Tim Cook se opustio i vrlo ležerno odradio današnji Apple Keynote. Iako je glavni razlog "Spring Forward" prezentacije najava datuma početka prodaje Appleovog sata, mnogi su u prezentaciji komentirali jednu daleko širu stvar koja je prije nije bila u prvom planu: ResearchKit - set alata kojim se u medicinskim znanostima mogu izvoditi istraživanja i analitika na velikim uzorcima i u gotovo stvarnom vremenu. No, to nije bilo najveće iznenađenje ove prezentacije…

Doktore, hoće li mi HZZO kupiti Apple Watch?

Medicinski ResearchKit zvuči kao nešto nebitno običnom korisniku jer se ne radi o šarenim ikonama u novoj “cool aplikaciji”, ali zapravo se radi o nečem bitnom za doslovno svakog čovjeka jer ta tehnologija predstavlja tehnološki pomak koji može transformirati mnoga polja istraživanja u medicini. Podaci o mnogim bolestima se danas prikupljaju na vrlo primitivne načine; nerijetko je to zapisivanje opažanja od samog pacijenta ili tek kratkotrajnog uvida liječnika. Uz pomoć niza senzora i stalnog praćenja parametara sada će biti moguće doći do gomile kvalitetnih informacija o zdravlju, a sve to može dovesti do novih otkrića i u konačnici spasiti živote. Naravno, to mogu biti i vrlo osjetljivi podaci, pa se zato jamči sigurnost i sve je enkriptirano na toj razini da niti sam Apple nema uvid podatke.

ResearchKit
Apple je svijetu ponudio ResearchKit - set Open Source alata za medicinsku analitiku

Apple je tu učinio još jednu veliku stvar, rekao bih usporedivu s onim kada je Volvo svima besplatno ustupio svoju veliku inovaciju - sigurnosni pojas u tri točke kakav danas koristi većina automobila. Apple sada tako svoj ResearchKit nudi svima kao Open Source projekt koji će se moći koristiti na svim platformama za opće dobro i napredak znanosti i medicine.

Zlatni delišez

Iznenađenje dana je svakako novi “zlatni” MacBook! Mnogi čak kažu da je “s rukama dolje” ukrao cijeli show! Ne, naravno da nije zlatan niti je to bitno, to je samo jedna od tri nijanse boje metala ovog novog prijenosnika koji zaista izgleda poput kakve vanzemaljske tehnologije! Da ga je bilo za pokazati tehnološkim ekspertima prije samo deset godina nitko ne bi vjerovao da smo u stanju proizvesti nešto toliko maleno, toliko moćno i toliko upotrebljivo.

MacBook Gold
Novi "zlatni" MacBook izravno ulazi u informatičke legende uz stari PowerBook Titanium i MacBook Air

Napisao sam na Twitteru: “Ne koristim prijenosnike, ali poželio sam ih dva puta u životu: kada je 2001. predstavljen PowerBook Titanium i danas vidjevši novi MacBook.” I upravo tako, osobno mi prijenosni Mac rijetko kada treba, ali novi MacBook me toliko tehnološki dojmio da bih ga volio imati čisto kao komad fascinantne tehnologije: 12" Retina monitor u 2304 x 1440 rezoluciji, 8 GB RAM, 256 ili 512 GB SSD i 1.1GHz (2.4GHz), 1.2GHz (2.6 GHz) ili 1.3GHz (2.9GHz) Intel Core M procesori s 4 MB cache memorije. Težina? 0,92 kg! Baterija? Cijeli dan! Potpuno ludo! Steve Jobs bi bio zadovoljan.

Apple Watch
Kasnite i želite prijatelju otvoriti vrata garaže putem sata i to nadzirati? Nema problema!

A sat? Pričekajmo još mjesec i pol, pa ćemo ga suditi iz prve ruke. Apple je dao izraditi šest milijuna satova za prve isporuke, očekuje se da će ih prodati dva to tri milijuna u periodu do lipnja, a do kraja godine možda čak i dvadeset milijuna komada. Naravno, dežurni kritizeri tvrde kako se radi o besmislenom uređaju koji nikome neće trebati, baš kao što se govorilo za "promašeni" iPad. Mišljenja sam da su opet u krivu. Apple Watch će biti ogroman uspjeh zbog cijelog Appleovog eko-sistema i gomile softvera koje će zaista olakšavati niz svakodnevnih situacija. Pogledajte sami Keynote i primjere nezavisnih “third party” aplikacija koje je Apple pokazao, a sat još nije niti na tržištu. Možemo očekivati val zgodnih i sada doslovno "priručnih" alata za sve i svašta. Nestrpljivo čekamo 24. travnja!

 

Komentari  

ecvis17
10-03-2015 | 00:31
Dakle Davor uzima u obzir samo prenosnike od 12" kojima dimenzije određuje širina tipkovnice? :)
dpasaric
10-03-2015 | 00:36
Ja uopće ne uzimam prijenosnike u obzir jer mi ne trebaju! Nikada nisam imao niti jedan notebook. No, da kupujem jedan, kupio bih ovaj. Ne zbog potrebe, nego zbog tehnološke fascinacije time što su izveli u tako malo prostora. Što se tiče 12" lako se spoji na veliki monitor, a za prezentacije ionako može raditi preko AirPlaya... još sada kada je pala cijena za AppleTV...
Adam-Luka Turjak
10-03-2015 | 01:31
U zadnje vrijeme koristim Hey Siri jer dosta vremena provodim u autu i uveseljava me kako salje imessages sa rijecima koje nisam htio reci pa druga strana sa veseljem odgonetava sto sam htio. Koristim ju i za zadavanje destinacije mapsima... I jutros radim kavu i gledam na kompu keynote, mob spojen da se napuni, i mamicu joj, Siri slusa ovog koji govori u sat.. I pokusava stavit reminder al nije uspjela... Dobro da nije rekao hey siri call andrew, pa da mi probudi mrgu od 2 metra kojem bi poslije morao objasnjavat da nisam ja majke mi, nego je neko na teveu reko hej siro nazovi andrewa i onda ona ga je ona poslusala...

Dakle, moje pitanje je, kak ce to bit kad cemo svi hodat satovima (svi minus ja jer ja sam pebble fan)... Hey siri, delete all content!!! confirm!!
drlovric
10-03-2015 | 02:54
@Dijete:

Moja iskustva su drugacija skroz. Meni Siri stvarno radi odlicno, i koristim je za masu stvari. Mada me par puta iskreno nanervirala, ali eto :)
Adam-Luka Turjak
10-03-2015 | 04:52
@dlovric i moja su super, al me uveseljava kad naprimjer kazem Ponsonby road, a ona u sms utipka put some beach road.... Al moram priznat da sam do jutros naivno mislio da ce nakon nekog vremena Siri reagirat samo na moj glas, ali sam se uvjerio da nije tako jer je poslusala naredbu od lika cijeg se imena ne sjecam sa keynotea... Iphone mora bit ukljucen na punjenje za Hey Siri.. Ali za apple watch ocigledno me mora... I sad ti lijepo imaj trenutak inspiracije, tamo negdje u Septembru 2015. i u menzi se zaderi Hey siri, set the alarm for tomorow morning at 4 am....

Btw, ovo sa ResearchKitom i cijela prica oko medicinskog istrazivanja mi je 5...
Josip R.
10-03-2015 | 08:56
Novi MacBook je stavarno odičan za te pare, ali sat je malo previše! Sportski ajde ali uz jedno odijelo išao bi onaj od čelika, a taj je bome poprilično skup. Žalosno dolaze u dvije veličine. Tim se vidjeo sjaj u očima dok je nabrajao sve modele i narukvice. Čak ste mogli čuti ća čing lol. ($_$)
petros
10-03-2015 | 09:52
Uz sve te senzore i vezu s iPhoneom mogle bi se za njega raditi neke ful zanimljive igre! Možda bi se mogao koristiti kao neka vrsta Wii kontrolera? Ili recimo kao dodatni display dok se igraju neke igre na Macu! Jedva čekam, samo što mi je skup. I da li rade barem osnovne funkcije sata bez da se spoji na iPhone? 8)
Kloba
10-03-2015 | 09:53
Jel itkoshvatio da novi MacBook više nema backlight display panel?
Logo mu je sada kao na iPadu i iPhoneu, odbija svjetlost - ali ne svijetli kada je upaljen...
Treba imati na umu da će ljudi ovo kupovati kao glorificirani iPad, i također da je i MacBook i apple watch tek 1. generacija proizvoda...
dpasaric
10-03-2015 | 11:29
Da, ovakav tip ekrana više nema backlight, pa niti svjetleća jabuka više nema smisla, a i ne bi to sve stalo u toliko tanki poklopac. Ovaj MacBook će biti hit, a cijenom je ok.
Anonimac
10-03-2015 | 12:51
Erm, bez ikakve namjere za flameom, ali ne shvaćam tržišnu poziciju novog MacBooka. Hardverski je osjetno slabiji od najslabijeg Aira, a ima i samo jedan USB port, što će značiti skupe adaptere koje treba tegliti sa sobom za imalo zahtjevnijeg korisnika.

Za kućnog korisnika koji surfa i pregledava fotke ili za poslati koji mail i više nego dostatno, ali za nešto ozbiljnije, ne znam. I to sve za nemale novce.
papittovenga
10-03-2015 | 14:08
Nema ni magsafe, zapneš za kabel i ode sve u 3pm :)

P.S.
Super mi je, taman za moje potrebe....
cavarovobrdo
10-03-2015 | 17:20
Očekivao sam cijenu MacBook-a od 999$. To mi je nekako logično za računalo koje kupuju studenti i učenici?? Zar je potreban retina zaslon tako malih dimenzija. Čini mi se da ovo sad postaje šminkica računalo. Daleko je filozofijom od starih MacBookova koji su bili za široke narodne mase. On je sad zauzeo novu poziciju, koja mi nije baš jasna. MacBook Air je nekad bio skuplji od MacBook-a, pa je Air nakon toga preuzeo preuzeo poziciju MacBook-a, a sad se MacBook vratio ali na nekadašnju Airovu poziciju. Pomalo zbunjujuće. Očekivao sam malo više mogućnosti spajanja periferije i bolji procesor. Ovo bi trebao biti novi Air, a stari Air bi trebao izgubiti prezime.
Anonimac
10-03-2015 | 19:12
Nakon skoro 5 godina uživanja na Mac platformi, polako ali sigurno počinjem gubit živce s Apple-om. Nije njih više za ništa briga osim da zarade dovoljno para da kupe vlastiti kontinent.
A najmanje ih je briga za profi korisnike iz svijeta animacije, editinga i vfx-a. Svaki novi OS X je sve puniji bugovima koji više ne zaostaju za Windows bugovima, kompjuteri su kao cipele, potroši i baci pa kupi novi, Mac Pro je sad već dvije godine star stroj, platiš ga svemirski puno, a ništa ne možeš nadogradit.

