12.10.2020 | 23:52
Franziskaner kaže:
Pitanje u biti:
1. Znači tako se to radi u profilima?
Da. Ono što svijetli u LED lampi jest - LE dioda (light emitting diode), dakle poluvodički, silicijski element. Poluvodiči, za razliku od metala (vodiča) imaju negativni temperaturni koeficijent, dakle otpor im opada s porastom temperature pa onda imaju problem da - što se više griju, manji im je otpor, pa onda vuku više struje, pa se još više griju, pa im je još manji otpor, pa još više struje vuku, itd. dok ne pregore. I zato ih treba hladiti. Aluminijska lajsna (profil) prvenstveno služi da HLADI LED traku, tj. da joj održava temperaturu u prihvatljivim granicama.
Osim toga, kad se LED traka postavi u profil, odozgo se pokrije poluprozirnim plastičnim pokrovom, tzv. "difuzorom" tako da vizualno dobiješ efekt "linijske" rasvjete, tj. da se ne vide pojedinačni točkasti izvori svjetla.
2. Cijena je isto ok što je rekao za materijal?
Tu je negdje. Pitanje ti je nejasno, pa je i odgovor takav. Je li cijena od 250.000 kn OK za auto?
3. Zašto ne te led trake RGB 5050 vodootporne s daljinskim?
To je neko DIY govance za tulum ili božićne ukrase. Vodootporne my ass.
4. Jeli postoje te u profilima da se može mijenjati intenzitet/boja hladna/topla bijela?
Ne. Za po doma ti treba topla bijela boja (2700 ili 3000 K), eventualno po hodnicima, stubištima, podrumima, smočnicama i sličnim prostorijama u kojima se ne zadržavaš, a odgovara ti da je jača svjetlost koristiš 4000K.
Hladna (5000 ili 6000 K) se koristi za urede, bolnice, škole...