Izdavanje e-računa na Macu
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Izdavanje e-računa na Macu


26.04.2019 | 17:42
Je li netko upućen u novu priču s obaveznim izdavanjem e-računa kada se radi o poslovima prema javnim ustanovama i državi?

Gdje je kvaka, zašto su se pojavile tvrtke koje prodaju uslugu izdavanja takvih računa?! Meni to izgleda kao neki novi suludi reket. Što nas spriječava da sami izdajemo takve račune na Macu? Anyone?
27.04.2019 | 00:30
Mislim da je too late sad o tome raspravljat. Donesena je odluka na nivou EU, mi smo se prilagodili i to je sad gotova stvar.

Generalno mislim da je to pozitivno jer se na taj način lakše kontrolira što javne ustanove i ministarrstva nabavljaju, gdje i po kojoj cijeni.

Sa stanovišta izdavanja takvih računa, postoji norma, postoji XML koji je dogovoren na nivou EU, Fina je za Hrvatsku dodali par sitnica jer mi smo mi, i sad eto postoji standard kojeg moraš poštivati.

Ja sam to riješio u svom desktop programu a sad se polako bavim iPhone verzijom.

www.fina.hr/zakonska-regulativa

media.moj-eracun.hr/Smjernice.pdf

www.mingo.hr/userdocsimages/trgovina/Spe...una%202009-12-23.pdf
27.04.2019 | 00:35
Meni je čovjek iz Elektronički računi d.o.o. objasnio da svatko može sam za sebe izdavati E-račune. Pogledao sam što to točno znači, a znači financirati sigurnosne certifikate i softver koji to odrađuje. Cifra se vrti oko 5-6000 kn godišnje (ugrubo sam to procijenio). S obzirom da godišnje izdajemo manje od 100 računa, plaćati uslugu toj firmi da preko njih to radimo košta nas 45 kn mjesečno. U čemu je problem? Meni je to skroz OK.
27.04.2019 | 01:21
Igore, tvoj softver radi na desktopima i putem njega je to moguće izdati? Ili je priča kompliciranija?
27.04.2019 | 01:33
Mac verzija radi prek servisa moj-eracun (gore spomenuta firma Elektronički računi d.o.o.)

Račun se upiše u mojoj Mac aplikaciji, kad je spremljen može se isprintat na papir i/ili poslat na servis moj-eračun i oni ga hendlaju dalje.

Znači, ak imaš u mom programu adrese kupaca i popis artikala i usluga s cijenama onda složiš račun relativno na brzinu i pošalješ ga na servis.

Ak bi sve sam upisivao iz početka i koristio stvar ko pisaču mašinu, onda je bolje koristit njihovo web sučelje za takve račune koje baš moraš poslat na taj način.

Želim reći da se isplati uzet neki računovodstveni program ko moj onda ak zaista misliš izdavat sve račune iz programa, ne samo e-račune.

Dugoročno gledano, svi će vrlo brzo preći na eračune, čak i manje privatne firme. Jeftinije je nego pošta a lakše je uvesti dobiveni xml u svoj sustav nego ručno unositi elemente, pogotovo ako imaš robu i gomilu redova koje moraš upisati u svoj sustav.

Tak da unutar pet godina svi živi će izdavat i preferirat dobijat e račune u odnosu na pdf ili papir.
27.04.2019 | 13:45
I hvala Bogu da je to napokon tako.
Mi nemamo nikakav računovodstveni program jer plaćamo knjigovodstveni servis da nam vodi brigu o papirologiji, računima, porezu itd.
Račune izdajemo sami i putne naloge pišemo sami. Ostalo sve rade oni.
28.04.2019 | 00:31
Mi račune izdajemo u PDF-u od kada je firme, znači preko 15 godina. No, kako ponekad radimo i s javnim institucijama, zanima me kako to sada mora ići po protokolu nakon 1. srpnja.

Mene ne zanima izdavanje svega na taj način, workflow koji imam mi je dobar i lijepo funkcionira, želim samo biti u mogućnosti na taj način izdati račun onima koji to tako uvjetuju natječajem. Recimo da se to dogodi jednom u 3 mjeseca. Što je onda optimalno odabrati?
28.04.2019 | 01:20
Računi vam završe u pdf-u ali pretpostavljam da ih pišete u Wordu ili nečemu takvom.

