Auti s hibridnim pogonom - netko?
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Auti s hibridnim pogonom - netko?


08.04.2013 | 19:40
Ovo sto si napisao meni je van svake pameti.
Eh kad bi svi bili bas kao sto si ti opisao, svih tih 90%, di bi serviserima bio kraj. Ja uvijek kazem da budalu netreba zalit. Budali je ionako sve pet u zivotu.
08.04.2013 | 21:41
Ja spadam u kategoriju toči i vozi. Na Nissanu je period 30.000kn, ali kao preporuka je svakih 15.000km. Tako i idem na servise. I znam da NE postoji ni benzinski, a ni dizelski motor koji NE troši ulje, svi troše. Koliko mi je poznati do 0,5dcl (ovisi o motoru) na svakih 1000km (kako u moj ide malo preko 4l tako da je 10-15% tolerancija OK).
A kaj se tiće posebnih aute za istočno i zapadno tržište, mislim da to nije slučaj s dalekoistočnim autima. Kako se potrefi. Imao sam Hyundai Accent i služio me 7.5 godina, kolega imao Sonatu i otišao motor, drugi s Santa Fe-om imao problema s poluosovinama, kuplungom.
08.04.2013 | 21:46
Nissan nije dalekoistočni auto. Ime je japansko, vlasništvo je francusko, a proizvodnja tko zna čija...
08.04.2013 | 22:38
Uglavnom na Otoku. Mislim, proizvodnja Nissana. Ista je stvar s toyotom avensis i auris. Yaris se štanca u Francuskoj, stotinjak km od Pariza. Onaj zlosretni dizel (D-Cat) se proizvodi u Poljskoj... Verso se radi u Turskoj.
RAV4 u Japanu.
Honde (manje, civic, accord) isto Otok (uglavnom, neki modeli Japan).
Kia: rio, cee'd Slovačka, Sportage ili Slovačka ili Češka.
Hyundai: Češka (i30, iX35), manje od 10 posto korejskih automobila koji se prodaju u EU (STari kontinent, i na nas se to odnosi) je proizvedeno u Koreji.
Ford upravo zatvara pogone u Genku (Belgija) i ostaje na četiri tvornice na Kontinentu: Valencia (Španjolska), Köln i Saarlouis (Njemačka), Craiova (Rumunjska) te Otosan (Turska).
VW pored Wolfsburga ima pogone u Bratislavi, Argentini, Hannoveru, Dresdenu, Mexicu
Dacia osim u Rumunjskoj radi i aute u skroz novom pogonu u Maroku
I tako dalje i tako dalje. Kad se tome doda da su razvojni centri razasuti po svijetu, dobavljači su iz bliže ili dalje okolice tvornice ostaje samo jedno pitanje: kako koji brand okarakterizirati nekom nacijom? Što toyotu koja je razvijena u okolici Bruxellesa (tamo im je europski razvojni centar), proizvodi se u V. Britaniji ili Francuskoj ili Turskoj od strane većine dobavljača iz Europe čini Japanskom? Samo ime....
I to se može primjeniti na svaki globalni brand, osim donekle premium brandove koji su ipak puno jače nacionalno-tradicionalno obojeni....
09.04.2013 | 00:53
smayoo kaže:
Nissan nije dalekoistočni auto. Ime je japansko, vlasništvo je francusko, a proizvodnja tko zna čija...


Čija je mašina? Tko ju je razvio? Kakve veze ima gdje se sklapa?
09.04.2013 | 05:06
Malo mi je deprimirajuce citati ovaj post od Djure genijalca.

Pa zar je moguce da niti jedna ta kompanija nije htjela doci otvoriti pogone u Hrvatskoj, koja ima odlicne geo-strateske prediospozicije za Cargo shipping preko mora ili kopna?

Ispada da samo proizvodimo Vegetu do daljnjeg

Pretpostavljam da je do korumpiranog sustava, nefleksibilne vlasti, ali i administrativnih sranja po kojima je Hrvatska prepoznatljiva u svijetu
09.04.2013 | 06:16
Meni je deprimirajuće da uz pamet koju naši ljudi imaju mi razmišljamo zašto stranci ne otvaraju svoje tvornice automobila u Hrvatskoj umjesto da imamo svoje tvornice i proizvodimo recimo svoje električne aute.

