26.01.2017 | 22:42
Nedavno sam (na jednom projektu) diskutirao s ljudima iz jedne jako tehnički orijentirane firme vezano za smartphone funkcionalnost koju trebaju razviti za našeg zajedničkog investitora (radi se o turističkom naselju ****).
Ljudi (u stvari, da budem precizniji, dio njih) su ušli u posao sa zamisli, tezom i namjerom da tu funkcionalnost razviju za Android, a za iOS tek ako i nakon što se uvjere da fakat nikako neće uspjeti to izbjeći.
Ja sam rekao da to neće valjati jer će većina korisnika (gostiju) biti iOS korisnici. Moja je procjena bila 65%. Oni su me hrak fuj pljuv - jel...
- ismijali i pokazali mi (google android vs ios market share) kako u zadnjih 2 godine tržišni udio iOS-a trajno i stabilno OPADA s cca 18 na trenutnih cca 12%.
Na kraju nam je investitor dobavio svoje interne podatke po kojima, na globalnoj rszini, preko 80% njihovih gostiju koriste iOS uređaje (bilo kao jedine, bilo uz android).
Priča je zapravo stara i dosta nalikuje priči PC-Mac od prije 10-15-20 godina. Ima ona anegdota koju Davor voli, o banci koja je, na temelju informacije da manje od 5% njihovih komintenata koristi Mac, donijela odluku da neće ulagati u funkcionalnost e-bankarstva za Mac. Pa su onda ti komintenti otišli iz te banke i odnijeli novac sa sobom, pa je onda ispalo da je tih 5% Mac korisnika sobom odnijelo 50% novca.
9to5mac.com/2016/06/02/opinion-ios-vs-an...s-the-new-mac-vs-pc/
Dakle, da, relativni market share (u smislu broja prodanih komada) je fakat takav da će uskoro prodanih iOS uređaja biti manje od 10%. Ali istovremeno cijene iOS uređaja rastu, a cijene android uređaja u prosjeku strmoglavo padaju. Logično, broj ljudi koji prije nisu bili smarphone korisnici strmoglavo raste, ali najviše u segmentu najjeftinijih uređaja.
Eto, zapravo, lijepa ilustracija tvrdnje da se statistikom može dokazati što god želimo.