Auti s hibridnim pogonom - netko?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Auti s hibridnim pogonom - netko?


06.04.2013 | 14:28
zabac kaže:
Ti full električni su skupi do besvjesti. Jedan C-Zero košta u Engleskoj oko 26.000 funti s popustom! Samo proguglajte što se sve dade kupiti za 26.000 funti (cca 234.000kn) i usporedite ih međusobno.

Danas, elektromobili imaju jednu veliku manu, slabe baterije i nebesko visoku cijenu.


Upravo tak. Po tom jednostavnom racunu se nikako ne isplati imati hybrida jer ipak te baterije se ne pune iz elektricne mreze, nego motora koji trosi jednako kao neki benzinac ili diesel jer u posljednje vrijeme pojavljuju se dieseli u kombinaciji sa elektromotorima.
Ono cemu dajem prednost hybridima je briga za okolisem, mada bi volio znati kako se skladiste iskoristene baterije i koji je pstupak recikliranja a dakako i njihove proizvodnje. Bojim se da je to sve magla i da na kraju okolis u tome nista ne dobiva na ocuvanju.

Meni su osobno zanimljivi full elektricni auti i u tome vidim perspektivu i za nas džep kao i za okolis. Mada je to danas apsurd za ocekivati uz posojece megakompanije koje sustavno crpe i zagađuju okolis crnim zlatom.
  • Sank
  • Moderator
  • 221
06.04.2013 | 14:52
Dok god je nafta veliki izvor prihoda za velike igrače od čistih automobila neće biti ništa. I nije točno da se već postojećom tehnologijom ne može napraviti ekološki automobil, može se, ali svatko tko to pokuša biva na kraju osujećen. Ovi sadašnji hibridi prolaze jer su zapravo i dalje potrošači nafte, a ono s elektrikom je čista glupost i još su k tome skuplji od automobila na "normalni" pogon

Tesla je imao savršeno riješenje pa je danas zakopano negdje u nekoj rupčagi neke asocijacije jer bi takav sistem onemogućio pohlepne da ostvare svoje ciljeve.
  • campo
  • Posjetitelj
06.04.2013 | 16:14
Odgovor je točan od svake litre goriva 15 % djele arapi i distrbuteri 2 klase a 85% isključivo anglosaksonske naftne kompanije distributeri 1 klase amerika i engleska vlada od tih 85% uzme oko 35 posto poreza pa vi sad vidite zašto i kako ? što ćete vojne baze nosači avioni i ostalo košta mora se odnekud namakniti ,..
06.04.2013 | 17:02
A ništ .. onda čekajmo slijedeću godinu pa da vidimo da li će VW uspjeti progurati svoj "e-Up" na tržište kao normalno gradsko vozilo po normalnoj cjeni
  • campo
  • Posjetitelj
06.04.2013 | 17:23
www.toyota.com/rav4ev/#!/Welcome
06.04.2013 | 19:13
Na kraju, eto, baš nijedan vlasnik hibrida da da iz prve ruke svoja iskustva. Samo hrpa "mainstream" vozača s predrasudama.

Žao mi je, Bertone. Pokušao sam animirati svog bivšeg kolegu da ti napiše svoja iskustva iz prve ruke (pa makar i preko mene, s obzirom da je lurker na Jabučnjaku već dugo, ali account si nije otvorio), ali čovjek trenutno nema vremena. Inače, osim njega, imam još jednog klijenta koji vozi Prius, i još jednog poznanika koji vozi Auris hibrid. Od svih sam čuo slična dobra iskustva koja pobijaju većinu ovih naklapanja ovdje.

Suština je da se hibrid danas itekako može isplatiti svakom tko radi puno gradskih kilometara, a malo otvorenih.
06.04.2013 | 19:35
smayoo kaže:
Na kraju, eto, baš nijedan vlasnik hibrida da da iz prve ruke svoja iskustva. Samo hrpa "mainstream" vozača s predrasudama.

Žao mi je, Bertone. Pokušao sam animirati svog bivšeg kolegu da ti napiše svoja iskustva iz prve ruke (pa makar i preko mene, s obzirom da je lurker na Jabučnjaku već dugo, ali account si nije otvorio), ali čovjek trenutno nema vremena. Inače, osim njega, imam još jednog klijenta koji vozi Prius, i još jednog poznanika koji vozi Auris hibrid. Od svih sam čuo slična dobra iskustva koja pobijaju većinu ovih naklapanja ovdje.