Sat je logičan proizvod za Apple danas. Sve više idu ka entertainment kompaniji. Još da naprave svoju filmsku produkciju (ili još bolje kupe postojeću) i evo novog Sonyja
Moram priznati da sa zanimanjem pratim što MS radi s novim Win 10. Nikad ne znaš, najbitnije je osigurati si alat za posao.
Tito
10-03-2015 | 20:17
Nakon skoro 20 godina uzivanja u mac platformi moram reci da mi je ovaj macbook fenomenalan… :-)
Nedavno sam pokusao supruzi uvaljariti jedan novi i jeftiniji ASUSov laptop, ali nakon 2 godine koristenja i mucenja kupio sam macbook iz 2010. Sad vise nema problema :-)
Kloba
10-03-2015 | 21:20
Ljudi - ovo je prva generacija proizvoda - to svi zaboravljate.
Zamislite recimo, treću?
Po meni, ovo je računalo pun pogodak.
Tko treba jači laptop, uzet će MacBook Pro, a tko treba zbilja profesionalan rad, uzet će Mac Pro. Tko pak, hoće kućni desktop - ima iMac.
A od prvog iPhonea 4 mogli smo zaključiti da će za pet do 10 godina svi ekrani  proizvoda biti Retina. Danas, pet godina kasnije, više od pola proizvoda ima tu Retinu...
Ne znam čemu razočaranje, zaista
cavarovobrdo
-1 10-03-2015 | 21:54
U cijeni je problem. Ako je retina zaslon normalna stvar, zašto poskupljuju uređaj? Ipak ispada da je retina lukzus koji još uvijek treba dodatno platiti ;) Imam nekoliko macova koji su me lijepo služili zadnjih 10 godina. Ali da sad kupujem, kupio bi samo MacBook Pro i iMac, to su jedini macovi koji opravdavaju cijenu i dobiveno.
dpasaric
10-03-2015 | 23:39
@Anonimac - tržišna pozicija je čudna u sadašnjoj matrici prijenosnika, ali ovo je prva faza, očigledno je da Air gubi smisao, a novi MacBook mu postaje zamjena, s druge strane moraju imati nešto u ponudi do 999$ za studente. Vjerujem da će sve to oni dovesti na red vremenom.

@papittovenga - to si dobro primjetio, očigledno USB-C ne može imati takav konektor, ali bit će zanimljivo vidjeti hoće li nova generacija Apple monitora tim putem onda nuditi istovremeno i napajanje i sliku i prijenos podataka.

@cavarovobrdo - Ovo definitivno nije studentski prijenosnik, ovo je vrlo "posh" notebook za poslovne ljude kojima iPad nije dovoljan. Dobro si primjetio da su u ovom trenu pozicije Air-MacBook izokrenute.

@Anonimac - ako nisi od Thunderbolt perfiferije, kupi neku od predzadnjih Mac Pro serija, one će odlično služiti još par godina sigurno, a možda i više. Mnogi čak na njima vade procesore i stavljaju modernije koje Apple nikada nije imao kao opciju, pa tada uz SSD i nema neke bitne razlike u odnosu na moderni Valjak.
drlovric
11-03-2015 | 03:27
Meni je recimo zao gaming scene na Macu. rMBP (pogotovo 15" modeli) su bili itekako dostatni za igre kojih je sve vise na Mac platformi. Sada sa ovakvim fensi/smenci laptopima (bitno da je tanak, i da nema fan, koga briga za CPU ili graficku), ne vidim perspektivu.

Mislim da ovim novim MacBookom vise ciljaju na potencijalne kupce/vlasnika iPada, nego na ljude kojima treba punokrvno racunalo za ozbiljan rad.

Najbanalnija stvar na ovom MB je problem. Kako kopirati podatke sa jednog diska ili sticka na drugi? Kako prebaciti fotke sa DSLR kamere? Za sve trebas poseban adapter, i na koncu u torbi opet nosis istu kilazu, ili cak i vise :)

Lijep jeste, prodavat ce se k'o lud nema sumnje i pitanje je vremena kada ce cijela Mac linija biti ovakva. Mlatit ce lovu i dalje na konektorima, adapterima, kablicima po 30-50-70 dolara. Strasno jbte :)
cavarovobrdo
11-03-2015 | 06:38
U pravi si Davore, ovo je uređaj na kojemu će tipkati tete sa silikonskim noktima na kavici i zlatna boja će se lijepo slagati uz nakit. Iduća inačica će zasigurno imati zaslon na dodir.
Anonimac
11-03-2015 | 09:34
Smartwatcheve opcenito sam smatrao bespotrebnim gadgetima. A Apple me jos dodatno uvjerio u to. Uzas. Ni jednu, ali ama bas ni jednu pozitivnu stvar ne vidim kod smartwatcha. Sat kojeg moras puniti svaki dan? Sat koji prakticki ne funkcionira bez iPhonea? Mozes pricati preko sata? Pa to mi je smijesnije od ekipe koja prica na 7" tabletima. Jos samo nedostaje da ugrade kameru u isti za selfije. Uzas.

Sto se tice Macbooka, ok je. Preskup i debelo precijenjen, ali ajde...
No samo jedan utor za sve? Dakle za posla nije. Definitivno. Jer sumnjam da netko zeli nosati po 10 adaptera sa sobom. A i proc je u banani.
Moja retina 15 laga, mogu mislit kako ce tek to cudo imati laga. A preskup je za Office masinu i za studente. Ukratko, precjenjeni iPad sa ugradjenom tipkovnicom.

Moram priznati da su me u potpunosti razocarali ovog puta. A Apple me sve vise i vise razocarava. Mislim da bih mogao komotno putem Torvaldsa, kupim si Aira i instaliram Linux na isti. Sto se tice smartphonea, nakon moje iskrivljene sestice, ne mislim vise nikad uzimati iPhone. Jolla awaits :)
dpasaric
11-03-2015 | 09:38
@drlovric - Onako na prvu bih rekao da si u pravu za igre, ali onda kada se sjetim kakav 3D danas izvlači iPad Air 2, nekako mi se čini da će te performanse sve manje biti problem. Jasno da novi MacBook nije notebook za fotografe po gotovo niti jednom kriteriju, naravno da će oni uvijek birati Pro, ali što se tiče povremenog prijenosa fotki, pa danas svaki noviji DSLR ima wireless, svi bježe od kablova.
dpasaric
11-03-2015 | 10:06
@Anonimac - Niti prvi iPhone se nije mogao pokrenuti ako nemaš Mac, danas je samostalan uređaj. Vjerujem da će Apple Watch vremenom dobiti sve veću samostalnost, a sve veći dio funkcija s telefona će se seliti na sat. Ja recimo volim ručne satove, uvijek sam ih nosio i sada imam dva, poslovni i sportski. Ne znam koliko toga korisnog može biti za mene u Apple Watchu, a i neću ga sebi kupiti u neko skoro vrijeme jer imam iPhone 3GS koji nije podržan. No, vremenom ću i ja doći do nekog polovnog 5, a onda i polovni sat neće biti problem, samo uzmem novi remen i ciao! Mislim da će biti masa super aplikacija za njega, naravno nama u primitivnoj državi to još neće brzo trebati, ali na zapadu imaju smisla - od plaćanja putem ApplePaya, pa do kontrole auta poput Tesle. Sat će biti vrlo uspješan, vidjet ćeš! Jedina stvar koja mi je bezveze je skupa zlatna izvedba. To nije Jobsov svijet "for the rest of us", ali razumijem ih, zašto ne bi digli pare bogatim koji su ludi na takve stvari? Mislim da u Istanbulu nisam vidio niti jedan ne-zlatan iPhone!

MacBook je taman ono što jedna velika skupina kupaca želi. Tko ga ne želi, neka ga ne kritizira, postoji izbor za svakoga! Ako ti trebaju konektori, kupit ćeš Pro uređaj i svi sretni.

Što si radio sa Šesticom da ti se iskrivila? Veliki Plus model?
papittovenga
11-03-2015 | 10:45
Ja sam već naveo da novi Macbook u potpunosti odgovara mojim potrebama, bar ovako prezentacijski, kad ga vidim uživo i isprobam onda ću biti 100% siguran. Meni je sasvim dovoljan onaj all-in-one adapter (struja, hdmi, usb), jedina mana je što je bezobrazno skup ($80).

Ono za što je meni ovo računalo potrebno su sastanci, prezentacije, rad tijekom putovanja (avion, brod, terminali i sl.) i godišnji odmor (ukoliko trebam nešto hitno obaviti, a iOS platforma nije dovoljna za rješenje problema).
Ovo nije 'punokrvno radno' računalo, te me kao takvo ni ne zanima niti mi je potrebno.

A to da nije mogao biti i bar $200 jeftiniji...... . e jbga...........
Anonimac
11-03-2015 | 11:12
Anonimac, a šta bi ti nadograđivao na Mac Pro? Nije 2 godine vani još, oko 450 dana, ako si ga uzeo odmah. A čisto sumnjam da će ga i nadograđivati relativno brzo? Čime?

To je skup komp za radit, ne za igru i ako se ne isplati brzo onda nema smisla kupiti ga. Ja ga imam oko godinu dana i nemam baš nikakve potrebe ga nadograđivati za trenutne potrebe, eventualno kad dođe neki novi formati, sulude rezolucije ili nešto novo da se ne može nositi sa time,, ovako ova postojeća konfiguracija će služiti još jakooo dugo upravo kako danas radi. Kao šta su mi radili i G4 i G5 to su kompovi koje ne kupuješ svake godine.

