08.04.2004 | 18:55
No, pitanje je bilo - što to sve skupa znači za Mac klijentelu? Nešto dobro ili loše?
Evo jednog zen odgovora -- sto je tu uopce dobro, a sto lose?
S koje strane gledas - korisnicke ili zastupnicke? Ili s Appleove strane? Kako god okrenes ovu sahovnicu, uvijek netko protiv nekoga igra i tesko je razluciti sto je komu dobro.
Appleu ce biti dobro ako dodje pameti i pocne malo zdravorazumski naplacivati svoje stare kante. Buduci da se to nece dogoditi nikad, tu korisnici odmah gube.
Zastupnici ce opstati, kao i svugdje. Obicno, ti ljudi znaju vise od onih koje ce Apple uposliti (ako ih uopce uposli), i ako ne znaju vise, imaju bolji usluzni odnos s kupcima. Ako su pametni, mogu profitirati. Recimo, cak i pola globusa daleko, radije cu otici kod Appleovog zastupnika koji nas bar dvaput mjesecno zove i pita treba li nam sto, koji je uvijek spreman pruziti savjet (besplatan!), skace na svaki problem i spreman je dati strojeve s malim popustom (cijenom boljom od Appleove).
Korisnici su ti koji uvijek gube - gube jer, po dobrom Appleovom obicaju, kupuju prastaru tehnologiju za vrhunske pare; gube na sugavoj Appleovoj jamstvenoj politici; gube ako se oslone samo na Apple, jer ce ih sva podrska kostati puno skuplje nego kad se oslone na zastupnika; gube, jer ce 2 sata izgubiti slusajuci telefonske sekretarice i "Male nocne muzike" dok cekaju u redu (s kreditnom karticom zapetom na gotovs!) za malo savjeta ili nedajboze, visemjesecne provjere stanja narudzbe koja nikako da stigne.
Jer G5 kasni ... iMac se jos nije poceo stancati .. ili nema dovoljno hard diskova za iPod zato sto je Al Gore izgubio na izborima .. zato jer je petak a Appleovci petkom igraju bridz .. ili neka slicna idiotarija.
Jedini "win-win" odnos imaju zastupnici i kupci.