20.09.2023 | 12:56
Ma žalost, ima i nema šanse da se u drugoj godini ostvari pravo na besplatan popravak. Kak se kome da "natezati" sa prodavačem...
Citiram sa europa.eu:
"Telefon ste kupili prije nešto više od godine dana, ali je prestao raditi. Trgovac ga odbija besplatno popraviti. Imate li pravo na dvogodišnje zakonsko jamstvo?
Zakonsko jamstvo vrijedi tijekom razdoblja od dvije godine u cijelom EU-u, ali uz određene uvjete.
Zakonskim jamstvom obuhvaćeni su svi nedostaci za koje se pretpostavlja da su postojali u trenutku dostave, a postali su očiti tijekom razdoblja od dvije godine. Međutim, ključan je rok godina dana od kupnje proizvoda:
za svaku neispravnost koja se pojavi u prvoj godini smatra se da je postojala u vrijeme dostave. U tom slučaju prodavatelj vam je dužan besplatno popraviti ili zamijeniti telefon ili vam vratiti novac ako ga ne može popraviti ili zamijeniti.
Nakon prve godine i dalje možete smatrati da je prodavatelj odgovoran za sve neispravnosti koje se pojave do kraja dvogodišnjeg jamstvenog roka. Međutim, prodavatelj može od vas tražiti da dokažete da je neispravnost postojala pri isporuci robe. To je često teško postići te biste se vjerojatno trebali obratiti tehničkom vještaku."
I još ovo:
"Računalo koje ste kupili prije godinu dana više se ne može pokrenuti. Trgovac se slaže da je riječ o neispravnom proizvodu, ali ga odbija besplatno popraviti jer jamstvo proizvođača vrijedi samo godinu dana. Što možete učiniti?
Jamstvo na koje se trgovac poziva komercijalno je jamstvo koje proizvođač nudi za vaše računalo. Ono međutim nije povezano s vašim zakonskim jamstvom koje je obvezujuće za trgovca i vrijedi dvije godine.
Ako trgovac potvrdi da je računalo neispravno, njegova je obveza besplatno ga popraviti ili vam vratiti novac. Trgovac mora riješiti probleme s proizvođačem. Ako od trgovca ne dobijete zadovoljavajući odgovor, možete se obratiti europskom potrošačkom centru u svojoj zemlji ili u zemlji u kojoj ste kupili računalo."