Govorim to jer ako DOK-ING ove godine napokon kreće u (doduše) malo-serijsku proizvodnu LOOX-a (bivši XD kojemu se ime moralo promijeniti zbog prigovora Mazde da su zaštitili oznaku XD) u što je vlasnik ulagao svoja sredstva, onda vjerujem da je država koja ima još uvijek podosta vlasničkog udjela u pojedinim tvrtkama koje bi mogle biti dobavljači dijelova, mogla malo pomoći da imamo vlastitu autoindustriju.
09.04.2013 | 09:28
Probleme sa full elektricnim automobilom imaju i dobrostojece korporacije sa milijardama dolara upucanim u razvoj istih. Zato je ovaj uspjeh malog start-up iz Hrvatske jos veci.

Auta pravi svako ziv, i uglavnom propadaju, veliki brendovi sa tradicijom budu kupljeni od velikih koncerna i sl.

Smatram da je iluzorno i razmisljati na nacin da bi neka Hrvatska tvrtka, pomognuta drzavnim udjelom u tvrtkama, mogla kreirati odrzivu i masovniju auto-industriju. Tri godine bi se vjecalo u Saboru gdje ce biti sjediste firme

To je samo pusti san...

Ja mislim da je puno pametnije, i rentabilnije, proizvoditi i izvoziti oruzje. Srbija, godinama pod sankcijama, u bombardiranju stradale gotovo sve tvornice, pa generira super kes danas izvozom tih trazenih artikala
09.04.2013 | 13:35
zabac kaže:
smayoo kaže:
Nissan nije dalekoistočni auto. Ime je japansko, vlasništvo je francusko, a proizvodnja tko zna čija...


Čija je mašina? Tko ju je razvio? Kakve veze ima gdje se sklapa?


Motor obujam 1.6 litara je Nissanov. Dizelaš 1.5 litre je Renaultov, 1.6 je zajednički Nissan i Renault (skupa ih razvijali, kao i stari 2.0 dCi koji se više ne koristi). Dvije litre benzinac je Nissanov.
U micri je trocilindraš 1.2 Nissanov, stari četverocilindraši 1.2 i 1.4 Nissanovi
09.04.2013 | 14:17
drlovric kaže:


Pa zar je moguce da niti jedna ta kompanija nije htjela doci otvoriti pogone u Hrvatskoj, koja ima odlicne geo-strateske prediospozicije za Cargo shipping preko mora ili kopna?


Pretpostavljam da je do korumpiranog sustava, nefleksibilne vlasti, ali i administrativnih sranja po kojima je Hrvatska prepoznatljiva u svijetu