Suština je da se hibrid danas itekako može isplatiti svakom tko radi puno gradskih kilometara, a malo otvorenih.


Nebih se slozio stobom da su to naklapanja. Mislim da nema potrebe matematicki dokazivati da je hybrid nepovoljniji za gradskog gutaca kilometara od nekog diesela ekvivalentne snage i opreme, pa cak i nekih trocilindrasa ili benzinaca male kubikaze sa turbo punjacima. Bar ne kod nas. Mos pricat sto hoces ali hybrid kod nas nije perspektivan psim ako se netko iz vlade ne trgne, netko tko ima pameti a ne samo osjecaja kako oteti novce pogotovo za nesto sto ide za dobrobit okolisa.

Jedino sto takvi koji su vlasnici hybrida pruzam ruku na osvjescenost prema okolisu. Ostalo je sve pusiona.
Mnogima kojima ostane gorak okus u ustima nisu voljni pricat o tome. Vjerojatno ih to muci pa nisu voljni dati svoja iskustva. Mozda da ne vrsis vise pritisak na njih, pojacavas im gorcinu.

@Bertone....odi na forum toyote, tamo clan Gorync vozi Priusa pa ga pitaj za iskustva.
06.04.2013 | 20:06
Ključna stvar jest u tome da treba promijeniti naviku. Stil vožnje. Način razmišljanja. Voziti na struju znači voziti stilom koji je sličniji tramvaju, nego klasičnom autu. Treba se na to naviknuti. Treba se naviknuti na to gaženjem "gasa" ne postižeš baš ništa jer elektromotor prakički "sam od sebe" cijelo vrijeme vozi s optimalnim momentom. Kad ti do pameti dođe da u gradskoj gužvi ionako ne možeš ostvariti sveukupni prosjek veći od 50 km/h i kad shvatiš da fakat možeš voziti 45-50 cijelo vrijeme, osim kad moraš stati, onda počneš uživati u prednosti elektropogona. Onda još dodaj na to neusporedivo manje gubitke kod kretanja iz mjesta, kojih u gradskim uvjetima ima more... I, naravno, na nizbrdicama kočenje uz rekuperaciju, koje je također način punjenja baterije (ovisno o terenu, nije nužno da se starta benzinski motor da bi punio baterije).

Onda, način startanja benzinskog agregata u hibridu je posve drugačiji - nema anlasera. Svako kretanje iz mjesta je na elektromotor, a benzinski se motor vrti u prazno, bez kompresije i uključuje kad već voziš. Seamless. U jednom trenutku ventili prorade i radi na benzin. Dakle, čak i start benzinskog motora je uz puno manje energetske gubitke, a i šokove na motor, tako da se on kod svakog zaustavljanja (zapravo već kod usporavanja) gasi. Tako da nema trošenja goriva u leru, niti pri vrlo niskim brzinama gdje je iznimno nisko efikasan.

Jasno, ako inzistiraš da hibrid voziš na isti način i istim stilom kako se vozi klasični auto, da nećeš biti zadovoljan i da ti se neće to isplatiti. Isto kao što nećeš biti zadovoljan ako, naviknut na benzinca, kreneš voziti diesela na isti način kako se vozi benzinca, i da ti se neće to isplatiti. Pročitao sam i par komentara kako se dieseli ne isplate jer im je održavanje skupo. Naravno da je za nekog to točno. A za nekog nije. Sve ovisi o tome koliko kilometara godišnje radiš, i u kojim uvjetima. Nije isto da li si na 7, 15, 20, 50, 60, ili 150 tisuća godišnje, te da li si pretežno po gradu, po magistralnim cestama, ili po autocestama...