Isto tako ne vidim gdje je problem sa OS-om? sve radi kako treba, a da može bolje, valjda može, bilo bi loše da ne može.
rusty
11-03-2015 | 12:03
Nikada nisam sebe vidio da igram nešto na laptopu. Bilo kojem. Ako će netko igrati uzeti će iMac/Mac Pro ili neku PC pilu. Osobno mislim da ni nova NVIDIA konzola nije nimalo loša kao neki uređaj za gamanje. Kada malo ispoliraju ovu seriju Macbooka to će biti još bolje računalo nego što je sada, a vjerojatno će koštati i manje ili jednako.
Anonimac
-1 11-03-2015 | 12:32
hackintosh
Soffoklo
+1 11-03-2015 | 15:22
Iskreno mislim da su se pogubili.
Prvo sa satom koji je kako je @dpasaric napisao u zlatnoj izvedbi potpuno nepotreban, jer to više nije Apple za sve nas, već samo za odabrane. A. Warhol je davno dobro primijetio "What’s great about this country is that America started the tradition where the richest consumers buy essentially the same things as the poorest. You can be watching TV and see Coca-Cola, and you know that the President drinks Coke, Liz Taylor drinks Coke, and just think, you can drink Coke, too. A Coke is a Coke and no amount of money can get you a better Coke than the one the bum on the corner is drinking. All the Cokes are the same and all the Cokes are good. Liz Taylor knows it, the President knows it, the bum knows it, and you know it." (ok ne želim sad ulaziti u diskusiju kako Coca-Cola nije dobra i sl ;-) ), isto je vrijedilo i za iPode, iPhone i iPade, ali za sat ne. Ovaj proizvod izdvaja Apple u apsolutno elitistički brand koji više nije dostupan svima već isključivo jako, jako bogatim ljudima.
Uz sve to prvi put od kad pratim Apple izbacili su proizvod koji nakon svih tih prezentacija još uvijek nije većini objasnio zašto bi im taj uređaj stvarno bio potreban. Prodavat će se sigurno, neće dosegnuti niti 20% snage iStvari, ali pogubljenom Iveu koji po mom mišljenju gura te nedefinirane kategorije je sat super i eto ima se, može se.

MacBook mi je potpuni promašaj, Air je isfuro novi dizajn, upotrebu i postavio standard za mala prijenosna računala, ali ovo... pa ovo nije donijelo apsolutno ništa što bi poguralo industriju naprijed. Trebali su složiti dugo najavljivani iPad Pro (12" iPad) i fino ga ukomponirati s ovim MacBookom. Kad se odvoji imaš tablet, kad ga priključiš dobiješ dodatnu snagu, memoriju, prostor za pohranu i naravno punokrvni OS X, ovako smo dobili polu laptop vrlo ograničene primjene.
Konkurencija ne spava, a Windows 10 donose mnoge stvari zbog kojih Appleu ovakav laptop i sat neće biti dovoljni: http://dl.dropbox.com/u/16350760/Unknown.jpeg

Sve u svemu Apple neće propast zbog ovakvih po meni krivih izleta, ali dobrano je zagrizao u bezidejnost i stagnaciju, ali kako to uvijek biva rezultati ovakve poslovne politike će se pokazati tek kroz koju godinu. Možda iznenade i trgnu se iz bezidejnosti, ali za sada su krenuli putem zaborava.
dpasaric
11-03-2015 | 16:39
Haha, nisam toliko crnih misli kao @Soffoklo, ukupna matrica proizvoda koju sada nude ima za svakoga po nešto, pa nije nitko niti zamislio da se svima mora sviđati i biti potreban baš svaki Apple proizvod!

Osobno me sada jako kopka jedna druga stvar... zamislite novi Mac nano složen temeljem novog MacBook motherboarda u jednu malecnu kockicu! Ili povratak na ZX Spectrum koncept gdje je cijeli komp u tastaturi! Sada im opet sve stane unutra!
Anonimac
11-03-2015 | 20:32
Da, i samo ubodeš u monitor koji zeliš, preko monitora u lanac sa nekim Raid sistemom
smayoo
11-03-2015 | 21:21
dpasaric je rekao:
Ili povratak na ZX Spectrum koncept gdje je cijeli komp u tastaturi! Sada im opet sve stane unutra!


Que? Kako misliš "opet"? A što je bilo koji laptop?
dpasaric
11-03-2015 | 22:02
A ipak je laptop druga forma, a ogroman dio uvijek koristi skupa baterija, prijenosnik je delikatan i uvijek bitno skuplji od desktopa sličnih karakteristika. Sada kada imaju fanless dizajn u minimalno prostora i za malu cijenu zaista bi se moglo sve staviti u kućište veličine Apple TV-a ili integrirati sve u tastaturu. Mislim da bi im jedan super-jeftini Mac nano bio mega-hit! Zamisli da takav Mac možeš kupiti za recimo $200 ili kod nas 200 eura? Dovoljno je da bude karakteristika koje sada ima ovaj novi MacBook.
dpasaric
11-03-2015 | 23:53
http://www.cultofmac.com/315099/17000-gold-apple-watch-might-be-too-cheap/

Apple Watch je mnoge sjetio ekonomiste i sociologa Veblena... po toj teoriji Appleova cijena za zlatno izdanje je smiješno mala jer zapravo je negdje u rangu stvarnog troška, a takva "dobra" imaju drugu poantu i drugi set vrijednosti. Zanimljivo za pročitati...

Osobno prezirem skupe stvari čija cijena nema opravdanje u funkcionalnosti , koje su skupe samo radi pokazivanja statusa, a da su zapravo isprazne, a često i lošijih svojstava od jeftinijih verzija nekog proizvoda. No, s druge strane zašto Apple ne bi od takve ekipe ubrao zaradu kada je sada u prilici da to može? Neka im, baš me briga, onaj model od $350 jednako je funkcionalan kao i taj od $17.000.
drlovric
12-03-2015 | 02:49
@Davor:

Apple da napravi racunalo za $200? :o Pa oni traze $100 za case za iPad :D

Najmanje sto su mogli uraditi je da uz novi MacBook isporuce besplatno adaptere koje su pocupali iz prijasnjeg modela. Ali $29 im je izgleda magicni broj i nikako da se odlijepe od njega :/

Pohlepa je cudo i prilicno sam siguran da ce ih unistiti na duge staze...
Kloba
12-03-2015 | 07:32
Što se sata tiče, po ovom linku - http://bgr.com/2015/03/11/apple-watch-edition-jony-ive/ - razlog zašto je cijena  edition satova 10000 $ naviše jest Jonny Ive. I da je ta ideja navodno uzrokovala mnogo negodovanja među ostalim voditeljima drugih odjela...
Bertone
12-03-2015 | 08:29
O ResearchKitu nitko ni slova, a zapravo se radi o skupu aplikacija koje će ukoliko zažive kako su ih tvorci zamislili biti pogubne za ljudsku privatnost i odluke (mogućnosti) koje će u budućnosti imati. Jbt, pa kaj nitko ne vidi da se radi o skupu aplikacija kojima je jedini cilj imati još veći nadzor nad ljudima i davanje još veće moći zainteresiranim lobijima.
Fascinantno mi je kako se veliča nešto što vodi k tome da na primjer u budućnosti svaki poslodavac može imati uvid (do zadnjeg detalja) u zdravstveni karton svojih uposlenika, kako može vidjeti jesi li se zapio za vikend ili jesi li popio propisanu terapiju na vrijeme i kako temeljem tih informacija može nekome dati posao ili mu dati otkaz "na vrijeme" (za svoje interese), odnosno dok mu zaposlenik nije obolio do kraja..
Kaže Apple da će to pomoći istraživačkim centrima da bolje i brže razvijaju i prilagođavaju načine liječenja.. no ne kaže da će iste te ustanove (iza kojih stoji farmaceutska industrija koja nije baš tako humana) imati stotine tisuća ili milijune bespatnih zamoraca na kojima će testirati (ne)učinkovitos t svojih proizvoda..
I kaže Apple da će korisnicima garantirati zaštitu podataka.. ma dajte.. pa pogledajte bilo koju web stranicu koja se bavi istraživanjem ranjivosti operativnih sistema (za računala ili mobitele) pa ćete vidjeti gdje je danas trenutno Apple :( .. za primjer, kome se da čitati: http://www.gfi.com/blog/most-vulnerable-operating-systems-and-applications-in-2014/ ili https://www.sophos.com/en-us/medialibrary/PDFs/other/sophos-security-threat-report-2014.pdf
dpasaric
12-03-2015 | 09:12
@Bertone - Kako nitko ni slova, pa to sam kao temu stavio u naslov cijelog teksta i time započeo izvješće! :)

Ako nešto dobro radi u Americi to je njihov suludi pravni sistem u kojem za prolivenu vruću kavu možeš nekoga tužiti. Korporacije, koliko god jake bile, izuzetno paze na takve stvari jer bi im jedan takav kiks i dokaz da su lagale značio smrt kompanije i cijelog biznisa. Nisam neka naivčina, ali ja vjerujem da još uvijek ima više dobrih i poštenih ljudi nego zlih i pohlepnih, i zaista mislim da će se ovo koristiti tako kako je i zamišljeno i za dobre namjere - na kraju krajeva sve su dali kao Open Source.
dpasaric
12-03-2015 | 09:14
Što se tiče zlatnog sata, vidim da su se klali unutar kompanije (s linka od Klobe):

"To get his $10,000 Apple Watch, Ive had to fight through the objections of some at Apple who worried about creating divides between regular Apple customers and insanely wealthy Apple customers. Although Apple has always catered to the high-end computing market, its products have always been seen as attainable for most consumers on some level. A $10,000 Apple Watch, however, would create a distinct “upper crust” of Apple clientele that some in the company weren’t comfortable with.

Former Apple SVP of technologies Bob Mansfield told The New Yorker that Ive faced “a lot of resistance” because Apple’s goal has traditionally been to “build products for everybody.”"
Bertone
12-03-2015 | 09:26
@dpasaric, jesi, iako u vrlo veselom i pozitivnom kontekstu baš onako kako je sam Apple to prezentirao :D .. mislio sam na komentare ispod članka.. svima je bitniji hardver (koji im vjerojatno uopće ne treba) nego nešto vrlo lako podložno zlouporabi.. a to što je Open Source i dolazi od Applea govori samo još više da iza seta aplikacija stoji inicijativa kojoj ni Apple nije mogao reći ne.

No da se i ja vratim malo na hardver, što mislite koliko klikova može izdržati ovaj novi "leptir" prekidač.. mislim na onaj najtanji spoj plastike ( https://www.keychatter.com/wp-content/uploads/2015/03/keychatter_2015-03-09_18-21-58.png ) jer tipke više nemaju mehanizam klackalice koji je po mom sudu uz uporabu adekvatnih materijala puno izdržljiviji.. zapravo ima li uopće negdje info od kojeg materijala je napravljen "apple butterfly switch"?
dpasaric
12-03-2015 | 10:23
@Bertone - Bravo, dobro da si nas sjetio toga - ja sam se upitao istu stvar kada sam vidio kako je konstruiran! No, ima tih novih materijala koji su zaista čudo po tom pitanju. Sjećam se da sam jednom na autu vidio neku sličnu foru i nisam mogao vjerovati da su to tako "jefitno" napravili, a na kraju je taj dio nadživio i sve one sa osovinama i ležajevima. Mislim da će nam samo vrijeme dati pravi odgovor na to!
Soffoklo
+1 12-03-2015 | 13:54
ResearchKit - vrijeme će pokazati, za sad osim par parametara (open source, medicinske institucije, istraživanje) nemamo nekih značajnijih podataka u kojem smjeru će to ići i kako će završiti. U slučaju ResearchKita upleteno je previše zdravstvenih i istraživačkih institucija uz naglasak na Open Source da bi se tim podacima samo tako manipuliralo, ali naravno to ne znači da ne treba biti na oprezu i dobro ih nadgledati. Facebook i Google dokazano prikupljaju naše informacije, prodaju naše informacije i manipuliraju našim informacijama, ali velika većina ljudi ih uredno koristi i ne vidi problem u tome i ne samo to, nego 80% korisnika mobilne platforme uredno koristi Googleov Android.
Puno više se bojim našeg zdravstva nad kojima opća populacija nema nadzor. Potpuno rasulo s hrpom kontradiktornih podataka, a najobičniji doktor/doktoric a opće prakse dijeli tablete bez da ulazi u kontradikcije istih, a što se po hijerarhiji više penješ to je stanje gore.