Bile su dvije inicijative (ako zanemarimo projekt Astra iz 70-ih godina kad su se u pogonima u Velikoj Gorici sastavljali veliki fiati 132, ako se ne varam) za gradnju autoindustrije u Hrvatskoj. Krajem 80-ih je Mercedes ozbiljno namjeravao napraviti pogon za sastavljanje svoje G klase (poznate na ovim prostorima i kao Puch) za lokalnu prodaju u Jugi (za murju, vojsku itd... nešto kao TAS u Vogošći i IDA u Kikindi) u Podsusedu. Uvjet za to je bila gradnja hidrocentrale u Podsusedu koja je bila u planovima. Oni nisu materijalizirani, došel je rat i proizvodnja je nastavljena u pogonima Steyer-Daimler Pucha u Grazu koji su danas u 100%-om vlasništvu Mercedesa te iz njih više ne izlaze auti brandirani kao Puch, već su svi samo Mercedesi.
Druga inicijativa je bila vezana uz već samostalnu Hrvatsku. Audi je tražio mjesto u središnjoj Europi za izgradnju svoje tvornice. Napravljena je studija koja je obuhvatila i Gastarbeitere u Audijevim pogonima i ustanovljeno je da ih je značajan broj iz Međimurja. Njima je ponuđena opcija da ostanu zaposlenici Audija, ali da se vrate doma i rade za Audi u Hrvatskoj. Koliko je meni poznato, odziv je bio sjajan i gotovo svi su pristali. Tvornica je planirana negdje oko Kotoribe, ali onda krećemo mi sa svojim sranjima. Politika je zaključila da je Međimurje ionako već jako razvijeno i počelo gurati projekt prema Šibeniku, tj. pogonima TLM-a, jer 'Audi ionako treba aluminij'. Jasno, ekipa iz Ingolstadta se zahvalila na počasti i otišla u Mađarsku; to je danas pogon Audi Hungaria u Gyor-u.....
Onda je počela padati prodaja i sad su svi prekapacitirani pa izgradnja pogona nije opcija, osim u slučajevima poput Rumunjske (Ford, Craiova i Renault koji je preuzeo Daciju) gdje su tako niske plaće da je jeftinije uzeti ljude da rade nego kupovati robote.....
Nadam se da sam ti odgovoril? Poanta je da u dogledno vrijeme NEĆE biti autoindustrije u Hrvatskoj. S dobavljačima stojimo nešto bolje. To su gotovo uvijek Tier2 ili Tier3 dobavljači (ne pregovaraju izravno s tvornicom nego su poddobavljači za nekog tko onda isporučuje svoj proizvod VW-u, Renaultu i sl.)
Na prvom mjestu je AD plastik koji proizvodi plastične dijelove za Renault (i on jest Tier1 dobavljač). Potom je tu i tvornica stakala iz Lipika koja radi stakla za maloserijske aute. Nakon njih imamo slučaj Paulane koja od 2001. pokušava napraviti tvornicu za sjedala u Hrvatskoj. Nakon 11 godina pokušavanja čovjek je popizdil i otišel u Bavarsku. Tam bi tvornica već trebala raditi. I to je Tier1 dobavljač.
Potom još postoji Kostel promet iz Pregrade koji radi navlake za naslone za glavu i naslone za ruke za Johnson Controls koji s tim proizvodima dovršava sjedala i onda ih isporučuje. Njegove su mušterije: Škoda, Volvo, Ford, Mercedes..
Na koncu tu je još i Boxmark koji radi vrlo sličnu stvar i u sličnom je statusu. Povijest pamti i Elcon koji je radil električne instalacije za Peugeot, ali početak njihovog kraja bio je kad su pristali da im Peugeot kablove plaća autima. Oni su preuzeli zastupstvo, ali tome nisu bili vični, kralo se na sve strane (na popisivanjima inventara bi falilo nekoliko auta svake godine) i firma je propala. Danas proizvodi prehrambene proizvode od jaja.....
09.04.2013 | 14:26
Fantastično. Da ti manjka nekoliko auta na inventuri.... To mi je jedino zamislivo u scenariju da je i sam gazda u tome sudjelovao ne bi li utajio što više poreza.

Politika je zaključila da je Međimurje ionako već jako razvijeno i počelo gurati projekt prema Šibeniku, tj. pogonima TLM-a, jer 'Audi ionako treba aluminij'.


Zanimljivo je kako se ta ista politika nikad nije zapitala kako to da su baš Međimurje i Istra razvijene regije u Hrvatskoj i *zašto* je to tako. Onda bi im vjerojatno postalo jasno i zašto Audi nije želio graditi pogon u Šibeniku...
09.04.2013 | 14:42
Ah, pa i Autocommerceu (zastupnik Fiat, Alfa, Lancia, Jeep, Chrysler) se isto dogodi svakih par godina pa usfali po dva-tri auta na inventuri.......
09.04.2013 | 18:50
Da je pameti u drzavi moj stav prema autoindustriji u sklopu naseg gospodarstva bi bio slijedeci. (Navodno su neke price oko BMW, mada su to samo pricice za malu djecu).

Dat im u neku povoljnu koncesiju cca 30 hektara zemlje, tipa u zagorju ili slavoniji jer je tamo ionako zaposlenost kriminalna a neobrađene zemlje ko dreka. Oslobodit ih određenih davanja i dat poticaje u zaposljavanju pri autoindustriji.

Na sve to eto ti par tisuca radnih mjesta, os od proizvodnje dijelova, prodaje vozila, izvoza i eto ti na kraju hrpe zarade od PDV-a, manjih odlijeva za socijalu, razvoj infrastrukture na sirem podrucju tvornica itd.