Da su svima, za sve moguće potrebe isti auti najbolji izbor, samo bi se takvi auti proizvodili.
06.04.2013 | 20:22
Vozil sam sve tri generacije priusa. Prva se kod nas nije ni prodavala, a ostaje upamćena po tome da aute leži ko drek na cesti, jer su mu baterije otraga i težište je pomaknuto, a kad je radil u elektromodu NIJE RADILA klimatizacija. Ne moram naglašavati koji je to užitak ljeti....
Druga generacija se kod nas prodavala, auto je povećan i postal je praktično upotrebljiv. No, ležanje na cesti mu je i dalje komatozno i zato tvrdim da je to prometalo, a ne auto. Kad već spominjete mjenjače, njegov je tako kompleksan s planetarnim prijenosnicima na koje se može uključivati elektromotor da mi treba oko dvije minute da skužim tokove snage, iako sam dipl. ing. strojarstva. Odgovorno tvrdim da je to mogao napraviti samo Japanac (ovo je pohvala!).
Treća generacija i dobro izgleda, ali ovjes je još uvijek 'nako.... Prosječna potrošnja je oko 5,5 l/100 km. ALI! Ni u ovom autu nema ni natruha sporta u bilo kakvom obliku. S ovim se autom može prometovati, ali kad shvatite da je volan bezosjećajan, ovjes kilav onda se počnete voziti po propisu ili sporije od toga i samo slijediti promet. E, ako se tako vozite, onda ima već dosta dizelaša koji mogu u miksu trošiti 5l/100 km, a i u gradu, jer su opremljeni start-stop tehnikom pa se motor gasi kod svakog stajanja.
Kod priusa mi UŽASNO ide na živce što rad motora nije usklađen s kretanjem, već stalno proklizava zbog prijenosa kojem pomaže i elektromotor. I onda se voziš, ako daš malo gasa ili želiš ubrzati ili ideš uzbrdo onda motor urla i to se čuje, i zvuči jako napregnuto, nimalo uglađeno.
Lexusi su nekaj drugo (i GS i RX), ali to su tak skupi auti da o njima nema smisla raspravljati, bojim se.

@JOHN 2.2 D-CAT motor troši previše, dobru litru i pol više od PSA-Fordovog 2.2 dizelaša iste snage. Žao mi je ako te to vrijeđa ili ljuti ili ti ruši predodžbu o Toyoti kao najboljem autu na svijetu, ali tak je. Nemam nikakvih razloga govoriti protiv bilo koga, iznosim vlastita iskustva...
I ne troši litru ulja po servisnom intervalu, nego je bliže tome da troši litru na 1000 km, bojim se ....
06.04.2013 | 20:42
Hm.... A da napravimo jedan test pa da se prestanemo poklapat.
Moj 1.8 vvti ne trosi ni kap mada po uputama pise da je normalno da potrosi i 1.5L na svakih 15000km. Ima auta koji trose i ne trose. Dosta ovisi i o nacinu voznje a tako i skartu iz proizvodnje. Odgovorno tvrdim da 2.2dcat u solidnom stanju ne trosi vise od 9L normalne voznje. A ti svoje prijatelje/poznanike koji su vlasnici tih motora posalji na dobar servis( cesljanje motora) jer to nije normalno, da trosi toliko ulja i nafte.
06.04.2013 | 22:19
Djuro, sve što si napisao (o priusu) zapravo se uklapa u ono što sam ja napisao. Tvoj je problem što od hibrida očekuješ da bude pogodan za sportsku vožnju. Kao da kupiš ono govance od robotskog usisavača i pošalješ ga na njivu od 5 rali da ti posije kuruzu.

Kad smo kod toga, kakva su ti zapažanja u pogledu sportske vožnje u nekom John Deere traktoru (šumskom, ofkors ) ili na Kymco skuteru?
  • campo
  • Posjetitelj
06.04.2013 | 22:31
pa smayoo normalno je da netko očekuje od auta ono što treba očekivati od jednog "auta", kakve veze ima pogon dapače električni motor ili hybrid bi trebao biti poletniji početnom snagom,..ja imam prijatelja koji već tri godine ima lexusa hybrida to je uživancija i po gradu i po auto cesti,..
  • campo
  • Posjetitelj
06.04.2013 | 23:00
Campo, od "auta" svatko očekuje nešto drugo. Zato svatko kupuje onaj auto koji ispunjava njegova očekivanja. Prius nije auto koji je napravljen za sportsku vožnju pa ga nema niti smisla ocjenjivati s tog aspekta. Ovaj concept one jest napravljen za sportsku vožnju pa onda , eto, njega ocjenjujte s tog aspekta.
07.04.2013 | 08:49
@smayoo
Ma nema veze, bolje i benznac vs dizel nego "đes bio devesprve"

A baš sam se ponadao da ima netko hibrida (ili full električnog) pa da iz prve ruke podjeli s nama iskustva, nema veze možda i ima pa se još i javi .. i eto javi se

@Djuro genijalac, hvala na iskustvima, vjerujem da je osjećaj doista kako si ga opisao no ipak mislim da nisi u nekim stvarima objektivan jer me podsjećaš na dečke iz Top Geara .. jbg, volim ja otići par puta godišnje do Ruda (mjesto/selo pored Samobora) pa se igrati pola sata, sat po zavojima ali to nisu moje uobičajene dnevne potrebe, a nisu vjerojatno ni većine ljudi.