Što se tiče ranjivosti operativnih sistema, ovi linkovi koje je poslao @Bertone, već sam ranije analizirao te podatke i dugo nisam vidio toliku manipulaciju brojkama i metodama istraživanja.
Kao prvo kod OS X-a i iOS-a su uredno sve verzije stavili pod jednu stavku, dok su Windowse fino razdijelili po OS verzijama, a u isto vrijeme Android kao da ne postoji sa svojih 80% korisnika.
Kao drugo metoda koja se koristi pri ovom izvještaju je katastrofalna iz jednostavnog razloga što svaka od ovih kompanija (Apple, MS, Google, itd) prikuplja i obrađuje podatke o sigurnosnim propustima na svoj način, što nas dovodi do toga da Apple prilikom prijave sigurnosnog problema šalje javni izvještaj u National Vulnerability Database (NVD) za svaki propust, dok Microsoft propuste "sitne ranjivosti" koji čine i do 75% SP-a uopće ne prijavljuje NVD-u. Na kraju ovakva izvješća uopće nisu precizna za mjerenje količine propusta već su samo precizna za mjerenje sigurnosnih prijava.
Kao treće sve te kompanije koje su na ovaj ili onaj način uključene u izradu sigurnosnih rješenja treba uzeti s jako debelom rezervom, jer u konačnici njihov jedini cilj je prodati svoj sigurnosni software. A koliko su moćni najbolje dokazuju korisnici Windowsa kad prelaze na Mac i prvo što pitaju je "koji antivirusni program koristiti?"
dpasaric
12-03-2015 | 17:33
Kada su Apple optužili da je postao kao Google i da isto prikuplja podatke korisnika i može ih zlorabiti za svoje potrebe i prodaju drugima za marketing i slično, Tim Cook je jasno odgovorio (to je bilo povodom ApplePaya, a ne povodom ResearchKita):

"It's first and foremost a value. We believe that customers have a right to privacy. And that the vast majority of customers don't want everyone knowing everything about them. You are NOT our product. That (Apple hw&sw) is our product. There's no reason why anyone, or us, that we need to know where you're buying something, what you're buying, how much you're paying, I don't want to know any of that. It's none of my business, frankly."
Bertone
12-03-2015 | 20:46
Super.. znači ako Tim (jednom u budućnosti) jasno kaže da nitko neće podatke prikupljene ResearchKitom zlorabiti, to je tako :)
dpasaric
12-03-2015 | 20:59
http://www.youtube.com/watch?v=KHZ8ek-6ccc

Apple Engineer Talks about the New 2015 Macbook! :)
anth0st
13-03-2015 | 00:14
ne pili na opak! :D zlatni je najbolji po svemu!! tko ga moze kupit zna o cemu pricam a sa ovima drugima niti ne zelim:p jedina vrhunska stvar u tome svemu je OSX i tu zaista skidam kapu. Taj operativni sistem osnovan na unixu je nesto zaista posebno! Sve drugo sta se tice hardvera je tragikomicno..m i danas pricamo o ZLATNOM racunalu na kojem mozes surfat po netu!? cool, u drugoj i trecoj verziji ce to bit bolje..cool. Cool je sta neko u 21. stoljecu moze prodavat takve spike!!Ma da nisam fan zao mi je al ovo je previse:D
Moonlike
13-03-2015 | 14:07
Što se Apple watch-a tiče, mislim da je Apple tu ostao dosljedan "proizvod za sve".... u suštini sama funkcionalst je potpuno jedanka i najjeftinijoj i najskupljoj verziji. Znaći sve što može zlatni, može i sportski... samo što je ovaj prvi od zlata. Pa ko voli nositi zlato na ruci (bože me saćuvaj! :-)) nek izvoli... Sami smisao pametnog sata ja ne razumijem niti planiram tako nešto nabavljati, ali tamo 80'-ih sam isto mislio i za prve mobitele.... tako da je tu teško suditi. Vrijeme će pokazati. Apple, da je hrabro uvijek radio neke korake naprijed, jeste....

MacBook je sam po sebi proizvod za mase, poslovnjake, studente.... definitivno ne za tradicionalne korisnike Apple računala raznih formi, da li stolnih računala, laptopa... u smislu multimedije (dizajn, fotografija, glazba, filmska industrija). Tradicionalni Apple korisnik tu neće naći svoje mjesto. No, da li Apple-ov pristum širim korisnicima uvjetuje i "zaboravljanje" tradicionalnih korisnika, definitivno ne.... Cijela linija proizvoda je tu od Mac Pro, MBP, iMac itd.

Na kraju krajeva ovo nije prvi Apple-ov pristup širim masama.... krenimo od iPod-a, iPhone-a, iPad-a.... pa do Air-a. Znači ništa u tom smislu za kritizirati i ništa novo za Apple.

"Nedostatak" portova na MacBook-u.... hmmmm, sjećam se da je Apple prvi izbacio ethernet, CD drive.... bilo je kritika, no ćinjenica je da je danas to normalno i zapravo se cijela industrija prilagodila tome. Ovo vidim samo kao korak dalje. Ne bi me začudilo da za 5 godina (ako ne i prije) vidimo i iMac i Mac Pro i MBP sa smanjenim brojem portova.... činjenica da smo u vremenu kada se uveliko bježi od žica.
john_st
+1 14-03-2015 | 15:56
Ovaj Macbook, koliko god bio lijep i tehnološki napredan (posebice s aspekta baterije) toliko je MENI nepotreban. Nije mi dealbreaker niti USB-C niti potreba za adapterima niti slab procesor niti išta slično, ono što mi je APSOLUTNO esencijalno je MagSafe. Samo u zadnja tri tjedna mi je laptop pet puta odletio sa stola. Oh wait, nije. Zato jer ima MagSafe.
MacSlavko
14-03-2015 | 21:27
I za mene je MagSafe a must-have. Za laptope obavezno, a poželjno i za iUređaje...
cavarovobrdo
15-03-2015 | 20:33
Apple Engineer Talks about the New 2015 Macbook: Extra, prije satak mi je frend iz Silikonske doline poslao isti link. Kaže da se naveliko tamo šale na račun novog MacBooka.
Anonimac
+1 15-03-2015 | 20:54
Šalili su se i na račun iPhonea i još više na račun iPada, pa i na račun zadnjeg Mac Proa, a na kraju će opet biti u čudu i s pitanjem gdje su bili 2015? U Savskoj 66 sigurno ne ;-)
dpasaric
15-03-2015 | 21:42
Inače, PC ekipa se sada ruga USB-C standardu koji je Apple upravo uveo, a za par godina će negirati da je to zasluga Cupertina koji je gotovo uvijek taj tko prvi probija led s novim stvarima. Slično je bilo s prvim USB-om, pa kasnije FireWireom...
smayoo
15-03-2015 | 23:28
USB C je super. I napokon. Kasni najmanje 5 godina. Ali ne kužim zar je baš takva sila bila izbaciti Magsafe... :/
Bertone
16-03-2015 | 09:17
Možda je magnet na magsafeu "prejak" :-) za tako lagan prijenosnik pa ga nije imalo smisla stavljati jer se ionako ne bi sam odvojio kad se zapne za kabel??
smayoo
16-03-2015 | 09:43
:-)
Je. Laptop je zapravo tako lagan da, kad netko potegne nehotice kabel, on zapravo poleti, kao aviončić od papira i lijepo mekano aterira na pod tako da nema straha. :D
Vanjuška
16-03-2015 | 13:48
DrLovric - slažem se da bi bilo bolje da su metnuli i s druge strane konektor, ovako samo jedan bude nepraktičan.
No zašto bi morao imati adapter da uštekaš usb, pod uvjetom da je stick s novim priključkom.

Logika mi kaže, s obzirom da mu baterija traje užasno mnogo, neće biti na punjaču, a ako bude, išupaš kabel i ubaciš USB stick.
Ako je spojen na monitor, i ako monitor ima USB-C, onda je logika da će i straga imati USB-C dodatne priključke...

Mislim, hoću reći vidim hrpu mogućnosti i ideja, kojih trenutno nema jer su eto tek započeli :)
Vanjuška
16-03-2015 | 14:06
Sofoklo, stani malo na loptu - i reci mi, koja je razlika između sportskog sata od 350$ i onog od 17.000? Osim u materijalu i remenu?
Dakle - zapravo je u biti i dalje sve kao i prije u onome najvažnijemu, korištenju - samo što sada imaju opciju uzeti više onima koji imaju više... Ali i dalje svi koritimo istu stvar. I mene je u prvu ruku kad su najavili sat vodila to tvoje razmišljanje, ali s vremenom sam zaključio to što sam zaključio :)

Bertone - hajde mi onda reci gdje su ti virusi, trojani, provale i hakiranja u OS X i IOS okrućjima? Android koji maltene nema rupa - a pun je malwarea i inoga.
A i eto ti Sofoklo lijepo odgovorio...
Soffoklo
16-03-2015 | 18:17
@Vanjuška slažem se da je razlika samo u materijalu i isto tako sat je puno osobniji uređaj, predmet, nakit (kako god) od mobitela ili računala i jasno da razlika treba postojati, ali mišljenja sam i dalje da se s upotrebom tog skupog materijala pretjeralo, jer to je ono što odzvanja, to je ono što čini Apple manje dostupnim. Da su se zadržali do nekih 1500$-2000$ nitko ne bi ništa rekao, pa bi imali dostupne satove u rasponu opće populacije, a ovako se masa zapiknula u jako, jako skupe modele i s pravom ih uspoređuje sa satovima koji po svojoj funkciji i društvenom statusu uopće ne spadaju u istu kategoriju. Osobno mislim i da je ime fulano, jer se spominje sat i naravno da onda "SAT" uspoređuju sa satovima. Nekako bi mi više odgovaralo ime kao iWrist ili iPhone wrist :-) jer realno to je svašta pomalo s funkcijom sata, a najviše je dodatak iPhoneu, ali ok to su sad bezvezarije pomalo s moje strane :-)

Nadovezao bi se na moj raniji komentar o MacBooku, nije to promašaj od računala, ali ukupni dojam je "njanja", jer je kao po opcijama i snazi uređaj za entry level laptop kategorije, a cijenom je skuplji od MacBook Aira. Trebao je startati od 999$ max i već bi ostavio drugačiji dojam. Ali i dalje stojim pri želji da Apple jednog dana izbaci kombinaciju velikog iPada (12") i postolja kakvo je ovo od tog MacBooka sa svojim CPU/GPU-om, RAM-om, baterijom, itd, ali jbg :-)
Anonimac
16-03-2015 | 20:14
@dpasaric

Nije 6+, vec obicna sestica. Sjeo sam na njega. Valjda punih 1h. Bio mi je u zadnjem dzepu i zaboravio sam da sam ga tu ugurao. Na taj nacin sam se vozio od ZG-a pa do Gospica.
I naravno, savio se. Jer eto, svi mobiteli se tako savijaju. Osim iPhonea 6 64gb, savija se i iPhone 6 16gb, 128gb, kao i iP6+ 16/64/128. iPhone 5/s i ostali se ne savijaju. Testirao osobno pa znam.

