš. Provjeravam sve prema uputama na koje naiđem.
Ovo je kosilica, nije motor formule 1. UVIJEK je problem u dobavi goriva, iz iskustva govorim. Najčešće je potrebno odvrnuti onu posudicu ispod rasplinjača u kojoj je gorivo, to dobro očistiti, PROPUHATI sve stlačenim zrakom iz kompresora i radit će.
Sad ti je vrlo vjerojatno raštelan rasplinjač i zato ne pali.
Probaj ovako:
Izvadi svjećicu, očisti ju (koliki je zazor između elektroda?; B&S motor treba ili 0,7 ili 0,5 mm, ovisno o motoru jer ima slab modul paljenja pa iskra nije jaka).
Napumpaj gorivo u rasplinjaču (ako ima pumpicu). Ako nema, budi siguran da je posuda puna i da je crijevo prohodno. Ako imaš filter goriva, je li on okrenut u pravom smjeru? Strelica prikazuje smjer tok goriva. Ako je okrenut krivo, nema goriva i kosilica ne radi. Probaj pokrenuti. Ako nakon 5-6 potezanja ne primi, izvadi svjećicu i onjuši ju. Ako je suha ko barut, ne dolazi dovoljno (ili uopće) goriva i lagano odvrni vijak na rasplinjaču i pojačaj smjesu.
Ne nalazim ili ne prepoznajem nikakav vijak na rasplinjaču kojim bi mogao regulirati dotok goriva.
Ako svjećica smrdi po benzinu i mokra je, rasplinjač zalijeva. Smanji količinu goriva. Govorimo o okretima vijka od maksimalno 1/8 kruga (45 stupnjeva), da ne bude zabune. Posuši svjećicu i probaj ponovno. Ako je to tu negdje, zvuči kao da bi mogla, ali ne ide, izvadi filter zraka da dođe više zraka u motor. Ako je malo prebogata smjesa, ovo je obično dovoljno da primi i proradi. Onda znaš da si tu negdje. Samo malo smanji količinu goriva i sve sastavi i trebala bi primiti.
Ako imaš iskru, usredotoči se na rasplinjač i dobavu goriva. To je 99,9% uzrok problema.
Evo, nadam se da sam pomogao, probaj snimiti neki video (Davore, jel to može Jabučnjak prihvatiti?) čisto da čujem i vidim motor u akciji...
Snimiti ću video, samo reci koji dio te zanima da snimim.
Hvala na velikom trudu.