@JOHN i ostali, nema potrebe za testovima, vjerujem da smo svi dovoljno odrasli da smo koliko toliko objektivni, a i ne vidim svrhu da zavaravamo sami sebe tako da što se tebe ili bilo koga drugoga tiče, vjerujem na riječ. Na kraju ipak nismo svi iste sreće (nisu svi motori i auti jednako složeni) i ne održavamo auto na isti način niti ga vozimo identično.

Ja osobno ulje ne gledam nikad, servise radim svakih 8 do max 10t km iako bih trebao na svakih 15, ljetne gume mi izdrže 25 do max 30 t km, a zimske mijenjam svaku treću godinu, zapravo jedino što osim povremenog pranja napravim sam je da dolijem tekućinu za pranje stakla. Jedan od razloga je što i nemam što petljati oko auta je činjenica da bi se promijenila promijenila žarulja glavnog svjetla serviser mora potrošiti barem sat vremena i rastaviti prednji dio auta .. ja bih to na parkingu ili dvorištu napravio sam .. nikad,.. i uz vjerojatno višak dijelova.

No da se vratim na potrošnju i vožnju gradom, za primjer odlazak i povratak s posla, uobičajeno kad radim ujutro na posao krećem najkasnije u šest, Zagreb je tad još prazan i od Trnskog (N. Zagreb) do Črnomerca vjerojatno 80% od tih 6-7 km odvezem s uključenim tempomatom (60 km/h, 4 brzina, 1500 rpm), potrošnja oko 4 litre,.. idem doma, suprotni smjer, ritam stani/kreni, potrošnja 7-8 (ponekad i devet) litara .. i gdje sad tu nema računice voziti čisti električni auto ili hibrid ako se ovaj dio vožnje stani/kreni može odvesti samo na struju?

Kaj se tiče ekologije tu su mi stavovi podijeljeni, hibrid ili električni sigurno manje zagađuju no pitanje je koliko se okoliš zagadi da se takva vozila proizvedu, tak da … hmmm ..

I da, @Djuro, ak dobijete na test VW "e-Up"-a ili budeš u prilici voziti ga, sjeti me se pa napiši koju riječ
  • campo
  • Posjetitelj
07.04.2013 | 13:36
@bertone ,..ja ću od sad pitat smayoo za sve u životu obećavam
...meni se čini da je on ovde preuzeo ulogu nekog gurua , ne može proć nijedna tema a da on ne da konaćno i "završno" poklopi a vidim da se polako stvara i klub obožavatelja,...dajte ljudi pa imate toliko foruma o hybridima i el autima da i moj sin sve zna o tome,..
@smayoo mogu li u wc?
07.04.2013 | 13:42
Show must go on
07.04.2013 | 17:27
JOHN kaže:
Hm.... A da napravimo jedan test pa da se prestanemo poklapat.
Moj 1.8 vvti ne trosi ni kap mada po uputama pise da je normalno da potrosi i 1.5L na svakih 15000km. Ima auta koji trose i ne trose. Dosta ovisi i o nacinu voznje a tako i skartu iz proizvodnje. Odgovorno tvrdim da 2.2dcat u solidnom stanju ne trosi vise od 9L normalne voznje. A ti svoje prijatelje/poznanike koji su vlasnici tih motora posalji na dobar servis( cesljanje motora) jer to nije normalno, da trosi toliko ulja i nafte.


Johne (ili Ivane?), uporno ne pročitaš kaj sam napisal, a onda napišeš isto to. Ja nijednom nisam ustvrdil da je Toyota drek od kojeg treba bježati! I da, tvoj BENZINSKI motor ne troši ni kapi ulja. Isto tako, moj šogor ima corollu verso 2.2 D4-D sa 136 KS koja isto ne troši ulje i normalno se ponaša (6-7 l/100 km u prosjeku). Ja sam rekel da ne valja SAMO I ISKLJUČIVO 2.2 D-CAT dizelaš sa 177 KS koji proždire ulje onak kak sam napisal. Radilo se o primjercima koji su redovito održavani ISKLJUČIVO u ovlaštenom servisu TCZ u Buzinu i na koncu su svi motori ZAMIJENJENI o tvorničkom trošku prije nego su prešli 100.000 km. I ovo kaj si napisal da troši oko 9 l/100 km je istina, a ja ti samo dodajem da je to litra i pol PREVIŠE; suparnički motori slične snage i obujma troše U PROSJEKU litru i pol manje od 9 l/100 km u SVAKODNEVNOM KORIŠTENJU. Jasno je da ako cijediš motor do kraja, onaj koji razvija više snage mora i potrošiti više goriva da bi tu snagu razvio...
To su činjenice, a sad uopće neću potezati BMWov dvolitreni dizel iste snage koji cuga oko 6-6,5 l/100 km ili recimo hondin 2.2 dizel koji isto troši u CRV-u oko 7 - 7,5 l/100 km