Sve se moze kad se hoce i kad se ima volje. Nisu to projekti koji se mogu u mandatu pokrenuti i zavrsiti, samo eto, previse je te politicke gamadi koja se neda istrijebit koja masta i maze oci javnosti o nekim projektima preko noci.
10.04.2013 | 04:55
@JOHN:

Potpisujem do slova. Ne radi se tu samo o jednoj tvornici, nego cijela regija dobije boost (mali dobavljaci, prijevoznici, cargo kompanije itd itd) u takvim scenarijima.

Nazalost, politicka situacija je takve da se iskljucivo gleda sta se moze prodati za vrijeme aktivnog mandata, a ne planirati neke dugorocne projekte
10.04.2013 | 08:11
JOHN kaže:
Da je pameti u drzavi moj stav prema autoindustriji u sklopu naseg gospodarstva bi bio slijedeci. (Navodno su neke price oko BMW, mada su to samo pricice za malu djecu).

Dat im u neku povoljnu koncesiju cca 30 hektara zemlje, tipa u zagorju ili slavoniji jer je tamo ionako zaposlenost kriminalna a neobrađene zemlje ko dreka. Oslobodit ih određenih davanja i dat poticaje u zaposljavanju pri autoindustriji.


Stari, to je logično, ali NEDOSTATNO. Samo da znaš; kad su BMW i Mercedes napravili svoje pogone u Alabami u SAD-u, ne da su dobili zemlju BESPLATNO, nego imaju i STRUJU za tvornice i sve ostale komunalije BESPLATNO.

U Slovačkoj i Češkoj su Hyundai/Kia zemlju dobili za 1 euro i također su oslobođeni svih komunalija idućih 30 godina, ako se ne varama (za struju nisam siguran, mislim da ona nije u paketu).

NO, poanta je slijedeća: prošla je baba s kolačima. Auto industrija je u recesiji i traženju vlastitog smisla. Klinci sve manje sline na aute, auti se izgone iz svih velikih gradova nametanjem posebnih poreza i nameta za za gužvu, zagađivanje itd....

Ako mene pitaš, mi bi se IPAK trebali okrenuti proizvodnji ZDRAVE hrane. Za to nam ne trebaju tvornice, a ima dovoljno ekipe na svijetu koja to želi dobro platiti. Ali, tko sam ja da o tome odlučujem, imamo mi ekipu u Banskim dvorima koja sve vidi i sve zna (da se razumijemo, ni ona prije nije bila niš puno bolja)
10.04.2013 | 10:25
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
Da je pameti u drzavi moj stav prema autoindustriji u sklopu naseg gospodarstva bi bio slijedeci. (Navodno su neke price oko BMW, mada su to samo pricice za malu djecu).

Dat im u neku povoljnu koncesiju cca 30 hektara zemlje, tipa u zagorju ili slavoniji jer je tamo ionako zaposlenost kriminalna a neobrađene zemlje ko dreka. Oslobodit ih određenih davanja i dat poticaje u zaposljavanju pri autoindustriji.


Stari, to je logično, ali NEDOSTATNO. Samo da znaš; kad su BMW i Mercedes napravili svoje pogone u Alabami u SAD-u, ne da su dobili zemlju BESPLATNO, nego imaju i STRUJU za tvornice i sve ostale komunalije BESPLATNO.

U Slovačkoj i Češkoj su Hyundai/Kia zemlju dobili za 1 euro i također su oslobođeni svih komunalija idućih 30 godina, ako se ne varama (za struju nisam siguran, mislim da ona nije u paketu).

NO, poanta je slijedeća: prošla je baba s kolačima. Auto industrija je u recesiji i traženju vlastitog smisla. Klinci sve manje sline na aute, auti se izgone iz svih velikih gradova nametanjem posebnih poreza i nameta za za gužvu, zagađivanje itd....

Ako mene pitaš, mi bi se IPAK trebali okrenuti proizvodnji ZDRAVE hrane. Za to nam ne trebaju tvornice, a ima dovoljno ekipe na svijetu koja to želi dobro platiti. Ali, tko sam ja da o tome odlučujem, imamo mi ekipu u Banskim dvorima koja sve vidi i sve zna (da se razumijemo, ni ona prije nije bila niš puno bolja)


Svakako se slažem sa tvojim mišljenjem i to bi trebao biti prioritet naspram autoindustrije, obzirom na naš potencijal.

I bez obzira na uvozni lobi u prehrambenoj industriji treba samo volje da se spram love i politike u prvi plan stavi gospodarstvo.

