16.10.2023 | 17:55
Riba kaže:
Air kaže:
Riba kaže:
A majke ti, ne rusi ga 'sluzbeni narativ' nego ljudska priroda kojoj je urodjena pohlepa i zelja za moci
Nije točno da nam je urođena pohlepa i želja za ičim.
Sve što kao odrasli ljudi i djeca od nekog ranog perioda i mislimo, osjećamo i radimo je isključivo
naučeno.
Dosta smjela izjava buduci da se hrpa istrazivanja bavi time sto je nauceno a sto je urodjeno, a postoje teorije koje tvrde da uz to dvoje postoji i treci dio koji je potpuno nepredvidljiv. Uostalom ja i sestra smo odrasli u istoj obitelji i potpuno smo razliciti.
en.wikipedia.org/wiki/Nature_versus_nurture
Ovo je sjajan clanak:
www.smh.com.au/technology/the-third-fact...-20130921-2u77p.html
A tko zeli znati vise, moze baciti oko ovdje, posebno na dio "Third factor":
en.wikipedia.org/wiki/Positive_disintegration
Kubrick je to sjajno sazeo u samo minutu i pol.
Ovo što si linkao je "viša razina" pokušaja razumijevanja djelovanja ljudi među ljudima.
Po meni ta razumijevanja isključuju temelj ljudskih mogućnosti / nemogućnosti i navode na pogrešnu sliku o ljudima kao vrsti i njihovim sposobnostima .
Svaki mentlno i fizički zdravi čovjek je kombinacija gena svojih roditelja i predaka (djedova i baka).
Svaki takav čovjek nosi neki svoj osobni potencijal - potencijalne sposobnosti
psihomotoričke, kognitivne, emotivne i duhovne.
Potencijalne sposobnosti su primjerice: uspravni hod, različite psihomotoričke vještine, razvoj snage, brzine i koordinacije pokreta, podsvjesni obrasci ponašanja, sklopovi razmišljanja, osobni sustav vrijednosti, ljubav, bijes, mržnja, smirenost, ljubomora, zahvalnost, sposobnost govora i pjevanja, introspekcija, nasilje, nenasilje, samokontrola, samosvijest, volja, vjera, suosjećanje, empatija, savjest, strpljenje, odgovornost, altruizam, privrženost, različite ovisnosti, samostalnost, sposobnost samostalnog usvajanja i otkrivanja novih znanja na osnovi prethodno usvojenih znanja, apstraktna razmišljanja, usvajanje različitih komunikacijskih vještina, sposobnost razumijevanja međusobnih odnosa svih kognitivnih, emotivnih i psihomotoričkih sposobnosti i znanja u odnosu na egzistencijalne uvjete te ostale sposobnosti koje čovjek pri rođenju nema, a može ih usvojiti adekvatnim poticajima.
Nijedna potencijalna sposobnost nije urođena nijednom čovjeku na način da će se razviti bez adekvatnih poticaja.
Isti vanjski poticaji (utjecaj obitelji, škole, društva, itd.) će kod različitih ljudi (primjerice ti i sestra) imati za posljedicu različitog razvoja vaših potencijalnih sposobnosti koje su već u samom početku bile različite.Tome pridodaj moguću činjenicu (moja pretpostavka) da su vas roditelji i različito odgajali tebe kao dječaka i sestru kao djevojčicu (razni uvriježeni stereotipi tipa djevojčice se moraju lijepo ponašati a dječaci ne smiju plakati)
Drastični primjer kako niti govor niti uspravni hod nije urođen na način da će se razviti bez vanjskog poticaja jesu feralna djeca.
Zanima me kakve bi rezultate u svojim istraživanjima imali ljudi koje si linkao da su pred sobom kao objekt istraživanja imali feralnu dijecu (čovjeka). Primjerice o kakvim emotivnim i intelektualnim sposobnostima bi tada pisali?