Smayoo, ležanje na cesti NIJE JEDNAKO sportska vožnja. Svaki auto mora slijediti cestu, zar ne? Još nisam naišel na cestu na kojoj bi pisalo: samo za aute sa sportskim ovjesom... Ili da to prevedemo u svakodnevni život: kad ti prvi put netko izleti pred auto i pokušaš ga izbjeći, o ovjesu će ovisiti hoćeš li izbjeći prepreku, završiti u grabi ili kod limara. Prius prve generacije je bil samo za američke ceste po kojima se NE SKREĆE, već samo prestrojava pri brzinama do 88 km/h.
Evo ti primjer običnih SVAKODNEVNIH automobila sa sjajnim ovjesima, za tri klase boljima od priusovog: renault clio, peugeot 208, VW golf, ford fiesta itd... Napominjem da se radi o običnim autima, ne o posebnim, sportskim izvedbama...

Uostalom, kak ti leži galaktika? Jel se osjeća da je auto velik, ili je okretan, ulazi u zavoj i miran je na promjene opterećenja u njemu (recimo, grba u sredini zavoja koja izbacuje ovjes iz ravnoteže)?
07.04.2013 | 19:33
Imam osječaj kako ovdje večina nema blage veze o autima (čast izuzetcima)!
07.04.2013 | 20:07
zabac kaže:
Imam osječaj kako ovdje večina nema blage veze o autima (čast izuzetcima)!


Isusati, TCZ Buzin!?
Sad si sve rekao i odmah imam sliku o kakvim je vlasnicima auta je riječ. Dobro da im se auti jos kotrljaju.
Tim kvazi mehanicarima i muljatorima nebi dao ni bicikl na servis. Aj ti svojim prijateljima/poznanicima toplo preporuči da se prijave na forum toyote club hrvatska, pa ce se svega nacitat i između ostaloga da jedini servis koji treba izbjegavat u ovoj državi je onaj u Buzinu.

Definitvno stojim jos pri tome da nijedan odrzavan DCAT u gradu zagrebu nece potrosit u prosjeku iznad 9L. Dapace uz bok moze stati bilokojem ekvivalentne snage i velicine(mase). Ali i dalje stojim da su oni do 2009 nesto osjetljiviji nego danasnji.
07.04.2013 | 20:51
Djuro genijalac kaže:
Smayoo, ležanje na cesti NIJE JEDNAKO sportska vožnja. (...)


OK, shvaćam razliku. No, ajde sad, iskreno i po duši - koliko je ovjes bitan ako se voziš po gradskoj gužvi? U stani-kreni režimu, 45 minuta od Jankomirskog mosta do Savske (ili obratno).

Ja sam pokušao istaknuti da je Prius auto koji je napravljen tako da upravo u tome bude jak. Sve što si komentirao o tome kako mu baterije rasture težište, kako se čudno ponaša benzinski motor zbog čudnog prijenosa, itd. sve to stoji. Ali onom tko radi 20-30 ili više tisuća godišnje po gradskoj gužvi, to vjerojatno nije najvažnije. Zar ne?

Uostalom, kak ti leži galaktika? Jel se osjeća da je auto velik, ili je okretan, ulazi u zavoj i miran je na promjene opterećenja u njemu (recimo, grba u sredini zavoja koja izbacuje ovjes iz ravnoteže)?


Nisam siguran što si sad očekivao da ću napisati, ali činjenica je da se po svojim lokalnim cestama vozim 10-15 km/h sporije nego sam prije Avensisom, pogotovo kad je kiša (a Avensis sigurno nije oličenje sportskog auta). Auto ima visoko težište i ogromnu masu. S tako jakim motorom i iznimno jakim kočnicama bio bi prilično opasan da mu ona elektronička stabilizacija i ABS nisu tako dobro izbaždareni.