Ja sam se samo svojim tekstom nadovezao na raspravu oko proizvodnje vozila. Znam da nije bajno, ali stvari se brzo okreću u svijetu. Čas je netko u recesiji, čas nije, a pogone treba otvarati i biti spreman na izazove i ponude.

Ove patke koje su iscurile iz BMW-a je čisti marketing, ali opet i mogući spin za potencijalne države da se pripreme na moguće upite za suradnju.

Iz banalnih razmišljanja pokreću se velike stvari ako se ima volje i znanja. Znanja imamo....građevinara, strojara, elektrotehničara, ekenomista(izuzev onih koji su kupovali ispite ), radišnih ljudi sa SSS itd. A volja....nažalost to nije do nas nego do onih tamo gore koji samo trebaju stvoriti najosnovnije uvijete pokretom pera.
10.04.2013 | 18:25
Prije nego nastavite kukati, sjetite se one Churchillove, neoborive: "Svaki narod ima upravo onakvu vlast kakvu zaslužuje.". Ta rečenica "nije do nas, nego do onih gore..." - sorry, to je jednostavno traženje opravdanja i prebacivanje krivnje. Da nam je stvarno stalo raditi, ne bismo imali nesposobne indolentne parazite na vlasti (lijeve ili desne orijentacije).
10.04.2013 | 21:21
smayoo kaže:
Prije nego nastavite kukati, sjetite se one Churchillove, neoborive: "Svaki narod ima upravo onakvu vlast kakvu zaslužuje.". Ta rečenica "nije do nas, nego do onih gore..." - sorry, to je jednostavno traženje opravdanja i prebacivanje krivnje. Da nam je stvarno stalo raditi, ne bismo imali nesposobne indolentne parazite na vlasti (lijeve ili desne orijentacije).


Ja smatram da ne zasluzujem nijedne od vladajucih, prije i sada. A bogme ih nisam ni birao.
Bit ce bolje jedne godine. Ako nebude.....?!?!
10.04.2013 | 22:51
Upravo je takav stav, između ostalog, suština te Churchillove misli. Svi ih zaslužujemo. Glasali za njih ili ne. Ako smatraš da trebamo i možemo bolje, upitaj se što činiš *TI* da se tome približimo.
26.04.2013 | 00:18
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Uostalom, kak ti leži galaktika? Jel se osjeća da je auto velik, ili je okretan, ulazi u zavoj i miran je na promjene opterećenja u njemu (recimo, grba u sredini zavoja koja izbacuje ovjes iz ravnoteže)?


Nisam siguran što si sad očekivao da ću napisati, ali činjenica je da se po svojim lokalnim cestama vozim 10-15 km/h sporije nego sam prije Avensisom, pogotovo kad je kiša (a Avensis sigurno nije oličenje sportskog auta). Auto ima visoko težište i ogromnu masu. S tako jakim motorom i iznimno jakim kočnicama bio bi prilično opasan da mu ona elektronička stabilizacija i ABS nisu tako dobro izbaždareni.

Ali - zadovoljan sam kako mi leži za stil vožnje kakav sada imam. Taj sam auto i kupio s očekivanjem da će mi prosječna putna brzina biti bitno niža nego s Avensisom, i to u svim režimima. Zato što mi je kod njega najvažniji prostor i udobnost, a zatim održavanje potrošnje u razumnim okvirima. A i ostario sam. Više mi se ne "divlja". Da ga vozim kao Avensisa, potrošnja ne bi bila ova o kojoj smo pričali ranije, nego najmanje 9-10. Masa i čeoni otpor čine svoje. Kad sam ga tek počeo voziti, za probu sam odvezao Lučko-Vukova Gorica držeći tempomat na 180 u šestoj. Potrošnja je ispala brutalnih (ali i očekivanih) skoro 14. Tako da sam sasvim zadovoljan odvesti Rijeka-Zagreb držeći na tempomatu 100-120 u šestoj, a lokalne ceste po Kastavštini (od kuće do ureda) 30-50 u drugoj-trećoj, slušajući pri tom audio-knjige... I u takvom režimu vožnje - leži mi super, zavoje savladava bez frke i ne otima se na grbama...