Mislim da će svi živi, fina, banke, ht, hp, itd. imati nešto na webu gdje možeš copy/paste svoje stavke račna i to poslati primatelju. Nađi nešto povoljno i ugodno za korištenje.
28.04.2019 | 01:23
Davore, nisi pratio što se događa? Zakon je donesen jesenas. Od prvog veljače (čini mi se) 2019 javni naručitelji MORAJU primati e-račune, a od 1. srpnja 2019 javni naručitelji NE SMIJU više primati papirnate račune.

Znači, od 1. srpnja, SVE račune koje šalješ prema javnim naručiteljima MORAŠ slati kao elektroničke. Igor je u pravu, realno je očekivati da će ti isto uskoro uvjetovati i sve velike firme, pa onda sve čiji knjigovođe prijeđu na takav sustav, a do kraja iduće godine - svi.

Možeš sada formirati dva prodajna mjesta ili dvije "blagajne" da bi mogao imati dvije serije računa, ali pitanje je koliko ti ima smisla "pružati otpor". Pretpostavljam da izdajete sličan broj računa godišnje kao i mi. Zar ti nije jednostavnije sve prebaciti na elektronički način?
28.04.2019 | 03:02
Nisam pratio, iako sam znao da se nešto "kuha", jer sam alergičan na dio kada se silom uvjetuje neki dio poslovanja i usmjerava na nekog posrednika koji na tome uzima svoj dio (makar malen), a da realno nije potreban, takva je cijela HGK, dobrim dijelom FINA, a sada još i ovo.

Što njihov e-račun čini posebnim, nekakav sigurnosni certifikat? Je li to nešto što svatko može generirati sam (slično kao PGP) ili postoji službeni reketar koji ima monopol izdavanja certifikata koji onda e-račun čine valjanim?
28.04.2019 | 04:09
Fina je službeni reketar za certifikate . Napisao sam sve gore. Ti su troškovi na godišnjoj razini veći nego što košta usluga ovih za elektroničke račune. Za firmu koja ne izdaje preko 1000 računa godišnje, ne isplati se.
Ja nemam s tim problema. Imao bih da je Fina jedini informacijski posrednik. Ali nije. Ima još Pošta i ta firma Elektronički računi d.o.o. U ovom času. A bit će ih još.
01.08.2019 | 08:57
I, kako vama koji koristite stranicu kreiraj.moj-eracun.hr to funkcionira zadnjih dana?

Nama nikako. Imamo 10 do 20 e-računa mjesečno i, dok ne promijenimo ERP, odlučili smo ih ručno unositi preko web sučelja i prilagati našu pdf vizualizaciju. U početku je to išlo super ali nakon od prilike 15/07 sve se raspalo kao govno na kiši. Nema podrške, stranica se kilavi i ispada a od jutros nakon "Greška kod slanja: Error: Object reference not set to an instance of an object." nema dalje.

Mail podršci sam poslao ali odgovor očekujem nakon cca. 3 do 5 dana i ako im ja nešto na to moram odgovoriti onda opet čekaj x dana.

A kažu da su se pripremali 5 godina...
01.08.2019 | 12:13
vicko kaže:
I, kako vama koji koristite stranicu kreiraj.moj-eracun.hr to funkcionira zadnjih dana?

Nama nikako. Imamo 10 do 20 e-računa mjesečno i, dok ne promijenimo ERP, odlučili smo ih ručno unositi preko web sučelja i prilagati našu pdf vizualizaciju. U početku je to išlo super ali nakon od prilike 15/07 sve se raspalo kao govno na kiši. Nema podrške, stranica se kilavi i ispada a od jutros nakon "Greška kod slanja: Error: Object reference not set to an instance of an object." nema dalje.

Mail podršci sam poslao ali odgovor očekujem nakon cca. 3 do 5 dana i ako im ja nešto na to moram odgovoriti onda opet čekaj x dana.

A kažu da su se pripremali 5 godina...