Ali - zadovoljan sam kako mi leži za stil vožnje kakav sada imam. Taj sam auto i kupio s očekivanjem da će mi prosječna putna brzina biti bitno niža nego s Avensisom, i to u svim režimima. Zato što mi je kod njega najvažniji prostor i udobnost, a zatim održavanje potrošnje u razumnim okvirima. A i ostario sam. Više mi se ne "divlja". Da ga vozim kao Avensisa, potrošnja ne bi bila ova o kojoj smo pričali ranije, nego najmanje 9-10. Masa i čeoni otpor čine svoje. Kad sam ga tek počeo voziti, za probu sam odvezao Lučko-Vukova Gorica držeći tempomat na 180 u šestoj. Potrošnja je ispala brutalnih (ali i očekivanih) skoro 14. Tako da sam sasvim zadovoljan odvesti Rijeka-Zagreb držeći na tempomatu 100-120 u šestoj, a lokalne ceste po Kastavštini (od kuće do ureda) 30-50 u drugoj-trećoj, slušajući pri tom audio-knjige... I u takvom režimu vožnje - leži mi super, zavoje savladava bez frke i ne otima se na grbama...
07.04.2013 | 21:22
Avensis baš ima sportskog štiha. Nije oličenje sporta niti mu je to svrha, ali nije ni za odbacit po tom smislu. I jedna velika ispravka, Avensis je sve samo ne težak auto ali ima nekad problem podupravljanja obzirom da je zadnji kraj dosta lagan pa ne dolazi do predupravljanja. Uostalom ako to nekoga muči, za vrlo mali iznos novaca se tvornički može spustiti za 30mm ionako prilično visoko postavljeno vozilo.
Neznam koju si liniju vozio ali moja T-25 ima točno 1355kg i mislim da je on za višu srednju klasu među lakšima ako ne i najlakši auto na tržištu!

A potrošnja....meni gradski 8.5 do 9.5L, ovisno kakav sam na gasu. Vani ispod 8 L do cca 150km/h, a preko te brzine ide do max 12. Na full gasu do 208 km/h po računalu 14.7 odnosno 15.7 realnih.
07.04.2013 | 22:56
Ne, nisi me shvatio. Napisao sam da Ford Galaxy ima visoko težište i ogromnu masu. Za Avensis ne znam koja je linija. 2007 godište, 4 vrata, 2.0 D4D. Vozio sam ga kao službeni u bivšoj firmi, do listopada 2010. 200 km/h na tempomatu u šestoj, na potpuno pustoj A3, od Lipovca do Kutine, u idealnim kasnoproljetnim uvjetima 12l. Gradske oko 8,5. Uobičajene autoceste (šesta tempomat 160) 7, a štedljive autoceste (šesta tempomat 120) ispod 5,5.
08.04.2013 | 08:28
Zašto ludujete po cestama. Ako ste željni brzine, padobran na leđa i skok iz aviona. Nauživajte se onda brzine.
08.04.2013 | 09:40
Ne ludujem više. Ludovao sam. Ali, i kad jesam, nisam to radio u situacijama kad bi to ugrožavalo bilo čiji život osim mog (naravno, osim kad sam, kao balavac, divljao u svom nabrijanom stojadinu). Spomenutih 200 je zaista bilo u idealnim uvjetima savršene vidljivosti, suhe ceste, sunčanog vremena, a sunce mi je bilo nisko iza leđa, i na cijelom potezu od Lipovca do Kutine sam pretekao sveukupno 3-4 kamiona i nikog više. Sve dok me kod Kutine nije sustigao presretač. I čak mi ni oni nisu naplatili globu. Sve sam se složio s njima, nije bilo prigovora, ja sam njima rekao koliko sam brzo vozio, ali sam u svoju obranu rekao kako nije bilo nigdje nikog i kako ničiju sigurnost u prometu nisam ugrozio (osim svoje). I tako su mi napisali opomenu i pustili me.

Zadnjih 10 godina, kad putujem s familijom, prosječna putna brzina je 10 ispod ograničenja. A zadnjih par mi je i kad sam sâm prosječna brzina oko ograničenja. Nerijetko me autobusi pretječu.
08.04.2013 | 09:46
JOHN kaže:
zabac kaže:
Imam osječaj kako ovdje večina nema blage veze o autima (čast izuzetcima)!


Isusati, TCZ Buzin!?
Sad si sve rekao i odmah imam sliku o kakvim je vlasnicima auta je riječ. Dobro da im se auti jos kotrljaju.
Tim kvazi mehanicarima i muljatorima nebi dao ni bicikl na servis.