Sto je najjace, smatrao sam to nekakvom gluposti gdje je par debelih ljudi sjedilo sa svojih 150kg+ na iPhonu i zato se iskrivio. No ja imam 73kg, a to nije jedina obicna sestica koju sam vidio iskrivljenu. Kolegica svoj iP6 nosi naravno u torbici, takodjer joj je lagano iskrivljen. Ne bas kao moj, moras se malo zagledati, ali je. Neka si tih 6,8mm... Tu cu se zaustaviti :)

Android sam isprobao u vise navrata, i isti vise ne mislim ni isprobavati. WP ne zelim, cijeli koncept Tilesa mi ne lezi, iako je OS poprilicno stabilan i fluidan. Ostaje Jolla koja me odusevila na prvu, no nisam osobno imao Jollu na duzi period pa ne bih mogao nista unaprijed komentirati. iP6 ide na prodaju, to je sigurno. I ne mislim se ubrzo vracati na iOS, a nadam se da necu vise nikad. Nadam se, jer naravno da ce to tesko biti postici sa nepopularnom Jollom, a kako Android ne volim, velika je mogucnost da se jednog dana i vratim.

Opcenito, smjer kojim Apple ide mi ne odgovara. Sve manje i manje ostavljaju na korisniku, kao da smo retardirano. Pocelo je sa iMacom kod kojeg ne mozemo ni memoriju sami izmjeniti, pa se nastavilo sa dvojezgrenim mac miniem, da bi sad dosli do laptopa koji je ustvari iPad bez touchscreena sa prikacenom tipkovnicom i trackpadom. Kad pogledam za 5 godina, nekako sumnjam da cu biti na bilo kojem Apple uredjaju. Nadam se da se varam, jer OS X obozavam i isti koristim i prije nego se tako zvao. Ali nekako se ne vidim vise u svijetu kojim vladaju obicni gadgeti, a gdje se pro masina (mac pro) ne moze posteno ni nadograditi, vec moram kupovati 100 adaptera, tb prikljucaka, itd. da bih istu 'nadogradio'.
smayoo
16-03-2015 | 21:34
Anonimac, nemam iP6, a i ne nosim mobitel u stražnjem džepu. I nemam 73 kg, nego cca duplo :). Ali u svemu ostalom se slažem s tobom. :)
dpasaric
16-03-2015 | 22:41
@anonimac - Neke stvari su tu ipak van konteksta krivo interpretirane, npr. ovo s memorijom i iMacom, to je sasvim razumna Appleova odluka za manji model iz više razloga: prostor je problem i morao bi biti deblji da se stave utori, cijena bi mu se povećala, a taj stroj kupuju samo oni koji nemaju za 27", većina korisnika nikada ne proširi memoriju uopće, a i 8 GB je za takav iMac dovoljno. Onaj tko baš želi više može ga naručiti kao CTO, ali mislim da nisu valjda prodali niti jedan takav jer tko ima za više, taj će opet kupiti 27" koji ima dogradivu memoriju.
drlovric
+1 17-03-2015 | 02:52
@Davore:

Razumno je, po tebi, da izvadis korisnicima nadogradivu memoriju KOJU ZELE, da bi napravili sto tanje DESKTOP racunalo, za ciju debljinu 98% korisnika boli briga jer nema zive veze sa funkcionalnoscu samog racunala.

Ta debljina iMac racunala je sama sebi svrha, i sluzi jedino za KeyNote prezentaciju. Nikakvu drugu prakticnu vrijednost ja tu ne vidim.

Smijesno jbte :)

Brutalna istina je da im iMac racunala predugo traju, tj. korisnici ih ne obnavljaju dovoljno cesto pa je i ta limitacija jedan od nacina za brze recikliranje istih.

Ograniciti nadogradnju memorije, a svaka nova OS X verzije je gladnija za istom. Pametnom dosta :)
Anonimac
17-03-2015 | 10:35
@dpasaric

Sve ok, vecina ce i ici po 27. Ali ne svi. Mi u uredu imamo 3 iMaca od 21,5, svi sa 16gb memorije. Virtualizacija je zeznuta, a programerima ne treba 27 na 2560x1440. Mene osobno ta velicina ekrana iritira, jer previse prostora imam. Radije iMac 21 + dodatni ekran, na jednom IDE, a na drugom dokumentacija. I miran sam.

A sad je to naravno oduzeto radi tankoce DESKTOPA? Mislim da je gospodin iznad mene sve lijepo objasnio.
Ne mozes nikako, ali ama bas nikako racionalizirati i opravdati taj potez od strane Applea.

Dok kod laptopa i prenosivih uredjaja mogu shvatiti zasto idu putem 'lakse, tanje, prenosivije', kod desktopa to nema nikakvog smisla. Jer to je u kranju ruku desktop, a ne mobilno racunalo. Koliko je tanak ili debel mene ne zanima. A ne znam ni jednu osobu u svojoj bransi koju to zanima. No znam ih par (ne racunajuci sebe i svoju firmu) kojima je to diglo zivac. Ajde ekipa onda kao i ja racunala ici na mac mini, kad vidi vraga, i njega su sasjekli naspram prijasnjom generacijom.

Ukratko, iMac, mac mini, mac pro... Sve su losiji proizvodi ako ih usporedimo sa prijasnjim generacijama istih. Ovaj novi Mac Pro je grijeh nazvati Pro strojem. Mac mini iz 2012 sa quad coreom je kud i kamo bolji od novog mac minia. Isto vrijedi i za iMac 21, bolji je od novije inkarnacije. 27 je pak isti vrag, iako je i tu ogroman problem sada sam nadograditi SSD.

Sto se tice CTO-a, sve je to lijepo i krasno, ali... (Vidis, i ovdje imam ali ;))
Ali koliko kosta appleovih +8gb, a koliko to kosta da sam napravim? Koliko apple naplacuje recimo ugradnju SSD-a, a koliko bi to mene samoga izaslo?
Preskupo. Precijenjeno.

Ali shvacam ih. Idu za gadgetima koji su ih napravili najbogatijom kompanijom u povijesti. Jednako ocito zele napraviti i od OS X-a, kao i od svih macova. Sto je njihovo legitimno pravo, a gledajuci prodaju, ocito su i tu pravu. Idu za profitom, i to je trenutacno njihov bog kojeg odlicno slijede. Tu im stvarno nitko nista ne moze zamjeriti, jer eto, svi mi trcimo za sto vecim profitom. Privatnici barem :)

No ta njihova trka za profitom na duge staze ce ih kostati. Jer izgubit ce hrpu 'malih' korisnika od kojih takodjer zive. Korisnika koji su kupovali njihove proizvode prije iOS gadgeta. Korisnika koji im pune App Store svojim aplikacijama, i samim time indirektno pripomazu prodaji tih gadgeta. A sve radi toga da bi desktop racunalo bilo sto tanje (iMac), ali i manje (Mac Pro), jer eto to je nama vaznije od funkcionalnosti i prakticnosti :)

Srdacan pozdrav
Anonimac
17-03-2015 | 11:25
Apple kao i sve druge tvrtke koja prodaju nešto nisu dobrotvorne udruge za dobrobit ljudi. Oni žive za dobit, njima je isključivi cilj dobit, sve drugo, što netko ŽELI da vidi je manipulacija na koju je nasjeo u cilju te dobiti, znači naša fatamorgana:)
Apple je ostvario današnju dobit na osnovu:
- savršene organizacije proizvodnog procesa (drže veliku većinu potrebnih proizvodnih elemenata u svojim rukama)
- pogađajući onu nerazumnu, potrošačku, malograđansku žicu današnjeg globalnog čovjeka,
- naravno, nudeći proizvode koji su po kvaliteti u većini segmenata ispred konkurencije.

To znači da je pogrešno očekivati ili nadati se kako će Apple učiniti nešto za onu minornu, mikro, mikro skupinu korisnika koji žele proizvod iz perspektive razuma (primjerice deblji telefon sa dužim trajanjem baterije.
Svaku takvu misao treba staviti u kontekst koliko Apple iz toga može zaraditi, ako ne može tada i toga neće biti.
lukarak
+1 17-03-2015 | 13:16
papittovenga je rekao:
Nema ni magsafe, zapneš za kabel i ode sve u 3pm :)


Nema razloga da bude na kablu jer ima all day battery life ;)
Air
17-03-2015 | 13:29
lukarak je rekao:
papittovenga je rekao:
Nema ni magsafe, zapneš za kabel i ode sve u 3pm :)


Nema razloga da bude na kablu jer ima all day battery life ;)


To znači 365 dana - cca 365 ciklusa punjenja baterije. Ne znam koliki je maksimalni broj ciklusa ali nakon neke cifre ciklus neće više trajati baš cijeli dan... i tako sve češće na punjač bez obzira da li je to racionalno potrebno.

Stoga iz perspektive Appla nema razloga da bude na punjaču uopće.
iz perspektive korisnika ubrzo bi se našao na zamjeni ne tako jeftine baterije, što Apple naravno pozdravlja :)
Bez uvrede, takvo razmišljanje može si "priuštiti" onaj kome je svejedno gdje cure novci.
Anonimac
20-03-2015 | 11:27
Jednina preostala vrijednost Apple-a iz perspektive korisnika je OS X. Još uvijek je bolji od Windowsa, ali nekako mi se čini ne zadugo. Win su sve bolji i stabilniji, OS X sve puniji bugovima s naglaskom ne samo na nebitne već i na potpuno sulude gluposti (emoji u bojama kože i sl.). A realno kad radiš u nekom programu za nešto specifično, npr vfx, editing i sl. onda ti je faking svejedno na kojem si OS-u, jedva da ga i vidiš. Za konkretan slučaj Visual FX za film i TV, nitko u svijetu više ne koristi Mac. Ili su Windowsi ili Linux. Štoviše ako smao spomeneš da 3D i compositing radiš na Macu, samo se osmjehnu i kažu "oh, good luck with that!"