Slični problemi i kod mene. Naime, imali smo do sad samo jedan problem i na njega su reagirali sporo i kilavo, ali su mi ga riješili na vrijeme. Imaju bug, dali su mi funkcionalni workaround. Pravdaju se da su zatrpani upitima i da je većina problema nastala jer nisu svi javni naručitelji upisali potrebne podatke
01.08.2019 | 12:17
zabac kaže:
To su obveze preuzete iz EU.
Inace e-racun postoji dosta dugo (Konzum nama salje preko 2 godine takve racune ali u svom nekom formatu sto nije bitno jer je vazan sadrzal a ne oblik).
Bilo je dosta vremena za prilagoditi se ali ste svi vi koji radite s javnim naruciteljem cekali do zadnjeg momenta.
Problem je sto se sve odvija u ljeto.

Koliko je bilo borbe protiv fiskalizacije, to se sad dogadja i s e-racunima.
Vjerujem kako je papirnari racun stvar proslosti i kako budu svi presli na e-racune ali treba vrwmwna.


Nas velika većina kupaca (preko 95%) uvjetuje da im papirnati račun stigne sa robom. Ovih nekoliko javnih smo mi kontaktirali u više navrata tijekom zadnjih godinu dana kako žele i od kada i većina nije imala pojma što, kako i kada.

I nije nama problem izdati tih par e-računa i ja bih bio najsretniji da mogu odmah sve prebaciti na e-račune. Problem je odabrani pružatelj usluge koji je poslije 01/07 otišao u tri pm a pripremao se pet godina.

Edit: A da su e-računi prošli kao fiskalizacija nitko ne bi ni osjetio prelaz
01.08.2019 | 13:12
Danas uopće ne radi.

ScreenShot2019-08-01at01.kol.12.12.png
01.08.2019 | 15:32
I nije nama problem izdati tih par e-računa i ja bih bio najsretniji da mogu odmah sve prebaciti na e-račune. Problem je odabrani pružatelj usluge koji je poslije 01/07 otišao u tri pm a pripremao se pet godina.

Edit: A da su e-računi prošli kao fiskalizacija nitko ne bi ni osjetio prelaz


Pa ako vam je tako sve ispalo loše, raskinite ugovor pa ugovorite isto s Fina-om ili Poštom. Ja računam da im je podrška sigurno lošija.
01.08.2019 | 17:10
Pa ako vam je tako sve ispalo loše, raskinite ugovor pa ugovorite isto s Fina-om ili Poštom. Ja računam da im je podrška sigurno lošija.


Još se ne možemo odlučiti je li bolja Finina ili Poština podrška.

U 14:56 je stigao mail da su poteškoće otklonjene pa sada prilikom pokušaja pristupa kaže:

"Error.
An error occurred while processing your request."

Vjerujem da će se to sve polako posložiti samo je pitanje za koliko godina ako im je za ovo trebalo 5
01.08.2019 | 23:24
Svojedobno sam od pošte dobio reklamni letak. Između ostalog, i za uslugu da uploadam PDF računa kojeg oni printaju i šalju poštom. Poslao sam jedno administrativno i jedno tehničko pitanje. Na administrativno sam dobio odgovor sutradan, a na tehničko - nikad. Život me naučio da ti netko tko ti se ne udostoji odgovoriti na pitanje prije nego ti je nešto prodao, SIGURNO više nikad ne odgovara nakon što ti nešto proda. Što se Fine tiče, s njima mi je iskustvo nešto bolje (što god sam pitao, odgovorili su, ali nekad su odgovori bili umotano "nemamo pojma i ne znamo vam pomoći")

Moram ponoviti, i ja sam imao problema s moj-eracun, odziv im je spor, moraš postati malo neugodan, ali oba problema koja sam imao su mi riješili, i to dovoljno brzo. Rječnikom uobičajenih školskih ocjena - minus tri. Moji problemi nisu bili ovakvi kao Vickovi, nego:

1. prije mjesec dana sam napravio račun klijentu. Po OIBu je kreiraj.moj-eracun.hr povukao zastarjele poslovne podatke te firme (puno ime firme i adresu, to jest) - prve kod osnivanja firme, a ne aktualne. Napisao sam mail, pa požurnicu, pa neugodnu požurnicu i onda su riješili problem. Dakle, u 3 dana.