Stari, to je OVLAŠTENI servis Toyote; ja sam uvijek mislil da ljudi koji kupe Toyotu to čine PRIMARNO zato da ne moraju voditi previše računa o autu i samo sjednu i voze ga.... Bez ikakve uvrede, ali vlasnici Alfe su na razini sljedbe, da ne velim kulta: ko je gdi povoljnije našel varijator faze za twin spark motore, kome je izdržal taj isti varijator dulje od 30 tkm, ko je na 156 s preko 70 tkm još na prvom ovjesu itd.......
Ali toyotaši ionako unazad dobrih 10 godina nemaju baš neke emotivne modele, već dobro uravnoteženu ponudu auta koji su u svim kategorijama pri vrhu, ali ni u jednoj ne odskaču ni po čemu i to je tajna njihovog uspjeha; nemaju izraženih slabosti. I sad bi se takav vlasnik moral informirati koji je servis dobar, a koji nije? To mi ne drži vodu. Vidim da si ti zaljubljenik, čim si član nekog kluba i to je pohvalno, ali od osobe koja je kupila auto da nema s njim brige nije realna pretspotavka da visi po forumima i prati tko je (ne)zadovoljan kojim servisom.
Oni auto doživljavaju kao i ja recimo perilicu za suđe ili veš; ubaciš, stisneš odgovarajuću dugmad i čekaš da odradi posel...
08.04.2013 | 10:00
My words exactly. Ja se ne vezujem emotivno za stvari, nego za ljude, uspomene, glazbu, knjige... Međutim, radim puno kilometara i, ako već ne život, a ono udobnost mi puno ovisi o sposobnosti servisera, a iskustvo me uči da su u prosjeku užasno loši. Tako da, protiv svoje volje, uvijek provjeravam i informiram se o tome kakvi su koji serviseri i kome da vozim svoj auto.
08.04.2013 | 11:00
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
zabac kaže:
Imam osječaj kako ovdje večina nema blage veze o autima (čast izuzetcima)!


Isusati, TCZ Buzin!?
Sad si sve rekao i odmah imam sliku o kakvim je vlasnicima auta je riječ. Dobro da im se auti jos kotrljaju.
Tim kvazi mehanicarima i muljatorima nebi dao ni bicikl na servis.


Stari, to je OVLAŠTENI servis Toyote; ja sam uvijek mislil da ljudi koji kupe Toyotu to čine PRIMARNO zato da ne moraju voditi previše računa o autu i samo sjednu i voze ga.... Bez ikakve uvrede, ali vlasnici Alfe su na razini sljedbe, da ne velim kulta: ko je gdi povoljnije našel varijator faze za twin spark motore, kome je izdržal taj isti varijator dulje od 30 tkm, ko je na 156 s preko 70 tkm još na prvom ovjesu itd.......
Ali toyotaši ionako unazad dobrih 10 godina nemaju baš neke emotivne modele, već dobro uravnoteženu ponudu auta koji su u svim kategorijama pri vrhu, ali ni u jednoj ne odskaču ni po čemu i to je tajna njihovog uspjeha; nemaju izraženih slabosti. I sad bi se takav vlasnik moral informirati koji je servis dobar, a koji nije? To mi ne drži vodu. Vidim da si ti zaljubljenik, čim si član nekog kluba i to je pohvalno, ali od osobe koja je kupila auto da nema s njim brige nije realna pretspotavka da visi po forumima i prati tko je (ne)zadovoljan kojim servisom.
Oni auto doživljavaju kao i ja recimo perilicu za suđe ili veš; ubaciš, stisneš odgovarajuću dugmad i čekaš da odradi posel...


U normalnom svijetu covjek nebi trebao voditi brigu osim da vozi auto u ovlasteni servis bar dok je pod garancijom, no obzirom da u ovoj drzavi pravni sustav ne funkcionira kako treba to povlaci za sobom neodgovornost u poslu pa tako banalno i u servisu, stoga je vrlo vazno kome vozis auto na servis.
Mnogi ljudi slijepo vjeruju laznoj srdacnosti koja je u TCZ-u na visokoj stepenici, a siguran sam da ni kod drugih( marka vozila) nije bolja slika

U svim toyota servisima nude te kavom, kolacicima, ljubazni su toliko da to zna ici na nerve, ali iza tih kulisa je uzas. te sitnice su nasi naucili, ali oko rada i manje muljaze treba dobar trening jer kroz ne tako daleku povijest dokazali smo se po neradu, nedisciplini, malverazijama, krađi itd., a takve se stvari tesko izbijaju iz mentalnog sklopa.
tako je među prvima nahebo Bacic sto zbog prituzbi sto zbog neispunjavanja odredenih uvjeta. No kako je glavo zastupnistvo odmah do TCZ-a i ista ekipa je u igri, odredjeni bahatluk i los rad(nestrucan rad) naravno prolaze bez posljedica, dok im voda ide na mlin obzirom da se zatvaraju servisi koji rade s konstantnim prituzbama. Al doci ce uskoro i red na njih. Nisu Japanci budale.

