20.04.2004 | 11:42
Idemo potraziti uzroke.
Uzrok pobude moze biti ISDN preko kojeg dolaze signali sa servera davatelja Internet usluga. Jednostavnije, sa servera ili kroz njega dolazi ping koji aktivira racunalo. Moguc uzrok je nedovoljna zastita servera.
Kako to provjeriti? Treba pogledati u telefonski raËun. Ako se u raËunu javlja, usred noÊi, nekakav mali iznos za kratkotrajno ukljuËenje, znaËi da je postojao ping koji je pobudio raËunalo koje se nalazi stalno fiziËki prikljuËeno ali u sleep modu na Internetu. Tada treba u routeru programirati vrijeme aktivnosti na recimo 15 ili 30 sekundi nakon pobude, pa ce se samo iskljuciti i racun ce biti manji. Ako je prikljuceno izravno na ISDN, tada u driverima za ISDN treba pogledati slicnu mogucnost i podesiti onako kako odgovara.
Ponekad nije dobro instaliran ISDN, tj, postoji kolizija telefon/internet. Treba provjeriti instalaciju, kako je podesena, koja vrsta telefona je prikljucena, koja brzina je odabrana, kada se ukljucuju i kako se ukljucuju dodatni kanali (64, 128), da li je telefon na svojoj liniji i kako je sve to postavljeno, jer tri linije ISDN-a nisu ravnopravne. To bi trebao netko na licu mjesta provjeriti i to onaj tko ima iskustva s raznim ISDN ureajima (NT) i ISDN adapterima (HT koristi za NT ureaje razliËite modele, npr Siemens, Elcon ...) Moje znanje je pre malo da mogu nesto vise pomoci ovako na daljinu. Ponekad su i sami NT uredjaji kao i ISDN adapteri neispravni. Mi smo u servisu nailazili na svasta, ponekad bi i rijesili probleme, a neke stvari smo prepustili drugima da rjesavaju (npr. HT-u).
Treba pogledati da li su na isti ISDN prikljuceni jos neki dodatni uredjaji, npr. alarm, video nadzor i sl. jer i oni mogu stvarati probleme.