2. prošli tjedan mi jedan račun nije htjelo poslati. Nikako. Sve sam probao. Bez privitka, sa PDV, s prijenosom porezne obveze... Mail, požurnica, neugodna požurnica. Javio mi se (opet na vrijeme, iako u zadnji čas) čovjek koji je zadužen za nove korisnike (umjesto tehničke podrške) i rekao da izbrišem svoj logo u profilu i ponovno ga uploadam, i to je pomoglo.

Sve su to dječje bolesti, jbg. Možeš testirati godinama, testni podaci jednostavno nisu real-life podaci. Osim toga, vjerujem im da dio problema nastaje zato što masa javnih naručitelja (koji su obavezni primati e-račune od 1.7.) nije unijela ispravno svoje podatke (prvenstveno E-mail adresu za primanje računa) i zato što šteka Finin server zbog prevelikog broja upita. Isto tako je bilo sr*nje kad su u školama krenuli s e-maticom pa e-dnevnikom. U trenu kad se zaključivala školska godina, server je jednostavno kleknuo jer su stručnjaci koji su projektirali informacijski sustav zamislili da će se svi profesori Hrvatske pristojno rasporediti na 24h period, a kad tamo, drznici su se usudili odbiti da unose podatke u E-maticu u npr. 3 ujutro...
  • Daddo
  • Posjetitelj
02.08.2019 | 01:08
dpasaric kaže:
Je li netko upućen u novu priču s obaveznim izdavanjem e-računa kada se radi o poslovima prema javnim ustanovama i državi?

Gdje je kvaka, zašto su se pojavile tvrtke koje prodaju uslugu izdavanja takvih računa?! Meni to izgleda kao neki novi suludi reket. Što nas spriječava da sami izdajemo takve račune na Macu? Anyone?


Davore, iako je pitanje vezano za konkretnu platformu, ja ću se osvrnuti samo na ovaj dio gdje je kvaka...

Kvaka je u tome što servis posrednik uzima naknadu i od pošiljatelja i od primatelja. Pošiljatelj ima kao što je već rečeno - dvije opcije:

1. Račune izdavati sam koristeći primateljev definirani servis za primanje eRačuna (za postupke javne nabave to je Fina) gdje Fini plaća naknadu za svaki izdani račun plus naknadu za važeći certifikat ePotpisa i naknadu za PKI rješenje. I to sve AKO koristi "jeftiniju opciju" slanja eRačuna putem weba "na žgance".


2. Automatizirati izdavanje na način da ima nekakvu aplikaciju u kojoj je izdavao račune do sada i onda plati doradu te aplikacije koja generira XML datoteku i jednim klikom je pošalje naručitelju. U tom slučaju ti kao izdavatelj plaćaš samo certifikat Fini, dok "poštarinu" plaća programer/skrbnik koji je odabrao svoj servis preko kojeg šalje račune za sve svoje klijente.

Vidi "jeftinije" tu: www.fina.hr/prikaz-rada-web-aplikacije-e-racun-za-drzavu

Vidi skuplje tu: www.fina.hr/zaprimanje-e-racuna-direktno...novodstvenog-sustava

Postoji i opcija 1a... "poluautomatski", gdje imaš middle mana između tebe kao Izdavatelja i Naručitelja koji u tvoje ime "papirnati" račun pretvara u eRačun, na sličan način kao što je to bilo sa fiskalizacijom.

Ovisno o količini računa Izdavatelji si biraju rješenje koje ih zadovoljava.

Ovo sve ti pišem iz trenutne pozicije "Naručitelj". Tokom idućeg tjedna bi trebao u praksi vidjeti i drugu stranu medalje.

Javim se u temu svakako.
02.08.2019 | 03:11
MI smo zakupili uslugu od Moj-eRačun i trenutno sam toliko frustiran problemima koje smo susreli da mi se uopće ne piše o temi. BTW cijeli mjesec smo uspjeli naplatiti samo jedan takav račun.
02.08.2019 | 08:31
Jutros uspješno pristupio i poslao problematične račune ponovo i dostavljeni su.
02.08.2019 | 09:16
dpasaric kaže:
MI smo zakupili uslugu od Moj-eRačun i trenutno sam toliko frustiran problemima koje smo susreli da mi se uopće ne piše o temi. BTW cijeli mjesec smo uspjeli naplatiti samo jedan takav račun.