Već se duže vremena lomim na tome, što kad dođe vrijeme (a realno to je vrlo skoro) da zamijenim Mac Pro iz 2010. Nekako sumnjam da će bit Mac, bar ne originalni. Ako ostanem na OS X-u najvjerojatnije slažem hackintosh, a ukaže li se nužnim, prelazak na Win će bit brži i bezbolniji.

Kad usporediš cijene HP radnih stanica ili Mediaworkstatio n radnih stanica (koje su ludilo) onda je nMP mala beba, a košta isto ili više uz potpunu nemogućnost zamjene bilo čega ili barem CTO opcije.
Zar je bilo tako teško ponudit nMP u opcijama za Nvidia ili AMD GPU, jedan CPU, dva GPU, dva CPU jedan GPU, a najveća debilana je nemogućnost dodatnog SSD-a ispred drugog GPU-a, koji zjapi prazan... a mjesta je bilo.

Bahato ponašanje kompanije koja je nekad svijet gurala prema naprijed, a danas ga zaglupljuje jer mi kao sami ne znamo što nam treba, već Tim Cook and Co. znaju bolje od nas.
HardcoreMAC
31-03-2015 | 04:33
Ovo je za mene apsolutno nepotreban proizvod.
Nadam se da neće zasrati sa MBPro-ovima i ostaviti ih na samo jednom USB-u, a izmislili su Thunderbolt???! !!
Anonimac
31-03-2015 | 08:05
Anonimac,,, U profesionalnom poslu ne kupujes komp zato sto je tisuću-dve eura skuplji ili jeftiniji,, nego zato što je u stanju ti najbolje odraditi posao koji ti treba. Nije apple izmislio procesore ni graficke kartice, ali OS koji rade i rad preko njega je daleko ispred windowsa.

A da ću svaku godinu nešto mjenjat, dodavat? Zašto? Pa to je toliko močno da će raditi godinama, isto kao PC.
A i PC kad dođe vrijeme za staviti novu grafičku ili procesor, mjenjati ćeš najvjerojatnije sve. I sam kažeš da ti je stari komp 5 godina star, a ako ga nisi isplatio odmah na početku prve godine sa par poslova, onda fak. Kupi najjeftiniji.
Anonimac
31-03-2015 | 09:04
@Anonimac

uopće ne kužiš o čemu pričam. Ne radi se samo o nadogradnji stroja već i o izboru. Na starom MP-u bar donekle možeš npr uzet Nvidia GPU jer mi treba za neki vanjski render engine (octane npr), ali novi je toliko zatvoren i bez ikakve mogućnosti ne samo nadogradnje, već i opcija prilikom kupnje. A opcije su ono što proizvod čini profesionalnim ili amaterskim. Dupli D700 u nMPu mi je totalno nepotreban, a volio bih kombinaciju dvije nvidie ili dva xeona s jednim GPU. I da se mogu predomsilitt usred korištenja stroja ako se ukaže potreba. Možda tebi izgleda to tako moćno, i je za neke stvari, ali opet za druge i nije. A profi stroj bi morao pokušat zadovoljit sve tipove profi korisnika. Barem u CTO opcijama ako već ne i u mogućnostima zamjene.

Volim OSX i divno je radit u njemu, ali brate mili na Windozama rade sve moguće VFXove na svijetu (uz Linux) tako da nije baš da su neupotrebljivi. To je čisti Apple fangboyizam.

I da, jako davno sam otplatio 30ak kilokuna koje sam dao za Mac Pro, tak da se ne žalim, ali budući da mi je posao porastao, otvorenih očiju i srca gledam povremeno i preko ograde, jer upravo je posao i zarađen novac najvažniji, daleko važniji od toga kakav i čiji logotip se vidi na radnom stolu (ili ispod njega).
dpasaric
31-03-2015 | 23:51
Mnogo su uložili u USA tvornicu koja proizvodi samo Mac Pro. I sumnjam da se baš ludo prodaju jer su papreni čak i za profesionalce, a i šminkerima nije lako složiti komplet koji bi im na stolu bio po guštu - nemaju čak niti prikladan monitor. Jednostavno imam osjećaj da se ne stignu baviti svime. No, tako je bilo na početku i s prvim G5 koji su imali onu plastičnu tastaturu i stari obli Cinema monitor, tek kasnije svu sve posložili da izgleda pristojno. Zašto o tome pričam? Zato jer mi se čini da kada složiš cijelu tvornicu za Mac Pro da taj koncept nećeš sada tek tako pustiti bez razvoja, vjerojatno oni imaju u planu i dobar monitor za Mac Pro, tastaturu s pozadinskim osvjetljenjem, a možda i niz CPU kombinacija koje bi Valjak pretvorile u tržišno popularnije računalo. Da nude jedan low-end model s i7 procesorom, samo jednom grafičkom i utorom za 2-3-4 ili više SSD-a siguran sam da bi se odlično prodavao.
Anonimac
01-04-2015 | 09:01
@dpasaricu

Sigurno bi se odlicno prodavao. Jer vecina onda ne bi uzimala iMac, vec bi isla na to. A to im na zalost nikako nije u cilju. Prakticki bi dobili mac mini o kakvom oduvijek sanjam(o) :)
Anonimac
02-04-2015 | 08:29
@dpasaric

low-end model sa storm za 2-3-4 ili više ssd-ova!!!...pa stvarno si optimist. :-)


Ljudi, treba hladne glave pogledat istini u oči. Apple više nema nikakvu računicu da se brine o pro segmentu. Ovaj mac pro je samo šarena laža da bi nakon par godina loše prodaje mogli reć.. "eto mi pokušali pa ne ide..." i nastavili dalje s prodajom iĐiđa tinejđerima.... A tvornica ko tvornica, imaju para pa se bahate...

Nakon skoro dvije godine od predstvaljanja tog valjka još nema nikakvih pro periferija, bilo kakvih bitnih CTO opcija, pa majku mu zar je dvije godine potrebno da najbogatija IT kompanija na svijetu izbaci van jeb.... tipkovnicu i miša (kolko god nevažni bili). Zar onda možemo očekivati neke bitne stvari... CPU, GPU, SSD kombinacije....
Cijeli ekosistem je trebao bit smišljen još na predstavljanju proizvoda. I Schiller je bio u pravu kad je rekao "Can't innovate any more my ass"... Fakat su inovativno osmislili "pro" stroj koji će bit otok dovoljan samome sebi... :-)

Bitno je da je 8 puta manji od prethodne generacije, a to što zauzima VIŠE mjesta (jer mora stajati na stolu, a ne ispod njega) to nikoga ne smeta. Naravno, jer pucaju samo na dojam kod neukih klijenata... koji će bit sjajan kad vide sve one kablove po stolu do svake third party periferne jedinice.

Nije valjda da sam jedini koji ovako misli :-)
Sin
10-04-2015 | 15:54
Standardno, prodaja novog MB krenula odlično, posebna navala na zlatni model....

http://www.businessinsider.com/apple-new-macbook-sold-out-2015-4?utm_source=linkedinticker&utm_medium=referral


Drugačije nismo niti očekivali :)
dpasaric
10-04-2015 | 20:07
Upravo to, sve je već rasprodano! :)

Još jače je ovo sa satom... zlatni je planuo u sat vremena, a svi ostali u 6 sati i sada je čekanje pomaknuto na xy tjedana.

"Tko bi to kupio i zašto?" :)
vanja2
13-04-2015 | 03:23
Citajuci komentare drago mi je da nisam jedini koji nije zadovoljan sa smjerom u kojem Apple ide.

Nakon sto je MBP Retina predstavljen, ja sam brze-bolje isao kupiti classic MBP jer sam znao da tih strojeva uskoro vise nece biti. MBP R je tanji i elegantniji, ali koliko kompromisa je napravljeno za to? Novi Macbook ovaj pristup vodi u ekstreme. OK, stroj je namijenjen ocito za sminkanje na subotnjoj kavici, ali zaista su ga pretjerali s tim jednim portom, cijenom i jos ne ukljuciti adapter sa strojem. Dapace, naplatiti $80. Svejedno ce se prodavati jer je Apple. Samo pitanje do kada tako. Bojim se da ce ih pohlepa dovesti do propasti.
Ja bih radije zadrzao svoj Mid 2012 MBP nego imao bilo koji novi prijenosnik od Applea. Ima li to smisla? Nema. Ima li smisla tretirati prijenosnik kao "blueray player" kojeg kupis i jedini nacin za "upgrade" je kupovina novog. Itekako nema.

Mac Pro? "Daj mi elegantan, mali kompjuter koji izgleda kao mali valjak sa puno TB portova bez mogucnosti ikakve nadogradnje i jedinim nacinom nadogradnje storagea preko skupih TB vanjskih diskova". Nije ni jedan profesionalac ikad rekao. Apple Aperture su ubili i "zamijenili" ga dida mida aplikacijom od Photosa? LOL.

Sat? Nakon koristenja Pebble Steela preko godinu dana, Apple Watch nije za mene. Em je ruzan (subjektivan dojam), em je skup. Kladim se da je bilo tko osim Applea ovaj isti sat predstavio sa tom cijenom, bio bi predmet sale nekoliko mjeseci i svijet bi zaboravio na taj fijasko. Mislim, jel vidio netko taj UI? Brdo minijaturnih ikona na minijaturnom ekranu. Eh, sto je danas "inovacija".

Apple postaje sve manje kompanija za geekove koji su spremni platiti malo vise za odlicnu sinergiju intuitivnog softvera i briljantno dizajniranog hardvera, a sve vise kompanija namijenjena poklonicima Prade i inih firmih kojih nije briga sto kako radi dok god ima Apple logo i "zlatno" je.

"Sold out" fenomen. Koliko se to primjeraka "rasprodalo"? 5? 50? 500? Najvrijednija kompanija na svijetu nije u mogucnosti zadovoljiti trziste? Iz godine u godinu? Bez da supply chain management dobije otkaz? I to za svaki proizvod koji redovito najave mjesec-dva-tri prije nego sto uopce krenu preordersi? U slucaju sata, jos i dodatno kasneci na trziste barem godinu dana u odnosu na konkurenciju? Razmislite, ljudi. Zadnji put sam bio zrtva ovoga marketing stunta (jer drugo nista ni nije) je bilo sa i6+. Nikad vise.
dpasaric
13-04-2015 | 21:49
@vanja 2 - Kritika je zdrava i dobrodošla. Ono što mene zanima je kako ti zamišljaš smjer koji bi bio bolji za Apple - ili bolji za njegove korisnike? Vidim da voliš starije generacije strojeva i to s razlogom, ok, i ja sam sličan, još uvijek radije imam Mac Pro tower nego da krenem put Valjka, no meni ovi novi strojevi imaju smisla i imaju svoje tržište. To nisu strojevi za profesionalce i power-usere, ali oni još uvijek imaju odličan izbor, pa ne vidim u tome problem.