I stand corrected. Ovih dana sam iz nekih čudnih okolnosti bio u prilici i potrebi zavesti malo brže po nekim ružnim zavojima. Nedavno stavljene ljetne gume, Toyo Proxes SC1, tako nešto, i ovi trenutni idealni uvjeti za vožnju. Za takvu ciglu od auta, ostao sam zaprepašten kako grize cestu i kako se dobro drži. Čak sam imao jedan manevar izbjegavanja gdje sam se već vidio s jedno 15000 kn štete, ali fakat, ABS, ESP, ŽMLJ i ostale kratice, skupa s mojim dobrim refleksom izvukli su me bez ogrebotine. Nisam to očekivao od njega.

Đuro, ispričavam ti se.
26.04.2013 | 00:35
Nikakva elektronika ne može zamijeniti loše gume. Da si imao čelestonke, pitanje što bi od svega toga bilo.
26.04.2013 | 14:46
Da, naravno. Gumama svaka čast.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 18 sati, 15 minuta
  • zvone: Ako se vrati u postavkama automatski se vraca na qwertz. Iritantno do bola.
  • zvone: Kupio novu tipkovnicu za m4 ipad pro. Hrvatska je ali vise nije qwerty nego qwertz. Razocaran.
  • drlovric: Ja nemam dres Osijeka :)
  • VanjusOS: ako ćeš obući dres Osijeka, ja ti nabavim kartu bez problema
  • VanjusOS: drlovric, nema više karata za Hajduka
  • drlovric: Ako ima neko iz Osijeka molim da mi se privatno javi. Trebam uslugu. Hvala puno :)
  • JOHN: Počivao u miru Božjem :(
  • Borisone: U oglasniku mini Pro ako nekog zanima.
  • Gjuroo: Počivao u miru.
  • smayoo: Ode nam Papa Franjo, na Uskrsni ponedjeljak. Počinak je zaslužio, i više od toga. Neka se Crkvi primi barem nešto od njegovog nasljeđa.
  • VanjusOS: Sretan Uskrs!
  • Damirst: Srstan Uskrs!
  • smayoo: Sretan Uskrs svima! :)
  • Tomek: Sretan Uskrs !!
  • ping: Sretan Uskrs
  • dpasaric: Mira i ljubavi! :)
  • Gjuroo: Sretan Uskrs!
  • Yonkis: Sretan Uskrs svima!
  • Zdravac: Sretan Uskrs!
  • drpongrac23: Sretan Uskrs svima koji slave!
  • Tomek: sad dok se ja ponovo uštekam u MACOS sustav, imat ću pitanja pa ću biti malo dosadniji :D
  • Tomek: Hvala svima... Kakav je stroj, računam s njime barem 10 godina...
  • dpasaric: Welcome back! :)
  • smayoo: Eeeej, Tomek! :)
  • Zdravac: Tomek, dobrodošao nazad! Nek te dobro i dugo služi! :)
  • Tomek: Eto nakon dugo godina, ponovo na Macu... Pozdrav svima
  • Borisone: Rekao političar i otišao krkati s generalima dok je vojska na paštetama i prekuhanim jajima.
  • Junuz: ko nehrani svoju vojsku hraniće tuđu
  • Yonkis: Apple Maps kamera naprtnjača: [link]
  • m@xym: ...nikakvu vojnu naobrazbu.
  • m@xym: Za dva mjeseca možeš naučiti rukovati pješačkim naoružanjem (od rastavljanja, sastavljana i čišćenja, do toga kako ga otkočiti, zakočiti, napuniti, sve do pucanja). Čovjek koji nema nikakvu vojnu naobrazbu, je glineni golub u slučaju rata, osoba koja je dva mjeseca nešto učila, i naučila, svakako nije. Zamisli koliko bi tek žrtava bilo da nitko od ljudi sa kojima si bio nije imao
  • Maxxy: Mi imamo malu aktivnu podobnu vojsku. A za 2 mjeseca će samo naučiti biti lijepa meta na ratištu. Proveo sam u ratu malo manje od 5 godina, i sve što ću još reći na ovu temu je da smo imali više žrtava od neznanja (igranje sa raznim zanimljivim spravicama i puškama) nego od neprijatelja! Srećom u ono vrijeme nije bilo dronova!
  • drlovric: Ja sam bio 10-11 mjeseci cini mi se. Pola vremena smo aktivno nesto ucili, pola smo ribali hodnike, kupili lisce i smarali se po vojarni. Ja sam bio 11107 (prepisali JNA VES oznaku) vojna policija, antiterosticke aktivnosti.