Jbg problem naplate je sasvim druga priča, to znaš i sam.

Mi smo u prošlih 5 tjedana poslali desetak računa i imali smo ta dva problema koja sam opisao. Ne znam. Možda je stvar i očekivanja? Ja sam i ranije pisao naše račune skroz ručno, u Libre Office Writeru. Na najgluplji mogući način (kopiraš neki raniji dokument, prepraviš, isprintaš), tako da ovo kako radi moj-eracun meni nije loše. Dapače, neke stvari su poboljšanje na ono što sam do sad radio.
05.08.2019 | 15:45
Mi imamo problem jer bolnice ne primaju e-račune osim od FINA-a.
05.08.2019 | 17:06
Izgleda da je država uvjetovala da mnoga od tih tijela rade isključivo putem FINA-e i onda se događa da drugi pružatelji usluga e-računa (koji isto to trenutno rade loše, s gomilom problema i ergonomski na razini 90-tih) moraju u konačnici naš račun napravljen u njihovom sustavu slati na jedan jedinstveni FINA-in email za e-račune(!) (u što ja još uvijek ne vjerujem jer to bi bio pravi Alan Ford, ali tako su mi objasnili) i onda tamo neka teta Slavica u FINA-i ručno razvrstava tisuće i tisuće računa i šalje ih na prava mjesta?!?

Uglavnom, problem trenutno je što klijenti po par dana uopće ne dobiju naš račun, a mi u statusu samo vidimo "u stanju je zaprimanja". Hej, u 21. stoljeću da zaprimanje može trajati više od par sekundi?

Uglavnom ovo sada nema veze s nekim "boljitkom" i "računom 21. stoljeća", ovo je u praksi nazadak i još jedan reket državi.
05.08.2019 | 17:06
To ne smiju na taj način uvjetovati.
  • Daddo
  • Posjetitelj
05.08.2019 | 18:03
dpasaric kaže:
Izgleda da je država uvjetovala da mnoga od tih tijela rade isključivo putem FINA-e i onda se događa da drugi pružatelji usluga e-računa (koji isto to trenutno rade loše, s gomilom problema i ergonomski na razini 90-tih) moraju u konačnici naš račun napravljen u njihovom sustavu slati na jedan jedinstveni FINA-in email za e-račune(!) (u što ja još uvijek ne vjerujem jer to bi bio pravi Alan Ford, ali tako su mi objasnili) i onda tamo neka teta Slavica u FINA-i ručno razvrstava tisuće i tisuće računa i šalje ih na prava mjesta?!?

Uglavnom, problem trenutno je što klijenti po par dana uopće ne dobiju naš račun, a mi u statusu samo vidimo "u stanju je zaprimanja". Hej, u 21. stoljeću da zaprimanje može trajati više od par sekundi?

Uglavnom ovo sada nema veze s nekim "boljitkom" i "računom 21. stoljeća", ovo je u praksi nazadak i još jedan reket državi.


Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.

Zašto stvari traju koliko traju?

Prvo: Jer niti su obveznici izdavanja (dalje OI) eračuna se kvalitetno pripremili na slanje računa, niti su to napravili Naručitelji (pravovremenim uputama svojim dobavljačima).

Drugo: "mali" Izdavatelji biraju servise koji su za njih povoljniji a koji nemaju dovoljno dobro implementiranu XML shemu za slanje eRačuna. Ovo direktno za sobom povlači da takav račun "čuči" u sustavu u statusu "čeka zaprimanje" i neka Štefica(tm) iz računovodstva naručitelja mora ga ručno "odobriti" u status "zaprimljen". Zašto? Najčešće zato jer se OI prilikom izdavanja svojih računa za robe i usluge ne pozovu na sklopljeni ugovor ili narudžbenicu, odnosno istu ne navedu ispravno.

Treće: jako, jako mali se prave blesavi pa na svoje otpremnice pišu "račun-otpremnica" i takvima onda moraš za svaku isporučenu robu ili uslugu pisat mail da im to što su isporučili neće biti plaćeno tako dugo dok ne dostave eRačun, da im ta otpremnica nije i račun.

