Tomislav Ribičić
29.06.16
Sredinom devedesetih Apple se otisnuo u kratkotrajnu avanturu ulaskom na tržište igraćih konzola sa svojim Pippin projektom. Pippin nije dugo živio a presudio mu je Jobs koji je nakon povratka u Apple ukinuo program Mac klonova među koje je spadao i Pippin. Apple nije proizvodio Pippin, već je proizvodnja bila povjerena partnerima (od kojih je najveći bio Bandai). Nikad prije, a posebno kasnije nakon tog iskustva, Apple nije pokazao veći interes za industriju igara, ali svjesno ili nesvjesno pokrenuli su pravi boom industrije mobilnih igara predstavljenjem iPhonea i iPada.
|
Jučerašnje uvodno izlaganje, popularni "Keynote", označio je početak dvadeset i sedme Appleove WWDC (Worldwide Developers Conference) konferencije. Fokus je, kao i uvijek zadnjih godina, isključivo na softveru; na operativnim sustavima i aplikacijama. To je i očekivano jer tisuće programera iz cijelog svijeta dolazi tom prilikom s ciljem da sazna iz prve ruke kojim smjerom se kreće Apple. U tih par dana treba iskoristiti organizirane radionice i prisutnost stotina inženjera koji stoje na raspolaganju za pitanja developera.
|
Appleov hardver je od samog osnutka kompanije na glasu kao natprosječno pouzdan i zato posjete servisu nisu česte, ali novo doba donosi nov hardver i nove načine korištenja. Nekada je najčešći Appleov proizvod bilo stolno računalo, a danas su to mobiteli, tableti, prijenosnici, a tek onda kućna i uredska računala. Ono što nosimo sa sobom prije ili kasnije biva oštećeno; ne prođe ni par dana da me netko ne nazove: "Davore, ti ćeš sigurno znati... ma pao mi je iPhone, gdje to mogu najbrže popraviti?". Posjetio sam meni najbliži neslužbeni servis, JM Elektroniku u Rijeci i iz prve ruke saznao mnogo toga što se nadam da vam nikada neće zatrebati!
|
Apple je danas odradio zadnje predstavljanje novosti u svom starom sjedištu, na adresi One Infinite Loop, na istom mjestu gdje je bio predstavljen i prvi iPod. CEO Tim Cook najavio je da će iduće "kućno" predstavljanje novih proizvoda biti održano na novoj lokaciji, na tzv. "mothershipu", tj. "matičnom brodu" kako se popularno naziva novi Appleov kampus u izgradnji koji podsjeća na veliki svemirski brod. Za velike najave Apple bira velike prostore, a današnji odabir skromnije lokacije bio je naznaka da danas nećemo vidjeti ništa revolucionarno, ali ipak, novosti su dobre.
|
Na naslovnici Jabučnjaka 2. listopada 2007. godine poželjeli smo dobrodošlicu MacKorisniku, hrvatskom web magazinu za Mac korisnike. Sve ove godine smo se virtualno družili, dopisivali, surađivali, ali i zabavljali u stvarnom, ne-virtualnom, životu na događanjima poput iPartyija. Održavanje jednog takvog projekta traži nemali trud i mnogo vremena, pa nije čudno kada stvari stanu i čekaju neka bolja vremena. No, imamo dobre vijesti: nakon poduže pauze, MacKorisnik je opet krenuo i to u novom ruhu! Zahvalimo osnivačima i bivšim urednicima, Toniju Milovanu i Luki Sučiću, svima koji su neumorno pisali, a pogotovo Josipu Ricovu koji je zadnje dvije godine dao najviše. Došlo je vrijeme da poželimo mnogo uspjeha i sreće novom timu! :)
|
Kada računalo koristite za grafičke poslove prije ili kasnije posegnete za grafičkim tabletom. Točnije, kupite nešto iz Wacomove ponude uzimajući u obzir raspoloživi prostor na radnom stolu, vlastiti budžet i, ne manje važno - što koristi kolega. Zato većina "grafičara" završi s nekim Intuosom ispred sebe i potpuno je zadovoljna dok god negdje ne proživi svoje prvo Cintiq iskustvo.
Taj, sa stalkom čak 25 kilograma težak "komadić" opreme, zahvaljujući činjenici da crtamo po ekranu, koordinaciji oko-ruka daje novi smisao jer omogućava gledati točno tamo gdje nam je ruka, a ne pola metra dalje, što je slučaj s grafičkim tabletima lišenim vlastitog ekrana. No, zbog nimalo popularne cijene, Cintiq ipak ostane samo mokri san većine profesionalaca.
