21.05.2004 | 01:14
Ima tu nekoliko iskustava, od kojih mnoga nisu baš ugodna.
SpinOff tvrtke počinju misliti svojom glavom i razvijati s puno ambicije svoje marketinške pristupe, ali se s njima obično centrifugalno ne izdvoji i bazična (usability) ideja koja je kombinacija tehničke dovitljivosti i ... khm... strateške zamisli koja živi u glavama nekih ključnih ljudi. To je nešto BITNO drukčije od marketinških mozgova koji eventualno imaju ideju kako da razvijaju prodaju, izmišljaju "skinove" i maske i druge trice i kučine, ali ne i viziju koliko centrifugirani proizvod ima rok trajanja, koliko će se neizmijenjen moći prodavati i kad treba napraviti neki - i koji - konceptualni zaokret da se platforma, njena svrha i način uporabe osvježi.
Rezultat je, kad tvrtke nisu dovoljno blizu glavnoj ideji, ili su preblizu restrikcijama iz centrale, dosta dvojbeni. Applesoft je postao Claris. A zapravo, sve je u njemu ugašeno, a preživjela je pod-tvrtka FileMaker...
Ili da spomenem US Robotics i Palm?
Palm je prilično vrludao s time kakvi trebaju biti novi modeli, koliko se brzo i u kojemu smjeru treba razvijati PalmOS, kad i s koliko featurea dodati mu boju, telefon, multimediju...
Te firme postaju postaju slabašne, mnogo manje dominantne nego kad su pod skutima neke velike i etablirane firme. Zato postaju plijenom velikih, ako se na njih namjere - ili na njihovu kategoriju proizvooda. Da nije bilo - glupo vođenog - Newtona ne bi bilo Palma, ne bi bilo PocketPC-a nego bi se MS iscrpljivao s tabletima i ostalim konceptualnim bedastoćama svojih neinventivnih odjela.
iPod bez Applea mogli bi stisnuti isti predatori: MS i Sony. Japanci se već jako trude i nude boju... Apple će znati kad se treba trgnuti, a sad polako gube sapi. Ljudi vole boju, a treba i pogoditi crossover uređaj koji bi se nadogradio na iPod...