Aperture je očiledno izgubio bitku s LightRoomom, baš kao što je Final Cut Pro pregažen opcijama koje nudi novi Premiere. Ipak, FCP ima brzinu i stabilnost, no odluka nije laka. Valjak ima prednosti i nedostataka, ja isto više volim stari koncept, ali nije Valjak bez svoje logike. Vjerujem da bi u idućog generaciji mogli dati i neke atraktivnije konfiguracije.

Za sat mislim da je super jer je dio ekosistema koji odlično i pouzdano funkcionira, to mu je najveća vrijednost. S druge strane, rano je govoriti o tome dok ga ljudi ne počnu masovnije koristiti. Osobno sada nosim sat zato da znam koliko je sati. Dakle već samo prikaz vremena mi je dovoljan razlog da imam sat. Ako bih imao još koji razlog, a da ne pričam možda i o kakvoj killer-aplikaci ji, to mi je sasvim dovoljan razlog za taj sat.

Apple je poznat po "just in time" isporuci i gotovo praznim skladištima kao načinom kako funkcioniraju. Ne čudim se da ne mogu uvijek pogoditi pravu mjeru, ali ponekad se i zeznu - sjeti se samo iPhonea 5c koji se nije prodavao jer je bio jednostavno preskup u odnosu na 5s.
Anonimac
+1 14-04-2015 | 00:12
Apple ocito zeli promijeniti klijentelu. Dakle, kad pitas za smjer koji bi bio bolji za Appleove korisnike, to je po meni krivo postavljeno pitanje. Jer profesionalci i geekovi nisu vise target market. Zapravo, dugo vec nisu, naspram mainstreama. Sad vise ni mainstrem nije dovoljan, nego super rich. Ono sto je postojecim korisnicima dobro, u opreci je sa super bogatom klijentelom. Bitno da je shiny i da je Apple logo. Cak i Pro desktop stroj je tome podlegao.
Volio bih da su Pro strojevi vise podredjeni funkciji nego formi. Dakle, umjesto kako izgleda (stari Pro tower meni osobno ionako izgleda fenomenalno), mogucnost da pro masina bude... pro :) Dakle, umjesto mizernih 256GB storagea (bez obzira koliko mutavo brza bila), mogucnost da uguram nekoliko diskova u stroj, bez da imam milijun i jednu periferiju koja kosta kao skupo zlato jer eto, imam pro stroj koji lijepo izgleda.
Koja je logika Valjka po tebi? Meni jedina logika koju vidim je onemoguciti bilo kakav upgrade i prisiliti na kupovinu novog stroja svake godine-dvije. Sto nije slucaj samo sa Valjkom, nego valjda sa svakom masinom koja izadje iz Apple Store u zadnjih nekoliko godina.

Kod prijenosnika, MBPR bi trebao imati ethernet, user-replaceabl e storage i RAM (kao minimum). Sluzbeni stroj mi je Retina i nasao sam se u bezbroj situacija gdje mi je potreban Ethernet, a nemam adapter sa sobom. Storage uvijek negdje na rubu. Ali nema veze jer je tanak :)) Ne razumijem tu opsjednutost tankocom. Ok, na sminki novom Macbooku ili Macbook Airu koji je podredjen mobilnosti, ali na desktop replacement stroju tankoca bi zaista trebala biti zadnji faktor. Novije generacije Apple pro prijenosnika su fensi schmensi i super tanke, ali da nesto hoces s njima napraviti treba ti poseban ruksak djidja midja koje cak ni ne mozes spojiti istovremeno jer eto, 2 su USB porta, a 2 TB porta su gotovo neiskoristiva osim ukoliko zelis potrositi novaca na periferiju koliko i na sam prijenosnik.

Meni je Aperture osobno puno bolje legao nego Lightroom. Vecini ljudi koje znam koji su na Macu je ista prica. Medjutim, Aperture je resource hog kojem nikad nije dovoljno RAM-a i CPU-a. Apple je sam ubio Aperture jer ga nisu znali napisati kako treba. Nisam u videu, ali znam da su se nasalili sa profesionalcima sa FCP X izdanjem koji je postao malo napredniji iMovie :)

Sto se tice sata, koristio sam Pebble Steel i Moto 360 (cekao sam da vidim sto ce biti s Apple Watchem i totalno razocaran sam kupio Moto 360 jer izgleda fenomenalno i bilo je vrijeme za probati Android). Jedina prednost Apple rjesenja trenutno u odnosu na konkurenciju je eko sustav. Sto postaje vrlo slicna prica i sa iOS-om. Medjutim, Android vec ima zaista pristojan eko sustav i ta prednost Applea se topi. A mogucnost tipa da mi telefon sam promijeni sve moguce postavke kad udjem u ured, izadjem iz njega, udjem u auto, dodjem kuci itd na iOS-u je SF :(

Ako se sjecas, ista je prica bila i sa iPhone 5C po pitanju "sold out" BS-a. Sold out, odlicno se prodaje, ne mogu stici proizvesti ih dovoljno. Ali nije bas da su se ljudi otimali. Nije ih ni bilo nigdje za vidjeti u javnosti. Odjednom tajac, nema vise novosti po pitanju 5C. Taj "just in time" marketing (cisto sumnjam da zaista ne stignu nastancati proizvode) zaista iritira i covjek bi pomislio da su nakon ovih godina malo sigurniji u sebe da im ne treba vise taj distortion field za bas svaki proizvod.

Oh well. Mozda dodje neki novi Apple pa cemo imati Vinograd umjesto Jabucnjaka ;)
Anonimac
15-04-2015 | 19:51
@dpasaric
ti uvijek izmognes snage da opravdas bilo koji apple proizvod cak i kad se ogradjujes od njega. Ako si iole profesionalac i power user moras priznat da apple vise ne igra igru u pro segmentu. Necu vas vise zamarati mojim gledanjem na Valjak, ali evo npr. sat.

Zar stvarno covjeku treba jos jedan gadget kojeg moras punit svaki dan, a skoro sve funkcionalnosti imas na mobitelu koji ti je ionako uvijek u dzepu. Radije bi se u sumi izgubio sa mojim casio g-shock rangemanom kojeg nikad ne punis jer je solarni, nego s bilo kojim tzv. pametnim satom koji crkne za par sati bez obzira na aplikacije. :-)))
dpasaric
15-04-2015 | 22:22
@Anonimac - Ja "pravdam" logiku iza tih proizvoda jer razumijem zašto su ih tako napravili. Očigledno razumije i tržište jer Apple u zadnjih 10 godina gotovo da nije imao fulanih proizvoda. Prije u povijesti je imao desetke potpuno promašenih računala, a i razne periferije koja je brže-bolje ugašena. Zadnji baš promašaj imali su samo u softveru s iTunes Ping društvenom mrežom koja je bila totalni fail i dobra lekcija. Lekcija koju čak niti Google još nije naučio. Pogledaj s druge strane Microsoft, oni su toliko kikseva napravili u hardveru, valjda još od Zunea, pa nadalje. Dakle, nemam ja što puno "pravdati" nešto što je tržišno uspješno, nešto što je Apple dovelo na mjesto No. 1 tehnološke kompanije u svijetu. Da su im proizvodi loši i besmisleni ne bi ih nitko kupovao kada su još i toliko skuplji od konkurencije. Druga je stvar što možda nemaju proizvod baš za svakoga. Ja bih isto nešto između Mac minija i Valjka npr. - no, to je samo moj problem što sam siromašan građanin Hrvatske; da živim i radim vani baš bi me bilo briga koliko mi košta jedan stolni komp, samo bih kupio onaj koji mi se sviđa i ciao.

Ovo za sat držim da si potpuno u krivu. Taj "sat" će biti super-hit i totalno će rasturiti. Evo, "mark my words" sada, pa možemo pričati o tome nakon godinu dana. Što se G-Shocka tiče, ja se od mog DW6600 ne razdvajam, ali to ne znači da neću kupiti i Apple Watch kada skupim love za noviji iPhone.
Anonimac
16-04-2015 | 12:19
Trziste /= pro korisnici.

Sat me ne zanima, i ne mislim ga ni komentirati. Samo cu reci da je ruzan, a to bas i nije tipicno za apple.
No valjak mogu komentirati, i to je krajnje smijesan stroj. Napravili lijepi valjak kojeg onda moras unakaziti silnom periferijom da bi ga uopce koristio.

Shvacam da zele sto vise hardwarea i svojih servisa prodati. To je normalno, i drago mi je da im ide odlicno. No ne shvacam sto su pro segment u potpunosti unakazili. Valjak je sve samo ne pro masina. Retina MBP je smijesna. Pa taj stroj do dan danas ima ogroman lag u sucelju ako skaliras rezoluciju. Nepostojanje lan porta i sl. sitnice su zalosne. Posebice ako uzmes u obzir da imaju sa yosemiteom ogromnih problema sa wi-fi i pucanjem istoga svakih par minuta. Lako se sve to izgugla, a ovo sto pisem, pisem iz vlastitog iskustva. Svaki novi OS je bugovitiji od staroga. I taman kad ga koliko-toliko srede, eto nove verzije. Jer sad je valjda in imati svake godine novi OS, umjesto da se stari sredjuje i polira?

To su sve sindromi potrosackog drustva. Stancaj uredjaje i prodaji. I na zalost, odlicno ih to ide. A ja s nestrpljenjem cekam kad ce ih taj pristup napokon spustiti na zemlju, jer sigurno hoce, samo je pitanje kada. Sto se tice same prodaje, kad bih gledao iskljucivo po tome, slusao bih valjda madonnu, britney spears i bibera. Jer eto, i oni se bolje prodaju od megadetha. Svi do jednoga.