Wacom je s vremenom proizveo manje i jeftinije Cintiqe, a Microsoft im je odlučio konkurirati sa svojim Surface Pro tabletima. Apple je za to vrijeme mantrao kako je olovka najveće Zlo nakon disketnih uređaja. A onda je, 9. rujna ove godine, Phil Schiller odlučio odgovoriti na Jobsovo retoričko pitanje "Who wants a stylus?" - od sada: svi.
|
Sažeta definicija bi bila da je HDS ZAMP udruga građana koja štiti prava glazbenih autora. To je i jedina udruga koja posjeduje pravne ovlasti da provodi naplatu naknade za javno izvođenje ili reprodukciju glazbe. Zašto je to potrebno? Zato što je praksa pokazala da moral i osjećaj odgovornosti slušatelja nije na toj razini da bi ih savjest zaustavila da piratiziraju i izvode tuđu glazbu bez dozvole. To, naravno, nije pravedno i trebalo je pronaći način kako tome stati na kraj. Želja nam je saznati odgovor na pitanje je li se u tome u Hrvatskoj otišlo korak predaleko i da li se štiteći prava autora narušavaju prava građana i poduzetnika? Je li takva pravda autorima uvijek opravdana?
|
"We believe the future of TV is apps..." rekao je Tim Cook prošlog rujna predstavljajući novi Apple TV. Potpuno je u pravu, budućnost televizije jesu aplikacije ali jesmo li došli do te budućnosti u kojoj je ova rečenica potpuna realnost? Nismo, ali malim koracima stižemo, odnosno oni (ostatak svijeta) stižu, a mi stižemo još manjim, rekao bih nepostojećim.
|
Ne, nisam pogrešno napisao naslov i umjesto slova "k" slučajno pritisnuo susjednu tipku "j"; ova domaća igra za iPad nudi svježi kružni pristup svijetu računalnih slagalica. Autori igre su Ivan Hamarić, Marko Katavić i Lujo Parežanin - i odradili su odličan posao!
|
U rujnu 1984. britanski Acornsoft objavio je igru Davida Brabena i Iana Bella naziva “Elite”. To je 3D igra svemirske borbe i trgovine koja je stvorila žanr svemirskih simulacija. Napisana je prvo samo za BBC B i Acorn Electron 8-bitna računala. U to vrijeme bila je toliko tehnički napredna i konceptualno avangardna da su mnogi kupovali BBC B računalo samo kako bi mogli igrati Elite. Muzej informatike PEEK&POKE čuva i BBC B računalo i original igre. Kasnije je konvertirana i za druga popularna računala tog vremena, a 1993. izašao je i nastavak “Frontier: Elite II” za tadašnja 16-bitna računala: Atari ST, Amigu i PC DOS. Danas, tri desetljeća kasnije, dočekali smo njenu 64-bitnu reinkaranciju za suvremena računala. Rijetko se na Jabučnjaku osvrćemo na igre, ali ova zaslužuje našu pozornost.
|
Ponedjeljak, počeo faks, ajmo sve ispočetka! Al' prvo ljepšu polovicu odvesti do Zagreba da stigne na predavanje u 14:00. Ali - ring, ring... - Ej Dora, nemamo predavanja danas, slobodno ostani u Rijeci još danas. I tako tik do naplatnih kućica silazim s brze ceste i krećem doma. Odlučimo pogledati film, ali dnevno njuškanje ne mogu propustiti. Hmm, što da potražimo? 'Ajde da vidimo pošto su "pametni" satovi. 3500, 7500, 4500, 3200, 3000, 2500. Hmmm... 38mm space grey (black?) model. Sport naravno! 2500??? Idem ga nazvati! Dva sata kasnije: sat na ruci. :-)
|
Muzej informatike PEEK&POKE slavi svoj osmi rođendan u subotu 26. rujna s početkom u 20 sati i 30 minuta u prostoru muzeja, Ivana Grohovca 2 u Rijeci. Posjetitelje očekuje nov postav, ulaz je tu večer slobodan, a svi računalni entuzijasti i znatiželjnici su pozvani da kupnjom suvenira i donacijama pomognu muzej. Proslavu će uveličati i mnogi volonteri koji su tijekom ovih osam godina svojim radom pomogli opstanak muzeja, a među njima je i veći dio uredništva Jabučnjaka. Muzej zahvaljuje i svim sponzorima i pokroviteljima koji su donacijama u opremi, uslugama i novcu pomogli da ovaj neprofitan projekt zaživi i opstane. Naravno, dobrodošli su i svi oni koji još nisu posjetili PEEK&POKE!
|
|
|