Četvrto: veliki sustavi su tromi, pa ti onda dobavljač prvih 100, 200 ili 300 računa isporuči "pogrešno" i napravi problem sebi i tebi, tebi jer mu moraš pisat jedan mail i odbit 100 računa, sebi, jer mora sve te račune kod sebe stornirati, popraviti i poslati ispravne (s drugim brojevima). A to onda "ubije" sustav razmjene. Konkretno, eto nama eRačuni se iz sustava spuštaju u ERP idući dan i automatski vežu uz ugovore ili narudžbenice, tamo gdje je to moguće. Tamo gdje nije, netko to štrika ručno, odnosno odbija račune i "ručno" šalje mail dobavljaču u kojem objašnjava zašto je račun odbijen.
Peto: Znaš i sam koja je stopa informatičke pismenosti u RH, jednako kao što nisu održane radionice za vas koji račune dostavljate, tako ih nije bilo ni za one koji ih zaprimaju... i onda i jedni i drugi učimo u hodu i "svađamo" se. Sreća pa je valuta 30, 60, 90 dana pa sve stignemo

Da je sve skupa izvedeno kako treba ja ne bih danas proveo dan radno objašnjavajući kolegama na daljinski kako će i što raditi bez da sam i sam 100% siguran da je to što radimo ispravno, a ne možemo si dopustiti da nas dobavljači čekaju ili da "gomilamo" račune.

Kad to sve skupa zaživi kako treba, zaista ćeš dobiti obavijest o svakoj promjeni statusa računa i znat ćeš točno kad će ti usluga ili roba biti plaćena... a do tad... jbg
05.08.2019 | 23:10
Žabac je bio napisao da je problem što se prijelaz događa ljeti. Ja pak mislim da je bolje da se događa ljeti kad je intenzitet posla manji jer zamisli nereda da se ovo sve događa u svibnju ili listopadu...
Nisam bio svjestan da je količina problema tolika. Kod nas je za sada sve relativno bezbolno. Doduše, mi ne radimo puno s javnim naručiteljima.

Daddo kaže:
Prvo: Jer niti su obveznici izdavanja (dalje OI) eračuna se kvalitetno pripremili na slanje računa, niti su to napravili Naručitelji (pravovremenim uputama svojim dobavljačima).


Nisam siguran kako smo se mogli kvalitetnije pripremiti? Sklopiš ugovor s nekim servisom koji pruža tu uslugu. Web aplikacija za kreiranje i slanje E-računa je prilično jednostavna. Upišeš podatke i stavke i klikneš pošalji.
  • Daddo
  • Posjetitelj
05.08.2019 | 23:45
Smayoo... XML je traljavo napravljen. Naručitelji nisu skoro pa do početka obveze imali uopće specificiran XML u kojem su bili definirani OBAVEZNI podaci, testna okruženja sa kojima su radili servisi su bila sklepana eto da svi provjere da li mogu slati, a ne i da li su poslani svi potrebni podaci. U tom smislu je priprema trebala biti bolja:

1. Unaprijed definirana i objašnjena sva polja XML strukture
2. XML struktura javno dostupna u stilu RFC dokumenata i definiran točno jednoznačan način dostave dokumenta u sustav eRačuna
3. Testiranje dostave sa svih i prema svim servisima.
4. Direktna komunikacija između mene kao Naručitelja i tebe kao dobavljača, gdje dogovorimo točno na primjeru XML-a što mi dostavljaš mimo "obveznih" podataka kako bi maksimalno ubrzali stvar, da moj ERP automatski ti račune "zaprimi" i upari i ti znaš da ćeš za recimo 61 dan isporučeno dobiti i plaćeno. Za to bih ti trebao dostaviti "specimen" račun, sa svim potrebnim podacima. Ali ja ga nemam, jer ne postoji XML iz točke 2.
5. Implementacija IDENTIČNE XML strukture na sve servise koji su u ponudi.