Moja je preporuka svima. Obavezno biti prisutan uz auto tijekom servisa makar ne imali pojma o nicemu. A nebi bilo zgorega da se nesto nauci i komunicira s majstorom tokom rada pogotovo sve navedeno dok je auto pod garancijom.
I naravno odabrat postenog servisera, makar bio naskuplji, mada su oni najbolji uvijek povoljniji jer se trude dovuci klijente koje im ostaju trajne musterije.

Zanimljiva je cinjenica da nakon svakog servisa u bilokojem toyota servisu, zovu te da vide jesi bilo ne/zadovoljan uslugom ili radom. A kad odradis u TCZ-u i pritom imas neki prigovor na licu mjesta, nitko te ne zove tako da u bazi slucajno ne ostane zabiljezeno nezadovoljstvo.
Bolesno je to sve, sto moras voditi o takvim stvarima brigu, ali hebiga, na kraju se postavlja pitanje troskova koji te mogu kostati tisuce kuna ako stvari ne drzis pod kontrolom. Zamisli da se na jednom DCAT motoru ustanove lose dizne bas nakon isteka garancije? Cijeli komplet je 20 000kn. Netko ce taj problem htjeti ustanovit pri zadnjem servisu prije isteka garancije, a netko nece.

Pitaj VAG-ovce koliko se oni navlace zbog dizni, tamo su traume, gore nego u Toyoti. Svaki ama bas svaki auto ne izdrzi ni 100000 s originalnim diznama. Dok je pod garancijom auto je svima ok, malo i pociste ili repariraju i drzi vodu dok majstori odu, al kad istekne garancija onda bi pol motora mijenjali.
08.04.2013 | 11:40
Ili zgoda u jednom Opelovom salonu i servisu, nakon teze rasprave zbog kvara na sluzbenom autu. "A gledajte, Opel u Njemackoj i Hrvatskoj nije isti. S trake silaze posebno vozila za istocno trziste i mi imamo problem s time."
Pa sad ti reci nesto na to. Kriminal!
Mi smo za njih drzava drugog reda i posljedice toga snosi samo nas džep.
08.04.2013 | 16:15
@JOHN , nije mi jasno zasto nezelis priznati da ti je auto hobi a drugima nije. gledaj 90% vlasnika automobila sluzi kao prijevozno sredstvo
-toce gorivo
-idu na registraciju
-tu i tamo ga operu
-sami eventualno podignu haubu ako nema tekucine za prati stakla
-na servis osim redovnoga idu kada primjete da auto vuce u stranu, nesto jaaaako lupa itd....

tih 90% ne pregledava ulje i zacudo motori im ne zaribavaju. a ne zaribavaju zato sto auti ne trose ulje . pusti sto kazu specifikacije proizvodjaca, oni su se to vrlo lijepo ogradili od svega. jesi li ikada imao priliku citati uvijete garancije ( Toyota, VW, PSA..... )? oni su se tu tako lijepo zastitili da su gotovo uvijek u pravu.

o ovlastenome servisu o kojemu govoris neznam nista, ali vjeruj da on zadovoljava 90% ( i vise ) vlasnika koji tamo dovoze aute. uvijek postoji onaj mali postotak koji su uvijereni da ih kradu, da je auto los, koji sumanuto provjeravaju ulje, tlak guma, temperaturu ispuhanoga zraka u kabinu sa zadanim itd.... vesele se kada im se na redovnome servisu spaja auto na diagnosticki uredjaj i onda spremaju onaj ispis kako ECU nema zabiljezenu gresku....

i reci mi kako si dosao do toga uzorka prevarenih ljudi po ovlastenim servisima? citajuci forume mozda? pa na svim hr forumima ima prituzbi onoliko koliko hr ovlastena servisna mreza obuhvati vozila u jednome danu ( ne pricam samo o Toyoti ovdje ).

i da, Avensis ima sportski stih samo ako ga usporedis sa Priusom
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 18 sati, 15 minuta
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.34 Seconds

Provided by iJoomla SEO