21.02.2004 | 17:54
Da, znam, mogi od vas nisu ludi kao ja da skinu 300 mega demoa da bi vidjeli mogućnosti grafičkog procesora, ali zato imate mene
.
Dakle, skinuo sam baš sve što ATI nudi. Za početak - ako imate G3 nemojte se niti truditi jer bez obzira koju grafičku imali demoi koriste AltiVec i bez G4 ne rade. 90% toga su demoi samo za najnovije i najjače kartice - neki ipak rade i na "samo" 64 mega VRAM-a, a ostali besramno traže 128 mega. Kada se sjetim da je moj prvi Mac imao 16 MB RAM-a koji je tada koštao kao tri prosječne plaće, a VRAM se nije niti spominjao. Ide da tehnologija, ide...
Uglavnom "upecao" sam i četiri demoa koji se mogu skinuti i u obliku screen-savera za OS X koji rade i na Radeonima od 64 mega bez zadnje generacije Smart Shader tehnoglije. To su Brains, Bubbles, Ocean i Tubes. Tko zna - možda bi neki od ovih radili i na Radeonima s 32 mega, ali to nisam mogao probati jer mi je u tom stroju samo G3 procesor.
Najdojmljiviji iz te serije je Ocean (testirao sam ga na PowerBooku koji prodajem) koji u realnom vremenu prikazuje pučinu nakon zalaska sunca s tamnim oblacima u pokretu i sjajnim efektima lagano uzburkane morske površtine. Stvar izgleda kao da ju je netko u Bryceu rendao preko noći - što je svakako kompliment. Bubbles me nije previše oduševio, ali je tehnički zanimljiv - drhtavi mjehuri sapunice prolaze ekranom i preklapaju se. Brains je nekakva podvrsta mjerhura, samo se radi o nekakvim želatinoznim bio-strukturama nalik križancu mozga i pudinga. Pulsiraju i i transformiraju se. Možda tehnički zaninmljivo, ali vizualno nije baš privlačno. Zadnji u seriji, Tubes, je dobar. Sve sliči na crno-bijeli rad kakvog grafičara koji je rabio staru dobru grafitnu olovku i tako nacrtao čudne cyber strukture koje liče na nekakve potprostorne virove vode, plina i zraka. Količina detalja je ono što zapanjuje. Vizualno nije onako ugodan kao Ocean, ali bih rekao da je tehnički kompleksniji.
I zaključak na kraju - sve je to predivno, ali zašto ne vidimo takvu grafiku i u igrama? Uvijek u igrama dobijemo grafiku na nivou tehnologije od prije 3-4 godine jer pisci igara moraju računati na što veće tržite, a da bi to ostvarili moraju napisati igre koje rade i na najslabijim konfiguracijama. Pih! .