  • drlovric: Nekakav ustroj sa 3 mjeseca temeljne obuke da vojnik zna koirsititi pusku i kretati se unutar svoje formacije je bolje nego nista. I mozda neki modus za dodatna 2-3 mjeseca specijalisticke obuke tko to zeli. Kao neki vid nadgradnje znanja.
  • m@xym: Mi to (malu sposobnu aktivnu vojsku) već imamo. Ovih 2 mjeseca je sasvim dovoljno da mladići nauče osnove baratanja oružjem.
  • Maxxy: Vojnirok od 2 mjeseca je sprdnja. Ili lupite godinu dana, ili financirajte malu sposobnu aktivnu vojsku. Ovako se samo bacaju novci bez ikakve koristi
  • Yonkis: A što ne otvorite temu nego ovdje tipkate :)
  • Szguri: Ono što želim reći je da ljudi mogu živjeti nevjerojatno sigurne i udobne živote zato što je njihova država spremna za loše scenarije.
  • Szguri: nego zato što razumiju geografiju i povijest Rusija im je susjed, a povijest nije bila blaga. Isto sa Švicarskom: poznata po neutralnosti, ali izuzetno utvrđena i uvježbana. Država je doslovno dizajnirana tako da invazija bude noćna mora. Njihova neutralnost nije pasivna čuva je disciplina i spremnost.
  • Szguri: Osobno ne shvaćam naivnost toga da se ignorira činjenica da je rat i sukob odnosno mogućnost istog nešto što je ljudska slika i prilika od pamtivijeka. Možeš biti i spreman i miroljubiv, Švedska i Finska, primjerice, zadržale su ozbiljne obrambene kapacitete čak i tijekom mirnih vremena. Finska ima obvezni vojni rok i ogromne pričuvne snage, ne zato što su agresivne, nego zato što raz
  • Szguri: Pozdrav svima, čisto da se nadovežem na vruću temu. Kao netko tko je također bio u vojsci i imam raznog iskustva po tom pitanju.
  • drlovric: Bio sam u istoj misiji kao i profesionalni hrvatski vojnici. Nisam bio terorista niti neki placenik koji je isao da nanosi zlo ljudima tamo.
  • drlovric: Ja sam u pustinje isao po pare. Kao da je to neka tajna :) Nisam tamo bio iz uvjerenja ili nekih ideala, kao ni 95% ostalih ljudi.
  • JOHN: i odlučuje o tuđem mesu. Ja ako imam osjećaj braniti svoj dom i obitelj, to ću po inerciji napraviti, a ne da mi tamo neki kozojeb docira koji u backgroundu zgrče pare dok preslaguje pijune po karti a u pauzama vrti sa ratnim profiterstvom
  • JOHN: pustimo pojedince neka misle i idlučuju za sebe, a ne nekome da se hvali tuđim tijelom(mesom)
  • JOHN: Ako se granatiranje Zagreba ili recimo razvaljivanje Valpova smatra ulazak neprijatelja, onda jesam. I ne pričam drugačije od onoga što ti pričaš, nego samo kažem da netko okreće dobru lovu na tuđoj patnji. Ali kad me već potežeš za jezik…..daj me podsjeti kakve veze ima Afganistan i slične lokacije na kojima si radio s ulaskom u tvoj grad. Ponavljam, ja jedam za obuku i spremu, ali
  • drlovric: Da bi se ti u svojoj drzavi osjecao sigurno. Skupa sa svojom obitelji.
  • drlovric: Nisi srecom doziivo kako izgleda kada ti nepoznati naoruzani ljudi udju u grad/selo. Inace bi pricao drugacije i borio se za to da ti drzava ima najjacu mogucu vojsku.
  • drlovric: Vatrogasac treba alat za svoj posao. Ako ne ugasi pozar ljudi ginu. Vojnik treba alat za svoj posao. Ako vojnik ne odradi svoj posao, ljudi ginu. Jednostavno je.
  • JOHN: Vatrogasac neće nikoga ubiti brentačom ili recimo bocom kisika

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.28 Seconds

Provided by iJoomla SEO