Jer valjak jest besmislen proizvod. Kao i sat. No u prodaju sata uopce ne sumnjam, jer apple se vise ne usporedjuje sa googleom/ms-om/ lenovom/itd., vec ih mozes komotno usporedjivati sa pradom, armaniem, itd.

iPhone sam vec otkantao. Mobitel sa kojim ne mozes doslovno nista naprednije napraviti. Cak i aplikacije ne mogu komunicirati jedna sa drugom. Vec vise visim na Linuxu nego na OS X-u. Da ne moram raditi aplikacije i za iPhone, ne bih iskreno vise OS X-a ni palio. Na zalost, nisam jedini koji ovako razmislja. Niti cu biti zadnji. Uskoro ce Apple sa svojim laptopima cak i kod nas preuzeti primat, jer ako se zelis pokazati - apple logo na laptopu mora postojati. A ti laptopi u zadnje vrijeme sluze bas samo za to - pokazivanje. Jer ne mozes mi pro laptopom nazvati stroj koji nema ni LAN porta, a adapter kosta ko suho zlato.
Anonimac
16-04-2015 | 14:58
Adapter za LAN port dođe cca. 100 kn, nije baš kao suho zlato :-)
Osobno imam MBP retina 2012 (prvi model) i nikad nikakvih problema sa WiFi-jem nisam imao. Ne znači da problema nema, ali mi je već malo degutantno čitati o masovnom problemu max. 5% korisnika nečega i to predstavljati kao problem svih korisnika. Također meni moj MBPr leti i kad je spojen na vanjski monitor od 27" i kad ga koristim na skaliranoj rezoluciji od 1680*1050, nikakav lag ne primjećujem.
Što se nedostatka LAN porta tiče nikada mi nije predstavljao problem, da mogli su, možda i trebali ubaciti i LAN port, ali kad već nisu nisam želio da ostalih 99% dobrih stvari zbog kojih koristim Apple računalo odbacim zbog toga. Jednostavno USB to LAN adapter mi je uvijek spakiran u torbi u kojoj i nosim laptop, a u kućnom/uredskom radu LAN port mi je integriran na Thunderbolt Dock s kojim sam dobio 5 USB 3.0, LAN port, FireWire port, HDMI port, Audio In/out i zadržao Thunderbolt port :-)

Zašto misliš da "valjak" nije pro mašina?

Po čemu je konkretno Yosemite bugovitiji od Mavericksa? Referenciram se na ovo "Svaki novi OS je bugovitiji od staroga.", jer osobno imam baš suprotna iskustva.
Po meni je OS X iz svake verzija 10 bio sve bolji i bolji dok nije došao do vrhunca s verzijom 10.6 "Snow Leopard", nakon toga su napravili zaokret kako ispod haube, iCloud/AppStore mogućnosti i na kraju samog redizajna sučelja i to je bilo na žalost loše sa 10.7 "Lion", nakon kojeg se opet svakom verzijom poboljšavao i po meni je od verzije 10.7 do današnje verzije 10.10 "Yosemite" napredak vrlo vidljiv i osjetan.

Isto vrijedi i za njihov iOS, konkretno ga koristim od iPhone 4 do iPhone 6 i od iPad 3 do iPad Air 2 i osim što je očekivano iPhone 4 i iPad 3 nešto sporiji i dalje su nakon svojih skoro 5 godina i dalje vrlo upotrebljivi uređaji.
Možeš li precizirati "Mobitel sa kojim ne mozes doslovno nista naprednije napraviti."? Jer ovo je toliko široka tvrdnja da bi netko sa strane mogao zaključiti kako opisuješ ciglu ;-)

1. Ovime ti nisam mislio protuargumentir ati samo da bi eto nešto napisao, već me jako zanimaju tvoji konkretni problemi ili zamjerke s Apple uređajima/aplikacijama.
2. Po svemu napisanom s tvoje strane čini mi se da je tvoj najveći problem što ti se dizajnerski sviđa nešto što ne zadovoljava tvoje potrebe, jer ne znam kako drugačije objasniti tvoj komentar osim da si vrlo frustriran s nečim što ima doslovno stotine alternativa u današnjem "potrošačkom" društvu.
3. Ne volim generaliziranje , a to ti upravo činiš s ovakvim upisom "A ti laptopi u zadnje vrijeme sluze bas samo za to - pokazivanje", jer upravo zbog ovakvog promišljanja sam se znao naći u situacijama da mi netko dobaci neki "satiričan" komentar samo zato što koristim Apple računalo ili mobitel, iako je druga strana često bila u situaciji da koristi i skuplje računalo od tog mog "pokazivača" s kojim zarađujem za život.
dpasaric
17-04-2015 | 00:19
@anonimac (prvi) - Ne znam, mislim da si pretjerano kritičan. Da bismo dobili nekakvo realno stanje trebao bi imati takvu količinu kritike za razno smeće koje postoji na PC tržištu. "Lag u sučelju ako skaliraš rezoluciju" - nisam to primjetio, ali da je i tako, što će ti to? Radim u multimedijskoj produkciji, održavam stalno 15-ak Macova i nikada nismo koristili neki u non-native rezoluciji, pa zašto bismo? Sve radi lijepo brzo i na punoj. Taj wi-fi problem ja nisam sreo niti na jednom našem Macu, dakle od 15 niti jedan nije imao taj problem, dakle očigledno je to nešto što pogađa neku manju skupinu, možda samo neke tipove wireless adaptera.

Ne znam kada sam zadnji put neki notebook spajao kabelom na mrežu, tako da i taj nedostatak da se mrežni adapter mora dokupiti ne smatram ičim bitnim. Kome treba neka plati par sto kuna za to.

Zašto je iPhone mobitel s kojim ne možeš napraviti "ništa naprednije"? Što je to "naprednije"? Meni je npr. napredno kada ga imam šest godina i uvijek mi sve radi bez ikakve filozofije. Ne treba mi "naprednije" od toga! :)
zabac
27-04-2015 | 07:52
USB-C je po meni drek. Trebali su ostaviti posebno punjenje baterije, jedan TB utor i barem jedan USB 3.0 kao zaseban.
FW se dade još i prežaliti jer oma TB>FW adapter. Mrežna utičnica je dobrodošla, ali nije neophodna. Meni je kod prijenosnika važan ekran od barem 15".
O satu nemam mišljenje jer dok ne riješe bateriju, ništa od toga. Naravno, rok trajanja je prekratki (baterija bude zdrava 2+ godine, a poslije toga pomo'z Bože), ili nova baterija (ako se da mjenjati) ili novi sat što je mani neisplativo.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 13 sati, 24 minuta
  • cariblanco: Elon postaje gori od Ele Dvornik, nije za vjerovati, mada mu i ja osim širim propagandu, ali čovjek ne može šutjeti na sve ove gluposti :(
  • Zdravac: ht - naknada dodatno na mjesečnu tarifu 4 eur
  • Zdravac: ht podržava multi sim i za apple watch (za galaxy watch već neko vrijeme)
  • Yonkis: iStyle počeo prodavati Apple Watch Cellular model.. Opa bato! Nismo više ograničeni :)
  • drlovric: Ne bih ja podcijenjivoa tako to trziste. Ogromna vecina ljudi u USA koriste iPhone, pa im je i Apple Maps logican izbor :)
  • smayoo: Ajd... Iako... zašto više troše novac na to. Kasne za Google Mapsom 20 godina, a za OSM-om 10.
  • Yonkis: Jeste li znali za Apple Mape na webu? [link]
  • Piko: Skužio, AppleInteligence, kategorizacije u Mailu, Image Playground i sl. se pjavi kada podesim sistemski jezik na Engleski …. Kada je na hrvatskom, toga ničeg nema… Bezveze.
  • smayoo: Podsjetnik, vidimo se sutra u Kokolu u 18h! [link]
  • drpongrac23: Čestitke!!! [link]
  • drpongrac23: Nemam, čak sam ugasio i upalio mob, sve izgleda po starom
  • Yonkis: Ja sam u Zagrebu :)
  • miomika: Nemam....to je zigleda privilegija Amerike i Australije.
  • Yonkis: Nemaš ove kategorizacije na vrhu? [link]
  • drpongrac23: Ja ne primjećujem nikakav update Mail app
  • Yonkis: Zanimljivo da je Mail app dobio update na telefonu ali ne i na iPadu i Macu. Očigledno smišljaju kako to prikazati na većim ekranima.
  • Zdravac: ...sa Apple intelligence
  • Zdravac: OS X Sequoia 15.2 update
  • drlovric: Mail app je fin redesign
  • drlovric: Bez veze je iskreno....niskoristi od svega toga
  • Piko: 18.2 isti ko i prijašnji .... nažalost "Image Playground" nije dostupan u HR
  • Gjuroo: Sam da se pridružim karminama za Šveca. Legenda stojedinice i svih nas koji smo tada bili privilegirani biti dio tog pokreta. Svima nama, koji smo morali slušati Raosa kako s balkona na Trgu viče "Strepiteee!", Radio 101 nije bio samo radio. Švec je bio veliki dio tog pokreta.
  • Yonkis: Pa baš ništa novo osim što se video sad prikazuje full screen na otvaranju. Baš sam to trebao (sarkazam). I naravno, spravci
  • drlovric: Instalira se 18.2 :)
  • hal9000: Linus VOLI novi Mac Mini! Hihihi! [link]
  • Beli: Počivaj u glazbi kume. My Hand Over My Heart...
  • smayoo: RIP. Ostaješ u sjećanju, Švec!
  • smayoo: Stvarno prerano. :/
  • smayoo: O, jebote... :(
  • FiFi: RIP Siniša Švec
  • Borisone: [link]
  • Lihto: prije prodaje
  • Lihto: Jel treba uključiti file vault pa onda formatirati Mac M1 ili je dovoljno erase all content and settings?
  • Beli: Prošla akcija ...
  • Beli: Aplikacija Funkey koja proizvodi zvuk mehaničke tipkovnice od sada je besplatna: [link]
  • dpasaric: Kakav entuzijast!!!
  • zoranowsky: Ajme mrak...
  • Gjuroo: Ludo.
  • hal9000: Izuzetno lijepo za pogledati: [link]
  • cariblanco: Sretan imandan Nikolama...jel vam kapnulo što u čizmu ;)
  • hal9000: Anketa bi trebala imati checkboxes, a ne radio buttons. Za nas koji koristimo više mac-ova. Just sayin'.
  • Yonkis: Kradljivci našli nov način krađe Apple proizvoda [link]
  • zoranowsky: Al me ložite :)
  • Yonkis: zoranowsky - kako reče jedan korisnik M1Pro-a: I think the sweet spot is M2 Pro as of right now. I really don't see a reason to get M3 Pro - it has lower memory bandwidth, less P-cores , and it costs more. But if you're on M1 Pro... Just don't upgrade, there is no point.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky, u krivu sam
  • accom: Mislim, da je baš M2Pro najslabiji od svih M Pro procesora, sa više energy efficiency jezgri...
  • accom: Ako često obradjuješ video, onda pro. Sam bi preferirao novije gen. CPU.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky Za sve DTP programe dosta ti je air:

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.02 Seconds

Provided by iJoomla SEO