Problem je kao što žabac veli što se sve to događa ljeti, jer su manjeviše ljudi po godišnjima i onda ti svaka ta neispravnost traje dok se ispravi, jer se ispravlja i na strani ERP-ova primatelja i na strani servisa, a feedback je spor...
06.08.2019 | 00:14
Sve su to naše uobičajene bolesti: nedostatak pripreme i discipline u provođenju zakona. Svaki put kad se donese zakon s rokom stupanja na snagu, nitko ne čini ništa da se propisano dogodi u zadanom roku, nego svi čekaju zadnji čas da se počnu buniti protiv provedbe jer nas iskustvo uči da vlast gotovo uvijek odustane od ranije izglasanog roka, a nekad i od zakona u cijelosti (sjetimo se zabrane pušenja u kafićima, zabrane rada nedjeljom, razdjelnika troškova centralnog grijanja...)
  • Daddo
  • Posjetitelj
06.08.2019 | 00:28
Mi nemamo sustav za ništa što u sebi nosi e predznak. eGrađani, eMatica, eOI, eRačun... you name it... sve je to sklepano da unutar "državnih tijela" ne radi kako bi trebalo, a kamoli na van...

I onda imaš dvije opcije... ili kao fizička osoba skroz se baciti u "ilegalu" i otići off the grid... ili hrabro veslati u nadi da ćeš potaknuti promjene i svojim dosađivanjem izboriti da možeš bar eOI u potpunosti koristiti na Macu, jer nije da imaš izbora NE koristiti eOI.

Kao pravna osoba... mhm.... rad s državom... mhm.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 20 sati, 27 minuta
  • Yonkis: Kradljivci našli nov način krađe Apple proizvoda [link]
  • zoranowsky: Al me ložite :)
  • Yonkis: zoranowsky - kako reče jedan korisnik M1Pro-a: I think the sweet spot is M2 Pro as of right now. I really don't see a reason to get M3 Pro - it has lower memory bandwidth, less P-cores , and it costs more. But if you're on M1 Pro... Just don't upgrade, there is no point.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky, u krivu sam
  • accom: Mislim, da je baš M2Pro najslabiji od svih M Pro procesora, sa više energy efficiency jezgri...
  • accom: Ako često obradjuješ video, onda pro. Sam bi preferirao novije gen. CPU.
  • accom: [link]
  • accom: @zoranowsky Za sve DTP programe dosta ti je air:
  • kupus: protonvpn na 3 dolara mjesečno
  • drlovric: [link]
  • drlovric: Jako zanimljiva i pregledna lista korisnih Mac aplikacija.
  • zoranowsky: Znam, u pravu si. Imam thunderbolt 27
  • drlovric: Ako imas vanjski monitor u svakodnevnom radu, uzmi 14". Ja sam pogrijesio sa 16". Ogroman je to laptop :)
  • zoranowsky: Dilema je taj M2Pro ili odriješiti kesu i uzeti M4Pro ali s 14" ekranom (24GB/1TB)
  • zoranowsky: @accom - Affinity, Adobe CC, DaVinci Resolve. Imam trenutno 512GB u 2 MBPro-a tak da sam se navikao.
  • drlovric: Ja imam MBP sa 512 MB, nemam problem sa prostorom. Oko 300GB je puno mozda.
  • accom: @zoranowsky Sve ovisi o tome, što želiš radit s njim.
  • zoranowsky: Nije jedini stroj, to je neka donja granica, za sve ostalo imam externe ssd-e i synology
  • Yonkis: Ne nađoh jeftiniju cijenu (u RH) od toga.. A hoće li ti 512 biti dovoljno?
  • zoranowsky: Zaboravih napisati, trenutno je u HGShopu na akciji
  • zoranowsky: Jel se isplati uzeti MBPro M2pro 16" 16/512 za 2100eur?
  • gladhr2: zna netko neko rjesenje?
  • gladhr2: [link] problem sa bluetoothom i 4. uređajem :D
  • JOHN: Hvala na info
  • Yonkis: Imaš na adidas.hr ali do 28.11 stoga požuri
  • stefanjos: affinity je na 50%
  • JOHN: Ja jučer u CCOne kupio kćeri tenisice. Bile su čitavih 20% na akciji. :) Takva akcija je ustvari neka uobičajena koja se pojavi gotovo svaki mjesec tako da i ovaj put teški bulšit..
  • drlovric: Imal kakvih Black Friday popusta? :) Neko vidio nesto zanimljivo?
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, MacSlavko, Riba, stefanjos, velejaj, Anonimci (729)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.34 Seconds

Provided by iJoomla SEO